Gå til innhold

HJÆLP! Jeg blir kasta ut! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er en snill og uskyldig person som leier leilighet gjennom housing first i bergen.

den jævla naboen har klaget en million ganger på at jeg spiller musikk. det er kjempelavt volum

nå sier housing first at de hever leieavtalen og ber meg flytte frivillig. jeg nekter så nå har de sendt begjæring om fravikelse til namsmannen

Hvor lang tid tar dette? Det er snakk om flere uker ikke sant? noen som vet?

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar noe tid, men er du smart og vil spare ekstrautgifter så flytter du nå

Anonymkode: 52306...7e5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kun er sendt begjæring om fravikelse i disse dager, så vil du ha noe tid på deg, prosesser med namsmannen kan ta tid. Dessuten skal du gis mulighet til å forsvare deg ved å sende et motsvar til namsmannen, så dersom du faktisk har ditt på det rene, ville jeg vurdert å gjøre dette. Ta gjerne kontakt med jurist hvis du er i tvil.

https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/utkastelse-av-leietaker/

Anonymkode: 4ed6a...81e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du startet flere tråder om dette tidligere? Og har ikke du fått flere råd om å ikke spille musikk om natten?

Utkastelse skjer ikke på dagen. Du får nok litt tid på å finne deg et nytt sted å bo. 

Anonymkode: 05b02...0dd

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Invester i headset, så slipper du slike problemer i fremtiden. 

Anonymkode: b15d4...9fc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne idioter som skal spille musikk hele natt fortjener og bli kastet ut. Synd de ikke kaster deg ut på dagen!

Anonymkode: 97b6e...4ef

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du startet flere tråder om dette tidligere? Og har ikke du fått flere råd om å ikke spille musikk om natten?

Utkastelse skjer ikke på dagen. Du får nok litt tid på å finne deg et nytt sted å bo. 

Anonymkode: 05b02...0dd

men hvor lang tid tar det?

her står det at jeg kan kastes ut på dagen: https://www.smartepenger.no/boligokonomi/432-utkastelse

 

andre steder står det at det tar flere uker

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Naboen har klaget en million ganger og du har enda ikke tatt i bruk hodetelefoner?

Anonymkode: 191b4...3c6

naboen er en jævel

Anonymkode: ebfe5...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

naboen er en jævel

Anonymkode: ebfe5...f5f

Kan godt hende du har rett i det. Men det betyr likevel ikke at du kan spille musikk hele døgnet når det er til sjenanse for naboen. 

Anonymkode: 05b02...0dd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er en snill og uskyldig person som leier leilighet gjennom housing first i bergen.

Anonymkode: ebfe5...f5f

Dette sier bare skyldige personer..

Anonymkode: a6996...c49

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste skjønner at de skal følge husordensregler og ikke spille musikk hele natta, og de som ikke skjønner det pleier å skjønne det etter en klage ....så veldig snill og uskyldig er du nok ikke....

Og når du ikke greier å følge reglene så blir det ut, så håper jeg for din nabo skyld at det heller blir før enn seinere.

Anonymkode: b9539...087

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

naboen er en jævel

Anonymkode: ebfe5...f5f

Det betyr fortsatt ikke at du kan bryte reglene. Hører naboen musikken etter kl 23 så er det for høyt. Er veggene av papir omtrent så får du investere i høretelefoner. Du er vrang! 

Anonymkode: 4caf5...f84

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

naboen er en jævel

Anonymkode: ebfe5...f5f

Nei, det er det du som er. Synes synd på de neste naboene dine

Anonymkode: 048f9...8d8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Housing first skal gi bostedsløse og vanskeligstilte en bolig som første ledd i veien mot et bedre liv."

Housing first er et tilbud til folk som sliter med ulike ting, og ikke klarer å skaffe egen bolig. Er du helt ærlig med deg selv om at du er en god, hensynsfull leietaker? Kanskje du kan søke om bo-oppfølging og få litt veiledning i hvordan bo og være nabo? Hvis ikke du gjør noen endringer vil du kanskje miste neste bolig også.. 

Anonymkode: 9e389...5c2

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Housing first skal gi bostedsløse og vanskeligstilte en bolig som første ledd i veien mot et bedre liv."

Housing first er et tilbud til folk som sliter med ulike ting, og ikke klarer å skaffe egen bolig. Er du helt ærlig med deg selv om at du er en god, hensynsfull leietaker? Kanskje du kan søke om bo-oppfølging og få litt veiledning i hvordan bo og være nabo? Hvis ikke du gjør noen endringer vil du kanskje miste neste bolig også.. 

Anonymkode: 9e389...5c2

det er ikke noe galt med meg som nabo.

jeg har bare noen fester/sammenkomster med venner 3-5 ganger i uken. ikke mer enn det som er normalt. og da spiller vi litt musikk.

det er naboen som ikke takler å bo tett innpå andre mennsker. det er han som burde flytte langt utpå landet

Anonymkode: ebfe5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...