Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Din teori er bare spekulasjoner på uhyre tynt, om noe grunnlag. Hvordan kan hun bli påkjørt uten å få noen skader eller merker etter bilen?  Dyttet den henne bare sånn litt forsiktig uten å sette noen spor?  

For å falle må hun treffes med en viss kraft, og da ville hun hatt merker etter der hun ble truffet av bilen. Det er bare logisk. 

Anonymkode: 4e964...5d9

Forventer ikke at noen skal tro på min teori, men er i hvert fall mer sannsynlig enn de fleste andre teorier jeg har lest om eller sett i serien. De fant ikke sæd - det er for meg det samme som at det ikke er en voldtekt. Et eller annet er ført inn i hennes vagina - og dette etterlot seg rifter.

Er det ikke en voldtekt mener jeg det det er stor sannsynlighet for at det er "staget" som en. Den store blodpølen på drapsstedet kommer ikke av gjentatte slag med en liten stein - det rimer ikke. Den kommer av en stor stein hardt mot hodet eller et fall hardt på en stein. 

Var vel en journalist som hadde lagt ut en video fra åstedet hvor han beskrev hvor hun ble påkjørt. Bremsespor er visst også funnet.

Min mening er at den/de som har gjort dette har i hvert fall klart å lure en del av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Terningkast 3 skrev:

Forventer ikke at noen skal tro på min teori, men er i hvert fall mer sannsynlig enn de fleste andre teorier jeg har lest om eller sett i serien. De fant ikke sæd - det er for meg det samme som at det ikke er en voldtekt. Et eller annet er ført inn i hennes vagina - og dette etterlot seg rifter.

Er det ikke en voldtekt mener jeg det det er stor sannsynlighet for at det er "staget" som en. Den store blodpølen på drapsstedet kommer ikke av gjentatte slag med en liten stein - det rimer ikke. Den kommer av en stor stein hardt mot hodet eller et fall hardt på en stein. 

Var vel en journalist som hadde lagt ut en video fra åstedet hvor han beskrev hvor hun ble påkjørt. Bremsespor er visst også funnet.

Min mening er at den/de som har gjort dette har i hvert fall klart å lure en del av dere.

Ok får å sannsynlighetsgjøre. Hun blir truffet av en som kjører for fort. Jeg kan se at man får panikk og vil skjule henne istedetfor å melde fra til politiet, greit. Men det er langt fra å slepe noen inn i et kratt og stikke av, til å ha en så iskald personlighet at man i panikken greier tenke "ok jeg må stage dette som en voldtekt og mord", drar opp kjolen og velger å føre en gjenstand inn i vagina for å få det til å se ut som en voldtekt. Hvorfor sjanse på det siste når sjansen er der for at noen kommer kjørende forbi og ser bilen din mens du stager dette? Det virker helt usannsynlig. Hvorfor kjørte ikke personen videre etter å slept henne inn i krattet, hvorfor stage en voldtekt når ingen uansett så denne eventuelle påkjøringen? Ved å stage voldtekten tar altså dene råkjøreren sjansen på å bli tatt på fersken mens han står med henne, i en enda verre voldshandlng enn selve råkjøringen. 

At bremsespor er funnet betyr etter min mening at drapsmannen hadde birgitte i bilen og stoppet opp pluselig. Eller at han har fulgt etter henne og bråstoppet (det siste er vel mindre sannsynlig siden det visstnok skal være for langt for henne å gå på den tiden de anslo. Jeg er fremdeles ikke helt sikker på at hun ikke gikk til fots.). 

Endret av miss spjåk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, miss spjåk said:

Ok får å sannsynlighetsgjøre. Hun blir truffet av en som kjører for fort. Jeg kan se at man får panikk og vil skjule henne istedetfor å melde fra til politiet, greit. Men det er langt fra å slepe noen inn i et kratt og stikke av, til å ha en så iskald personlighet at man i panikken greier tenke "ok jeg stager dette som en voldtekt og mord, drar opp kjolen og velger å føre en gjenstand inn i vagina for å få det til å se ut som en voldtekt. Hvorfor sjanse på det siste når sjansen er der for at noen kommer kjørende forbi og ser bilen din mens du stager dette? Det virker helt usannsynlig. Hvorfor kjørte ikke personen videre etter å slept henne inn i krattet, hvorfor stage en voldtekt når ingen uansett så denne eventuelle påkjøringen? Ved å stage voldtekten tar altså dene råkjøreren sjansen på å bli tatt på fersken mens han står med henne, i en enda verre voldshandlng enn selve råkjøringen. 

At bremsespor er funnet betyr etter min mening at drapsmannen hadde birgitte i bilen og stoppet opp pluselig. Eller at han har fulgt etter henne og bråstoppet (det siste er vel mindre sannsynlig siden det visstnok skal være for langt for henne å gå på den tiden de anslo. Jeg er fremdeles ikke helt sikker på at hun ikke gikk til fots.). 

