Gå til innhold

Bra nok som pulevenn, men aldri noe mer.. lei og ensom


Gjest jajalagå

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg skrevet dette?

Ts skriver at dette skjer hver gang! Da er det noe hun tydeligvis gjør feil.

Og når hun legger seg på rygg på andre møtet med en helt ny fyr, er hun jo selv useriøs, når hun etterpå klager på at han ikke er seriøs! 

Hvis man søker en seriøs parnter bør regel nr en være at man selv opptrer seriøst!

Anonymkode: 262c4...e15

Men så fint for TS da, for nå har hun jo klart å luke vekk en hel bønsj med mannfolk som IKKE er seriøse, for de byr jo på kuken ved første anlending de får. Ingen kvinner vil ha en mann som er lett å be. Det er ren biologi. Er han lett å be for henne, er han også lett å be for andre damer og dermed ikke et godt farsemne

Vil en mann noe seriøst med en kvinne, må han ta ansvar i situasjonen når hun blir kåt og AVSTÅ fra sex. Bare slik kan han oppfattes som seriøs. 

 

Anonymkode: 68e31...b49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, RoH skrev:

Impulskontroll er ikke en dårlig egenskap, mangel av impulskontroll er en dårlig egenskap. 

Og menn uten impulskontroll er det verste. Ikek godt å si hva slike menn kan finne på når man havner i et forhold med de. Plutselig får man vite at de har gjort nabokona gravid. Mange damer som har opplevd dette. Jo raskere du får en mann i seng, jo lettere vil han havne i seng med andre kvinner også. Ren logikk. Selv har jeg alltid mistet respekten for menn som jeg får tidlig til sengs. Er samboer med en som insisterte på å vente, enda så ivrig jeg var. Det er menn som skal lede an og menn som skal ta ansvar for å sette foten ned. Gjør de ikke det, er de løse og man kan pule litt på de og deretter dumpe de.

Anonymkode: 68e31...b49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så fint for TS da, for nå har hun jo klart å luke vekk en hel bønsj med mannfolk som IKKE er seriøse, for de byr jo på kuken ved første anlending de får. Ingen kvinner vil ha en mann som er lett å be. Det er ren biologi. Er han lett å be for henne, er han også lett å be for andre damer og dermed ikke et godt farsemne

Vil en mann noe seriøst med en kvinne, må han ta ansvar i situasjonen når hun blir kåt og AVSTÅ fra sex. Bare slik kan han oppfattes som seriøs. 

 

Anonymkode: 68e31...b49

Støtter denne

Anonymkode: 10b0a...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/17/2018 at 8:42 PM, jajalagå said:

Ja.. som overskriften sier er jeg bra nok som pulevenn, men aldri om det blir noe mer. Dette har vært greit i de fleste tilfeller, men nå har det seg slik at jeg møtte nylig en fyr for kaffi og hyggelig prat (og bare det), og jeg synes dette gikk utrolig bra. Han spurte mye om meg og hobbyer og slikt, han virket oppriktig interessert, og han ville treffes igjen. Det gjorde vi, og neste gangen spiste vi middag før det endte i sex (mulig det var dumt, menmen) og midt i akten stoppet han litt og bare "Du vet det her bare er sex mellom oss ja?" og jeg ble helt forundret over det. Var såpass sjokkert at jeg svarte ja, og så fortsatte vi. VI har møttes flere ganger etter dette, for sex. Hvorfor? Jo, fordi jeg fortsatt er sjokkert virker det som. Men vi har god kjemi sånn sett da, tøyser og ler mye sammen når han først er her.

Altså, jeg trodde han var gira på dating og kanskje forhold etter hvert om kjemien og det der stemmer. Hvorfor ellers spør han og graver om min favoritt filmsjanger og slike ting, og i tillegg sier at det er greit å vite? En pulevenn trenger ikke denne informasjonen, tenker nå jeg. Så, i mitt veldig mye tenkende hode har jeg kommet frem til at kanskje det var intensjonen hans å date (derfor alle spørsmål om hva jeg liker), men så kom han frem til at nei, hun her gidder jeg ikke gjøre noe annet enn sex med. 

Kjenner jo virkelig på dette å ikke ha noen å ligge i armkroken til på kveldene når jeg sitter alene hjemme. Eller, har jo han her fyren over her, men det er bare slik etter sex-kos, ikke ligge i sofaen å se tv-kos. Savner å ha noen jeg er glad i, som bare kan sitte her ved siden av meg å ikke gjøre noen ting, bare være sammen. Så det at han plutselig ikke vil noe annet likevel føler jeg bekrefta enda en gang at ingen er interessert i meg når det kommer til noe mer enn vanlig vennskap og pulevenn. 

