Gå til innhold

Febmammas prøvedagbok


Febmamma

Anbefalte innlegg

Da prøver jeg meg også på en dagbok! Godt å ha et sted man kan lufte ut tanker som man gjerne ikke vil dele med venner og kolleger😅

28 år, mann 30 år. Trener mye (og hardt - og er litt bekymra for om det er bra ) og lite alkohol. Holder på med videreutdanning , men rekker å bli ferdig om jeg blir gravid nå 😜

 et barn fra før som jeg gjerne ønsker søsken til. Prøvde ikke aktivt sist da jeg ble gravid etter p pilleslurv. 

Hatt en exu i 2013 hvor den ene egglederen måtte bort og en SA i 2017.

Sluttet på p piller i mai og har slitt veldig med cyster siden slutt. Men denne syklusen har jeg ikke hatt , så håper og tror at kroppen er i balanse igjen etter pilleslutten :) gikk på noen veldig høyhormonelle av diverse årsaker som kan ha hatt innvirkning på cyster og ekstrem pms de siste månedene. Håper det blir bedre denne gang 👍

Var veldig utålmodig over å få det til i sommer - tenkte ikke på annet enn baby men det har heldigvis roet seg 😅 kjenner jeg likevel sitter igjen veldig skuffet fordi vi ikke hadde sex på el dagen fordi JEG ikke orket siden jeg var syk. Igår var jeg i så elendig humør pga det at det ble ikke noe da heller . Hadde sex dagen før antatt el da, så er kanskje noe håp likevel , men har ikke veldig troen . I kveld skal jeg kjøpe en flaske rødvin og kose meg med mannen etter jeg var så furten igår. Han er heldigvis ekstremt forståelsesfull og er bare god mot meg ❤️

antatt el var 05.09 og ikm er 20.09.. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger med ift trening er det bare positivt, så fremst du ikke går for langt ned i fettprosent. Økt blodsirkulasjon er positivt! Håper på positiv test fort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:

Følger med ift trening er det bare positivt, så fremst du ikke går for langt ned i fettprosent. Økt blodsirkulasjon er positivt! Håper på positiv test fort 😊

Er helt normalvektig , så fettprosenten er fin 😜 godt å høre uansett, tenker jo på alt 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg min første eggløningstest.. er på syklusdag 19 så har definitivt ikke eggløsning når jeg har trodd😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Febmamma skrev:

Idag fikk jeg min første eggløningstest.. er på syklusdag 19 så har definitivt ikke eggløsning når jeg har trodd😅

Oida 🙊 lurer på om det er snurr med EL her i gården også 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Oida 🙊 lurer på om det er snurr med EL her i gården også 🤷‍♀️

Ja , har ikke el testet før denne pp. har ikke hatt noe stikkinger eller noe så har vært negative fra syklusdag 13 før den plutselig ble sterkere igår ettermiddag og positiv i dag morges. Har veldig kort lutealfase da , og det er jo ikke så bra . Men men, får pule i kveld og se hvordan det går 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Febmamma skrev:

Ja , har ikke el testet før denne pp. har ikke hatt noe stikkinger eller noe så har vært negative fra syklusdag 13 før den plutselig ble sterkere igår ettermiddag og positiv i dag morges. Har veldig kort lutealfase da , og det er jo ikke så bra . Men men, får pule i kveld og se hvordan det går 😆

Tenker at hvis man har sex ca annenhver dag så vil man egentlig ikke trenge EL tester? Hva tenker du om det? 😊 Hvis man har EL så vil man jo på et aller annet tidspunkt treffe på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

Tenker at hvis man har sex ca annenhver dag så vil man egentlig ikke trenge EL tester? Hva tenker du om det? 😊 Hvis man har EL så vil man jo på et aller annet tidspunkt treffe på? 

Jo absolutt :) er i utgangspunktet helt unødvendig. Brukte den 1. Pp og fikk aldri positiv .  brukte det  igjen denne gangen for jeg har vært i tvil om jeg faktisk har eggløsning for har vært plaget sånn med cyster (selvom det egentlig ikke har noe å si). Men ingen cysterupturer denne syklusen👏👏 har også vært redd for jeg ikke «fungerer», så tok el tester kun for å forsikre meg om at jeg hadde det og hormonverdiene gode nok for lh økning,  etter å ha gått på zyrona som har mye hormoner i seg . I tillegg reiser mannen en del og blir alltid stressa rundt el om han er hjemme eller borte . Men nå har vi jubla på badet over først positiv test og en negativ test i ettermiddag  , så selv om han var borte igår så skal vi ha sex i kveld i tilfelle det kan føre til noe😅 hadde sex fredag natt uansett og hadde vært 3 dager uten før det , så bør ligge noen sprekinger klar inni der likevel :) er så sykt glad for den positive testen , har vært så bekymra 😆

så får naturen ta seg av resten. Nå er jeg bare lykkelig over å faktisk ha fått en positiv el test😂🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex igår kveld, Og da er pp over for denne gang i allefall. så er det bare å vente 😄 fikk en del murringer igår kveld som er der fremdeles .. så mulig det har vært litt cystekluss likevel . Men heldigvis på langt nær så ille som før 🙏 

har en lutealfase på 10 dager tydeligvis , så tviler på det blir noen spireliten denne pp heller . Jaja, har i det minste eggløsning ✌️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på med sex igår og for å sikre . Har blitt en tappetafser og blitt kjent med den de siste mnd 😅 eller mannen har - jeg klarer ikke kjenne selv 😏 var litt åpen igår også så da bør vi ha sikret oss så langt vi kunne denne pp. 

