Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Vaiana skrev:

Flere som sliter med mat? Jeg er så svimmel og sliter med å få spist nok. Ingenting frister og jeg blir bare kvalm av å putte i meg ting jeg ikke har lyst på 🤢 

Smaksløkene er iallfall ræva her.. Det meste smaker vondt. Eneste som er ok er frukt, leverpostei på ferskt brød og taco og hjemme laget burger.. Kan jo ikke leve på det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, linsina skrev:

Har noen av dere fått vite kjønn enda?💖💙 er i uke 12 nå (11+0) og vil bestille ultralyd om noen uker for å vite kjønn, men usikker på når det er lurest? 

De flinkeste skal klare det fra 13+5. Ved 16+0 skal det være fullt mulig for de fleste. Jeg har time 13+4 men er først og fremst ute etter å bekrefte at det er liv (er 12+0) så skal jeg bestille en ny for å prøve å finne skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Redd123 skrev:

Jeg har termin 24 Juni 

Velkommen hit! 😊 har du barn fra før?

3 timer siden, Vaiana skrev:

Flere som sliter med mat? Jeg er så svimmel og sliter med å få spist nok. Ingenting frister og jeg blir bare kvalm av å putte i meg ting jeg ikke har lyst på 🤢 

Nå har det kommet seg her men vet hva du snakker om 😣 er det noe du har lyst på?

24 minutter siden, linsina skrev:

Har noen av dere fått vite kjønn enda?💖💙 er i uke 12 nå (11+0) og vil bestille ultralyd om noen uker for å vite kjønn, men usikker på når det er lurest? 

Nei, får forhåpentligvis vite på OUL om 2 uker :) menmen om du venter til rundt uke 14 ser de vel kjønn på de fleste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
3 timer siden, linsina skrev:

Har ultralyd neste uke og er da 15+4 tror jeg. Håper å få høre kjønn da, selv om mammahjertet er helt sikker på at lillebror ligger der inne 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle her vite kjønn?😊

Vi har bestemt oss for og ikke vite kjønn🙈 Vil det skal være en overraskelse😍 Jeg visste ikke med mitt første barn heller😁  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillemeg90 skrev:

Nå har det kommet seg her men vet hva du snakker om 😣 er det noe du har lyst på?

Klementiner og litt frukt. Middag får jeg knapt i meg og føler jeg skal spy om jeg trykker i meg mer enn jeg klarer 🤢 

Tok en dusj på mårningen i dag, måtte sitte meg ned flere ganger og tilslutt måtte jeg storme til sengen for å unngå og besvime 😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg inn her, jeg 😶 9+1 idag, med termin 29.juni! Fra før har jeg verdens fineste lille gutt på 15 mnd, så hvis dette går bra kommer det til å være 23 mnd imellom de. For å være helt ærlig har det nok ikke gått helt opp for meg ennå, til tross for tidlig ultralyd, helt syk kvalme og andre like lite morsomme symptomer 😛 Førstemann er et IVF-barn som ble til etter mange år med prøving, mens den her plutselig slo seg ned i magen etter den første og eneste menstruasjonen jeg hadde etter fødsel... Hodet mitt er ikke innstilt på at slike ting kan skje med kroppen min, så er nok litt derfor det føles uvirkelig ennå. 

Ser at flere sliter i matveien om dagen 😝 Var gravid på samme tid av året sist gang, og da som nå er klementiner en veldig fin ting! 😝 Flere som i tillegg til kvalmen har den INTENSE, gnagende sultfølelsen selv om man har spist gjerne 2 og 3 ganger de siste timene? 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maya89 skrev:

Skal alle her vite kjønn?😊

Vi har bestemt oss for og ikke vite kjønn🙈 Vil det skal være en overraskelse😍 Jeg visste ikke med mitt første barn heller😁  

Jeg er for nysgjerrig 🙈 spennende da!

2 timer siden, Vaiana skrev:

Klementiner og litt frukt. Middag får jeg knapt i meg og føler jeg skal spy om jeg trykker i meg mer enn jeg klarer 🤢 

Tok en dusj på mårningen i dag, måtte sitte meg ned flere ganger og tilslutt måtte jeg storme til sengen for å unngå og besvime 😩 

Får du i deg nok væske da? ❤❤

23 minutter siden, Mayah skrev:

Sniker meg inn her, jeg 😶 9+1 idag, med termin 29.juni! Fra før har jeg verdens fineste lille gutt på 15 mnd, så hvis dette går bra kommer det til å være 23 mnd imellom de. For å være helt ærlig har det nok ikke gått helt opp for meg ennå, til tross for tidlig ultralyd, helt syk kvalme og andre like lite morsomme symptomer 😛 Førstemann er et IVF-barn som ble til etter mange år med prøving, mens den her plutselig slo seg ned i magen etter den første og eneste menstruasjonen jeg hadde etter fødsel... Hodet mitt er ikke innstilt på at slike ting kan skje med kroppen min, så er nok litt derfor det føles uvirkelig ennå. 

