Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en muslim?

Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Tror dere grøthoder at alle muslimer er fanatiske eller ?

Hei grøthode

Damene her er ikke redde for at mannen skal sette seg inn i et fly og styre det mot Oslo Plaza. De er redde for å bli behandlet dårlig, både av ham og familien. Og såvidt jeg vet, så går ikke konemishandling inn under hverken fanatiker-begrepet eller terrorisme-begrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå er det ikke slik at alle muslimske menn er konemisshandlere heller, det er der begrepet fanatisme kommer inn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hadde en venninne som var gifte med en muslimsk mann. Han var veldi åpen, hun gikk selvfølgelig med hva hun ville, gikk på byen alene, reiste endel med jobben og slikt. De var på fetser i lag og så videre. Til slutt ville hun skilles, på grunn av at han hadde vært utro, de giftet seg veldi unge. Var bare gift i noen få år. Men, ja ja, de skulle nu skilles. Han kidnappet ungen. Hele hans familie i hjemlandet støttet han i dette, betalte faktisk bilettene for han og ungen :roll:

Men jeg kan ikke si nei, eller aldrig, kjærligheten finner jo seg selv mange ganger :hjerte:

Men, men, men, jeg stoler på min egen magefølelse og mine valg, så om jeg noen gang skulle velge slik, så hadde det sikkert vært riktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Pakistanske gutter er vel som Norske gutter,men det endrer seg da de blir menn og får giftet seg.

han kan være "Norsk2,men det er ikke sikkert du er god nok til at han kan gifte seg med deg. lojalitet til kultur og foreldre er stor. Det er Noe mere akseptert at de er kjærester med N jenter,men foreldre synes de ikke er bra nok . Pakistanske jenter ser du sjelden med norsk gutt.

oppfatningen av norske jenter av foreldregenerasjonen der er at de er løsaktige,horer osv.

Er du hjemme hos den gutten? Overnatter du der+

for meg så hadde jeg vel kunnet bli kjæreste i veldig ung alder,men ike som voksen.

I dag vet jeg hva kulturforskjeller kan gøre. ulik bakgrunn/opdragelse osv.

Jeg er egentlig ikke ute etter å diskutere mitt forhold. Lurte bare på hva andre mente om det.

Men siden du spør kan jeg jo svare. Ja jeg overnatter der.

Jada, har møtt foreldre osv osv.

Kanskje jeg bare er veldig heldig? hvem vet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Først så tenker jeg ; nei,..

På den annen side,..hadde jeg blitt sammen med en muslim som var ikke-praktiserende og som hadde en familie uten sterke meninger om alt, så ser jeg ikke på det som totalt usansynnlig.

Det samme mener jeg.

Jeg tviler på at jeg kunne blitt sammen med en sterkt troende muslim. Men av de muslimer som er født her er ikke noe mer religiøs enn hva jeg er selvom jeg er døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktiske ikke det har noe å si om de er født i Norge eller ikke, men hvordan de er blitt oppdratt i familiene sine. Og svaret mitt er NEI. Selv om ingen er like og ingen kan puttes i bås osv. så ville jeg ikke tatt sjansen. Har hørt altfor mye styr og bråk om norske jenter (eller vestlige) som har giftet seg med muslimske gutter, og så har de forandret helt personlighet fra bryllupsdagen, eller så kidnapper de ungene, eller mishandler konene, og skal bestemme alt, osv osv. Dette er jo selvfølgelig satt på spissen, men faktum er at dette skjer i laaaaaangt flere norsk/muslimske forhold enn ikke- muslimske forhold. Nei jeg hadde ikke tatt sjansen, det føler jeg er å be om bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er egentlig ikke ute etter å diskutere mitt forhold. Lurte bare på hva andre mente om det.

