Gå til innhold

Er så lei av menn i 20 og 30-åra som er umodne og ikke vil slå seg til ro


Zikkzakk

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg har vanskeligheter med å tro at det ikke finnes mange menn med livet sitt på stell, som er ferdig utdannet osv, og jeg tror problemet egentlig bunner i at det bare er noen av dem som ellers har en god totalpakke. Dvs dere vurderer ikke alle mennene som har disse tingene du snakker om på plass ts som attraktive. Derfor faller mange av dem gjennom, og siden disse ikke blir gitt en sjanse, virker det som det er få "skikkelige" menn. 

Ellers tenker jeg at denne preferansen som kvinner generelt har med at menn skal ha god selvtillit, gode sosiale ferdigheter osv slår litt tilbake på en når man er på utkikk etter en skikkelig mann. Jeg var veldig skikkelig fram til jeg var 18 for eksempel og som en konsekvens av det slet jeg ordentlig med å flørte. Det tok meg lang tid å bryte ut av den stive rammen hvor man hele tiden skulle være respektfull, vise forståelse, ta hensyn osv. Med den rammen ble det på en måte aldri rom for lek, erting og slike ting. Relasjonene jeg hadde med jentene i den alderen ble derfor ofte platoniske og vennskapelige. Det ga meg ikke noe god selvtillit akkurat. Dette er ganske typisk at man ser når man man observerer skikkelige menn. Med mindre de er kjekke er de som regel ikke populære (har valgmuligheter) hos damene. De vil ikke kunne gjøre en like god tilnærming til kvinner som en sjarmør som har selvtilliten og de sosiale ferdighetene på plass. Derfor blir de ofte avskrevet, eller havner i friendzone.

Selvsagt er det andre ting som også er viktig. Spiller f.eks ikke så stor rolle om en fyr har livet på stell og vil slå seg til ro om han er totalt idiot. Jeg vil jo i grunn ikke dele resten av livet med hvem som helst. Å ha god kjemi, å ha et godt vennskap og like interesser er selvsagt kjempeviktige faktorer. Og ikke snakk til meg om å ikke gi menn en sjanse, jeg gir veldig mange menn som virker snille og oppegående ganske mange sjanser. Jeg har dessverre en tendens til å gi menn alt for mange sjanser, så jeg ender opp sånn som nå der jeg har kastet bort mange måneder på en fyr som jeg ikke kan ha en fremtid med fordi han er rett og slett umoden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Marie90 skrev:

Det Minesveiper sier her er jo helt sant - det er ikke slik at kvinner "bare" vil ha en mann som ønsker familie. De vil ha en mann som har alle egenskapene de tenner på - kjekk, interessant, morsom, sosialt intelligent, ressurssterk - som OGSÅ vil slå seg til ro i relativt ung alder. 

Du må se det som et Venn-diagram med alle ulike kategorier, og der ser du at det er flekken der sirklene overlapper der mennene du vil ha befinner seg. Og dem er det ikke drøssevis av. 

Forøvrig synes jeg det er en uting å avskrive alle med ulike livsmål som "umodne". Mange kvinner jeg kjenner har kategorisert seg selv som modne nesten hele livet (!) kun utifra attributter som at de ikke er glad i festing og er orientert rundt monogami. Det betyr derimot ikke at de er spesielt kloke, eller emosjonelt modne. Om jeg var mann hadde jeg like fullt stilt meg selv spørsmålet; hva er det som gjør denne 25-åringen så gæren etter å slå seg til ro? Med de massive begrensningene barn legger på tilværelsen, føler hun virkelig at hun har gjort alt hun vil gjøre? Og hvilke begrensninger vil dette legge på vårt samliv, når hennes hovedprioritet i såpass ung alder er å gå hjemme og ruge?

Det samme gjelder for både kvinner og menn i dette tilfelle; bygg et interessant liv du er fornøyd med - alene - så kommer en partner snart nok. 

