Gå til innhold

Hvordan fikk du nok egenkapital til første bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk fast jobb etter lærlingtiden når jeg var 18, skaffet meg også en ekstra jobb på 60% som jeg jobbet i i litt over ett år før jeg kjøpte leilighet.

Jobbet da i den faste jobben 100% pluss endel overtid samt 60% jobb + ekstra vakter. Brukte ferien fra den faste jobben til å jobbe i ekstra jobben. Hadde svært lite fritid det året, men det hjalp meg å komme inn på boligmarkedet med god egenkapital og uten kausjonist/medlånetaker.

Skal sies at jeg jobbe hjemme fram til jeg kjøpte leilighet så kunne spare mellom 80-90% av lønna hver måned i det året. Resten ble brukt på bilutgifter, mat og andre forbruksutgifter.

Anonymkode: 826de...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi levde ekstremt enkelt og rimelig og sparte alt vi klarte. Fikk da nok egenkapital.

Anonymkode: a2db5...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 200 000 på konto som jeg sparte opp under studietiden og første år i jobb, lånte 100 000 fra foreldrene mine som jeg betalte tilbake etter 6 mnd (fikk refinansiert etter ny verdivurdering fra megler). 

Etter 2 år var egenkapitalen i leiligheten min så stor at jeg solgte den og satt igjen med 800k til neste leilighet. 

Verken jeg eller foreldrene mine tjener spesielt godt, men har hatt flaks med å kjøpe og selge på gode tidspunkt. Den første leiligheten min var LITEN, men veldig verdt det fordi jeg tjente nok med den til å kjøpe en større.

Anonymkode: 60162...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...