Gå til innhold

Febmammas prøvedagbok


Febmamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Hvordan reagerte mannen da? 

Det går nok helt fint! 😊 kjenner flere med tvillinger og de sier at barna har så utrolig mye glede av hverandre. 

Mannen ble sjokkert men veldig glad . Tok det med fatning begge to, men tror nok han føler på mer glede enn meg akkurat nå. Jeg er ganske bekymra for hvordan det vil gå . Jeg er student og rekker neppe bli ferdig før fødsel nå , vi skal kjøpe nytt hus og nå ble det brått mye mer travelt for her vi bor nå er for lite til 3 barn😨 så veldig stressa akkurat nå 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:
 

Oi, så gøy med to stk! Gratulerer 😊

 

2 timer siden, bondekone skrev:
 

Oi, så gøy med to stk! Gratulerer 😊

Takk :) lettere sjokkert enda 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tutta23 skrev:
 

Gratulere!!så utrolig hyggelig 😍

Tusen takk!👶👶❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:
 

Ååh, så fint å høre da 😍 Også to babyer i tillegg 🤭😍

Tvillinger har alltid vært min største skrekk. Jeg var enormt sliten med bare en baby og nå skal jeg ha to! Pluss en 4 åring 😨😨

alt går vel når man må :) synker nok inn etter hvert ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Mannen ble sjokkert men veldig glad . Tok det med fatning begge to, men tror nok han føler på mer glede enn meg akkurat nå. Jeg er ganske bekymra for hvordan det vil gå . Jeg er student og rekker neppe bli ferdig før fødsel nå , vi skal kjøpe nytt hus og nå ble det brått mye mer travelt for her vi bor nå er for lite til 3 barn😨 så veldig stressa akkurat nå 😅😅

Hehe det er vel naturlig at det kommer stress og bekymringer. Fra en bekymring til en annen 😅 jammen ikke enkelt å være gravid alltid 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Hehe det er vel naturlig at det kommer stress og bekymringer. Fra en bekymring til en annen 😅 jammen ikke enkelt å være gravid alltid 🙄

Nei jeg syns det var gøyere å være prøver😨 men for all del, jeg er kjempeheldig ❤️👶👶 jeg er bare 6+2 og mye kan ennå skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Nei jeg syns det var gøyere å være prøver😨 men for all del, jeg er kjempeheldig ❤️👶👶 jeg er bare 6+2 og mye kan ennå skje. 

Krysser fingrene for dere og de to bankende hjertene ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyheten begynner å synke inn, men jeg kan ikke akkurat si jeg er mindre bekymra enn igår . Er enda tidlig og vil nok ta en stund å venne seg til tanken. Mannen er superpositiv og veldig glad i det minste 😅❤️❤️ 

Skal vel egentlig ikke si sånn som dette, men etter jeg fikk nyheten er ikke tanken på en spontanabort like skremmende lenger 😭😭 føler meg forferdelig som tenker sånn, men jeg var så innmari utslitt med min første . Men da var det ingen pappa som engasjerte seg eller lot meg hvile i bildet , så sånnsett blir det veldig anderledes nå mtp hjelpen jeg vil få. 

Samfidig er jeg student og vil ikke rekke å bli ferdig om jeg føder prematurt . Jeg er uten fast jobb , vi har for lite hus, for liten bil og ingenting er liksom tilrettelagt for to til! Det er veldig fortvilende , men jeg vet jo at alt ordner seg ❤️

Kvlamen har meldt seg for fullt og puppene vokser for hver dag som går og det strekker godt nedi lysken, så ingen tvil om at jeg er gravid i allefall ❤️👶👶 

jeg er jo veldig glad for dette , ikke misforstå meg . Er ikke i tvil om at jeg kommer til å elske de to like høyt som jeg elsker mitt første barn , men det er det praktiske som bekymrer meg . Heldigvis . For det praktiske er sånnsett det enkleste å gjøre noe med også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de tankene og følelsene er HELT normale, spesielt når du har en fra før! Jeg kan faktisk si helt sikkert at jeg hadde følt det samme.. Bare én til hadde vært helt krise akkurat nå, men som deg vet jeg at det hadde ordnet seg på et vis og man angrer jo aldri på et barn.. og garantert ikke to heller! Dårlig samvittighet synes jeg ikke du skal ha i alle fall ❤️

Gratulerer så mye forresten, det har jeg ikke sagt. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:
 

Jeg tror de tankene og følelsene er HELT normale, spesielt når du har en fra før! Jeg kan faktisk si helt sikkert at jeg hadde følt det samme.. Bare én til hadde vært helt krise akkurat nå, men som deg vet jeg at det hadde ordnet seg på et vis og man angrer jo aldri på et barn.. og garantert ikke to heller! Dårlig samvittighet synes jeg ikke du skal ha i alle fall ❤️

