Gå til innhold

Bra nok som pulevenn, men aldri noe mer.. lei og ensom


Gjest jajalagå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så du mener at menn skal ligge rundt og kvinner har som oppgave å knipe igjen ja? dette instinket henger tydeligvis igjen hos dere norske menn, for jeg tror ikke de fleste av dere som skriver her er utlendinger? 

Anonymkode: 0cde4...eb5

Klassisk utsagn fra ei dame som legger seg på rygg med en gang, og klager på at mennene hun møter er useriøse...

Og nei, jeg er dame! 

Anonymkode: 262c4...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg stusser litt på at du fremdeles har møtt han flere ganger etter at han første gangen dere hadde sex sa at han ikke var interessert i mer enn sex? Noe sier meg at du kanskje ikke har så høy selvfølelse? Det er gjerne ikke en kvalitet menn som er seriøse ser etter i en kvinne de skal ha et langvarig forhold til. Har du tenkt på om du faller for samme type mann hver gang? En typisk player personlighet feks? Og hvorfor du godtar å møte han igjen når du vet han bare er ute etter en ting? Å gjenkjenne mønstre i hva du tiltrekkes av og hvordan du oppfører deg når du dater kan føre til at du endrer atferd som igjen kan endre på hvilken type menn du møter. 

Anonymkode: 9342a...7a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men samtidig virker det jo mer vanlig at det er kvinnen som sitter igjen med en dårlig følelse hvis det ender opp med at mannen ikke vil mer enn å pule, og hvis man vet man er typen som blir såret av det så er det kanskje greit å beskytte seg selv litt og vente med sex til man kjenner vedkommende bedre? Men jeg er enig i at de fleste menn som virkelig er interessert i en dame ikke skyr unna dersom hun har sex tidlig i forholdet. Er man virkelig interessert er stort sett ikke det en deal breaker. 

Anonymkode: 9342a...7a6

Fra forklaringen til ts skjønner jeg godt at hun trodde det var noe mer på gang. La oss si hun hadde ventet da; hadde han vært mer interessert etter to mnd tror du ? Hun hadde jo lyst på sex, hvorfor skulle hun ikke ha det da? Problemet er jo at hun trodde hun hadde sex med noen som så på henne som potensiell partner- derfor blir det veldig sårende når han viser seg å ikke bare være uinteressert, men faktisk er så utrolig frekk at han spesifiserer det mens de holder på. Man forventer vel ikke noe sånt?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om at kvinner idag bør ha mer is i magen!

Hva er poenget med å gjøre alt på en gang?

Jeg skjønner det ikke...

Anonymkode: 262c4...e15

Man gjør vel ikke alt på en gang med alle som byr seg. Har litt større tro på folk enn det. De fleste menn har vel kriterier for hvem de går til sengs med de også. Er det en som har null grenser ville det forhåpentligvis blitt avslørt av kommunikasjonen ganske lenge før sex. Regner da med at han ville vært på et apestadie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si at jeg stusser litt på at du fremdeles har møtt han flere ganger etter at han første gangen dere hadde sex sa at han ikke var interessert i mer enn sex? Noe sier meg at du kanskje ikke har så høy selvfølelse? Det er gjerne ikke en kvalitet menn som er seriøse ser etter i en kvinne de skal ha et langvarig forhold til. Har du tenkt på om du faller for samme type mann hver gang? En typisk player personlighet feks? Og hvorfor du godtar å møte han igjen når du vet han bare er ute etter en ting? Å gjenkjenne mønstre i hva du tiltrekkes av og hvordan du oppfører deg når du dater kan føre til at du endrer atferd som igjen kan endre på hvilken type menn du møter. 

Anonymkode: 9342a...7a6

Enig med deg, og jeg var inne på noe av dette i mitt første svar til ts på første side, at rota til problemet er at hun opptrer selv som om dette er noe menn bare vil med henne, og at det da blir en selvoppfyllende profeti til slutt. At hun må lære seg til å bli glad i seg selv og handle deretter. 

Anonymkode: 262c4...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, visp skrev:

 

Man gjør vel ikke alt på en gang med alle som byr seg. Har litt større tro på folk enn det. De fleste menn har vel kriterier for hvem de går til sengs med de også. Er det en som har null grenser ville det forhåpentligvis blitt avslørt av kommunikasjonen ganske lenge før sex. Regner da med at han ville vært på et apestadie.

