Gå til innhold

HJÆLP! Jeg blir kasta ut! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts er en egoist og en dårlig nabo. Hvilken psykisk lidelse fører til et umettelig behov for støy? Jeg hadde klikket andre dagen. Du trenger noe fornuftig å gjøre og å bruke headset. 

Anonymkode: ed08c...a72

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert narkoman!

Anonymkode: c3e15...363

du er like jævel som naboen. han kaller meg "narkishelvete" eller "den forbanna narkisen". han ser ikke på meg som mennske engang. skikkelig psykopat 

jeg er ikke bruker lengre, jeg er clean. jeg sliter bare psykisk

Anonymkode: ebfe5...f5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

du er like jævel som naboen. han kaller meg "narkishelvete" eller "den forbanna narkisen". han ser ikke på meg som mennske engang. skikkelig psykopat 

jeg er ikke bruker lengre, jeg er clean. jeg sliter bare psykisk

Anonymkode: ebfe5...f5f

Ikke bruker LENGRE ??

 

Anonymkode: ed08c...a72

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg bor i en moderne blokk. Her kan jeg spille musikk hele døgnet hvis jeg vil - ingen vil høre det med mindre jeg skrur opp til "fest volum". 

Det jeg ikke kan gjøre er å ha fest som varer lenger enn kl 23 fordi personer som kommer og går fra en bolig vil høres i oppgang og utenfor.

Jeg forstår veldig godt behovet for å høre musikk - jeg er sånn selv. Men det er komplett umulig å trumfe gjennom dette behovet når du bor i en bolig som ikke er godt nok isolert for det. Da må du bruke øreplugger eller skru av musikken.

Det kan godt være at naboen har et par skruer løs, men det er ikke akkurat ny smurte gjenger hos deg heller. Hvis du insisterer på at du skal bo der du bor får du legge deg paddeflat og komme til enighet med naboene om hvordan ting skal være: Det betyr at festingen opphører og at gjestene går kl 23 på hverdager og at øreklokkene kommer på kl 23. Noe annet betyr at du må flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ditt største problem her, TS, er din manglende selvinnsikt. 

Anonymkode: 5499b...dfc

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ha fest hver dag på dagtid til namsmannen kommer. jeg blir jo kastet ut uansett. så kan den jævla naboen bare lytte. han kan ikke ringe politiet før kl 23 uansett

ene kompisen min har trådløs høytaler med 20 timer batteritid. så den jævla naboen kan bare ta sikringen. vi trenger ikke lys på dagen uansett

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

du er like jævel som naboen. han kaller meg "narkishelvete" eller "den forbanna narkisen". han ser ikke på meg som mennske engang. skikkelig psykopat 

jeg er ikke bruker lengre, jeg er clean. jeg sliter bare psykisk

Anonymkode: ebfe5...f5f

Hvis du vil behandles som et menneske, får du også oppføre deg som et. Jeg hadde narkomane som naboer i en periode og jeg holdt på å klikke av det konstante bråket, som foregikk helst midt på natten og ut i morgentimene. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg ringte politiet og de kom hver gang og påla løkhodet å stenge av musikken, men det hjalp ikke noe særlig.

Anonymkode: 048f9...8d8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg ha fest hver dag på dagtid til namsmannen kommer. jeg blir jo kastet ut uansett. så kan den jævla naboen bare lytte. han kan ikke ringe politiet før kl 23 uansett

ene kompisen min har trådløs høytaler med 20 timer batteritid. så den jævla naboen kan bare ta sikringen. vi trenger ikke lys på dagen uansett

Anonymkode: ebfe5...f5f

Jo, han kan ringe politiet før kl 23 hvis det er mye unødvendig støy fra deg

Anonymkode: 048f9...8d8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg ha fest hver dag på dagtid til namsmannen kommer. jeg blir jo kastet ut uansett. så kan den jævla naboen bare lytte. han kan ikke ringe politiet før kl 23 uansett

ene kompisen min har trådløs høytaler med 20 timer batteritid. så den jævla naboen kan bare ta sikringen. vi trenger ikke lys på dagen uansett

Anonymkode: ebfe5...f5f

Han kan ringe politiet og politiet kan ta beslag i denne fantastiske høyttaleren når dere ikke evner å oppføre dere som voksne mennesker. Med så lite selvinnsikt kommer du ikke langt i verden. 