Gratulerer så mye forresten, det har jeg ikke sagt. 💕

Takk for oppmuntrende ord ❤️ Nei det er sant :) klart man aldri angrer på et barn :) men akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klare å elske to barn til så ubetinget som jeg elsker min lille jeg har fra før. Men det tenker jo veldig mange andre- og flergangsgravide - så vet jo jeg vil se anderledes på dette når jeg kommer meg lenger ut i svangerskapet . Er tross alt veldig tidlig ennå, og mye kan enda skje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har virkelig kommet med full styrke . Har ikke gjort annet enn å ligge på sofaen og hente i barnehagen de siste dagene :( ingen mat frister , og spiser jeg noe kan jeg glemme å tenke på det samme igjen uten å brekke meg 😰 dårlig samvittighet overfor lille hjertet mitt , men har heldigvis en mann som er utrolig flink til å aktivisere han og dra meg med inn i leken hvor jeg kan ligge 😆❤️Fått afipran av legen til ingen nytte. Men men, det går jo Over. 

Har forresten fått meg ny jobb , men ikke sagt noe til arbeidsgiver enda siden jeg bare er 7+0 enda . Gruer meg 😰😰

 

ellers er det 2 dager til neste ul . Legen har henvist meg til tidlig ul på sykehuset også så blir det veldig tett oppfølging derfra pga tvillingsvangerskap❤️ Det er fint da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff de sier vel kvalmen kan være verre med tvillinger pga. HCG stigningen.. hvordan var det sist? 

Fint med tett oppfølging ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Huff de sier vel kvalmen kan være verre med tvillinger pga. HCG stigningen.. hvordan var det sist? 

Fint med tett oppfølging ❤

Ja , det stemmer . Mer HCG = mer kvalme . Var veldig kvalm sist og, men ikke sånn at jeg ble sengeliggende og ute av stand til å gjøre daglige gjøremål 😕 skal på ul til gynekolog imorgen så får høre om det er noe annet enn afipran jeg kan få. Afipran tar de verste toppene , men får i meg lite mat og drikke likevel - aldri jeg prøver så godt jeg kan 😜 du sliter jo ekstremt med kvalme , stakkar . Vi får glede oss til det slipper taket ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du har blitt så kvalm ❤️

Fint med tett oppfølging videre 👏😊

Skjønner det med jobb, at du gruer deg til å fortelle. Alle sjefer skal vel ta det på en «fin måte», med erfaringer rundt om er vel at det ikke alltid er tilfellet 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Patriotpaula skrev:
 

Så kjedelig at du har blitt så kvalm ❤️

Fint med tett oppfølging videre 👏😊

Skjønner det med jobb, at du gruer deg til å fortelle. Alle sjefer skal vel ta det på en «fin måte», med erfaringer rundt om er vel at det ikke alltid er tilfellet 😕 

Jepp. Kvalme er det verste som fins 😅 men går over om noen uker i det minste ! 

Ja gruer meg til å fortelle . Spesielt siden jeg ikke begynner før i januar og tvillinggravide ofte blir sykemeldt i uke 20-24 🙊 men jeg håper jeg slipper sykemelding og skal tyne det så lenge det går. Det er på en helsestasjon så de har nok litt bedre forståelse for det der enn mange andre plasser tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Febmamma skrev:
 

Ja , det stemmer . Mer HCG = mer kvalme . Var veldig kvalm sist og, men ikke sånn at jeg ble sengeliggende og ute av stand til å gjøre daglige gjøremål 😕 skal på ul til gynekolog imorgen så får høre om det er noe annet enn afipran jeg kan få. Afipran tar de verste toppene , men får i meg lite mat og drikke likevel - aldri jeg prøver så godt jeg kan 😜 du sliter jo ekstremt med kvalme , stakkar . Vi får glede oss til det slipper taket ❤️

Ja ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd igjen Idag og sett to bankende hjerter :) 

den ene var en del mindre enn den andre så skal på kontroll om to uker. Hun var usikker på om hun klarte se hele tvillingen som var så liten for den lå så veldig tett opptil veggen. det kunne være det bare var derfor den så så liten ut. Vi får se om to uker :) i følge henne kunne det godt være den var på samme str som den andre om to uker , men hvis ikke så var det dårlig prognose på den. Håper bare jeg slipper å miste begge i såfall ❤️ Men det var visst sjelden. 

Ellers er jeg fremdeles drittkvalm og sliten og misliker foreløpig hele graviditeten. 🙊🙊 Neida, men så veldig slitsomt å være så dårlig hele tiden. 

Endret av Febmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk se to bankende hjerter ❤️❤️

Håper begge to klarer seg ❤️❤️

Uff, så kjedelig at du er i dårlig form! Det må være lov å håpe på at kvalme og all annen f***skap går over innen noen uker? 🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...