Et lite tips: du gjør dumt i å dømme mennesker og tro du vet alt om dem ut i fra et innlegg. Lær deg å kjenne noen før du er så dømmende til neste gang. Hadde du lært deg å kjenne meg hadde du f.eks visst at alle antagelsene dine her er ren svada. 

Å lage et innlegg om at man er frustrert pga umodne menn betyr ikke at en sitter hjemme og ikke bryr seg om annet enn å få mann og barn. Dagens lærdom fra meg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sånn at livet er forbi i det øyeblikket man får barn 😅 men livet tar bare en annen vending. I tillegg så synker kvinners fruktbarhet når en nærmer seg midten av 30-årene, kjenner nok av par som har strevd i årevis med å få barn som er rundt 30 år. 

Anonymkode: a6636...d04

Dette er nok et poeng mange glemmer. Og menn glemmer også at deres sædkvalitet også vil synke betydelig. Det er ikke fra kroppens side naturlig å ikke få barn før man er 35.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marie90 skrev:

Det Minesveiper sier her er jo helt sant - det er ikke slik at kvinner "bare" vil ha en mann som ønsker familie. De vil ha en mann som har alle egenskapene de tenner på - kjekk, interessant, morsom, sosialt intelligent, ressurssterk - som OGSÅ vil slå seg til ro i relativt ung alder. 

Jo, men er ikke det ganske normalt? At man ønsker å stifte familie mens biologien, altså alderen ennå tåler det med en partner man tenner på? At man ikke tenner på en person er faktisk et tegn på at de ikke passer sammen genetisk og det skal man jo ta på alvor. Så jeg syns ikke slike krav er så rare, jeg. Faktisk mener jeg at både menn og kvinner skal være nøye med hvem de involverer seg med. 

Dessuten, mye av dette er jo ting som er innenfor vår kontroll; vilje til å etablere seg/stifte familie, kjekk (tar helse på alvor), sosialt nettverk (har et sosialt liv, prioriterer ikke gaming og runking), morsom og ressurssterk (har en jobb). Noen vil jo alltid falle fra, men mye av dette er faktisk oppnåelig for de aller fleste. 

Du må se det som et Venn-diagram med alle ulike kategorier, og der ser du at det er flekken der sirklene overlapper der mennene du vil ha befinner seg. Og dem er det ikke drøssevis av. 

Men så skal de etablere seg med èn mann, ikke mange. Så det syns jeg også er helt OK. 

Forøvrig synes jeg det er en uting å avskrive alle med ulike livsmål som "umodne". Mange kvinner jeg kjenner har kategorisert seg selv som modne nesten hele livet (!) kun utifra attributter som at de ikke er glad i festing og er orientert rundt monogami. Det betyr derimot ikke at de er spesielt kloke, eller emosjonelt modne.

Mener du at menn som er glad i festing og som orienterer seg rundt bruk-og-kast-samliv er modne og emosjonelt kloke? Dette ble jo bare dumt. 

Om jeg var mann hadde jeg like fullt stilt meg selv spørsmålet; hva er det som gjør denne 25-åringen så gæren etter å slå seg til ro?

Igjen, biologi. Om man ønsker familie og flere barn bør man faktisk starte så tidlig som mulig. På et visst tidspunkt, rundt 30-35år, synker fertiliteten hos kvinner. Fertiliteten hos menn synker også med alderen men det snakkes det ikke like høyt om. Dette er en av livets realiteter og jeg syns det er modent av en 25åring og innse det. Kudos til ts. 

Med de massive begrensningene barn legger på tilværelsen, føler hun virkelig at hun har gjort alt hun vil gjøre? Og hvilke begrensninger vil dette legge på vårt samliv, når hennes hovedprioritet i såpass ung alder er å gå hjemme og ruge?

Dette syns jeg var spesielt barnslig. Jeg ville tenkt nøye gjennom hva meningen med livet er dersom jeg var deg. 