Så ja.. noen som har noe input til meg her? 

Slutt å la menn bruke deg, kun for sex, du fortjener SÅ mye bedre!!

Anonymkode: 5f3ff...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår alle som sier det er fornuftig å vente, det ER jo det!

På en annen side så må (i hvertfall jeg ) kunne "hoppe på fyren ganske fort" / og det må være gjensidig for at det skal bli et normalt&fint forhold av det, det er jo snakk om begjær, lyst og kjemi "der det er riktig"……..

Ut fra tidligere erfaringer er jeg personlig "ikke interessert nok" hvis jeg ikke har dette begjæret&seksuelle drømmene, vil rett og slett ikke vente da jeg er villt forelsket og hormonene bruser, har fine forhold bak meg når det har startet på den måten. Lang ventetid har ført til frustrasjon hos begge parter, det handler vel om "å se mannen an, at ord/handling samsvarer" hvordan han er som menneske i helhet, tar jo TID, men man merker slikt.

Anonymkode: 976ab...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår alle som sier det er fornuftig å vente, det ER jo det!

På en annen side så må (i hvertfall jeg ) kunne "hoppe på fyren ganske fort" / og det må være gjensidig for at det skal bli et normalt&fint forhold av det, det er jo snakk om begjær, lyst og kjemi "der det er riktig"……..

Ut fra tidligere erfaringer er jeg personlig "ikke interessert nok" hvis jeg ikke har dette begjæret&seksuelle drømmene, vil rett og slett ikke vente da jeg er villt forelsket og hormonene bruser, har fine forhold bak meg når det har startet på den måten. Lang ventetid har ført til frustrasjon hos begge parter, det handler vel om "å se mannen an, at ord/handling samsvarer" hvordan han er som menneske i helhet, tar jo TID, men man merker slikt.

Anonymkode: 976ab...413

Hodet ditt har blandet det å være kåt og det å være forelsket høres det ut som.

Anonymkode: 1c2d3...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hodet ditt har blandet det å være kåt og det å være forelsket høres det ut som.

Anonymkode: 1c2d3...5e9

Har tenkt på det, men der er jo en "mix av begge"… er man forelsket så blir man jo kåt, helt naturlig det.

Anonymkode: 976ab...413

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på det, men der er jo en "mix av begge"… er man forelsket så blir man jo kåt, helt naturlig det.

Anonymkode: 976ab...413

Klart det er naturlig å være kåt på noen man er forelsket i, men det fremstår ikke helt som om du er i kontakt med følelsene dine. Og dessuten, mangel på sex gjør deg jo bare mer kåt og lysten på personen, sex er jo en utløsning for kåthet, bokstavelig talt. Du kan jo ha begjæret og likevel ikke gå til sengs med personen.

Anonymkode: 1c2d3...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, visp skrev:

Vi snakker om begynnelsen av en forelskelse; ikke hoppe på alt og alle man ser.

Hva har det med saken og gjøre, om en planlegger et forhold som skal vare over tid bør en være i stand til og skille ut de verdiene som er viktig. Sex blir det sikkert etter hvert om en finner ut en har en del felles plattformer og bygge videre på. Sex første uka er for russ etter min mening. Mulig jeg begynner og bli for gammel, men de verdiene jeg forventer av andre prøver jeg også og etterleve selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og menn uten impulskontroll er det verste. Ikek godt å si hva slike menn kan finne på når man havner i et forhold med de. Plutselig får man vite at de har gjort nabokona gravid. Mange damer som har opplevd dette. Jo raskere du får en mann i seng, jo lettere vil han havne i seng med andre kvinner også. Ren logikk. Selv har jeg alltid mistet respekten for menn som jeg får tidlig til sengs. Er samboer med en som insisterte på å vente, enda så ivrig jeg var. Det er menn som skal lede an og menn som skal ta ansvar for å sette foten ned. Gjør de ikke det, er de løse og man kan pule litt på de og deretter dumpe de.

Anonymkode: 68e31...b49

Ja menn som mangler impulskontroll, å evnet til og se at de sårer bør en definitivt styre unna om en har litt mellom øra. Det er jo litt dust at det viser seg at en faktisk ikke klarer og se hvem ønsker og inngå et forhold med før en snur alle korta og blottlegger hjertet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart det er naturlig å være kåt på noen man er forelsket i, men det fremstår ikke helt som om du er i kontakt med følelsene dine. Og dessuten, mangel på sex gjør deg jo bare mer kåt og lysten på personen, sex er jo en utløsning for kåthet, bokstavelig talt. Du kan jo ha begjæret og likevel ikke gå til sengs med personen.