Kanskje jeg bare er veldig heldig? hvem vet... :wink:

Ja du har vel fått svar nok nå? Trodde dagens unge følger litt med+ Nå har det vert diskutert i media om de problemene som kan bli. KAN sier jeg,,men muslimer og pakistanere har en veldig tett fam.bånd. Det er nedarvet i de. tror du det er lett å få skillsmisse, unger osv?

tenk deg om. f det er så mye Norske gutter eller er du i beita?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ObservaTØR

Nå får jeg vel så hatten passer...og bra er jo det!

Men, jeg vil bare få lov til å komme med en aldri så liten observasjon/digresjon. Hvordan har det seg at i debatter/tråder som omhandler spørsmål omkring fremmede kulturer så er innleggene til de mest skeptiske fulle av språklige feil? Er det faktisk en sammenheng mellom hvor opplyst/utdannet man er og og fremmedfrykt?

Er rasisme bare et resultat av uvitenhet?

Dere trenger nå ikke gå hen å diskutere min observasjon, hold dere til tema dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye man er oppvoskt i Norge stiller familiens verdier sterkt. Jeg ville ikke ønsket meg en svigerfamilie med et så fundamentalistisk kvinneundertrykkende syn. Klart at han vil påvirkes av sin muslimske familie.

Jeg vil sterkt fraråde min datter å bli sammen med en muslim, slik min mor gjorde. Jeg skulle lære the hard way og fikk en dyrekjøpt erfaring. Aldri mer.

Er ikke du kristen? Mange kristne jeg vet om har et mer kvinneundertrykkende syn en den gjengse norske muslim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke villet bli.

De har for meg en relgion som jeg ikke støtter, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktiske ikke det har noe å si om de er født i Norge eller ikke' date=' men hvordan de er blitt oppdratt i familiene sine. Og svaret mitt er NEI. Selv om ingen er like og ingen kan puttes i bås osv. så ville jeg ikke tatt sjansen. Har hørt altfor mye styr og bråk om norske jenter (eller vestlige) som har giftet seg med muslimske gutter, og så har de forandret helt personlighet fra bryllupsdagen, eller så kidnapper de ungene, eller mishandler konene, og skal bestemme alt, osv osv. Dette er jo selvfølgelig satt på spissen, men faktum er at dette skjer i laaaaaangt flere norsk/muslimske forhold enn ikke- muslimske forhold. Nei jeg hadde ikke tatt sjansen, det føler jeg er å be om bråk.[/quote']

jeg må bare svare litt, ikke fordi jeg synes du skal bli sammen med en muslim, men fordi jeg ikke er like sikker på påstandene dine som du er. :wink:

at det er mer misshandling i forhold mellom norsk - muslim en norsk - ikke muslim, er du så sikker på det? det er nemlig ikke jeg!

for det første, forhold mellom norske kvinner og muslimske menn, hvilke er det vi hører om?

de som IKKE går? eller de som faktisk fungerer fint?

jeg hører bare om de som ikke fungerer, men VET at det er flere som fungerer, gjør alle andre det?

og det er ikke mange forhold norsk - ikke-muslim man ser i mediene, selv om vi jo VET at det er vold i disse hjemmene også, men vi HØRER ikke om dem? gjør vi vel?

det ER norske kvinner på rømmen fra ikke-muslimske menn også.

av det man SER (altså i media etc) så er det nok fler norsk-muslimske forhold som blir satt søkelyset på, men det sier lite om hvor mange som faktisk fungerer! du får bare ikke se dem som har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tror dere grøthoder at alle muslimer er fanatiske eller ?  

Selvsagt er det forskjell i "gradene" . En ekstrem muslim kunne jeg nok ikke innledet noe forhold til, men det kunne jeg absolutt ikke med en ekstrem kristen eller.  

Ekstremister er skremmende, uansett hva slags religion de tilhører.  

Hadde ikke hatt noe imot å data verken muslimer eller kristne jeg, så lenge de ikke var fanatiske.