Det samme gjelder for både kvinner og menn i dette tilfelle; bygg et interessant liv du er fornøyd med - alene - så kommer en partner snart nok. 

Det er det som er problemet i dag; det ordner seg ikke. Det er altfor mye som jobber i mot. En ting er ulike modning og biologi, en annen er samlivskulturen vår. Vi vil ikke ha barn lengre. Og det er faktisk et problem som bare kan løses ved at unge folk forstår at de må få barn og før de er 40. 

 

Anonymkode: 8f162...acb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med svaret over, er myten om at livet er forbi og at en må gjøre helst alt en vil i hele livet før en får barn som gjøre at altfor mange venter altfor lenge. Derfor synker fødselstallene, som er veldig kritisk for samfunnet da en er avhengig av høye fødselstall for å ha arbeidskraft som kan betale vår pensjon. 

Anonymkode: a6636...d04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Joda, noen norske menn er det. Men akkurat som det er vanskelig for mange menn å finne attraktiv pulepartner, så er det vanskelig for kvinner å finne menn om ønsker å slå seg ned.

Hva mener du egentlig med å slå seg ned da? Jeg og samboer er forlovet og eier hus sammen. Han er typisk monogam, som er veldig fornøyd med å være i et forhold og syns singellivet bare er slitsomt. Vi har fortsatt et godt og lidenskapelig forhold etter 9 år. Jeg vil jo påstå han har slått seg ned (eller til ro, som forsåvidt er mer riktig å si.) Min oppfatning er at mange menn har en mening/oppfattelse om at man ikke får barn i 20-årene, de skal komme en gang i løpet av 30-årene. Alle som får barn i 20-årene (om de så er 29) er unge foreldre i deres øyne.

Jeg mener altså ikke at problemet alltid ligger i det at menn vil være single eller i useriøse forhold så lenge som mulig, de vil være barnløse så lenge som mulig. 

Anonymkode: b2548...4c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sluttet å lete etter en mann som kan være en livslang partner. Nå ser jeg bare etter en som kan være en god helgepappa når det blir slutt mellom oss. 

Anonymkode: bd3c0...c4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som ville etablere meg tidlig men nå ser jeg oftere enn jeg liker at vi karene som tok lavere utdannelse, jobbet fra vi var dritunger og er typiske altmuligmenn og i tillegg tidlig klar for familie.. vi blir byttet ut nå med dem som festet og studerte i 10 år og kan vifte med feit bankkonto og en flott tittel. 

Anonymkode: a2117...2ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 hour ago, Marie90 said:

Det Minesveiper sier her er jo helt sant - det er ikke slik at kvinner "bare" vil ha en mann som ønsker familie. De vil ha en mann som har alle egenskapene de tenner på - kjekk, interessant, morsom, sosialt intelligent, ressurssterk - som OGSÅ vil slå seg til ro i relativt ung alder. 

Du må se det som et Venn-diagram med alle ulike kategorier, og der ser du at det er flekken der sirklene overlapper der mennene du vil ha befinner seg. Og dem er det ikke drøssevis av. 

Forøvrig synes jeg det er en uting å avskrive alle med ulike livsmål som "umodne". Mange kvinner jeg kjenner har kategorisert seg selv som modne nesten hele livet (!) kun utifra attributter som at de ikke er glad i festing og er orientert rundt monogami. Det betyr derimot ikke at de er spesielt kloke, eller emosjonelt modne. Om jeg var mann hadde jeg like fullt stilt meg selv spørsmålet; hva er det som gjør denne 25-åringen så gæren etter å slå seg til ro? Med de massive begrensningene barn legger på tilværelsen, føler hun virkelig at hun har gjort alt hun vil gjøre? Og hvilke begrensninger vil dette legge på vårt samliv, når hennes hovedprioritet i såpass ung alder er å gå hjemme og ruge?

