Gå til innhold

Jeg er så irritert! Er det noen måte jeg kan unnslippe barnebidrag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvis han ikke får snørrvalpen kan han iallefall lufte klesvasken offentilg og dra bedrageren gjennom en langvarig og smertefull rettssak,.

Han vil neppe betale for advokat og langdryg rettssak når han ikke vil sende noen skarve kroner i retning av sitt eget avkom hver mnd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Tilkjent full omsorg? Han vil jo ikke betale bidrag en gang. Hvorfor skulle han ønske full omsorg når han ikke vil ha noenting med barnets velferd å gjøre?

Jeg svarte på et innlegg der noen foreslo at han skulle gå til retten og ta fra mor ungen. Jeg mener absolutt ikke at det er noe TS bør gjøre. 

Anonymkode: 71064...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte på et innlegg der noen foreslo at han skulle gå til retten og ta fra mor ungen. Jeg mener absolutt ikke at det er noe TS bør gjøre. 

Anonymkode: 71064...d7d

Og jeg mener det er helt absurd at han skulle det, siden han ikke vil ha noe barn og langt mindre sende penger til det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tøytigern skrev:

Og jeg mener det er helt absurd at han skulle det, siden han ikke vil ha noe barn og langt mindre sende penger til det.

Det finnes mange mennesker som ikke ønsket barnet men som har omsorg for det etter det er født. Både fedre og mødre.. 

Anonymkode: 18470...ef1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste prevansjonsmiddelet som er 100% sikkert, er å ikke ha sex. 

Velger du å ha sex, velger du også å risikere at sexen fører til det sex er til for: graviditet. 

Det er godt mulig hun faktisk gikk på pillen. Den er ikke helt sikker. 

Det er uansvarlig av dere begge to å ha ons uten kondom. 

Anonymkode: 674f1...6da

Det at hun oppdaget graviditeten sent kan tyde på at hun faktisk gikk på pillen. Jeg har vært gjennom det samme, oppdaget da jeg var 10 uker på veg. Hadde spiral. 

Anonymkode: 375b3...797

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan fint høre om sine rettigheter på NAV også, trenger ikke en advokat til det.

Anonymkode: 5bad2...6e9

Du får ikke akkurat en like god informasjon om alt det juridiske, i tillegg til god og konstruktiv veiledning, hos nav. Spesielt ikke i en slik situasjon. Det eneste de på nav er nogenlunde gode på er utregning av bidrag o.l. Mange går til advokat, for der blir de rett og slett gitt litt bedre råd og får en mer solid juridisk informasjon fra noen som kan garantere at de vet hva de snakker om til enhver tid. I tillegg til at de er flinkere til å forklare og forenkle det juridiske språket enn det de i nav-systemet er. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Anonymkode: 57d27...a3b

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Tibbie said:

Jeg er enig i at hun er ei møkkakjerring, men det er dessverre mange av dem. Forstår at hennes hemmeliggjøring av dette gir deg store problemer og en enorm fortvilelse. MEN å lure systemet er nok ingen smart løsning her. Da ødelegger du bare for deg selv.

Husk at jo mindre du tjener, jo mindre må du betale. Så selv om at du har liten inntekt nå, så må du ikke betale like mye som de med fulltidsjobb og gode lønnsslipper. Jeg vet dessverre ikke så mye om regelverket her, men jeg vedder på at du kan få gratis rådgivning av profesjonelle et sted. Snakk med helsesøster på skolen din. Hun vet sikker hvem du kan kontakte med alle spørsmålene dine :) 

Jeg er veldig uenig i dette. Det er ganske innlysende at denne dama gikk inn for å lure han. Hun ble tilfeldigvis gravid etter ett ligg mens hun gikk på prevensjon (sjansene for det er ikke kjempestore), og hun har valgt å holde det hemmelig for han, sånn at han ikke har noe han skulle ha sagt. Abort er jo for sent, så hun har tatt valget for han.

Ingen skal tvinges til å få barn de ikke vil ha, med folk de ikke vil ha i livet sitt.

Husk at barn ikke er for alle, og TS er helt tydelig en som ikke er skodd for noen foreldrerolle (ennå).

Jeg kan forsåvidt være enig i at denne hendelsen kommer til å gjøre det vanskelig for han å finne seg en kjæreste om noen år. De færreste vil ha en som ble tenåringsforelder (og med noen de hater), og de færreste vil ha noen som ikke har kontakt med barnet sitt. Enda en grunn til at TS har all rett til å være sint på denne dama. Valget hun tok for han koster han både penger og mye fortvilelse.

Det er IKKE kun kvinnens avgjørelse om mannen skal bli forelder eller ikke. Det er en avgjørelse som angår begge like mye, og begge bør få være med i avgjørelsesprosessen.

Ja, det er jo kjempesannsynlig at denne unge jenta som ifølge ts ikke turte å fortelle om graviditeten til mamma og pappa bevisst lette opp en stakkar som kunne gjøre henne gravid. Det kan høres ut som hun fortsatt bor hjemme. Hvem har ikke lyst til å droppe alle framtidsdrømmer og bli fattig alenemor hvis sjansen byr seg :ironi:

Endret av hind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tibbie skrev:

Det er IKKE kun kvinnens avgjørelse om mannen skal bli forelder eller ikke. Det er en avgjørelse som angår begge like mye, og begge bør få være med i avgjørelsesprosessen.

Du sier det som om det er sant. Det er det da ikke. Idag så er det kvinnens avgjørelse alene om hun skal foreta inngrep i sin kropp for å avbryte et svangerskap. Far kan rådspørres, hvis kvinnen ønsker. Eller ikke.