Anonymkode: 1c2d3...5e9

Er det noen som er i kontakt med sine egne følelser så er det meg.

Har laaaang erfaring med livet og menn ( har aldri ons eller møter tilfeldige ) men hvis jeg  først faller for en mann så er han gjerne fantastisk, og det er begjær, lidenskap og lyst der.. heldigvis!

Anonymkode: 976ab...413

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RoH skrev:

Hva har det med saken og gjøre, om en planlegger et forhold som skal vare over tid bør en være i stand til og skille ut de verdiene som er viktig. Sex blir det sikkert etter hvert om en finner ut en har en del felles plattformer og bygge videre på. Sex første uka er for russ etter min mening. Mulig jeg begynner og bli for gammel, men de verdiene jeg forventer av andre prøver jeg også og etterleve selv. 

Slik har jeg tenkt hele livet, og fulgt de verdiene selv… MEN så møtte jeg en mann som jeg falt pladask for…virkelig hodestups..og de følelsene er så riktig, sexen og…. det skjer utrolig skjelden, kan ikke huske sist, kanskje så lenge som 10 år siden.

Anonymkode: 976ab...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hvorfor sex skal være unntaket fra den gylne middelvei, der det å utsette nytelse er utelukket. Mistenker at det er noe underliggende feministisk og politisk her - kvinners seksualitet har tidligere vært undertrykket, og da er det viktig at vi drar en 180 og feirer alle som står for det motsatte. Det går så langt som bare det å hinte til at det kan være greit å ikke hoppe på det første og beste er grov undertrykking av kvinners rettigheter.

Vel, jeg gir F i hvorvidt du er kvinne eller mann, jeg ser en verdi i å ikke henfalle til mine lyster 100% av tiden. Jeg spiser ikke chips og sjokolade hver dag, men iblant, kanskje etter at jeg har trent. Jeg sløser ikke på en dyr kjole veldig ofte, men sparer opp penger og setter av. Og jeg lider ingen nød av disse tingene, tvert imot mener jeg at alt smaker bedre med litt "forspill" i form av begrensning, venting, rasjonering. Ingen blir lykkelige av en evigvarende ferie. 

Jeg har datet en fyr i et par uker, hatt tre dater, og vi har ikke hatt sex. Selv om han hverken er særegent kjekk eller veltrent har han noe ved seg som appellerer voldsomt, og jeg kan bare forestille meg hvordan sexen vil være. Noe bygges opp, hos ham også regner jeg med, og jeg får "ta meg av" meg selv i mellomtiden. Mens jeg forestiller meg hvordan det vil være - når det så skjer. 

Forørvirg - "prolonged satisfaction" er en markør for modenhet, og et nøkkelord i oppdragelse. Det er dette som legges til grunn når sønnen din må gjøre lekser før han spiller dataspill. Og det at "jeg gikk til sengs med mannen på første date og vi har vært sammen i 15 år" er på lik linje med "han leste ikke og fikk 6" - kjempefint, og totalt irrelevant. 

Anonymkode: 6e339...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Typo - "Delayed satisfaction" skal det selvsagt stå.

Anonymkode: 6e339...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt hvorfor sex skal være unntaket fra den gylne middelvei, der det å utsette nytelse er utelukket. Mistenker at det er noe underliggende feministisk og politisk her - kvinners seksualitet har tidligere vært undertrykket, og da er det viktig at vi drar en 180 og feirer alle som står for det motsatte. Det går så langt som bare det å hinte til at det kan være greit å ikke hoppe på det første og beste er grov undertrykking av kvinners rettigheter.

Vel, jeg gir F i hvorvidt du er kvinne eller mann, jeg ser en verdi i å ikke henfalle til mine lyster 100% av tiden. Jeg spiser ikke chips og sjokolade hver dag, men iblant, kanskje etter at jeg har trent. Jeg sløser ikke på en dyr kjole veldig ofte, men sparer opp penger og setter av. Og jeg lider ingen nød av disse tingene, tvert imot mener jeg at alt smaker bedre med litt "forspill" i form av begrensning, venting, rasjonering. Ingen blir lykkelige av en evigvarende ferie. 

