Gå til innhold

Jippi vi får kattunger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min ska ha kattunger. Bør jeg holde henne inne, eller kan hun gå som vanlig. Hørt at de kan begynne å gjemme ungene sine ute, vil helst ikke det. 

Noen andre råd å komme med? 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo og bør hun få et annet for? Har brukt royal canin regular. Men må hun ha for gravide katter? 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La katten være ute om ho er vandt til det. Steriliser ho etter fødselen 

Endret av BMW 5-serie 535D
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

La katten være ute om ho er vandt til det. Steriliser ho etter fødselen 

Ok hun skal ikke holdes inne litt før fødselen? 

Jeg har latt ho bli gravid med hensikt så du kan ta det helt med ro. 

Anonymkode: e3655...829

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mistenkelig hvor mange kattungertråder som dukker opp. Fikk du ikke nok oppmerksomhet i de andre trådene? 

Anonymkode: 8829f...1f0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg synes ikke det, å være inne for en katt som er vandt til å være ute er fengsel. Spørs litt hvor du bor, bør du på landet kan katten føde på loven osv om natten, men om den har katteluke går ho inn og føder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt mistenkelig hvor mange kattungertråder som dukker opp. Fikk du ikke nok oppmerksomhet i de andre trådene? 

Anonymkode: 8829f...1f0

Eller mange som ikke steriliserer...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt mistenkelig hvor mange kattungertråder som dukker opp. Fikk du ikke nok oppmerksomhet i de andre trådene? 

Anonymkode: 8829f...1f0

Dette er den første kattungetråden min. Har aldri hatt kattunger før. Jeg lurer på hvordan jeg kan gjøre det best for henne. Om det er noe å gjøre annerledes? Jeg har vært i kontakt med veterinær og skal dit med katten snart, men tenkte om noen her har gode tips til meg? 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sterilisere henne, men vilme ha kattunger først. Jeg kjenner mange som vil ha og vi vil beholde 1 selv. Jeg kjenner alle og vet de får et godt hjem. Alle vet at de skal steriliseres, vaksineres and all that shit. 

Jeg trenger bare tips og råd med tanke på gravid katt og fødsel. Noe spesielt jeg skal tenke på? 

Anonymkode: e3655...829

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er den første kattungetråden min. Har aldri hatt kattunger før. Jeg lurer på hvordan jeg kan gjøre det best for henne. Om det er noe å gjøre annerledes? Jeg har vært i kontakt med veterinær og skal dit med katten snart, men tenkte om noen her har gode tips til meg? 

Anonymkode: e3655...829

Søk kattunger på kg så finner du mange tråder

Anonymkode: 8829f...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, får heller lese meg opp på andre plattformer. Her er det ikke mye tips å få. 

Anonymkode: e3655...829

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den bør få for for drektig katt, og du bør holde den inne når termin nærmer seg. 
Du bør også snakke med veterinær angående vaksiner, og hvordan du bør behandle katten igjennom drektigheten, slik som å ikke løfte mot slutten, hva du bør være ekstra oppmerksom på og slikt. 
Mat for drektig katt bør den få så tidlig som mulig i drektigheten. 

Anonymkode: 6a83d...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør holde katten inne før fødsel så hun ikke gjemmer kattungene ute. 

Du bør bytte til for for diende/drektige katter, de tar av seg mye når kattungene dier. 

Når kattungene er 12 uker og du har funnet et hjem til dem så kastrerer du henne. Ikke slipp henne ut igjen før hun er kastrert. 

Du bør også ta henne til dyrlegen for å sjekke at hun er frisk. 

Anonymkode: 42e97...547

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok hun skal ikke holdes inne litt før fødselen? 

Jeg har latt ho bli gravid med hensikt så du kan ta det helt med ro. 

Anonymkode: e3655...829

Jeg ville definitivt holdt katten inne i god tid før forventet fødsel, ellers kan du risikere at hun går og leter seg opp et sted ute og føder dem der! En katt er gravid i rundt 63 dager.

Anbefaler at du steriliserer katten med en gang hun har fått ungene. Hun kan få løpetid igjen ganske raskt etterpå og da risikerer du at hun stikker ut og finner seg en hannpus allerede før første kull er ferdig med å die.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å grunnen til at du får få skikkelige svar er fordi det er så jævelig unødvendig å sette flere kattunger til verden. Det finnes ikke EN god grunn til det.

Anonymkode: 42e97...547

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt min katt inn når det nærmet seg. Var redd hun skulle føde ute og ikke ville finne kattungene. Det er jo bare snakk om en kort periode som innekatt. Husk å få kastrert før du slipper hun ut igjen 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å grunnen til at du får få skikkelige svar er fordi det er så jævelig unødvendig å sette flere kattunger til verden. Det finnes ikke EN god grunn til det.

Anonymkode: 42e97...547

Vel, nå er katten gravid. Hvorfor klarer ikke folk å svare ordentlig enn å vifte med pekefinger og være sure?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minnie23 skrev:

Vel, nå er katten gravid. Hvorfor klarer ikke folk å svare ordentlig enn å vifte med pekefinger og være sure?

Fordi det handler om å ta ansvar for dyret man påtar seg. Kanskje folk snart kan lære 

Anonymkode: 42e97...547

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi, får heller lese meg opp på andre plattformer. Her er det ikke mye tips å få. 

Anonymkode: e3655...829

Ja, noe du hadde gjort for lenge siden om du hadde vett. Man tar ikke på seg stort ansvar av dyr uten å lese seg opp først. 

Anonymkode: 8829f...1f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er et planlagt kull så burde du allerede ha satt deg inn i hvilke behov en drektig katt har. 

Katten kan være ute til rett før fødsel, vanligvis vil en hjemmekjær katt komme hjem for å føde.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...