Gå til innhold

Gode spill til Nintendo Switch


Stueloff

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De tar betalt for noe man har hatt i flere år..

Anonymkode: 88507...cd2

 

Hva har man hatt i flere år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Yme skrev:

 

Hva har man hatt i flere år?

Online

Nes har man kunnet kjøpt i virtual konsoll i 12 år fra Wii til Wii u

Anonymkode: 88507...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Yme skrev:

 

Etter Zelda, må man spille Xenoblade Chronicles 2, også kan man prøve demoen av Octopath Traveler. Utrolig kul grafikk!

Det kommer en hel haug med kule spille fremover, som Divinity original sin 2 (veldig bra til Coop. 1eren haddeen ganske revolusjonerende splitscreen), pillars og eternity deadfire, smash Brothers... Mye mer også. Man kommer til å bli fattig.

Yme!😘 

Jeg har XC 2, men jeg må tilstå at jeg ikke helt klarte å bli venn med det. Men jeg hører mange andre liker det, så det er sikkert jeg som har gått glipp av noe. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 18.54, Vampen skrev:

Det er jo den lineære strukturen, som nok begynte å bli litt sliten. Så der får vi nok være enig om å være uenig. :) 

Det at BotW har gått tilbake til røttene er det som gjør det populært. Zelda begynte å bli kjedelig. Zelda var egentlig eventyr og oppdagelse, ikke bare trange rom med gåter (selv om det finnes dette i BotW også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Online

Nes har man kunnet kjøpt i virtual konsoll i 12 år fra Wii til Wii u

Anonymkode: 88507...cd2

 

Tidligere konsoller hadde virtual console. Den er lagt ned nå, til fordel for at du heller kan få spille eldre spill som en bonus når du betaler 190 kr i året for å få skylagring.

Jeg veit ikke hvordan du er med matte, men med tanke på at spillene i virtual console gjerne kosta 50 kr per stykk, vil jeg tro de fleste sparer ganske mye på å heller ha tilgang på det biblioteket til en brøkdel av prisen det ville kosta å kjøpt alt... 

Men om du bare kjøper 3 spill i året, var jo selvfølgelig virtual console bedre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Det at BotW har gått tilbake til røttene er det som gjør det populært. Zelda begynte å bli kjedelig. Zelda var egentlig eventyr og oppdagelse, ikke bare trange rom med gåter (selv om det finnes dette i BotW også).

Da har du ikke spilt det orginale spillet 😛 Zelda var aldri som elder scrolls serien

Anonymkode: 88507...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste uke (tror jeg?) kommer Mario Party til Switch. Spillserien er flott om man liker å spille sammen med familie/venner. Gutteungen min gleder seg vilt :) 

PS! Spillet kan også skape konflikt - omtrent som brettspillet Monopol, hehe

Endret av matrobot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yme skrev:

 

Tidligere konsoller hadde virtual console. Den er lagt ned nå, til fordel for at du heller kan få spille eldre spill som en bonus når du betaler 190 kr i året for å få skylagring.

Jeg veit ikke hvordan du er med matte, men med tanke på at spillene i virtual console gjerne kosta 50 kr per stykk, vil jeg tro de fleste sparer ganske mye på å heller ha tilgang på det biblioteket til en brøkdel av prisen det ville kosta å kjøpt alt... 

Men om du bare kjøper 3 spill i året, var jo selvfølgelig virtual console bedre :ler:

Virtual konsoll på Wii u er fortsatt åpen :) Den på Wii med men du kan ikke kjøpe noe

Anonymkode: 88507...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, matrobot skrev:

Neste uke (tror jeg?) kommer Mario Party til Switch. Serien er flott om man liker å spille sammen med venner/barn. Gutteungen min gleder seg vilt :) 

PS! Spillet kan også skape konflikt - omtrent som brettspillet Monopol, hehe

5 oktober :) Gleder meg masse selv! Jeg har noen jeg bruker å spille Mario Party med, jeg har alle de 7 første spillene 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vampen skrev:

Yme!😘 

Jeg har XC 2, men jeg må tilstå at jeg ikke helt klarte å bli venn med det. Men jeg hører mange andre liker det, så det er sikkert jeg som har gått glipp av noe. :ler: 

 

Plutselig var jeg her ❤️

Spillet er litt merkelig i starten, men når man kommer litt inn i det, blir det veldig bra. Kampsystemet blir dypt og strategisk, i motsetning til hvor latterlig det er i begynnelsen. Veldig bra handling også, med fansy svinger og merkelige overraskelser. Gi det en sjanse, så skal du få en gratis high five av med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Det at BotW har gått tilbake til røttene er det som gjør det populært. Zelda begynte å bli kjedelig. Zelda var egentlig eventyr og oppdagelse, ikke bare trange rom med gåter (selv om det finnes dette i BotW også).