Jeg har aldri nevnt en råkjører - det ville de selvsagt sett under obduksjonen. Jeg er heller ikke sikker på at hun gikk, men hun kan godt ha gjort det. Drapet/ulykken kan ha skjedd 01.00-01.30. Med å stage har de oppnådd det de ville - villede alle!

Husk på at dette er en ekstraordinær situasjon - påkjørsel, og foran bilen ligger det en døende person med blod og hjernemasse rennende ut. Tror det finnes mennesker der ute som hadde gjort litt av hvert for å komme ut av denne situasjonen.

Er for meg mer trolig enn at det "plutselig" går en totalt mainiac løs på Karmøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Terningkast 3 skrev:

Jeg har aldri nevnt en råkjører - det ville de selvsagt sett under obduksjonen. Jeg er heller ikke sikker på at hun gikk, men hun kan godt ha gjort det. Drapet/ulykken kan ha skjedd 01.00-01.30. Med å stage har de oppnådd det de ville - villede alle!

Husk på at dette er en ekstraordinær situasjon - påkjørsel, og foran bilen ligger det en døende person med blod og hjernemasse rennende ut. Tror det finnes mennesker der ute som hadde gjort litt av hvert for å komme ut av denne situasjonen.

Er for meg mer trolig enn at det "plutselig" går en totalt mainiac løs på Karmøy.

Ikke heng deg opp i at jeg skrev råkjører, poenget ditt var vel at noen kjørte på henne uten å mene det sant? Hva er vitsen med å stage det som en voldtekt/mord istedetfor å la henne ligge? Forstår ikke hva man skulle få ut av det- etterforskningsmetodene blir jo det samme, politiet vil fokusere på hvem som var i området uansett. Det er ikke særlig villedning bortsett fra at man hadde kjøpt seg tid. Jeg synes det er mye mer sannsynlig at det var en voldtekt der volden eskalerte, enn at en ungdom staget voldtekt etter påkjørsel. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, miss spjåk said:

Ikke heng deg opp i at jeg skrev råkjører, poenget ditt var vel at noen kjørte på henne uten å mene det sant? Hva er vitsen med å stage det som en voldtekt/mord istedetfor å la henne ligge? Forstår ikke hva man skulle få ut av det- etterforskningsmetodene blir jo det samme, politiet vil fokusere på hvem som var i området uansett. Det er ikke særlig villedning bortsett fra at man hadde kjøpt seg tid. Jeg synes det er mye mer sannsynlig at det var en voldtekt der volden eskalerte, enn at en ungdom staget voldtekt etter påkjørsel. 

7 minutter siden, miss spjåk said:

Tror ikke det var en ungdom. Heller noen som var redd for å miste jobb, omdømme, fengselsstraff etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Terningkast 3 skrev:

Tror ikke det var en ungdom. Heller noen som var redd for å miste jobb, omdømme, fengselsstraff etc.

ok skjønner. Greier bare ikke se hva forskjellen på å la henne ligge påkjørt og å la politiet tro hun ble voldtatt/myrdet gjør med bevismengden. Politiet vil sjekke hvilke personer som var i området, biler som er observert osv uansett. Jeg forstår ikke logikken. Kan du forklare hva personen har å vinne på stagingen? Er han eller hans bil sett i området (f.eks bilen som kjørte i full fart forbi) vil ikke saken endre seg for ham uansett. Og blir han linket til området vil det være verre å bli beskyldt for voldtekt/mord han ikke har utført, enn påkjørsel han ikke utførte med vilje, for hans omdømme og hans eventuelle familie..

Endret av miss spjåk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, miss spjåk said:

ok skjønner. Greier bare ikke se hva forskjellen på å la henne ligge påkjørt og å la politiet tro hun ble voldtatt/myrdet gjør med bevismengden. Politiet vil sjekke hvilke personer som var i området, biler som er observert osv uansett. Jeg forstår ikke logikken. Kan du forklare hva personen har å vinne på stagingen? Er han eller hans bil sett i området (f.eks bilen som kjørte i full fart forbi) vil ikke saken endre seg for ham uansett. Og blir han linket til området vil det være verre å bli beskyldt for voldtekt/mord han ikke har utført, enn påkjørsel han ikke utførte med vilje, for hans omdømme og hans eventuelle familie..

Alle kan ikke skjønne alt. Jeg skjønner ikke hvordan de kunne arrestere fetteren, men er mange som fortsatt tror han gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Terningkast 3 skrev:

Alle kan ikke skjønne alt. Jeg skjønner ikke hvordan de kunne arrestere fetteren, men er mange som fortsatt tror han gjorde det.

Joda, men når du fremsetter en teori du mener er sannsynlig må det være et motiv som er litt realistisk da. Jeg er genuint nysgjerrig. 