Han sleit en del med prestasjonsangst de første mnd, men nå merkes det ikke . Sikkert fordi jeg tar det roligere også 😜 så nå er det bare å vente å se om tr kommer. Kjenner meg (enn så lenge) veldig rolig ift det hele. Går det , så går det , hvis ikke så prøver vi videre. Føler først det er denne syklusen jeg er i balanse . Selvom det heller ikke har noe som helst og si. det er i følge en foreleser her på skolen kun en myte som har oppstått . Hormonene forsvinner med det samme og det oppstår Ingen ubalanse i etterkant . 

Trening har jeg lært kan være negativt er det for hardt - det kan påvirke eggløsning , men også implentasjonen av egget . Så fra nå skal jeg roe ned intensiteten mellom eggløsning og mens. Dette gjelder altså kun ved svært anstrengende trening - men det gjør jeg altså. Kan løpe i halvannen time med gjennomsnittspuls på 85% og det kan altså virke negativt inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Du hørtes bra sprek ut @Febmamma 🙊😅👏

Har alltid trent veldig mye , trener selvfølgelig ikke så hardt hver gang - så hardt er det snakk om bare en gang i uken. Men tror likevel jeg trener for intensivt noen ganger i uken. Så skal prøve å roe ned litt fremover 😅 syns bare det er så deilig å trene meg utmatta😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo land går veldig fint denne gangen. Ikke stressa , selv med sen eggløsning . blir spennende og se om mensen kommer «når den skal» eller om den også blir forsinket siden el var på dag 19 😄 kommer den til vanlig tid tenker jeg at jeg bestiller en leggetime siden jeg da har kort lutealfase og ser om det kan være behov for progesterontilskudd :) mye spennende på gang ellers i livet , så kjenner jeg er litt mer i vater med hele babyprosjektet enn jeg var i sommer 😄 det merkes på både meg og mannen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 dpo og ingen tegn til noe spireliten. 

Var kvalm igår , men det blir jeg ofte en stund rundt mensen har jeg merka etter p pilleslutt . 

Har ikke mye utflod eller noe, så her konmer nok mensen når den skal tenker jeg :) eneste jeg merker er at jeg er veldig mye mer følsom når vi har sex. Har aldri komt når han har vært inni meg før, men igår og Idag har jeg komt med en gang nesten😆men tror ikke det handler om graviditet . Jeg er så innstilt på at det ikke er noe denne mnd pga sen eggløsning. 

Var ute å tok noen glass vin med venner og mannen på fredag og kjenner det er godt å leve som normalt i prøvetiden. 

jeg føler jeg ikke er skuffet nå, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg likevel til å bli det når virkeligheten slår meg i ansiktet 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Febmamma skrev:

7 dpo og ingen tegn til noe spireliten. 

Var kvalm igår , men det blir jeg ofte en stund rundt mensen har jeg merka etter p pilleslutt . 

Har ikke mye utflod eller noe, så her konmer nok mensen når den skal tenker jeg :) eneste jeg merker er at jeg er veldig mye mer følsom når vi har sex. Har aldri komt når han har vært inni meg før, men igår og Idag har jeg komt med en gang nesten😆men tror ikke det handler om graviditet . Jeg er så innstilt på at det ikke er noe denne mnd pga sen eggløsning. 

Var ute å tok noen glass vin med venner og mannen på fredag og kjenner det er godt å leve som normalt i prøvetiden. 

jeg føler jeg ikke er skuffet nå, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg likevel til å bli det når virkeligheten slår meg i ansiktet 😜 

Så fint at du klarer å leve normalt oppi dette 😊 

Jeg er så innstilt på at det ikke går denne gangen, så jeg «gleder» meg bare til å få mensen, så vi kan prøve på noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så fint at du klarer å leve normalt oppi dette 😊 

Jeg er så innstilt på at det ikke går denne gangen, så jeg «gleder» meg bare til å få mensen, så vi kan prøve på noe nytt!

Skjønner det. Sånn er det her også :) slitsom prosess dette her til tider😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo og kjenner mensen nærmer seg. Puppene har svulma, kviser poppet frem og menssmerter meldt sin ankomst 😩 som det pleier å være før mensen. 

Kommer mensen imorgen har jeg i allefall funnet ut med el tester at lutealfasen er på bare 10 dager , så da kommer jeg til å bestille en legetime . 

Har blødd ekstremt lite under mensen etter p pilleslutt - vet ikke om det har noen sammenheng med kort lutealfase ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...