Det samme gjelder for både kvinner og menn i dette tilfelle; bygg et interessant liv du er fornøyd med - alene - så kommer en partner snart nok. 

Enig med deg som vanlig. Det er ikke noe annerledes for oss menn egentlig. Det er vanskelig å finne en bra dame med disse egenskapene som er anstendig og singel. 

1 hour ago, Zikkzakk said:

Selvsagt er det andre ting som også er viktig. Spiller f.eks ikke så stor rolle om en fyr har livet på stell og vil slå seg til ro om han er totalt idiot. Jeg vil jo i grunn ikke dele resten av livet med hvem som helst. Å ha god kjemi, å ha et godt vennskap og like interesser er selvsagt kjempeviktige faktorer. Og ikke snakk til meg om å ikke gi menn en sjanse, jeg gir veldig mange menn som virker snille og oppegående ganske mange sjanser. Jeg har dessverre en tendens til å gi menn alt for mange sjanser, så jeg ender opp sånn som nå der jeg har kastet bort mange måneder på en fyr som jeg ikke kan ha en fremtid med fordi han er rett og slett umoden. 

Ser jo at det er kjedelig, men du spurte i hi hvor du finner menn som har utdanning, og som vil ha barn osv som om de er vanskelig å finne. Jeg mener jo da som sagt at den gruppen menn du i utgangspunktet spør om ikke er vanskelig å finne (opp mot 31% av mennene over 16 år har høyere utdanning i befolkningen), men at det nok er vanskelig å finne attraktive menn i denne gruppen, og det er enda vanskeligere å finne attraktive menn i gruppen som er single. Jeg har dessuten ikke skrevet at du ikke gir menn sjanser, men du kan jo spørre deg selv om du hadde laget dette innlegget om du hadde gitt sjansen til de mennene som ønsker det samme som det du gjør? Eller kanskje du ga du de sjansen, men ting klaffet ikke for deg (Du fant dem ikke attraktive nok). 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn slår seg til ro med kvinner ikke sytetet jenter som klager på KG.

 

Anonymkode: e1616...b10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo nettopp poenget:-) En blir tidsnok gammel så man må holde på så lenge man kan:-).

Kjerringer som er "modne" i 20-årene er skremsel for en mann🤪

Anonymkode: 08ddc...ccc

Det er jo nesten da man bør bli modne da. Rundt 24-årsalderen er kvinner på sitt mest fertile, og etter dette begynner det sakte å dale (om jeg husker rett). I tredveårene daler det mer og mer og man blir mindre fertil.

Vi er altså lagd for å få barn i løpet av tyveårene. Så det er absolutt ikke dumt å være moden... Det er faktisk helt naturlig! Og ikke minst bra. Er jo for at man skal få så friske barn som mulig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hele er sammensatt. Det finnes ikke en enkel faktor. Menn det her snakkes om kan være modne men ikke for temaet samliv. Dette er også nevnt noen  ganger. Det ligger noe med oppvekst og miljø I bunnen som gjør en trekker seg unna familie-etablering.

1. Egen oppvekst. 

2. Egne erfaringer fra familielivet og samlivsbrudd 

3.Venners erfaringer med familie-livet og samlivsbrudd. 

4.Nærmere 50% samlivsbrudd 

5. Hvem har kontrollen på barna etter samlivsbrudd. Menn ser det er mor. 

6. Menn ser hva venner betaler for barna de skjelden ser etter samlivsbrudd.

7.De ser hva deres egen far opplevde og måtte gjennom ved samlivsbrudd. 

8. De har opplevd familie-krangel. 

9. Menn klarer å lage mat og vaske hjemme selv. 

10. Menn kan idag ha sex uten å stifte familie. 

Andre kulturer har enda ikke de samme erfaringer. Det er slik at der har mannen også større innflytelse I familien. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i slutten av 30årene og leter fortsatt. Forstår heller ikke hvor de seriøse mennene er. Etter å ha tatt en kaffe med en del menn kan jeg bare slå fast at mange av de tviholder på tenåringslivet sitt til de er godt voksne, dessverre. Jeg begynner å tro det er noe alvorlig galt med oppdragelse her til lands. 

