Gå til innhold

Gode spill til Nintendo Switch


Stueloff

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Winza said:

Får håpe de kommer med snes spill, ikke at jeg kjøpe online for den del men da får de som har online og ikke har spilt a link to the past osv prøvd dem :)

Håper de  kommer med game cube spill. 😍

Anonymkode: 40915...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen av dere som har spilt Little Dragon Café enda? Det ble lansert som fysisk spill på fredag, men har vært tilgjengelig på Nintendo Store en stund. Jeg har så lyst på det, men vet ikke om jeg skal avvente litt, da jeg har en veldig travel måned i november og ikke bør la meg distraheres så alt for mye av spilling. Det er de samme som skapte de tidligere Harvest Moon spillene, og de har jeg hørt veldig mye bra om. Jeg spiller nå Harvest Moon Light of Hope (som ikke er laget av de samme som sto for serien tidligere), og selvom det har blitt slaktet overalt, og jeg har en mild forståelse for det, så syns jeg det er et trivelig spill.

Jeg er generelt veldig glad i life simulator spill, og har vurdert å kjøpe Stardew Valley, men vil vente til det kommer ut på "kassett", eller hva enn det heter. Om noen har andre tips til meg i samme sjanger så blir jeg takknemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2018 den 13.58, Winza skrev:

Hver gang det er en Nintendo Direct så håper jeg alltid så inderlig på at det skal annonseres et nytt klassisk 2D Zelda spill og eller et nytt skikkelig Paper Mario spill, men jeg føler at det er alt for godt til å kunne bli sant. Jeg ble faktisk skuffet over forrige Direct, virker som at jeg er alene om det

Zelda passer bra i 3D. Mario kunne de derimot ha brukt litt mer ressurser og lagt litt mer kjærlighet i 2D-utgavene. Det er jo de som selger best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

Zelda passer bra i 3D. Mario kunne de derimot ha brukt litt mer ressurser og lagt litt mer kjærlighet i 2D-utgavene. Det er jo de som selger best.

Zelda passer ganske bra i 2D, 3 av mine favoritt spill er 2D Zelda spill så jeg håper de kommer med flere der

New Super Mario Bros synes jeg er skikkelig kjedelig, har prøvd noen men ingen kommer i nærheten av de på NES og SNES. Håper på et nytt Galaxy spill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza said:

New Super Mario Bros synes jeg er skikkelig kjedelig, har prøvd noen men ingen kommer i nærheten av de på NES og SNES. Håper på et nytt Galaxy spill

Rayman Origins/Legends var veldig gode 2D-plattform spill. De to siste Donkey Kong spillene også, men en del som synes de blir litt vanskelige. 

Anonymkode: 40915...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rayman Origins/Legends var veldig gode 2D-plattform spill. De to siste Donkey Kong spillene også, men en del som synes de blir litt vanskelige. 

Anonymkode: 40915...0f9

Jeg likte ingen av de, jeg elsker DKC 1-3 men de fra de siste årene synes jeg var kjedelige, samme med Rayman origins/legends. Blir bare ikke det samme som det første Rayman spillet. Håper de kommer med en skikkelig oppfølger til Rayman 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Winza said:

Jeg likte ingen av de, jeg elsker DKC 1-3 men de fra de siste årene synes jeg var kjedelige, samme med Rayman origins/legends. Blir bare ikke det samme som det første Rayman spillet. Håper de kommer med en skikkelig oppfølger til Rayman 3

Har du likt noen 2D-plattformspill som er laget de siste 20 åren? 

Anonymkode: 40915...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du nevne noen?

Anonymkode: 40915...0f9

Alle 2D Zelda spillene utenom Tri Force heroes

Alle hoved pokemon spillene

Mario and Luigi spillene (utenom Paper Jam)

Metroid Fusion og Metroid Zero Mission

Er mange flere som jeg ikke kommer på nå, er egentlig bare de new Super Mario Bros, DKC returns og rayman origins/legends som jeg ikke liker, utenom de så er jeg glad i 2D spill  :)

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Rayman Origins/Legends var veldig gode 2D-plattform spill. De to siste Donkey Kong spillene også, men en del som synes de blir litt vanskelige. 