Jeg har datet en fyr i et par uker, hatt tre dater, og vi har ikke hatt sex. Selv om han hverken er særegent kjekk eller veltrent har han noe ved seg som appellerer voldsomt, og jeg kan bare forestille meg hvordan sexen vil være. Noe bygges opp, hos ham også regner jeg med, og jeg får "ta meg av" meg selv i mellomtiden. Mens jeg forestiller meg hvordan det vil være - når det så skjer. 

Forørvirg - "prolonged satisfaction" er en markør for modenhet, og et nøkkelord i oppdragelse. Det er dette som legges til grunn når sønnen din må gjøre lekser før han spiller dataspill. Og det at "jeg gikk til sengs med mannen på første date og vi har vært sammen i 15 år" er på lik linje med "han leste ikke og fikk 6" - kjempefint, og totalt irrelevant. 

Anonymkode: 6e339...454

Joda, men du har gjerne ikke møtt rette mannen! Utrolig FINT når alt bare klaffer og…………………..lyst, begjær og sex er fint mellom to mennesker som ønsker det samme, og det FORT.

Anonymkode: 976ab...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men du har gjerne ikke møtt rette mannen! Utrolig FINT når alt bare klaffer og…………………..lyst, begjær og sex er fint mellom to mennesker som ønsker det samme, og det FORT.

Anonymkode: 976ab...413

Hvorfor må det være fort? Mener du at du har møtt drømmemannen men mistet ham fordi dere ventet til 3. date?

Anonymkode: 6e339...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må det være fort? Mener du at du har møtt drømmemannen men mistet ham fordi dere ventet til 3. date?

Anonymkode: 6e339...454

Neida, kan godt forstå dine synspunkter også, har jo hatt samme verdiene selv, men har endret litt tankegang etter jeg møtte en spesiell en. ( Ja, drømmemann, min skatt )

Har aldri opplevd å miste en mann etter date,heller tvert i mot, er vel heldig på den måten. ( Men så har jeg blitt veeldig kresen på de jeg faktisk gidde å møte og da ).

Anonymkode: 976ab...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, kan godt forstå dine synspunkter også, har jo hatt samme verdiene selv, men har endret litt tankegang etter jeg møtte en spesiell en. ( Ja, drømmemann, min skatt )

Har aldri opplevd å miste en mann etter date,heller tvert i mot, er vel heldig på den måten. ( Men så har jeg blitt veeldig kresen på de jeg faktisk gidde å møte og da ).

Anonymkode: 976ab...413

Poenget mitt er rett og slett hva har du å vinne vs. hva har du å tape.

Du har som regel alt å vinne og ingenting å tape på å vente litt med sex. 

Jeg har også hatt lengre forhold etter sex på første date men jeg proklamerer ikke dette høylytt til andre jenter for at de skal gå samme vei. Det er arrogant og, vel - dumskap.  

Anonymkode: 6e339...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er rett og slett hva har du å vinne vs. hva har du å tape.

Du har som regel alt å vinne og ingenting å tape på å vente litt med sex. 

Jeg har også hatt lengre forhold etter sex på første date men jeg proklamerer ikke dette høylytt til andre jenter for at de skal gå samme vei. Det er arrogant og, vel - dumskap.  

Anonymkode: 6e339...454

Du har jo rett, liker at du er så skikkelig, jeg har egentlig helt samme tankegang.. MEN har møtt drømmen min, så.. da blir det slik.

Anonymkode: 976ab...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver så må du nok bli mer glad i deg selv. Jeg var som deg en gang, og følte meg pliktig til å ligge med fyren som tok meg med på fine dater, fordi det var det jeg trodde han forventet. Hvorfor skulle han gidde å bruke så mye tid og penger på meg, hvis det ikke var for sex? Jeg lå derfor alltid med fyren tidlig, fordi jeg trodde at sex var det eneste jeg hadde å tilby. Denne usikkerheten lyser igjennom, og hvis du selv tenker at du ikke er bra nok for mer enn sex, så vil ikke gutten tenke det heller.

Hvis du begynner å tenke at kvalitetene og personligheten din er mer verdifullt en det du har mellom bena, så vil det gjøre at gutten også ser det. Få frem hvem du er på de første møtene, og unngå å møtes på steder hvor sex kan skje. Når dere har kommet nærmere hverandre og du merker at han begynner å bli glad i deg, så kan du ha sex med han. Men ha verdigheten din på plass, og sett standarden for at du ikke skal fortsette å ha sex med han "gratis" uten en commitment. Hvis du virkelig ville ha en dyr bil, men fikk kjøre den når du ville uten å investere en krone i den, så hadde du heller ikke kjøpt den. Syns det er en god sammenlikning.

Anonymkode: 966d1...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...