Gå til innhold

Jeg er så irritert! Er det noen måte jeg kan unnslippe barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Isambard skrev:

Det er rart å se hvor hissige og aggressive damene her er. De greier ikke å se det fra din side i det hele tatt. Hun har jo helt åpenbart løyet for deg og lurt deg.

P-piller er praktisk talt 100% sikker prevensjon, hvis man husker å ta dem. Sannsynligheten for at hun ble gravid etter ett enkelt samleie på p-piller er i praksis null.

Du slipper ikke unna uansett, annet enn ved å ta farskapstest.

P-piller har ikke 100% sikkerhet, men over 99%. Det vil si at kanskje 1 av 100-200 kvinner som bruker dem akkurat etter anvisning vil bli gravide i løpet av et år. Legger man til evt. brukerfeil vil dette tallet øke. Å gjøre en feil med en medisin er ikke det samme som å lure noen. 

Jeg ble selv gravid når jeg brukte p-sprøyte. Nå var jeg heldigvis sammen med en fin fyr som tok ansvar og vi ble godt fornøyde med avgjørelsen å beholde barnet. Men jeg ble jo faktisk gravid ved bruk av et prevensjonsmiddel der jeg ikke kunne ha gjort noe feil. Jeg har også en venninne som ble gravid når hun hadde hormonspiral og det regnes som det aller sikreste prevensjonsmiddelet. Er man ute etter å sikre seg mest mulig er man nødt til å kombinere hormonprevensjon med kondom og gjerne også sikre perioder. Og selv ikke da er man 100% sikker. 

Jeg syns menn må slutte å tro at de har blitt lurt fordi kvinner har blitt gravide ved bruk av prevensjon. Ja, det finnes helt sikkert tilfeller av lureri, men jeg tror det er ganske mye mer vanlig at det skjer fordi enten prevensjon svikter eller man er fulle/kåte nok til at man driter i det i øyeblikket. Og ganske mange har et reaksjonsmønster som går ut på å gi skylden på andre i stedet for å kunne innrømme at de har gjort en tabbe selv. 

Anonymkode: 71064...d7d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dess eldre jeg blir, dess mer ser jeg at det er hovedsaklig idioter som får barn. Og mtp at disse barna skal bli de neste legene, politikerne, lærerne osv, så er det best å avstå. Vil ikke utsette mine barn for de gærne barna som idiotene får

Anonymkode: 72b19...b00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

P-piller har ikke 100% sikkerhet, men over 99%. Det vil si at kanskje 1 av 100-200 kvinner som bruker dem akkurat etter anvisning vil bli gravide i løpet av et år. Legger man til evt. brukerfeil vil dette tallet øke. Å gjøre en feil med en medisin er ikke det samme som å lure noen. 

Jeg ble selv gravid når jeg brukte p-sprøyte. Nå var jeg heldigvis sammen med en fin fyr som tok ansvar og vi ble godt fornøyde med avgjørelsen å beholde barnet. Men jeg ble jo faktisk gravid ved bruk av et prevensjonsmiddel der jeg ikke kunne ha gjort noe feil. Jeg har også en venninne som ble gravid når hun hadde hormonspiral og det regnes som det aller sikreste prevensjonsmiddelet. Er man ute etter å sikre seg mest mulig er man nødt til å kombinere hormonprevensjon med kondom og gjerne også sikre perioder. Og selv ikke da er man 100% sikker. 

Jeg syns menn må slutte å tro at de har blitt lurt fordi kvinner har blitt gravide ved bruk av prevensjon. Ja, det finnes helt sikkert tilfeller av lureri, men jeg tror det er ganske mye mer vanlig at det skjer fordi enten prevensjon svikter eller man er fulle/kåte nok til at man driter i det i øyeblikket. Og ganske mange har et reaksjonsmønster som går ut på å gi skylden på andre i stedet for å kunne innrømme at de har gjort en tabbe selv. 