Du tar bare fragmenter ut av det jeg skriver uten å se helheten. Når ts har opplevd dette nærmest hver gang med en mann, er det ikke akkurat klokt å legge seg på rygg på andre møte. Selv om mange andre gjør dette og det er iføge dem helt "normalt", setter du deg utvilsomt i en mer sårbar posisjon, enn om du hadde ventet og sett det an over tid.

Anonymkode: 262c4...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tar bare fragmenter ut av det jeg skriver uten å se helheten. Når ts har opplevd dette nærmest hver gang med en mann, er det ikke akkurat klokt å legge seg på rygg på andre møte. Selv om mange andre gjør dette og det er iføge dem helt "normalt", setter du deg utvilsomt i en mer sårbar posisjon, enn om du hadde ventet og sett det an over tid.

Anonymkode: 262c4...e15

Ja, om det skjer gang på gang er jeg helt enig. Da må man begynne å se på mønsteret sitt for å kunne bryte det. Regnet bare med at dette var en fyr ts hadde troen på, at de begge virket interesserte. Det er jo egentlig ikke sexen hun klager over, heller det at det aldri går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn flest vil ha tilgang til et enkelt ligg, og han sa det jo som det var, du var bare uforpliktende sex og du sa ja og var enig.

FEIL! Du skulle sagt nei, beklager, men det er ikke noe for meg, jeg er på utkikk etter noe seriøst. Greit nok at du ble overrasket og ble med på første gang, men du har jo visstnok møtt ham flere ganger etterpå? Han har jo hele tiden vært helt ærlig og sagt det bare er sex. Hvorfor møter du ham fremdeles???

Hadde du sagt nei til enkelt knull, hadde du ikke blitt skuffet og såret. Selvsagt er det skuffende, trist og kjipt at folk man liker ikke vil ha noe seriøst med deg å gjøre, men IKKE si ja til et enkel knull hvis du egentlig vil ha et seriøst forhold. 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og midt i akten stoppet han litt og bare "Du vet det her bare er sex mellom oss ja?" 

Denne mannen har null respekt for deg, og du bør for dit eget beste komme deg ut av situasjonen. Hvis du ikke er ute etter useriøse menn, så kan knipe igjen et par uker i alle fall.. 

Anonymkode: 64912...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jajalagå skrev:

Kjenner jo virkelig på dette å ikke ha noen å ligge i armkroken til på kveldene når jeg sitter alene hjemme. Eller, har jo han her fyren over her, men det er bare slik etter sex-kos, ikke ligge i sofaen å se tv-kos. Savner å ha noen jeg er glad i, som bare kan sitte her ved siden av meg å ikke gjøre noen ting, bare være sammen. Så det at han plutselig ikke vil noe annet likevel føler jeg bekrefta enda en gang at ingen er interessert i meg når det kommer til noe mer enn vanlig vennskap og pulevenn. 

Så ja.. noen som har noe input til meg her? 

Da er mitt spørsmål til deg! Hvorfor gjør du det? Vis at du står opp for deg selv da! Kan han ikke gi dette til deg før dere har sex, hvorfor i alle dager satser du på dette her? Ikke gi sex til noen før du har en dypere relasjon til den du har det med, så luker du det ut alt sammen. Jeg kan bare si hva jeg ville gjort som mann. Først bygget en relasjon med deg, trivdes sammen med deg, utforsket deg som menneske før sex ville være aktuelt. De som ikke gjør dette, er som oftest bare ute etter en ting sex, og da blir det deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, visp skrev:

Fra forklaringen til ts skjønner jeg godt at hun trodde det var noe mer på gang. La oss si hun hadde ventet da; hadde han vært mer interessert etter to mnd tror du ? Hun hadde jo lyst på sex, hvorfor skulle hun ikke ha det da? Problemet er jo at hun trodde hun hadde sex med noen som så på henne som potensiell partner- derfor blir det veldig sårende når han viser seg å ikke bare være uinteressert, men faktisk er så utrolig frekk at han spesifiserer det mens de holder på. Man forventer vel ikke noe sånt?

Man gjør vel ikke alt på en gang med alle som byr seg. Har litt større tro på folk enn det. De fleste menn har vel kriterier for hvem de går til sengs med de også. Er det en som har null grenser ville det forhåpentligvis blitt avslørt av kommunikasjonen ganske lenge før sex. Regner da med at han ville vært på et apestadie.

Nei, det tror jeg kanskje ikke han hadde vært uansett, men da hadde han nok gitt opp ganske kjapt og hun hadde sluppet å oppleve at hun har hatt sex med han og så stikker han av, hvis det oppleves ekstra sårende. 

Anonymkode: 9342a...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest HI en gang til ta, og jeg vil skrive dette til deg:

1.) Du fikk god kjemi med en mann. 

