Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal starte, men er frustrert over meg selv og alt det idiotkjøpet jeg kjøper. Har kjempe mye gjeld, vurderer å ringe l


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Ok, men da får vedkommende ta konsekvensene da! Enklere kan det ikke sies. Men vedkommende kan ikke bare fortsette, for mer lån får "han" ikke uansett, si meg da hvordan det skal fortsette for vedkommende? Det går jo ikke, han tvinges til et liv i fattigdom da, og er dette bedre en å faktisk innrette seg etter realitetene?

Vedkommende sitt valg uansett, men jeg ordlegger meg som om det er en endrings vilje der, om ikke er det jo uansett håpløst. Det er jo ikke det, det er hans innstilling som er håpløs og som bare ender i elendighet.

Da er det "stokkeslagene" som kan endre vedkommende, eller han går til grunne. Hans valg. Det er ikke trist en gang om det forholder seg slik.

Nå tror jeg at TS er et troll, men har svart hen etter beste evne tidligere i tråden. Hen er totalt blank hva gjelder økonomi, så om dette er sant så går det bare én vei - rett utfor.

Grunnen til at jeg i det hele tatt giddet å svare tidligere var at jeg vet hvor tøft det kan være å hente seg inn etter å ha gapt over for mye. Så om historien her stemte, så kunne man kanskje hjelpe vedkommende. Men hen ønsker seg et luksusliv uten regninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, frk.Helene Hare skrev:

Men hen ønsker seg et luksusliv uten regninger. 

Det går om man har en rik mann, kone eller familie som er  villige og i stand til å fortsette et overforbruk. Når lånene er sprengt er dette umulig om man ikke tyr til ren kriminalitet, som min gamle far sa det, det gir seg i enden :)  Det er alltid 100% sannhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Det går om man har en rik mann, kone eller familie som er  villige og i stand til å fortsette et overforbruk. Når lånene er sprengt er dette umulig om man ikke tyr til ren kriminalitet, som min gamle far sa det, det gir seg i enden :)  Det er alltid 100% sannhet.

Ja, de fleste forstår dette, men TS er clueless og går en håpløs fremtid i møte. OM det er sant, så er det jo tragisk. 

Men ja - man setter tæring etter næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk.Helene Hare skrev:

Ja, de fleste forstår dette, men TS er clueless og går en håpløs fremtid i møte. OM det er sant, så er det jo tragisk. 

Men ja - man setter tæring etter næring.

Akkurat, da vil vedkommende leve på sosialen til minimumsatser som det ikke går an å leve fett på. Det vil han raskt få erfare, og han har bare godt av det. Tragisk kan det ende om han da tror at livet ikke er verdt å leve, fordi han ikke kan leve i luksus på andre sin kapital. Men det kan ikke vi andre ta noe ansvar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle svarene her og det du vet selv kan oppsummeres med: Skjerp deg! 

Så gjør det da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere være så snill å tvile på om jeg tuller? Dere kan tro det dere vil, men takker for at dere holder det for dere. 

Ja, dette er sant alt hva jeg har sakt. Jeg vil ikke jobbebgratis, det vil ingen. Jeg skal snakke med sjefen om jeg kan få tilbake jobben da jeg da får pengene istedenfor at jeg ikke får noe å må jobbe gratis 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Akkurat, da vil vedkommende leve på sosialen til minimumsatser som det ikke går an å leve fett på. Det vil han raskt få erfare, og han har bare godt av det. Tragisk kan det ende om han da tror at livet ikke er verdt å leve, fordi han ikke kan leve i luksus på andre sin kapital. Men det kan ikke vi andre ta noe ansvar for.

Tenk deg å være på sosialen med forbrukslån som stadig vokser, OG du har takket nei til gjeldsordning. Mareritt.

2 minutter siden, Morpheus skrev:

Alle svarene her og det du vet selv kan oppsummeres med: Skjerp deg! 

Så gjør det da! 

Kan ikke, vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk.Helene Hare skrev:

Kan ikke, vil ikke.

Selvfølgelig ikke, men da må man bare ta konsekvensene. Som å leve i fattigdom, på psykiatrisk klinikk eller i fengsel til trefrakken kommer som en endelig løsning. Et valg man velger å ta, som man ikke kan skylde på noen andre en seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Selvfølgelig ikke, men da må man bare ta konsekvensene. Som å leve i fattigdom, på psykiatrisk klinikk eller i fengsel til trefrakken kommer som en endelig løsning. Et valg man velger å ta, som man ikke kan skylde på noen andre en seg selv.

Jepp. Så jeg håper jo at TS bare troller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frk.Helene Hare skrev:

Jepp. Så jeg håper jo at TS bare troller.

For tusende gang, jeg tuller ikke. Vil virkelig du jobbe gratis uten å få bruke penger på deg selv?

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For tusende gang, jeg tuller ikke. Vil virkelig du jobbe gratis uten å få bruke penger på deg selv?

Anonymkode: 5959c...8f2

Jeg kunne gjerne jobbet gratis om det hadde betydd noe positivt for livet mitt på lengre sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For tusende gang, jeg tuller ikke. Vil virkelig du jobbe gratis uten å få bruke penger på deg selv?

Anonymkode: 5959c...8f2

 

baby facepalm.jpg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Livet mitt er ødelagt, har ingen fremtid 😭😭

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Livet mitt er ødelagt, har ingen fremtid 😭😭

Anonymkode: 5959c...8f2

Hva skal du gjøre da, legge deg ned og dø?

Anonymkode: 590f4...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Livet mitt er ødelagt, har ingen fremtid 😭😭

Anonymkode: 5959c...8f2

Hva skjedde med alle planene du hadde? 

Anonymkode: b6c7b...a3e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 20.48, AnonymBruker skrev:

For tusende gang, jeg tuller ikke. Vil virkelig du jobbe gratis uten å få bruke penger på deg selv?

Anonymkode: 5959c...8f2

For tusende gang. Du jobber ikke gratis. Du har valgt å leve over evne lenge og nå kommer regningen. Slik er det for alle som går samme vei du har gjort. Du fikk en fantastisk mulighet til å komme deg ovenpå ikke alle er forunt og du skuslet den vekk takket være dine skylapper og egoisme. 

Anonymkode: 52d2f...1ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Urkomisk. For en ubrukelig, ansvarsløs, udugelig idiot som blir fremstilt her. Gull. Virkelig en gullmedalje verdt på trollingen. TS, du er fantastisk, for en fantasi! 😘

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 29.1.2019 den 18.49, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men har forsåvidt fått hjelp, har fått gjeldsordning men får altfor lite til å bruke på meg selv i mnd så denne ordningen fungerer på ingen måte

Anonymkode: 5959c...8f2

Hvor mye får du «å bruke på deg selv» hver måned da ??? Og hva mener du med det ? Du har jo ikke råd Til å bo noe sted egentlig så du burde være overlykkelig over å ha Tak over hodet og mat på bordet. 

Anonymkode: 23480...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Litt av hvert, ferier osv

Anonymkode: 5959c...8f2

Du har feriert på lånte penger som du nå nekter å betale tilbake ? Det er i såfall tyveri og du er en tyv. 

Anonymkode: 23480...568

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du Ts ? 

Har du trodd lånene var gratis ? 

Er du ikke norsk ? (Spør fordi mange som ikke er vant til forbrukslån og kommer til Norge tydeligvis tror dette er gratis penger)

Har du ikke familie ? 

 

 

Anonymkode: 23480...568

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...