Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

På 4.5.2019 den 20.28, MamiC skrev:

Gratulerer til dere som har født, og heia Mamma 2 gang- håper du er i full sving!😍 Blir så spennende å lese her inne fremover!

Selv er jeg 36+5, og er bare i så vanvittig mye bedre form enn jeg hadde trodd jeg skulle være på dette tidspunktet🙈 Litt vondter her og der innimellom (spesielt i tissen!), men hodet er festet og alle kontroller ser bra ut. Energinivået går det opp og ned med, og er tidvis noe mer humørsyk, men jeg må virkelig si at jeg trives godt med tilværelsen. Gleder meg selvsagt til å se den lille kidden, men håper i grunn han holder seg inne de siste ukene, for denne dama gleder seg til permisjonslivet uten barn!🙊 Ting er heller ikke helt på stell- har ikke pakket fødebag og har fortsatt noen innkjøp som må gjøres. Men som førstegangs går jeg vel sikkert langt over tida??

Lykke til i innspurten alle sammen!❤️

Jeg er også i veldig god form og håper det holder helt inn. Er 34+2 i dag, og håper at jeg kan nyte permisjonstiden litt også før hun kommer. Ikke det at jeg er så gira på overtid (selvom jeg skjønner at akkurat det må man bare ta som det kommer), men hadde håpet på 1-2 uker for meg selv, trappe ned etter jobb og rett og slett ha litt ferie. Gleder meg veldig til hun kommer, men ser vel ikke for meg at det blir så mye ferie ellers i år. 

Jeg gleder meg rett og slett til å gå litt turer, trene litt yoga, lese, kose meg med film og kanskje et cafebesøk og annen egenpleie i disse ukene.

Håper formen holder helt inn for deg også 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til
1) jordmor time
og til
2) vekstkontroll med ultralyd på det lokale sykehuset
i nærmeste fremtid :):)

Irriterer meg over
1) at mitt lønningskontor enda ikke har sendt inn inntektsmelding til tross for flere påminnelser selv om permisjonen starter NESTE UKE!!! :klaske:=at permisjon ikke er godkjent enda og nav truer med avslag

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Gutten vår ble født i går ❤️

Gratulerer :)

Lengde, vekt og hodeomkrets?
Vaginal fødsel eller hva?
Revnet/klippet?
Smertelindring hvilken?
Varighet for fødsel?
Formen din og barnets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Gratulerer :)

Lengde, vekt og hodeomkrets?
Vaginal fødsel eller hva?
Revnet/klippet?
Smertelindring hvilken?
Varighet for fødsel?
Formen din og barnets?

Takk ❤️

3300 g, 52 cm og 37 cm hode omkrets. Vaginal fødsel, overfladisk rift. 

Ingen Smertelindring. Eller jeg prøvde lystgass som jeg hadde god effekt av sist men det føltes bare klaustrofobisk ut nå. 

1 time og 45 minutt fra vannet gikk (første tegn til fødsel) til han var ute. 

Jeg er i velfig god form og det er han også ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:

Takk ❤️

3300 g, 52 cm og 37 cm hode omkrets. Vaginal fødsel, overfladisk rift. 

Ingen Smertelindring. Eller jeg prøvde lystgass som jeg hadde god effekt av sist men det føltes bare klaustrofobisk ut nå. 

1 time og 45 minutt fra vannet gikk (første tegn til fødsel) til han var ute. 

Jeg er i velfig god form og det er han også ❤️

Wow gratulerer!!

Lang og stor rundt hodet var han også men vekten var i nedre medium ;)

Med stort hode så er det jo greit at det ikke var mye vekt på resten i tillegg i forhold til å få ham ut tenker jeg. 

Så tøff du er som våget uten smertelindring. Jeg har store planer om å gjenta suksessen med epidural ;)

Gratulerer. Kos deg som barselmamma. Jeg håper melkeproduksjonen blir god og at det ikke blir en melkeallergiker (du hadde hatt en av de du også var det ikke så?) og at vekten øker fint. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Wow gratulerer!!

Lang og stor rundt hodet var han også men vekten var i nedre medium ;)

Med stort hode så er det jo greit at det ikke var mye vekt på resten i tillegg i forhold til å få ham ut tenker jeg. 

Så tøff du er som våget uten smertelindring. Jeg har store planer om å gjenta suksessen med epidural ;)

Gratulerer. Kos deg som barselmamma. Jeg håper melkeproduksjonen blir god og at det ikke blir en melkeallergiker (du hadde hatt en av de du også var det ikke så?) og at vekten øker fint. :hjerte:

Hadde aldri rukket epidural (var under en time på sykehuset) men skulle gjerne hatt det rundt 8 cm 🙈  og han var ganske stor rundt hode ja. Godt han her var nummer to 😅 storebroren var vel 34 cm rundt hode 🙈

Melken er begynt å komme for fullt og han er ivrig i tjenesten ❤️ håper på ingen melkeallergi ja! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, lillemeg90 skrev:

Gutten vår ble født i går ❤️

Gratulerer! Tenker du er glad nå etter mange dager med maserier. 

❤️❤️❤️

håper alt står bra til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Butter skrev:

Gratulerer! Tenker du er glad nå etter mange dager med maserier. 

❤️❤️❤️

håper alt står bra til 😊

Ja! Kjente jeg angret når vannet gikk 😂 men godt å være ferdig! Alt er fint. Formen er uforskammet bra sammenlignet med sist 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer lillemeg90!🎉 Helt villt at det faktisk fødes der ute!

