Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei :) Jeg søkte i tråden for å prøve å finne erfaringer med Pernilla fra Filcolana. Har du prøvd å strikke eller hekle med Pernilla, og liker du det i så fall like godt som peruvian?

Om garnet:

Pernilla is a 3 ply worsted spun wool yarn. The yarn is spun from the same wool as our Peruvian Highland Wool. The yarn is particularly wonderful for the same types of knitting and crochet as our Peruvian Highland Wool: Cables, textures and stranded knitting and crochet.

Pernilla comes in 22 colours.

Fiber: 
100 % wool
Meterage: 
175 m / 50 g
Needles: 
3½-4 mm
Gauge: 
22-24 st x 30-34 r / 10x10 cm
Yarn unit: 
Skeins of 50 g
Wash: 
Handwash

Anonymkode: bad80...226

Pernilla er like godt å strikke med som Peruvian, så hvis du liker Peruvian kommer du garantert til å like Pernilla også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cassio skrev (Akkurat nå):

Pernilla er like godt å strikke med som Peruvian, så hvis du liker Peruvian kommer du garantert til å like Pernilla også.

:) Tusen takk! ♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei :) Jeg søkte i tråden for å prøve å finne erfaringer med Pernilla fra Filcolana. Har du prøvd å strikke eller hekle med Pernilla, og liker du det i så fall like godt som peruvian?

Om garnet:

Pernilla is a 3 ply worsted spun wool yarn. The yarn is spun from the same wool as our Peruvian Highland Wool. The yarn is particularly wonderful for the same types of knitting and crochet as our Peruvian Highland Wool: Cables, textures and stranded knitting and crochet.

Pernilla comes in 22 colours.

Fiber: 
100 % wool
Meterage: 
175 m / 50 g
Needles: 
3½-4 mm
Gauge: 
22-24 st x 30-34 r / 10x10 cm
Yarn unit: 
Skeins of 50 g
Wash: 
Handwash

Jeg liker pernilla veldig godt🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (3 timer siden):

Jeg liker pernilla veldig godt🥰

:)  Tusen takk! ♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en sånn deilig dag der jeg fikk ferdigstilt nesten 3 prosjekter!

Fikk gjort ferdig denne, som bare har ligget og manglet 2 cm på en arm + knapper:

Buttoned top with three quarter length adjustable sleeves. - Northern Tee -  Knitting Pattern and Yarn Kit - Pickles

Fikk gjort ferdig dette sjalet:

aa6024_f9f688a000454993bb0ccbee52d444d3~mv2.webp

Og har bare en kort arm igjen av denne:

AUTUMNIA Crochet Sweater Pattern | Etsy

:strix: 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ops! «Måtte» ha en prosjekt til meg selv ved siden av ballongjakken til veninne😶.

November jakke i mørkegrå Peer Gynt garn. Den har 5/5 vanskelighetsgrad, og jeg er relativt fersk strikker, selv om jeg har strikket mye pga pandemien. 
Så - lykke til 😵💫😅.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LittDiva skrev (5 timer siden):

Ops! «Måtte» ha en prosjekt til meg selv ved siden av ballongjakken til veninne😶.

November jakke i mørkegrå Peer Gynt garn. Den har 5/5 vanskelighetsgrad, og jeg er relativt fersk strikker, selv om jeg har strikket mye pga pandemien. 
Så - lykke til 😵💫😅.

Novemberjakka er nok en av de enkleste plaggene jeg har strikket, selv om vanskelighetsgraden er 5/5, så dette går nok kjempefint 😁. Kimmie munkholm har flere videoer til novemberjakka på youtube 😊 

Anonymkode: ee62f...586

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Novemberjakka er nok en av de enkleste plaggene jeg har strikket, selv om vanskelighetsgraden er 5/5, så dette går nok kjempefint 😁. Kimmie munkholm har flere videoer til novemberjakka på youtube 😊 

Anonymkode: ee62f...586

Så bra! Ser at det er mange teknikker jeg ikke har vært borti, men må ju lære en gang😅.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er så mange gode tilbud på alle garnsider nå  og jeg føler meg generelt fristet til å bevilge meg noe nytt.
Ganske mye nytt garn, uten planer om annet enn å lage meg noen planer for hva jeg kan lage i neste omgang. 
Jeg kjenner stor glede ved å se på alle de fine fargene og dagdrømme om hva akkurat det garnet vil bli til...

Ok, jeg skal stå frem; jeg heter Hoppe...og jeg er en garnoholiker. :)                            :klappe: :klappe: :klappe: :klappe: :klappe: 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garntilbud er skummelt. Jeg prøver å holde meg unna garnbutikker når jeg i grunnen har nok prosjekter framover (og jeg har nok til over nyttår så jeg burde ikke kjøpe mer på en stund), men samtidig får jeg opp reklame for garnbutikker på Instagram og lignende steder og når man da faller for plagg og garnet er på salg, vel....... :sjenert:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den mening at man godt kan ha en lang reol, ja faktisk en hel kjeller med kvalitetsgarn, ala det vinsamlere har. De er ikke flaue for å ha enormt mye vin de ikke får drukket opp på ganske mange år og det bør vi garnsamlere heller ikke være beskjemmet over å være henfalne til. Det er en ærlig og faktisk helt kalorifri hobby. 