Enig. :) For all del, jeg synes feks OoT, MM og WW er fantastiske spill, og TP og SS er helt greie. Men hele opplegget med å rote rundt i stengte rom og finne gjenstand x for å åpne dør y, begynte å bli sliten. SS er det spillet jeg har slitt mest med å komme ordentlig inn, og det handlet nok dels om kontrollene og dels om at det repetetive preget begynte å bli kjedelig. BotW var akkurat det serien trengte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virtual konsoll på Wii u er fortsatt åpen :) Den på Wii med men du kan ikke kjøpe noe

Anonymkode: 88507...cd2

 

Ja, man kan fortsatt bruke den på eldre konsoller. Hadde de lagt den ned så folk mista tilgangen, hadde jeg forstått kritikken veldig godt, for da hadde folk mista spillene de allerede har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yme skrev:

 

Plutselig var jeg her ❤️

Spillet er litt merkelig i starten, men når man kommer litt inn i det, blir det veldig bra. Kampsystemet blir dypt og strategisk, i motsetning til hvor latterlig det er i begynnelsen. Veldig bra handling også, med fansy svinger og merkelige overraskelser. Gi det en sjanse, så skal du få en gratis high five av med 😊

Jeg har det første på 3DS, spilt litt men kom ikke meg helt inn i det men skal spills det en dag :)

Kjekt at du fortsatt er innom kg i ny og ne 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Yme skrev:

 

Ja, man kan fortsatt bruke den på eldre konsoller. Hadde de lagt den ned så folk mista tilgangen, hadde jeg forstått kritikken veldig godt, for da hadde folk mista spillene de allerede har kjøpt.

Jeg kjøpte faktisk masse spill men glemte 1, bare 1 spill og nå kan jeg bare spille det visst jeg kjøper orginal spillet, dumme glemske meg 😛 Fikk kjøpt landstalker i det minste, ser ut som et bra spill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:

 

Plutselig var jeg her ❤️

Spillet er litt merkelig i starten, men når man kommer litt inn i det, blir det veldig bra. Kampsystemet blir dypt og strategisk, i motsetning til hvor latterlig det er i begynnelsen. Veldig bra handling også, med fansy svinger og merkelige overraskelser. Gi det en sjanse, så skal du få en gratis high five av med 😊

Det var jaggu på tide! :ler: 

Jeg får sette det på lista igjen. Akkurat nå går jeg og venter på AC Odessey, men mulig det får en sjanse til etter det. Det var starten som tok knekken på meg, så vi får se om jeg klarer å pushe gjennom det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Vampen skrev:

Enig. :) For all del, jeg synes feks OoT, MM og WW er fantastiske spill, og TP og SS er helt greie. Men hele opplegget med å rote rundt i stengte rom og finne gjenstand x for å åpne dør y, begynte å bli sliten. SS er det spillet jeg har slitt mest med å komme ordentlig inn, og det handlet nok dels om kontrollene og dels om at det repetetive preget begynte å bli kjedelig. BotW var akkurat det serien trengte. 

Jeg spilte ss når det kom ut men ga tidlig opp, prøvde det igjen etter 3 år og da likte jeg det faktisk. Jeg synes det var for lineært men jeg har begynt å få litt mer sansen for litt lineære spill de siste årene, og så er det litt episk å vifte med hendene for å banke opp fiender 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Winza skrev:

Jeg kjøpte faktisk masse spill men glemte 1, bare 1 spill og nå kan jeg bare spille det visst jeg kjøper orginal spillet, dumme glemske meg 😛 Fikk kjøpt landstalker i det minste, ser ut som et bra spill :)

 

Det er derfor jeg syns det er bedre med løsningen de har på switch. Når man kjøper digitale spill, kjøper man dem egentlig ikke (dette gjelder alt av digitale filer). Er man uheldig, blir spillet trukket fra tjenesten, dermed har man ikke tilgang mer... Så det blir mer som at man leier på ubestemt tid.

Derfor syns jeg det er bedre å billigere å betale en liten sum i året, og få alt innebygd i den prisen. Det kan fortsatt skje at de fjerner spillet, men da har jeg i det minste egentlig ikke betalt noe for det.

Men! Foreløpig er det veldig få retrospill som kommer med switch online, så sånn det er nå, er det egentlig bare for å få tilgang på skylagring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yme skrev:

 

Det er derfor jeg syns det er bedre med løsningen de har på switch. Når man kjøper digitale spill, kjøper man dem egentlig ikke (dette gjelder alt av digitale filer). Er man uheldig, blir spillet trukket fra tjenesten, dermed har man ikke tilgang mer... Så det blir mer som at man leier på ubestemt tid.

Derfor syns jeg det er bedre å billigere å betale en liten sum i året, og få alt innebygd i den prisen. Det kan fortsatt skje at de fjerner spillet, men da har jeg i det minste egentlig ikke betalt noe for det.

Men! Foreløpig er det veldig få retrospill som kommer med switch online, så sånn det er nå, er det egentlig bare for å få tilgang på skylagring.

Når man har lastet ned spillet så har man det for evig og alltid :)

Jeg håper veldig på et nytt 2D Zelda spill og et nytt Paper Mario spill slik som de godt gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Winza said:

Når man har lastet ned spillet så har man det for evig og alltid :)

Jeg håper veldig på et nytt 2D Zelda spill og et nytt Paper Mario spill slik som de godt gamle

Håper det jeg også. Spørsmålet er vel om det kommer nå som man har Switch.Da N64 kom så kom det nesten ingen 2-d. 

Anonymkode: 40915...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...