Anonymkode: 4caf5...f84

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg ha fest hver dag på dagtid til namsmannen kommer. jeg blir jo kastet ut uansett. så kan den jævla naboen bare lytte. han kan ikke ringe politiet før kl 23 uansett

ene kompisen min har trådløs høytaler med 20 timer batteritid. så den jævla naboen kan bare ta sikringen. vi trenger ikke lys på dagen uansett

Anonymkode: ebfe5...f5f

Dette viser jo bare at du ikke har skjønt alvoret i å bli kasta ut. Må vel være bedre å bruke tida på å finne ett annet sted å bo og flytte frivillig. Om du ikke har tenkt å bo på en benk i parken da når du blir kasta ut.

Anonymkode: b9539...087

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, han kan ringe politiet før kl 23 hvis det er mye unødvendig støy fra deg

Anonymkode: 048f9...8d8

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han kan ringe politiet og politiet kan ta beslag i denne fantastiske høyttaleren når dere ikke evner å oppføre dere som voksne mennesker. Med så lite selvinnsikt kommer du ikke langt i verden. 

Anonymkode: 4caf5...f84

Nei. loven sier at det skal være ro fra 23-07. resten av tiden kan man bråke så mye man vil det finnes ingen lover som forbyr det.

dessuten spiller vi ikke så høyt. så om politiet kommer vil de bare til å kjefte på naboen for at han plager politiet med bagateller

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette viser jo bare at du ikke har skjønt alvoret i å bli kasta ut. Må vel være bedre å bruke tida på å finne ett annet sted å bo og flytte frivillig. Om du ikke har tenkt å bo på en benk i parken da når du blir kasta ut.

Anonymkode: b9539...087

Det er ingen i tråden som vil svare på når jeg blir kastet ut. det var hele meningen med tråden.

men det gjør ingenting om jeg blir kastet ut imorgen. jeg kommer til å bo hos kompisen min til kommunen finner et nytt sted til meg

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei. loven sier at det skal være ro fra 23-07. resten av tiden kan man bråke så mye man vil det finnes ingen lover som forbyr det.

dessuten spiller vi ikke så høyt. så om politiet kommer vil de bare til å kjefte på naboen for at han plager politiet med bagateller

Anonymkode: ebfe5...f5f

Det er hva du tror ja.... men du skriver jo selv at det skal være ro fra 23. Så hvorfor har du ikke holdt denne regelen da? 

Anonymkode: 4caf5...f84

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hva du tror ja.... men du skriver jo selv at det skal være ro fra 23. Så hvorfor har du ikke holdt denne regelen da? 

Anonymkode: 4caf5...f84

vi spilte veldig lavt etter 23

men har ingenting å si, siden det er for seint nå

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

vi spilte veldig lavt etter 23

men har ingenting å si, siden det er for seint nå

Anonymkode: ebfe5...f5f

Du har ikke spilt lavt nok. Det skal være stille etter 23, altså ikke skru ned musikken om veggene er så tynne, da skal det skrus av. Bruk heller øreklokker. Selv om du nå blir kastet ut så er det greit å ta hensyn til andre likevel, og forberede deg til å ikke plage de nye naboene dine. 

Anonymkode: 0fa96...8b7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke spilt lavt nok. Det skal være stille etter 23, altså ikke skru ned musikken om veggene er så tynne, da skal det skrus av. Bruk heller øreklokker. Selv om du nå blir kastet ut så er det greit å ta hensyn til andre likevel, og forberede deg til å ikke plage de nye naboene dine. 