Vi bør stå rett i ryggen og se folk stolt i øynene:   SE på mitt GARNLAGER! :nigo: 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde rett og slett invitere alle våre gjester med inn i kjellerstua og la dem beundre og tafse på garnsamlingen min. :ler: 

Billigere enn vin, kalorifri som du sier, helsefremmende (det er da både stressløsende og blodtrykkssenkende) og ikke minst er sluttproduktet både praktisk og brukbart. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

I kveld er jeg rett og slett rørt over strikkeinsta❤️ En dame der inne opplevde at hennes snart 5-åring fikk leukemi i sommer, en hjerteskjærende historie, men jeg opplever det likevel som at strikkeinsta gjør det de kan for å stille opp❤️❤️ Sjekk ut @knitsbymoms sin story i kveld, så får du vite mer❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka gikk jeg på en garnsmell…..

Bestilte Tjukk mohair fra Rauma for å strikke Funky flaggermusgenser

image.thumb.jpeg.4f1dc7412251f8d310aed17fdbdac3dc.jpeg

Også har jeg veldig lyst på en Hopi-genser fra Villmarksboken 2, så da ble det noen nøster Lettlopi. Har aldri strikket med Lettlopi før, så gleder meg til det.

Akkurat nå holder jeg på med Den kule raglangenseren, men i stedet for finull så strikker jeg den i Holst supersoft i fargen cinnamon (varm brunfarge som er litt spettet med røde toner)  Har lenge hatt lyst å strikke en genser i det garnet etter at jeg prøvde ei kofte moren min har strikket i samme garn, og den kofta er noe av det mjukeste og letteste strikkeplagget jeg har kjent. Det snedige er at garnet er litt stivt å strikke med, men når plagget er skylt opp og tørket så blir det mjukt. image.thumb.jpeg.0aea17376b39b3a732b34765ab3a2845.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fine skruf. Likte spesielt den siste. :jepp:

Jeg klarte selvsagt ikke å la være, og vips hadde jeg kjøpt garn til bregnesweater til meg selv.  :sjenert: Og siden jeg hadde mer lyst til å strikke den betyr det at mannens genser havnet enda lenger ned på listen. :rodme: Ja ja, man går ikke tom for prosjekter med det første nei.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt på en cumulus bluse fra petite knit og tenkte jeg absolutt ikke orket å strikke på små pinner. Så jeg valgte denne med 4,5 eller 5 mm. Men jeg tenkte ikke på at når garnet er så tynt (2 mohair) så, går det jo veldig sakte 😳 

Anonymkode: 85322...c2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (5 minutter siden):

Veldig fine skruf. Likte spesielt den siste. :jepp:

Jeg klarte selvsagt ikke å la være, og vips hadde jeg kjøpt garn til bregnesweater til meg selv.  :sjenert: Og siden jeg hadde mer lyst til å strikke den betyr det at mannens genser havnet enda lenger ned på listen. :rodme: Ja ja, man går ikke tom for prosjekter med det første nei.

Bregnesweater var skikkelig fin! Den tror jeg havner på lista mi også :)

Gleder meg til å bli ferdig med Den kule raglangenseren, er så spent på hvordan den blir når jeg får skylt den opp og tatt den i bruk. Garnet er som sagt stivt å strikke med, men moren min sin kofte er skikkelig mjuk. Og garnet er superlett. Tror det blir en god genser, lett og varm 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har skrevet det tidligere, men i vår så strikket jeg Iben-genser, den har jeg tatt i bruk nå (beste med denne årstiden, få bruke deilige ullgensere og kofter igjen) og har blitt ny favoritt. Den er strikket i Embla garn fra Hillesvåg, 100% norsk ull. Jeg har lysgråmelert bunnfarge og over mønsterfarge 

https://ull.no/produkt/iben-genser/

Har fått litt øynene oppe for Hillesvåg, mye godt garn og oppskrifter 

Denne har jeg ikke strikket selv, fikk den i bursdagsgave av moren min, men den er så nydelig at jeg må bare vise den frem :) Grått i setesdal heter den, av Sidsel Høivik. Garn fra Hillesvåg; Sølje som er pelsullgarn og Vilje som er lamullgarn. Var mye jobb med broderier og hekling, men tror det er den fineste genseren jeg har 

image.jpeg.34b8408b485178dc8d8b5e08de1e30b6.jpegimage.thumb.jpeg.f9989bd8774f426c9e96fa9037a22d50.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...