Anonymkode: 71064...d7d

Da kan man jo lure på om p sprøyten er satt riktig med tanke på hvordan den skal fungere.

Anonymkode: 2d97e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man jo lure på om p sprøyten er satt riktig med tanke på hvordan den skal fungere.

Anonymkode: 2d97e...896

Det er da ikke noe hokus pokus ift å sette sprøyte. Middelet sprøytes inn i kroppen og så skal man være beskyttet i 3 mnd. Så det skal være sikkert.

Det som kan øke usikkerhetsmomentet er om dama tar neste sprøyte før den forrige er gått ut. Da vil det være et vindu der det er mulig å bli gravid. 

Anonymkode: e5573...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jammen ikke lett å være mann.  De har ingen ting de skulle ha sagt. Mener at denne jenta burde ha tatt abort selv om hun oppdaget det sent. (Frem til 12 uker)

om en snur det og det er mannen som vil ha barnet og ikke jenta, da hadde det vært tatt abort.

kan skjønne det ikke er lett å være 20 år å få et barn uten å være klar for det.

Men vil råde deg til å ta en farskapstest og ta ansvar om du er far. Barnet trenger pappaen sin. Tenker du får hjelp av foreldrene dine også. 

Anonymkode: e2a85...410

Det er fordi babyen gror i mamma sin kropp og ingen kan tvinges til å operere. Vil du operere mot din vilje fordi noen andre synes du burde?

Anonymkode: d5ab5...67b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forlang i hvert fall en farskapstest fr du godtar å betale noe som helst. Er barnet ditt, må du beale. Det er kjipt å bli lurt, jeg ser den, men barnet skal ikke bli straffet for at det har to idioter til foreldre.

Anonymkode: 7a204...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg har vært i akkurat din situasjon. Barnet var ikke planlagt og det passet ikke inn i mine planer å bli far. Hun valgte å beholde, og far ble jeg. Jeg var sint, frustrert lei meg og kanskje aller mest  liv redd. Så stod jeg ovenfor valget om jeg skulle være en pappa i livet til dette barnet. Det valgte jeg og jeg valgte samtidig å ikke være sint og bitter på moren hennes. Det gagnet ikke meg og ikke barnet. Jeg tror jeg måtte igjennom de følelsene, men jeg måtte også legge de bak meg.

Livet blir ikke alltid slik man har sett for seg og endring er veldig skummelt, men jeg ville rådet deg til å ikke si eller gjøre noe i affekt. Bruk den tiden som er igjen til å tenke deg grundige om. Vær gjerne sint og frustrert, for all del, men prøv å ikke vis det til barnets mor, snakk heller med familie og venner, ventiler, få det ut og gå videre.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

P-piller har ikke 100% sikkerhet, men over 99%. Det vil si at kanskje 1 av 100-200 kvinner som bruker dem akkurat etter anvisning vil bli gravide i løpet av et år. (...)

Anonymkode: 71064...d7d

ja, i følge WHO gir de 99.7% beskyttelse per år, men da er det kanskje snakk om 100 samleier for et typisk par. Sannsynligheten ved ett enkelt samleie er ikke null, men ganske nær. Det får være opp til hver enkelt å veie dette opp mot sannsynligheten for at noen kan lyve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også lest hele denne tråden, og det er ingen som har foreslått følgende: Hva med å begynne med å bli kjent med moren til barnet ditt, og se om dere kan utvikle en relasjon? Det ville være det beste for alle parter; hun, deg og barnet, om det kunne fungert. Før i tiden måtte mannen steppe opp og gifte seg med den stakkars jenta han hadde forulykka. Et ekte mannfolk gjør det samme i dag.