Anonymkode: 0fa96...8b7

skal jeg sitte med øreklokker mens jeg har kompiser på besøk? :klaske:

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

skal jeg sitte med øreklokker mens jeg har kompiser på besøk? :klaske:

Anonymkode: ebfe5...f5f

Da får kompisene gå hjem da . Ellers får dere prate sammen, men vanlig innestemme som en lærer barna når de er små:kaklehone:

Anonymkode: 7d529...643

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

vi spilte veldig lavt etter 23

men har ingenting å si, siden det er for seint nå

Anonymkode: ebfe5...f5f

Det er ikke rart du blir kastet ut da du nekter å ta innover deg at det bor andre mennesker rundt deg også. Vi hadde det samme problemet jeg og samboeren min. Vi hadde bare råd til å kjøpe en leilighet i den fattigste bydelen av byen (skal ikke si hvilken by), og kommunen støttet oss i begynnelsen med en sånn delvis innskudd som avskrives hvis man har bodd der i 10 år. Problemet oppstod etter at en narkoman flyttet inn der på det tredje året, og han sa også at han er "clean". Men man ser helt klart at han slet psykisk og han fikk hele tiden besøk av "kompiser" - spesielt med bikkje. Av en eller annen grunn har jeg lagt merke til at tidligere og nåværende narkomane liker å ha store bikkjer, helst rottweilere. Så dette her gikk ikke til slutt - samboeren, nå min kone, ble bitt av den bikkja og ellers truet av de narkomane etter at hun påpekte at de måtte ta "fellesvasken" og ellers ikke la bikkja pisse rundt i fellesgangen. Vasken ble fordelt på leiligheter og alle hadde sin faste vasketid.

Etter at han flyttet inn, så flyttet til slutt hele etasjen og det inkludert oss, og vi satt med tap på leiligheten, fordi ingen gidder å gi en god pris for en leilighet som har en "bråkmaker" i samme etasje.

Det illustrerer bare hvordan din oppførsel degraderer hele grunnlaget for alle de andre rundt. De har ikke kjøpt leilighet og tatt et tap, men likevel så er dette relevant da de betaler leie, også har de ikke fred og ro. Så det er ille nok det, også. 

At du har så mange fester hver uke er overhodet ikke normalt noe sted. Ikke engang for studenter. Svært få fester 3 til 4 ganger i uka. 

Du sier selv at du er "clean", men hvis dine kompiser også er tidligere eller nåværende narkomane, så kommer du til å få tilbakefall. Meningen med å være "clean", er også å prøve å starte ett nytt liv - det betyr å kvitte seg med slike "venner". 

Jeg kan godt nevne et annet problem som gjør at folk flest ikke liker å narkomane som naboer, er ikke bare bråk pga lyd eller musikk eller fest for den slags skyld, men også fordi selv de som er blitt "clean", kan likevel bruke sin kommunale leilighet til å drive med salg av narko for det kommer "kompiser" til alle slags tider langt ute på natta.

Du må også forstå at lavere lyd etter kl 23, betyr ikke at du kan lage en konsert og blåse hele bygget med høytaleren ihjel. Hvis du tolker reglene sånn, så er det ikke rart at det klikker totalt for flere der du bor nå.

Du må også spørre deg selv, du som sliter psykisk, om du egentlig blir noe bedre av å vite at du får bare flere uvenner og fiender slik du holder på nå. Altså hjelper det psyken din når du vet at flere og flere begynner å hate deg pga oppførselen din med musikken, bråk og fester som du driver med? Det er noe å tenke på.

 

 

Anonymkode: caafb...2e2

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

skal jeg sitte med øreklokker mens jeg har kompiser på besøk? :klaske:

Anonymkode: ebfe5...f5f

Klokka 23 kan kompisene gå hjem og du legge deg. Da kan du ha øretelefoner og lese, det er koselig!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Muskath skrev:

Klokka 23 kan kompisene gå hjem og du legge deg. Da kan du ha øretelefoner og lese, det er koselig!

jeg leser ikke. 

både jeg og kompisene mine har det hardt. så vi trenger støtte i hverandre. vi er mest hos meg siden jeg bor mest sentralt.

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...