Gå til innhold

Er så lei av menn i 20 og 30-åra som er umodne og ikke vil slå seg til ro


Zikkzakk

Anbefalte innlegg

Det er vel sånn ca 30% av mennene som ramler utenfor kjønnsmarkedet i dag. Mens for kvinner ligger dette stabilt på 10-12%. Kan tyde på at kvinner foretrekker gjenbruk fremfor å gå ned til egen standard?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Zikkzakk said:

 

Jeg ser da folk rundt meg som finner veldig OK menn i midten av 20-åra med livet på stell og som til og med får barn i den alderen, så hvor i all verden finner man disse mennene? Jeg kjenner at jeg er utrolig lei av umodne menn. 

Det kan hende at du ikke er interessant nok til at noen vil ha barn med deg? Du virker som en person som følger en livs plan, og det er veldig få menn som er interessert i å være en brikke i et annet menneskes livs plan. Du er ikke interessert i en partner du er bare ute etter en som kan gjøre deg gravid, og det er noe menn styrer unna.

Det finnes mange fisker i havet, og hvis du bare treffer umodne menn så ligger vel feilen hos deg. 

 

Anonymkode: 9c7c0...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:Han kaster jo bort de beste årene dine! Dette må være et særnorsk fenomen, eller? Norske menn er jo ikke familieorienterte i det heletatt. 

Anonymkode: 8f162...acb

Norske kvinner driter i innhold. Så lenge det høres pent ut er det bra nok. Det at det er harmonisk er nok. 

Og harmonien skal helst være harmonisk. 

Men de færrest krever harmoni på høyde med Chopin, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor flere ikke holder kjeft. Det er veldig rart. Så jeg tror de fleste stiller superlave krav til seg selv og er kritiske mot andre. Samme greien som at man er mer ‘avansert’ enn andre, utelukkende fordi man kun har seg selv tilgjengelig. De kan ikke gå inn i andres hoder, men uttaler seg som om de har evnen. 

The horror

Anonymkode: 6509c...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RoH skrev:

TDet er vel sånn ca 30% av mennene som ramler utenfor kjønnsmarkedet i dag. Mens for kvinner ligger dette stabilt på 10-12%. Kan tyde på at kvinner foretrekker gjenbruk fremfor å gå ned til egen standard?  

Dette er et faktum som burde ha sendt kvinner ned depresjonssklien, ånei, hvordan er det mulig, sånn skal det ikk være. 

Se på meg! Jeg har valgt en tapermann for å frigjøre økt stress i samfunnet og for å gjøre utvalget bedre for andre kvinner. Jeg ofrer meg for fellesskapet. Jeg burde få en pris. Bare venter på den etter å ha ofret meg selv til fellesskapet.

som regel får jeg blikk som sier: jaha...?

og jeg lurer på når takknemligheten skal skylle innover dem og de kysser tærne mine fordi jeg tenker litt lenger (hvis vi snakker samfunnsmessig og ikke egoismemessig.) Helhetlig, fremfor mikroskopisk.

 

Anonymkode: 6509c...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Norske kvinner driter i innhold. Så lenge det høres pent ut er det bra nok. Det at det er harmonisk er nok. 

Og harmonien skal helst være harmonisk. 

Men de færrest krever harmoni på høyde med Chopin, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor flere ikke holder kjeft. Det er veldig rart. Så jeg tror de fleste stiller superlave krav til seg selv og er kritiske mot andre. Samme greien som at man er mer ‘avansert’ enn andre, utelukkende fordi man kun har seg selv tilgjengelig. De kan ikke gå inn i andres hoder, men uttaler seg som om de har evnen. 

The horror

Anonymkode: 6509c...a17

 

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er et faktum som burde ha sendt kvinner ned depresjonssklien, ånei, hvordan er det mulig, sånn skal det ikk være. 

Se på meg! Jeg har valgt en tapermann for å frigjøre økt stress i samfunnet og for å gjøre utvalget bedre for andre kvinner. Jeg ofrer meg for fellesskapet. Jeg burde få en pris. Bare venter på den etter å ha ofret meg selv til fellesskapet.

som regel får jeg blikk som sier: jaha...?

og jeg lurer på når takknemligheten skal skylle innover dem og de kysser tærne mine fordi jeg tenker litt lenger (hvis vi snakker samfunnsmessig og ikke egoismemessig.) Helhetlig, fremfor mikroskopisk.