Tenk hvor mange av foreldrene våre og besteforeldrene våre som gifta seg pga barn. Bare kikk litt rundt deg og se på hvor lenge de var sammen før de fikk sitt føreste barn.... Det trenger ikke bli noe kjip situasjon, kanskje dere hadde fått det kjempefint sammen :-)

Anonymkode: 56092...730

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

P-piller har ikke 100% sikkerhet, men over 99%. Det vil si at kanskje 1 av 100-200 kvinner som bruker dem akkurat etter anvisning vil bli gravide i løpet av et år. Legger man til evt. brukerfeil vil dette tallet øke. Å gjøre en feil med en medisin er ikke det samme som å lure noen. 

Jeg ble selv gravid når jeg brukte p-sprøyte. Nå var jeg heldigvis sammen med en fin fyr som tok ansvar og vi ble godt fornøyde med avgjørelsen å beholde barnet. Men jeg ble jo faktisk gravid ved bruk av et prevensjonsmiddel der jeg ikke kunne ha gjort noe feil. Jeg har også en venninne som ble gravid når hun hadde hormonspiral og det regnes som det aller sikreste prevensjonsmiddelet. Er man ute etter å sikre seg mest mulig er man nødt til å kombinere hormonprevensjon med kondom og gjerne også sikre perioder. Og selv ikke da er man 100% sikker. 

Jeg syns menn må slutte å tro at de har blitt lurt fordi kvinner har blitt gravide ved bruk av prevensjon. Ja, det finnes helt sikkert tilfeller av lureri, men jeg tror det er ganske mye mer vanlig at det skjer fordi enten prevensjon svikter eller man er fulle/kåte nok til at man driter i det i øyeblikket. Og ganske mange har et reaksjonsmønster som går ut på å gi skylden på andre i stedet for å kunne innrømme at de har gjort en tabbe selv. 

Anonymkode: 71064...d7d

Kjenner flere som har blitt gravide på spiral. Problemet der er jo også at man ikke oppdager det i tide,

Anonymkode: 9a34e...eef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kan man jo lure på om p sprøyten er satt riktig med tanke på hvordan den skal fungere.

Anonymkode: 2d97e...896

Du får høre med legen da.

Anonymkode: 9a34e...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Deron skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg har vært i akkurat din situasjon. Barnet var ikke planlagt og det passet ikke inn i mine planer å bli far. Hun valgte å beholde, og far ble jeg. Jeg var sint, frustrert lei meg og kanskje aller mest  liv redd. Så stod jeg ovenfor valget om jeg skulle være en pappa i livet til dette barnet. Det valgte jeg og jeg valgte samtidig å ikke være sint og bitter på moren hennes. Det gagnet ikke meg og ikke barnet. Jeg tror jeg måtte igjennom de følelsene, men jeg måtte også legge de bak meg.

Livet blir ikke alltid slik man har sett for seg og endring er veldig skummelt, men jeg ville rådet deg til å ikke si eller gjøre noe i affekt. Bruk den tiden som er igjen til å tenke deg grundige om. Vær gjerne sint og frustrert, for all del, men prøv å ikke vis det til barnets mor, snakk heller med familie og venner, ventiler, få det ut og gå videre.

Klokt svar!

Anonymkode: 7bd8e...3a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Deron skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg har vært i akkurat din situasjon. Barnet var ikke planlagt og det passet ikke inn i mine planer å bli far. Hun valgte å beholde, og far ble jeg. Jeg var sint, frustrert lei meg og kanskje aller mest  liv redd. Så stod jeg ovenfor valget om jeg skulle være en pappa i livet til dette barnet. Det valgte jeg og jeg valgte samtidig å ikke være sint og bitter på moren hennes. Det gagnet ikke meg og ikke barnet. Jeg tror jeg måtte igjennom de følelsene, men jeg måtte også legge de bak meg.

Livet blir ikke alltid slik man har sett for seg og endring er veldig skummelt, men jeg ville rådet deg til å ikke si eller gjøre noe i affekt. Bruk den tiden som er igjen til å tenke deg grundige om. Vær gjerne sint og frustrert, for all del, men prøv å ikke vis det til barnets mor, snakk heller med familie og venner, ventiler, få det ut og gå videre.