Anonymkode: 8f162...acb

Flytt til et annet land. Norske menn er bare opptatt av gaming og festing. Vi har fått det for godt.

Anonymkode: c4711...146

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Zikkzakk skrev:

Så hvor i all verden finner man noen som er voksen i hodet og føler for å etablere seg før de er 40? Jeg er i midten av 20-åra, er ferdig utdannet og ønsker gjerne å finne en mann som vil slå seg til ro og få barn om et par år. Jeg føler at de fleste på min alder ikke er ferdig utdannet, mange begynner jo ikke på utdannelse en gang før i slutten av 20-åra, kun interessert i festing og sex. Så fant jeg en mann som jeg trodde var mer voksen enn som så, han var i midten av 30-åra og var ferdig utdannet for mange år siden og så ut til å ha det meste på stell. Etter å ha blitt kjent med han i noen måneder ser jeg mer og mer tendenser til at han er umoden og jeg har funnet ut at til tross for at han er 10 år eldre enn meg så skulle man tro han var 19 år gammel med et stort behov for selvrealisering og festing med kompisgjengen. 

Jeg ser da folk rundt meg som finner veldig OK menn i midten av 20-åra med livet på stell og som til og med får barn i den alderen, så hvor i all verden finner man disse mennene? Jeg kjenner at jeg er utrolig lei av umodne menn. 

Det er garantert flere menn i midten av 30 årene som ønsker det samme som deg. Det vil ikke si at ALLE på 35 er interessert i det.

At en kar på 20 ikke vil gifte seg og ha barn skjønner jeg jævelig godt :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man hadde startet en tråd som dette om kvinner ville den ha blitt stengt for lenge siden.

Anonymkode: e1616...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt til et annet land. Norske menn er bare opptatt av gaming og festing. Vi har fått det for godt.

Anonymkode: c4711...146

Har aldri brydd meg om verken festning eller gaming.

Anonymkode: e1616...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja triste greier, menn vil vente.

Jeg har lyst til å oppleve å bli både bestemor PG kanskje oldemor. Får man unger i 35 års alderen og de barna også venter med barn til de er 35, ja da er det bare så vidt man vil få med seg å være bestemor noen få år før grava...

Anonymkode: 8073c...10e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lykke til med det..fnis😂 Pleier være hakket dyrere for dere menn, det der. 

Anonymkode: 6bfc1...1a6

Det er ikke alle som er så opptatt av materialisme som mange av dere norske kvinner vettu, så "knis" tilbake til deg. Kommentarer som det der viser bare hvilket ufordragelige rasshøl flere av dere er. 

Anonymkode: 976dd...82e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse menn i 20- og 30-årene som har livet på stell og vil slå seg ned, men disse er gjerne relativt ettertraktet og dermed veldig mye mindre tilgjengelige enn det lettvint sex er. Det er nok mye av grunnen til illusjonen om at disse ikke finnes eller er så ekstremt få, fordi mange kvinner opplever at tilgangen på noe useriøst er så ekstremt god, samtidig som det krever så utrolig mye mer å etablere et seriøst forhold med en attraktiv mann. 

Ofte er det nok lurt å se etter slik menn relativt tidlig, da mange av de mest attraktive blir "tatt" fort, og unngå typisk useriøse arenaer som byen, tinder osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som fleire seie her at det et mange som har alt på stell i tidlig tjueåra og klare. Men er vell nåke me kor ein ser og kem ein velge av utvalget sitt. Sjølv har eg hus, bil og ein fast jobb og vente på at det plutselig ska komma ei madam! Er 22 år. Men sånne som meg finn du nok ikkje på verken datingapp elle ute på byen.. for har du hus har du nok å gjera😂

Anonymkode: a10e8...2ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...