Far tok sin avgjørelse om foreldreskap da han spermet i kvinnen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Men uansett, ha barnet 50 % og pass på å ha ca like mye som henne i lønn. 
Da blir det ingen bidrag å betale. 
Dere må spleise på alt barnet skal ha av mat, klær, barnehage, fritidsaktiviteter osv. 

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden skal han ta fra henne ungen?

Anonymkode: 5bad2...6e9

Slik at barnet lider under omsorgen til en far som ikke ønsker barnet?

Anonymkode: 055c2...df5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lett å være mann.  De har ingen ting de skulle ha sagt. Mener at denne jenta burde ha tatt abort selv om hun oppdaget det sent. (Frem til 12 uker)

om en snur det og det er mannen som vil ha barnet og ikke jenta, da hadde det vært tatt abort.

kan skjønne det ikke er lett å være 20 år å få et barn uten å være klar for det.

Men vil råde deg til å ta en farskapstest og ta ansvar om du er far. Barnet trenger pappaen sin. Tenker du får hjelp av foreldrene dine også. 

Anonymkode: e2a85...410

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dere si at det lønner seg å ha lav lønn? Det lønner seg å ha høy lønn, selv om det betyr mer å betale i bidrag.

Det som lønner seg her er å brette opp ermene, å ta oppgaven som far på strak arm. Delt bosted kan du sikkert bare skyte en hvit pil etter, men involvere deg i barnets liv og få mye samvær. Ikke gjør deg til uvenn med mor, hold en positiv tone. 

Etter at farskapstesten er utført, så klart.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Har du tenkt på at p-piller faktisk ikke er sikker prevensjon? Du har et like stort ansvar for prevensjon som henne om du ikke ville ha barn : enten bruke kondom eller avstå fra sex, men og automatisk beskylde en kvinne for å ha lurt deg fordi du var med på å gjøre noe så uansvarlig som å ha ONS uten kondom, det sier MYE om deg. På tide du vokser opp og blir moden nok til å være et forbilde : Gratulerer - du skal bli pappa 😀

Anonymkode: 6a20c...d7a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*snip*

Anonymkode: 52281...848

eh, du skriver på KG at du vil slippe unna barnebidrag etter å ha gjort noen gravid? Good luck, bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart å se hvor hissige og aggressive damene her er. De greier ikke å se det fra din side i det hele tatt. Hun har jo helt åpenbart løyet for deg og lurt deg.

P-piller er praktisk talt 100% sikker prevensjon, hvis man husker å ta dem. Sannsynligheten for at hun ble gravid etter ett enkelt samleie på p-piller er i praksis null.

Du slipper ikke unna uansett, annet enn ved å ta farskapstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Isambard skrev:

Det er rart å se hvor hissige og aggressive damene her er. De greier ikke å se det fra din side i det hele tatt. Hun har jo helt åpenbart løyet for deg og lurt deg.

P-piller er praktisk talt 100% sikker prevensjon, hvis man husker å ta dem. Sannsynligheten for at hun ble gravid etter ett enkelt samleie på p-piller er i praksis null.

Du slipper ikke unna uansett, annet enn ved å ta farskapstest.

Hun har ikke det, nei. Som ung var jeg nok ikke helt opplyst på alt som kan gjøre p-piller usikre, som f.eks. enkelte medisiner og matvarer. Jeg tenkte heller ikke over at bakfyllas kebabmage også gjorde at p-pillen min mistet effekt, så takker Gud for at jeg tydeligvis er såpass lite fertil at det ikke skjedde noen uhell etter de ONS-ene jeg har hatt på fylla. Oppkast var jeg klar over, men at litt løs mage kunne føre til baby er ikke alltid like innlysende. 

Så er det jo de som er mye mer fertil enn meg, da. De som må ta p-pillen til samme tidspunkt hver eneste dag, det er ikke alltid like enkelt å huske på fylla eller i bakfylla heller. 

Ingen blir lurt til å få barn. I så fall blir mange jenter lurt av sitt eget p-pillemerke. Menn må begynne å ta litt ansvar selv. Sex gir en risiko for å få barn, og vil man ikke ha det er det lurt å beskytte seg. Ikke bare stole på at andre evner å beskytte seg tilstrekkelig. Hadde jeg vært mann hadde jeg kjørt på med kondom og sæddrepende glid, men muligens også sterilisering om jeg var langtidssingel og poppis på byen. 

Anonymkode: fe307...431

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nåja, uhell skjer. Du er ikke den første og blir ikke den siste.

At du får litt av et sjokk nå, og raser ut mot urettferdighet er ikke unormalt.

Nå er det på tide å bli voksen, ta ansvar. Det er dette som viser forskjellen mellom en ekte mann og en drittsekk.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke gjeld av at staten betaler barnebidrag hvis du er under lønnsgrensen? Går du over lønnsgrensen så må du begynne å betale igjen, men du må ikke betale tilbake alt som er gitt tidligere.

Anonymkode: b4259...c33

Eksen min fikk masse gjeld på den måten. Alt hva NAV hadde betalt måtte han dekke.😊

Anonymkode: b9329...553

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stakkars deg, så irriterende. For å unnslippe og å snyte systemet har du nok de mest dyrebare forslagene selv: rømme landet, erklære deg økonomisk invalid, fake din egen død. Det er å ta ansvar for sin egen økonomiske framtid og til pass for den kriminelle heksa.

Anonymkode: 5b30c...c84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...