Det hørtes veldig fornuftig ut. Kan heg bare spørre hvorfor du var så sint på henne? Følte du deg lurt? Ble du «lurt»? 

Har du samvær med barnet i dag? 

Anonymkode: 69342...2c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes veldig fornuftig ut. Kan heg bare spørre hvorfor du var så sint på henne? Følte du deg lurt? Ble du «lurt»? 

Har du samvær med barnet i dag? 

Anonymkode: 69342...2c2

Jeg var sint fordi hun ikke ville det samme som meg. Jeg ville at hun skulle ta abort, det ville ikke hun. Men aller mest var jeg nok bare redd. Ikke bare skulle jeg bli far, men jeg skulle på mange måter gjøre det alene. De pappaene jeg kjenner som er sammen med barnets mor får så mye gratis. Mødre googler visst alt og vet alt og jeg ante ikke opp eller ned på en baby, og ikke ville jeg spørre moren om ALT heller. Jeg måtte finne ut alt selv. 

Jeg følte meg ikke lurt og ble ikke lurt, det var ikke dette hun hadde sett for seg hun heller. De færreste drømmer vel om et liv som alenemor. 

Jeg har samvær i dag, men ikke så mye siden hun enda er liten. Når hun blir eldre håper heg vi kan få til en 50/50 løsning. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Isambard skrev:

ja, i følge WHO gir de 99.7% beskyttelse per år, men da er det kanskje snakk om 100 samleier for et typisk par. Sannsynligheten ved ett enkelt samleie er ikke null, men ganske nær. Det får være opp til hver enkelt å veie dette opp mot sannsynligheten for at noen kan lyve.

Men det må fortsatt skje med noen. Det er nok ganske mye større sannsynlighet for at det skal skje enn at man skal vinne milliongevinst i Lotto og jeg kjenner et par stykker som har gjort det. Det er jo mye folk rundt omkring som har sex.

Da tar man ikke med i betraktningen at kvinner kan gjøre brukerfeil som gir økt risiko, uten at det betyr at man ønsker å bli gravid eller lurer noe. Det er en risiko menn tar dersom de overlater ansvaret for prevensjon på kvinnen, de kan ikke vite om hun tilfeldigvis har hatt omgangssyken eller glemt å ta en pille. 

Jeg forstår ikke at menn tror at det er haugevis av kvinner rundt omkring som drømmer om å få barn med en mann de tilfeldigvis møtte på byen og havna i senga med. Hadde man gjort det som en bevisst handling for å bli gravid, så hadde vel det naturlige vært å velge noen med god inntekt, som var snill og som hadde gode evner. Ikke en partygutt uten særlig inntekt. 

Anonymkode: 71064...d7d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke noe hokus pokus ift å sette sprøyte. Middelet sprøytes inn i kroppen og så skal man være beskyttet i 3 mnd. Så det skal være sikkert.

Det som kan øke usikkerhetsmomentet er om dama tar neste sprøyte før den forrige er gått ut. Da vil det være et vindu der det er mulig å bli gravid. 

Anonymkode: e5573...038

Hvis du leser på det så skal stoffet gi helt stopp på eggløsning. Så skal man ta neste sprøyte litt før den første går ut. Venter man til akkurat eller litt ekstra så skjer det uhell.

Anonymkode: 2d97e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får høre med legen da.

Anonymkode: 9a34e...eef

 Nå er det jo sykepleierne på legekontoret som setter sprøyta. Ikke legen.

Anonymkode: 2d97e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Stakkars barn som

har en så tragisk far. 

Pillen og kondom er ikke sikkert ! Slutt å skyld på damene ! Avholdenhet er eneste sikre «beskyttelse»  mot svangerskap og sykdom. 

Forøvrig mener jeg at p-piller, som fucker opp hele hormon-balansen er et massivt overgrep mot kvinner. 

Lykke til med å bli voksen og mindre egoistisk ! 

Anonymkode: d1605...899

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...