Og tusen takk Butter :) Vi får håpe formen holder helt inn for begge! Jeg er i dag 37+4 og har blitt hakket mer trøtt og sliten, men det gjør meg egentlig bare enda mindre motivert for føding. Håper virkelig han holder seg inne noen uker til så jeg får nok tid på sofaen😂🙈 Ding dong, det er egoismens siste time😱

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 23.37, lillemeg90 skrev:

Hadde aldri rukket epidural (var under en time på sykehuset) men skulle gjerne hatt det rundt 8 cm 🙈  og han var ganske stor rundt hode ja. Godt han her var nummer to 😅 storebroren var vel 34 cm rundt hode 🙈

Melken er begynt å komme for fullt og han er ivrig i tjenesten ❤️ håper på ingen melkeallergi ja! 

Gratulerer! Wow så rask fødsel! Skjønte du at du måtte inn med en gang? Bor dere nærme sykehuset? Hva med barnevakt for eldste? Jeg vil også føde nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, murray skrev:

Gratulerer! Wow så rask fødsel! Skjønte du at du måtte inn med en gang? Bor dere nærme sykehuset? Hva med barnevakt for eldste? Jeg vil også føde nå!

Tusen takk! Jeg tenkte når vannet gikk at det kom til å gå raskt siden det gjorde det sist også. Og når riene kom haglende på etter veldig kort tid så forsto jeg at vi måtte inn NÅ! 

Storebror var heldigvis på besøk hos en nabogutt så mormor henter han der. I verste fall hadde han blitt med til sykehuset og blitt hentet der. 

Er vel ikke lenge for deg heller nå 😄😄

Edit: vi bor heldigvis bare 5 min unna sykehuset. Takk og lov for det 😅 

Endret av lillemeg90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lillemeg90 skrev:

Tusen takk! Jeg tenkte når vannet gikk at det kom til å gå raskt siden det gjorde det sist også. Og når riene kom haglende på etter veldig kort tid så forsto jeg at vi måtte inn NÅ! 

Storebror var heldigvis på besøk hos en nabogutt så mormor henter han der. I verste fall hadde han blitt med til sykehuset og blitt hentet der. 

Vi bor også 5 min unna sykehuset, men om ting starter om natta må vi rekke vekke barnevakten (naboen), gi hunden en liten luftetur og kle på oss hehe. Jeg MÅ også shave leggene før jeg drar inn 😄 her tok første fødsel laaang tid, men har jo lest at andre stort sett går fortere.

Jeg er 38+3 og venter og venter. Skjedde ikke noe i natt heller til tross for maserier igår kveld.

Fint å lese du er i mål med alt sammen og at det gikk fint. Ble et tøft svangerskap på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På side1 var det veldig få som stod oppført at de har født ;) Det må vi gjøre noe med.

Kanskje alle som har født kan ramse seg opp?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 10.5.2019 den 23.29, lillemeg90 skrev:

Skriver du inn de som har født du? ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jubler over at i går var vi 37+0 det vil si 37 fullgåtte uker :hjerte:
Jeg jubler også over at i dag er vi 37+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke38 :hjerte:    
Jeg jubler også over at 
permisjonen starter om bare 2dager :hjerte:
Jeg jubler også over at
foreldrepengeperioden endelig er godkjent, jeg har også levert kopi til nærmeste leder!! :tommelopp:

Jeg har enda ikke pakket
 fødebagen og det er like over 3uker til termin. :rodme: :haar::klo::blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kvinne35+ skrev:

Jeg jubler over at i går var vi 37+0 det vil si 37 fullgåtte uker :hjerte:
Jeg jubler også over at i dag er vi 37+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke38 :hjerte:    
Jeg jubler også over at 
permisjonen starter om bare 2dager :hjerte:
Jeg jubler også over at
foreldrepengeperioden endelig er godkjent, jeg har også levert kopi til nærmeste leder!! :tommelopp:

Jeg har enda ikke pakket
 fødebagen og det er like over 3uker til termin. :rodme: :haar::klo::blush:

Gratulerer med alt. Kjenner meg også VELDIG igjen i å glede meg til permisjonen starter. Siste dag i jobb er 27.mai, så ikke så altfor lenge til. 😊

Jeg har begynt å pakke fødebagen, men har endel igjen. Driver å styrer litt med å handle inn dobbelt opp med toalettsaker, gidder liksom ikke pakke opp og ned daglig av det jeg bruker, samt å finne ut av hva slags tøy som er fornuftig å pakke 😊.

Jeg er 35+5 i dag 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2019 at 9:23 AM, murray said:

Jeg er 38+3 og venter og venter. Skjedde ikke noe i natt heller til tross for maserier igår kveld.

Hvordan går det med deg, Murray? :)

Selv er jeg 38+5 og er fortsatt ved godt mot og koser meg masse i permisjon! Jeg har daglig noen runder med mensmurringer på og av (hatt i underkant av et par uker), er veldig rar i magen, og tror jeg hadde det som kalles «maserier» i går kveld- da jeg både hadde hyppige og slitsomme kynnere samtidig med milde menssmerter. Og hadde helt syke hotflashes, som jeg ikke har hatt før! 

Dette kan jo fortsatt ta lang tid, men synes det er utrolig spennende at det skjer så mye i kroppen nå- hormonene er åpenbart over hele linja.

Hvordan går det med dere andre?? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...