2.) Møtte han igjen, og på andre date gikk dere til sengs, hvor han stopper midt i akten og sier at "dette er bare sex"...Hallo...hvordan klarte du da og fortsette med han når han sa dette?

3.) Dere fortsetter å møte hverandre, selv om du vet dette!?!

4.) Og du fortsetter å ha sex med han!!!

På meg mangler du sosiale antenner, og det å kunne stå opp for deg selv.

 

Konklusjon: du skulle ikke hatt sex med han på andre date, for da hadde ikke du fått dette utsagnet fra han, men hatt is i magen, tillit og tro på at han ønsket å bli kjent med deg og sett den an hvordan det hadde utviklet seg.

Mitt første røde flagg var at du ikke reagerte når han sa dette "midt i akten"...Du må lære deg til å ta et hint, verne mer om deg selv, ha tillit til at du er bra nok som kjæreste emne, men da også opptre på en seriøs måte selv. 

Nå er dette tilfellet:

1.) Han sa ifra på andre date at han kun vil ha sex med deg.

2.) Du vet dette, men fortsetter allikevel å ha sex med han...

3.) Det er jo du som svikter deg selv her, ikke han!

Anonymkode: 262c4...e15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er elementær biologi at dette er tilfelle. Har du ikke fulgt med på skolen?

Anonymkode: 1c2d3...5e9

Det er logisk ja. Menn jaktet, kvinner tok seg av barna. Jo mer vi går tilbake i tid jo mer avhengig er kvinnen. Derfor er det også logisk for meg at kvinnen må sette visse krav. Men mange blir utrolig sure når dette nevnes "vi er likestilt i dag". 

Anonymkode: 0cde4...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er logisk ja. Menn jaktet, kvinner tok seg av barna. Jo mer vi går tilbake i tid jo mer avhengig er kvinnen. Derfor er det også logisk for meg at kvinnen må sette visse krav. Men mange blir utrolig sure når dette nevnes "vi er likestilt i dag". 

Anonymkode: 0cde4...eb5

Ja, tusenvis av år med adferd endres ikke på 40 år...

Anonymkode: 1c2d3...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er logisk ja. Menn jaktet, kvinner tok seg av barna. Jo mer vi går tilbake i tid jo mer avhengig er kvinnen. Derfor er det også logisk for meg at kvinnen må sette visse krav. Men mange blir utrolig sure når dette nevnes "vi er likestilt i dag". 

Anonymkode: 0cde4...eb5

Det har ikke noe med å bli sur og har ingenting med likestilling for min del iallefall. Sannheten er at damer har en sexdrift de også.

Hva slags krav er man skal sette egentlig? At man skal bli kjærester? Sex burde ikke være et spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes problemstillingen er vanskelig.

Har selv møtt en mann, voldsomt begjær også enormt fokus på sex ( fra begges side ) har fortalt om følelser, det har vært frem og tilbake i nesten et år, han har virkelig fulgt meg opp..både som menneske på personlig plan.

Har fortalt om følelser, og at jeg ikke vil treffe han igjen bare for sex, han sier det ikke dreier seg om det, da kunne han bare gått på byen…han sier det kiler i magen og gleder seg til å møte meg, likevel er det fokus på sex. (også fra min side ) da det er et enormt begjær...

Har spurt og gravd leeenge, og en stund vurderte jeg og gå videre, men han slipper ikke, ga aldri opp. Så,tenkte jeg skulle lufte dette her, fordi man lærer av andre.

Hadde en mann sagt at det bare ble med sex ( og det under ) hadde jeg reist meg, gått, og aldri snakket med han igjen.

Ønsker ts alt godt. tror ikke det er "easy come, easy go"… er følelsene riktige så blir man.

Anonymkode: 976ab...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, visp skrev:

Det har ikke noe med å bli sur og har ingenting med likestilling for min del iallefall. Sannheten er at damer har en sexdrift de også.

Hva slags krav er man skal sette egentlig? At man skal bli kjærester? Sex burde ikke være et spill.

Sex har alltid vært et spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WCKD skrev:

Sex har alltid vært et spill.

Nope, ikke for alle 

Anonymkode: 8bf5c...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, visp skrev:

Hva slags krav er man skal sette egentlig? At man skal bli kjærester? Sex burde ikke være et spill.

Det er jo akkurat det, at de aller fleste ikke har sex uten at de er kjærester. Derfor blir dette et spill, der noen ikke har disse intensjonene, men later som om de har det for å få sex! Og da starter de vonde følelsene. Det burde du forstå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...