Anonymkode: 02009...e17

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, miss spjåk said:

De fleste her inne er nok totalt uenig med meg, og det er helt ok. Mange har helt andre teorier, men de kan jeg rett og slett ikke tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Terningkast 3 skrev:

De fleste her inne er nok totalt uenig med meg, og det er helt ok. Mange har helt andre teorier, men de kan jeg rett og slett ikke tro på.

det er bare spennende at folk har forskjellige teorier. Staging er jo ikke noe nytt i etterforskning, et mord som er staget som et innbruddsforsøk gått galt osv. Men akkurat her sliter jeg med å se hva slags forskjell det ville gjort for vedkommende som staget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, men når du fremsetter en teori du mener er sannsynlig må det være et motiv som er litt realistisk da. Jeg er genuint nysgjerrig. 

Anonymkode: 02009...e17

Ja, enig med deg der. Må være en god grunn til å stage dette. Tar motivet en annen gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, miss spjåk said:

det er bare spennende at folk har forskjellige teorier. Staging er jo ikke noe nytt i etterforskning, et mord som er staget som et innbruddsforsøk gått galt osv. Men akkurat her sliter jeg med å se hva slags forskjell det ville gjort for vedkommende som staget. 

Jeg tror ikke noen setter i gang en dekkoperasjon for moro skyld. Er selvsagt en grunn til at det er gjort - om min teori stemmer da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Terningkast 3 skrev:

De fant ikke sæd - det er for meg det samme som at det ikke er en voldtekt. Et eller annet er ført inn i hennes vagina - og dette etterlot seg rifter.

Er det ikke en voldtekt mener jeg det det er stor sannsynlighet for at det er "staget" som en.

Jeg trodde også lenge at det var staget men det blir for søkt, og urealistisk. Er ikke helt uvanlig at voldtektsforbrytere sliter med potensen under en slik handling, og da isteden bruker noe annet for å "voldta" pga at de blir agressive når de ikke "får det til"

Anonymkode: 61197...5aa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Terningkast 3 skrev:

3 timer siden, Terningkast 3 skrev:

Problemet er at normale mennesker hadde ikke klart å gjennomføre en så drøy staging tilogmed i en pressa situasjon, og hvorfor være bekymra for jobb, rykte, osv for det man har gjort vil prege resten av livet med mindre man ikke er psykopat, og det var flere ustabile folk i området da ugjerningene skjedde.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at normale mennesker hadde ikke klart å gjennomføre en så drøy staging tilogmed i en pressa situasjon, og hvorfor være bekymra for jobb, rykte, osv for det man har gjort vil prege resten av livet med mindre man ikke er psykopat, og det var flere ustabile folk i området da ugjerningene skjedde.

Selvsagt ikke en normal person, men det synes ikke på personer at de er narsissister.

Anonymkode: ead0b...d2a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hun bare stod der, eller ruslet og lot seg overkjøre av en bil som kjørte sakte?  Jaha...eh...

Om bilen hadde høy fart ville hun hatt benbrudd og indre skader, noe hun ikke hadde. Og gjengitt til det kjedsommelige: patologer ser ved obduksjon om en person er blitt påkjørt av bil, fordi det gir ganske karakteristiske skader! 

Har du kalkulert med alle som har blitt påkjørt og kommet unna med det uten en skramme?

Jeg vet f.eks. om et tilfelle om en 4 år gammel gutt som ble kjørt over, liggende på en grusvei. Han ble kjørt tvers over nakken med traktor og fullt tilhengerlass. Gutten kom unna med det uten en skramme, men hadde det vært frost ville gutten vært død.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, miss spjåk skrev:

Det finnes veldig mange mennesker som aldri har møtt motstand i livet sitt. Slike mennesker takler ofte motstand dårlig hvis det skjer. Jeg tror at sist vi hørte om dette i media her i Norge, var i Stavanger, da en mann drepte hele familien sin p.g.a. budsjettsprekk på jobben. Han trodde altså at dette ville føre skam over familien og utførte derfor barmhjertighetsdrapene. 

Det samme skjedde i Danmark for ca 1-2 år siden. En familiefar fikk hjernesvulst og drepte hele familien sin.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kalkulert med alle som har blitt påkjørt og kommet unna med det uten en skramme?

Jeg vet f.eks. om et tilfelle om en 4 år gammel gutt som ble kjørt over, liggende på en grusvei. Han ble kjørt tvers over nakken med traktor og fullt tilhengerlass. Gutten kom unna med det uten en skramme, men hadde det vært frost ville gutten vært død.  

Den historien har jeg vondt for å tro. Du vet hvor bredt et traktordekk er?  Det er så bredt at ikke bare nakken til gutten ville bli skviset. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den historien har jeg vondt for å tro. Du vet hvor bredt et traktordekk er?  Det er så bredt at ikke bare nakken til gutten ville bli skviset. 

Ulik størrelse på traktordekk. Store spor med god plass er det på en rekke traktordekk. 

Anonymkode: 33da5...566

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ulik størrelse på traktordekk. Store spor med god plass er det på en rekke traktordekk. 

Anonymkode: 33da5...566

Jaha, men selv et bildekk er bredere enn nakken til en 4 år gammel gutt, så det holder ikke. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...