 

Anonymkode: 6509c...a17

Hæ?        :klo:

Anonymkode: 53b6e...5db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så veldig opptatt av festing lenger som mann i midten av tredveårene, men selvrealisering - ja. For oss menn er det viktig å realisere seg selv så mye som mulig, særlig i arbeidslivet. Jeg jobber i en bransje som er nådeløs, der er det enten følge med i tiden eller å få sparken. I tillegg blir arbeidsmarkedet tøffere og tøffere for hvert år som går. Det kan ta mye tid, en del uker har jeg nok 100 timers arbeidsuker til sammen. 

Kvinner i dag fremstår som Ole Brum - ja, takk begge deler. Han skal være kjekk, ha veltrent kropp, gode sosiale ferdigheter, masse fritid til å følge opp en eventuell familie, og samtidig også ha god karriere. Men i dagens tøffe arbeidsliv, så forstår ikke kvinner at ikke alle kan kombinere alt dette, for mange av oss menn kommer ikke det gode liv rekende på ei fjøl slik det i større grad gjør for kvinner. 

Anonymkode: 976dd...82e

Haha, du mener at kvinner ikke jobber og gjør karriere? Samtidig som vi har barn og mann? Statistikken viser at det nettopp er vanskeligere, og ikke lettere, å være kvinne på arbeidsmarkedet. 

Anonymkode: fafc0...b8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som er så opptatt av materialisme som mange av dere norske kvinner vettu, så "knis" tilbake til deg. Kommentarer som det der viser bare hvilket ufordragelige rasshøl flere av dere er. 

Anonymkode: 976dd...82e

Vel, det er en kjensgjerning at man må forsørge ektefellen sin en god stund hvis man gifter seg med en utlending. Det tar tid å lære seg norsk, og uten norsk får man ikke jobb. Så jo, det er dyrt, og det har ingenting med materialisme å gjøre. Hilsen utlending. 

Anonymkode: fafc0...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoH skrev:

Det er vel sånn ca 30% av mennene som ramler utenfor kjønnsmarkedet i dag. Mens for kvinner ligger dette stabilt på 10-12%. Kan tyde på at kvinner foretrekker gjenbruk fremfor å gå ned til egen standard?  

Vel... Jeg har vært gift to ganger, begge to gangene langt under min standard (begge har helt gjennomsnittlig eller under det utseende, mye lavere utdanning enn meg, mye lavere lønn osv). Skal jeg nå ta til takke med alkoholiserte quasimodoer med 4 års skolegang? For det går ikke an å senke lavere nå. Men det har noe med å gjøre at jeg ikke er pen. Og damer som ikke er pene sliter max på kjønnsmarkedet. 

Anonymkode: fafc0...b8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Zikkzakk skrev:

Så hvor i all verden finner man noen som er voksen i hodet og føler for å etablere seg før de er 40? Jeg er i midten av 20-åra, er ferdig utdannet og ønsker gjerne å finne en mann som vil slå seg til ro og få barn om et par år. Jeg føler at de fleste på min alder ikke er ferdig utdannet, mange begynner jo ikke på utdannelse en gang før i slutten av 20-åra, kun interessert i festing og sex. Så fant jeg en mann som jeg trodde var mer voksen enn som så, han var i midten av 30-åra og var ferdig utdannet for mange år siden og så ut til å ha det meste på stell. Etter å ha blitt kjent med han i noen måneder ser jeg mer og mer tendenser til at han er umoden og jeg har funnet ut at til tross for at han er 10 år eldre enn meg så skulle man tro han var 19 år gammel med et stort behov for selvrealisering og festing med kompisgjengen. 

Jeg ser da folk rundt meg som finner veldig OK menn i midten av 20-åra med livet på stell og som til og med får barn i den alderen, så hvor i all verden finner man disse mennene? Jeg kjenner at jeg er utrolig lei av umodne menn. 

Er selv 26 og har en på 28 som slo seg til ro med meg for 3 år siden. Har barn, bil hus og hund. Er vel mye med hva du går etter også kan jeg tenke meg.

Anonymkode: ca859...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å kalle folk umodne bare fordi de velger noe annet enn de selv. Patetisk å lese.

