Gå til innhold

Jippi vi får kattunger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg kunne aldri tenkt meg en renraset katt. Huskatter 💜

Anonymkode: e3655...829

Hahaha men kjære deg. Hva er forskjellen på det du gjør og det en oppdretter gjør med sine rasekatter?

En oppdretter sitter med masse kunnskap og parrer katter som er genetisk kompatible for å unngå innavl og sykdommer. De har pengene det koster for keisersnitt og de fleste av dem steriliserer kattungene før de blir solgt videre med tap. Men de gjør det iallefall for å holde visse raser i live, for uten oppdrettere dør de ut.

Huskatter er ikke i fare for å dø ut.

Anonymkode: e1d19...427

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha men kjære deg. Hva er forskjellen på det du gjør og det en oppdretter gjør med sine rasekatter?

En oppdretter sitter med masse kunnskap og parrer katter som er genetisk kompatible for å unngå innavl og sykdommer. De har pengene det koster for keisersnitt og de fleste av dem steriliserer kattungene før de blir solgt videre med tap. Men de gjør det iallefall for å holde visse raser i live, for uten oppdrettere dør de ut.

Huskatter er ikke i fare for å dø ut.

Anonymkode: e1d19...427

Men det er da ingen forskjell. Bortsett frahva jeg liker og ikke. 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er da ingen forskjell. Bortsett frahva jeg liker og ikke. 

Anonymkode: e3655...829

Har du sjekket katten din for genetiske sykdommer? Hva vet du om foreldrene til katten din? Og hva vet du om far til kattungene? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tvist skrev:

Har du sjekket katten din for genetiske sykdommer? Hva vet du om foreldrene til katten din? Og hva vet du om far til kattungene? 

Ingenting, bortsett fra at jeg sannsynligvis vet hvem faren er. Jeg vet da godt at jeg ikke er noen oppdretter. 

 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg takker for meg i denne tråden. Skal til veterinær på mamdag, med det jeg lurer på. 

Takk til dere som svarer konstruktivt. Fuck you til dere som, ikke gidder svare på drt jeg spør om, sprer drit, drar ting ut av kontekst og kommer med tåpelige argumenter. 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror jeg takker for meg i denne tråden. Skal til veterinær på mamdag, med det jeg lurer på. 

Takk til dere som svarer konstruktivt. Fuck you til dere som, ikke gidder svare på drt jeg spør om, sprer drit, drar ting ut av kontekst og kommer med tåpelige argumenter. 

Anonymkode: e3655...829

Sprer drit fordi vi ikke deler din glede av å få kattunger?

Fuck deg som opprettholder galskapen.

Anonymkode: e1d19...427

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg takker for meg i denne tråden. Skal til veterinær på mamdag, med det jeg lurer på. 

Takk til dere som svarer konstruktivt. Fuck you til dere som, ikke gidder svare på drt jeg spør om, sprer drit, drar ting ut av kontekst og kommer med tåpelige argumenter. 

Anonymkode: e3655...829

Å fuck deg som bidrar til galskapen i Norge! Jeg driter i at du blir forbanna fordi du får litt kjeft, for det gjør meg mer forbanna over at mennesker som deg driter i katter i Norge som kanskje kunne fått et godt hjem hadde det ikke vært for bastardene du «avler» 

Anonymkode: 42e97...547

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fuck deg som bidrar til galskapen i Norge! Jeg driter i at du blir forbanna fordi du får litt kjeft, for det gjør meg mer forbanna over at mennesker som deg driter i katter i Norge som kanskje kunne fått et godt hjem hadde det ikke vært for bastardene du «avler» 

Anonymkode: 42e97...547

Jeg driter ikke i dem, de hadde ikke nødvendigvis fått et bedre hjem uansett. 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driter ikke i dem, de hadde ikke nødvendigvis fått et bedre hjem uansett. 

Anonymkode: e3655...829

Kanskje de du prakker kattunger på hadde valgt dyrebeskyttelsen. Eller kanskje de egentlig ikke ville ha katter men ombestemte seg fordi du brått fant ut at du hadde lyst til å utnytte katten din? 

Anonymkode: 42e97...547

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de du prakker kattunger på hadde valgt dyrebeskyttelsen. Eller kanskje de egentlig ikke ville ha katter men ombestemte seg fordi du brått fant ut at du hadde lyst til å utnytte katten din? 

Anonymkode: 42e97...547

Ja når ingenting annet funket så bruker du det argumentet. 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja når ingenting annet funket så bruker du det argumentet. 

Anonymkode: e3655...829

Prøver ikke å få noe til å «funke» på deg, den saken er vel egentlig ganske tapt da du ikke evner å ta til deg informasjon. Men kanskje noen leser og bestemmer seg for å ikke bare tenke på seg sjøl 👌🏼 

Anonymkode: 42e97...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi nå faen i sånn drittslenging. Det er ikke forbudt eller straffbart og la huskatten få et kull kattunger selv om huskattene hadde hatt høyere status om de var langt færre. Det er ikke vanlig for oppdrettere og genteste før parring, med mindre det er snakk om raser som er utsatt. Men før det er snakk om avl av rasekatter, kreves helseattest - av begge foreldrene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at det her inne er helt greit å tilte i vinkel når folk kommer å spør om råd når de vil sette valper på bastard hunden sin, mens hos katter så er det selvfølgelig greit så lenge eieren finner gode hjem bare. Kanskje en liten holdningsendring ang katter er det som skal til hos dere? 

Anonymkode: 42e97...547

Grunnen er vel at vi allerede har ca 100.000 huskatter uten hjem allerede

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Kontormus skrev:

Gi nå faen i sånn drittslenging. Det er ikke forbudt eller straffbart og la huskatten få et kull kattunger selv om huskattene hadde hatt høyere status om de var langt færre. Det er ikke vanlig for oppdrettere og genteste før parring, med mindre det er snakk om raser som er utsatt. Men før det er snakk om avl av rasekatter, kreves helseattest - av begge foreldrene.

Jeg behandler katten min som om hun var rase av ypperste kvalitet. Jeg savner henne når vi er på ferie og får oppdatering hver dag om hvordan det går. Crazy catlady. 😂For meg har en blandingskatt like høy status som en rasekatt. Spesielt min pus har høyest status av alle. 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diamant20 skrev:

Grunnen er vel at vi allerede har ca 100.000 huskatter uten hjem allerede

Så hvorfor tilter folk mer av de som vil avle på bastard hundene sine? 

Anonymkode: 42e97...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke helt hva problemet er når TS sørger for et hjem til kattungene. Det er ikke TS eller de som skal ha disse kattungene sitt ansvar å sørge for et hjem til alle hjemløse katter. Hvis dere har en så sterk formening om det får dere jo ta et tak selv. 

Det er ikke sånne som TS som er problemet. Det som er problemet er de som får kattunger uten å sørge for at de får et hjem, eller de som dumper kjæledyrene sine. Man kan ikke laste TS for all sin føleri rundt denne problematikken. Man kan heller ikke klandre folk for å ønske seg et kjæledyr som kommer fra et godt hjem. 

Anonymkode: 99825...0ed

Nei, TS kan ikke klandres for at mange andre ikke er skikket til å ha katt. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, menfører en planlagt graviditet hos katt til at det blir flere katter. Vennene hennes kunne helt fint ha kontaktet FOD eller lignende organisasjoner dersom de ønsker katt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...