Ser at flere sliter i matveien om dagen 😝 Var gravid på samme tid av året sist gang, og da som nå er klementiner en veldig fin ting! 😝 Flere som i tillegg til kvalmen har den INTENSE, gnagende sultfølelsen selv om man har spist gjerne 2 og 3 ganger de siste timene? 😝

Velkommen 😃 så gøy at denne her satt av seg selv! Det må være en liten omstilling kan jeg tenke meg :)

hadde den berømte ulvehungeren etter at den verste kvalmen slapp taket men nå etter uke 15 gikk den også bort :) slitsomt å spise hele tiden 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, linsina skrev:

Da er du 1uke lenger enn meg, jeg er 10+0 idag! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, lillemeg90 skrev:

Velkommen hit! 😊 har du barn fra før?

Nei, får forhåpentligvis vite på OUL om 2 uker :) menmen om du venter til rundt uke 14 ser de vel kjønn på de fleste:)

Nei, har ingen barn fra før! Dette blir første 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mayah skrev:

Velkommen og gratulerer😃😍 

Jeg er selv gravid etter Ivf nå, dette barnet har vi ventet på i over 3 år😁 Veldig gøy og se at dere har klart det helt selv denne gangen, så herlig!☺️ 

Den sultfølelsen har jeg hatt siden uke 5-6.. Er 15+1 idag... Kan til tider få det nå også, men ikke like mye som tidligere😂 (la på meg 6 kg første 3 måneder)😱😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min svangerskapsdagbok

Tenke seg til at i går var vi 12+0 det vil si 12 fullgåtte uker!! :hoppendeglad:
I dag er vi 12+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke13!!!! :gravid:
JIPPI!!!! :bond:
(kvalmen har begynt å avta også :) )

Nå må jeg huske at jeg skulle komme inn og ta noen siste blodprøver i uke 12+ spesifikt..  F.eks i dag.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Maya89 skrev:

Velkommen og gratulerer😃😍 

Jeg er selv gravid etter Ivf nå, dette barnet har vi ventet på i over 3 år😁 Veldig gøy og se at dere har klart det helt selv denne gangen, så herlig!☺️ 

Den sultfølelsen har jeg hatt siden uke 5-6.. Er 15+1 idag... Kan til tider få det nå også, men ikke like mye som tidligere😂 (la på meg 6 kg første 3 måneder)😱😂 

Gratulerer :) Kjekt å ha deg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på tidlig ultralyd for noen dager siden!💓 Jeg var da 13+2, og gynekologen synes det så ut som om det lå en liten gutt der inne 😍💙

Som førstegangsgravid må jeg bare si at det var en helt vill opplevelse! Sekundene før han begynte undersøkelsen tenkte jeg «det er sikkert ingenting der inne», men så dukket det opp en sprellende liten frosk på skjermen!🤩 Jeg var ikke forberedt på den helt ufornuftige stoltheten jeg følte når han skrøt av ungen min sine helt perfekte organer😂 Virker som om morsfølelsen endelig er litt på vei!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, linsina skrev:

Vi var på ul i uke 15+1 og fikk vite kjønn 💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Redd123 skrev:

Nei, har ingen barn fra før! Dette blir første 😱

Ekstra spennende første gang 😊

4 timer siden, kvinne35+ skrev:

min svangerskapsdagbok

Tenke seg til at i går var vi 12+0 det vil si 12 fullgåtte uker!! :hoppendeglad:
I dag er vi 12+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke13!!!! :gravid:
JIPPI!!!! :bond:
(kvalmen har begynt å avta også :) )

Nå må jeg huske at jeg skulle komme inn og ta noen siste blodprøver i uke 12+ spesifikt..  F.eks i dag.. :)

Hurra for 12 uker! :yvonne:

2 timer siden, MamiC skrev:

Vi var på tidlig ultralyd for noen dager siden!💓 Jeg var da 13+2, og gynekologen synes det så ut som om det lå en liten gutt der inne 😍💙

Som førstegangsgravid må jeg bare si at det var en helt vill opplevelse! Sekundene før han begynte undersøkelsen tenkte jeg «det er sikkert ingenting der inne», men så dukket det opp en sprellende liten frosk på skjermen!🤩 Jeg var ikke forberedt på den helt ufornuftige stoltheten jeg følte når han skrøt av ungen min sine helt perfekte organer😂 Virker som om morsfølelsen endelig er litt på vei!

Ja, det er virkelig spesielt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Ekstra spennende første gang 😊

Hurra for 12 uker! :yvonne:

Ja, det er virkelig spesielt 😍

Takk :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Vaiana skrev:

Jeg sleit også med å dusje i de verste ukene. Spydde og var svimmel. Endte med at jeg kun dusjet når det var nødvendig. Anbefaler kvalmestillende om det skulle bli for ille og du feks slutter å tisse. Etter jeg begynte å ta de fikk jeg i meg litt drikke og næring igjen. 

Klem!! Vet hvor fælt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, murray skrev:

Jeg sleit også med å dusje i de verste ukene. Spydde og var svimmel. Endte med at jeg kun dusjet når det var nødvendig. Anbefaler kvalmestillende om det skulle bli for ille og du feks slutter å tisse. Etter jeg begynte å ta de fikk jeg i meg litt drikke og næring igjen. 

Klem!! Vet hvor fælt det er.

Har kvalmestillende, men siden kvalmen har roet seg så har jeg ikke brukt de. Men er ikke kvalm med mindre jeg prøver å spise. Bør jeg bruke disse selv om jeg ikke er kvalm? Har tatt de før, men har dessverre ikke opplevd at matlysten og det å spise blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...