Anonymkode: acbf3...47a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... Jeg har vært gift to ganger, begge to gangene langt under min standard (begge har helt gjennomsnittlig eller under det utseende, mye lavere utdanning enn meg, mye lavere lønn osv). Skal jeg nå ta til takke med alkoholiserte quasimodoer med 4 års skolegang? For det går ikke an å senke lavere nå. Men det har noe med å gjøre at jeg ikke er pen. Og damer som ikke er pene sliter max på kjønnsmarkedet. 

Anonymkode: fafc0...b8d

Oh, da irony:hoho:

Anonymkode: 08ddc...ccc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er helt fantastisk:fnise:. Den handler om at kvinner blir frustrerte pga at menn gjør som de vil. 

Gud hjelpe, jeg er glad jeg er singel😂

Anonymkode: 08ddc...ccc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh, da irony:hoho:

Anonymkode: 08ddc...ccc

Hva mener du?

Anonymkode: acbf3...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... Jeg har vært gift to ganger, begge to gangene langt under min standard (begge har helt gjennomsnittlig eller under det utseende, mye lavere utdanning enn meg, mye lavere lønn osv). Skal jeg nå ta til takke med alkoholiserte quasimodoer med 4 års skolegang? For det går ikke an å senke lavere nå. Men det har noe med å gjøre at jeg ikke er pen. Og damer som ikke er pene sliter max på kjønnsmarkedet. 

Anonymkode: fafc0...b8d

Påpeker du ikke det åpenbare?    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, du mener at kvinner ikke jobber og gjør karriere? Samtidig som vi har barn og mann? Statistikken viser at det nettopp er vanskeligere, og ikke lettere, å være kvinne på arbeidsmarkedet. 

Anonymkode: fafc0...b8d

Kvinner velger i mye større grad bort jobb og karriære og velger deltid. Blant de som ikke har råd til å gjøre det samme skulle veldig mange ønske de kunne det.

Ellers må du gjerne vise oss ststistikken som viser at kvinner har det vanskeligere på arbeidsmarkedet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, RoH skrev:

Påpeker du ikke det åpenbare?    

Hva er det åpenbare? Det er jo ikke slik at 88-90 % av kvinner er pene, jf det du skriver om at 10-12 % sliter på datingmarkedet. Det vil si at flere mindre pene kvinner ikke sliter. 

Anonymkode: fafc0...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, herzeleid skrev:

Kvinner velger i mye større grad bort jobb og karriære og velger deltid. Blant de som ikke har råd til å gjøre det samme skulle veldig mange ønske de kunne det.

Ellers må du gjerne vise oss ststistikken som viser at kvinner har det vanskeligere på arbeidsmarkedet.

 

Men det er jo mennenes eget valg at de ikke ønsker å jobbe deltid. De fleste kvinner har ikke råd til det, og mange av oss ønsker ikke det heller. 

 

https://karrierestart.no/jus-og-rettigheter/173-kvinner-uten-barn-diskrimineres-i-arbeidslivet

 

https://karrierestart.no/rekruttering-og-hr/910-gravid-og-jobbsoker-norske-ledere-er-skeptiske-til-a-ansette-gravide

 

I 2018 kan foreldrepermisjon deles likt mellom far og mor. Likevel skal kvinnene skjule at de er gravide på intervju, for ellers blir de nok ikke ansatt. Men ingen spør menn ved ansettelser om deres kone er gravid. 

Anonymkode: fafc0...b8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh, da irony:hoho:

Anonymkode: 08ddc...ccc

Hvor er ironien? Mener du at en overvektig mann med kun videregående, inntekt på 350 000, ikke egen bolig er høyere standard enn normalvektig kvinne med en master og tilleggsutdanning, eget hus og inntekt på 600 000?

Her var det jo snakk om at kvinner er for kresne. Vel, jeg er ikke det. Ble bare glad i disse mennene, det utviklet seg til kjærlighet og så videre. Men jeg har jo "datet ned" og ikke "opp". 

Anonymkode: fafc0...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av de klassiske svarene er jo å finne en fra bygda. Tidene endrer jo seg der, og klart er det ulik grad av modenhet og interesser der også - men ser flere der som er vil slå seg til ro og få barn tidlig. Det er også kvinnemangel i mange bygder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...