Anonymkode: 40915...0f9

Spilte gjennom Rayman Origins med ei venninne på hennes PS3 for noen år siden. Syns det var kjempegøy som two player :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stueloff skrev:

Spilte gjennom Rayman Origins med ei venninne på hennes PS3 for noen år siden. Syns det var kjempegøy som two player :)

Har du prøvd det fra 1995?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Winza said:

Har du prøvd det fra 1995?

Kanskje som barn. Jeg brukte ihvertfall å spille et Rayman-spill når jeg besøkte naboen med Playstation, husker at jeg likte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.9.2018 den 0.30, Stueloff skrev:

Er det noen av dere som har spilt Little Dragon Café enda? Det ble lansert som fysisk spill på fredag, men har vært tilgjengelig på Nintendo Store en stund. Jeg har så lyst på det, men vet ikke om jeg skal avvente litt, da jeg har en veldig travel måned i november og ikke bør la meg distraheres så alt for mye av spilling. Det er de samme som skapte de tidligere Harvest Moon spillene, og de har jeg hørt veldig mye bra om. Jeg spiller nå Harvest Moon Light of Hope (som ikke er laget av de samme som sto for serien tidligere), og selvom det har blitt slaktet overalt, og jeg har en mild forståelse for det, så syns jeg det er et trivelig spill.

Jeg er generelt veldig glad i life simulator spill, og har vurdert å kjøpe Stardew Valley, men vil vente til det kommer ut på "kassett", eller hva enn det heter. Om noen har andre tips til meg i samme sjanger så blir jeg takknemlig. :)

Selv om du vil vente til det kommer i fysisk utgave, så koster det flesk sammenlignet med digitalt, sånn om du ikke visste det :)

Jeg betalte vel rundt 140kr for digital, og i følge cdon kommer den til å koste 599 i fysisk utgave. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Titania said:

Selv om du vil vente til det kommer i fysisk utgave, så koster det flesk sammenlignet med digitalt, sånn om du ikke visste det :)

Jeg betalte vel rundt 140kr for digital, og i følge cdon kommer den til å koste 599 i fysisk utgave. 

Jeg klarte ikke motstå og kjøpte det digitalt for et par timer siden 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Stueloff skrev:

Jeg klarte ikke motstå og kjøpte det digitalt for et par timer siden 🙈

Good choice 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Titania skrev:

Selv om du vil vente til det kommer i fysisk utgave, så koster det flesk sammenlignet med digitalt, sånn om du ikke visste det :)

Jeg betalte vel rundt 140kr for digital, og i følge cdon kommer den til å koste 599 i fysisk utgave. 

 

En ting som er ekstra kjipt når det kommer til Nintendo, er at de faktisk ikke selger spillene digitalt... Du eier ikke et eneste spill, om du kjøper det av dem digitalt.

Dette er en av tingene du godtar når du oppretter konto hos dem, så med loven på sin side, kan de trekke tilbake hvert eneste spill du har betalt full pris for.

"The Software is licensed, not sold, to you solely for your personal, noncommercial use on your [device]."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Yme skrev:

 

En ting som er ekstra kjipt når det kommer til Nintendo, er at de faktisk ikke selger spillene digitalt... Du eier ikke et eneste spill, om du kjøper det av dem digitalt.

Dette er en av tingene du godtar når du oppretter konto hos dem, så med loven på sin side, kan de trekke tilbake hvert eneste spill du har betalt full pris for.

"The Software is licensed, not sold, to you solely for your personal, noncommercial use on your [device]."

 

Sjansen for at det skjer er veldig liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Winza skrev:

Sjansen for at det skjer er veldig liten

 

Poenget er fortsatt at du ikke eier spillet du betaler for, om du kjøper det digitalt... Sjansen er liten, men folk har opplevd dette med digitale kjøp på forskjellige plattformer, fordi de ikke forstår at å kjøpe et digitalt spill ikke er et kjøp. Du har tilgang til spillet fram til noen bestemmer seg for at de ikke ønsker å tilby deg det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Yme said:

 

Poenget er fortsatt at du ikke eier spillet du betaler for, om du kjøper det digitalt... Sjansen er liten, men folk har opplevd dette med digitale kjøp på forskjellige plattformer, fordi de ikke forstår at å kjøpe et digitalt spill ikke er et kjøp. Du har tilgang til spillet fram til noen bestemmer seg for at de ikke ønsker å tilby deg det mer.

Så ubeleilig! Skal helt klart kjøpe i fysisk kassett framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...