Problemet mitt er at jeg har ikke møtt en muslim jeg syns er moderne nok til å kalle seg vestlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på dette spørsmålet er for mitt vedkommende veldig enkelt og greit: Nei. Jeg kunne aldri blitt sammen med en muslim.

Om det så hadde vært en etnisk norsk gutt som hadde konvertert hadde det ikke spilt noen rolle, et forhold/ekteskap hadde ikke vært aktuelt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nei, jeg kunne heller aldri blitt sammen med en muslim.

Og ville også fraråde mine døtre om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Kanskje jeg bare er veldig heldig? hvem vet...  :wink:

Ja du har vel fått svar nok nå? Trodde dagens unge følger litt med+ Nå har det vert diskutert i media om de problemene som kan bli. KAN sier jeg,,men muslimer og pakistanere har en veldig tett fam.bånd. Det er nedarvet i de. tror du det er lett å få skillsmisse, unger osv?

tenk deg om. f det er så mye Norske gutter eller er du i beita?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Daniella:

Du kan være heldig, men sjansen for at du får erfare det som mange andre har fått erfart før deg, er dessverre mye større. Mitt syn er ikke bare basert på media, jeg har et par nære venninner og eller en del jeg kjenner litt som har fått prøvd seg. De mente det samme som deg, helt til de ble gift. Og ja, jeg må også innrømme at noen av desse typene var veldig sjarmerende og veldig "norske" - helt til de ble gift.

Jeg er ikke opptatt av hudfarge eller noe sånt, men ganske enkelt holdninger, meninger og deres syn på andre mennesker!

Du må selvfølgelig mene hva du vil, men ha forståelse for at andre har hatt dyrekjøpte erfaringer med dette, og at det slett ikke bare er noe som skjer i media.

Håper at du ikke blir en av dem også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Daniella_
Daniella:

Du kan være heldig, men sjansen for at du får erfare det som mange andre har fått erfart før deg, er dessverre mye større. Mitt syn er ikke bare basert på media, jeg har et par nære venninner og eller en del jeg kjenner litt som har fått prøvd seg. De mente det samme som deg, helt til de ble gift. Og ja, jeg må også innrømme at noen av desse typene var veldig sjarmerende og veldig "norske" - helt til de ble gift.

Jeg er ikke opptatt av hudfarge eller noe sånt, men ganske enkelt holdninger, meninger og deres syn på andre mennesker!

Du må selvfølgelig mene hva du vil, men ha forståelse for at andre har hatt dyrekjøpte erfaringer med dette, og at det slett ikke bare er noe som skjer i media.

Håper at du ikke blir en av dem også!

Jada, jeg har full forståelse og respekt for andres meninger. Men uenig er det lov å være.

Selvfølgelig KAN det skje meg...men jeg ser på det som svært lite sannsynlig.

Dette er ikke noe jeg orker, vil eller går og tenker på.

Da hadde nok mitt forhold vært ødelagt for lenge siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du trenger ikke lete i media for å høre om erfaringer med muslimske menn. Jeg måtte fysisk holde fast en rabiat muslimsk mann som ville gå løs på venninnen min fordi hun dumpet ham. Da var han ikke fullt så norsk og liberal lengre.

Dette var en side av han ingen av oss hadde sett før og bekrefter vel det som så mange har erfart. At muslimske menn har to ansikter. Veldig snille og hyggelige så lenge temaene dumping, skilsmisse, abort og foreldrerett ikke kommer opp. Og selv den mest liberale muslim kan ha en familie fra helvete som styrer sin sønn med jernhånd, selv tusenvis av mil unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du trenger ikke lete i media for å høre om erfaringer med muslimske menn. Jeg måtte fysisk holde fast en rabiat muslimsk mann som ville gå løs på venninnen min fordi hun dumpet ham. Da var han ikke fullt så norsk og liberal lengre.  

Dette har jeg da opplevd med en norsk mann. Skal vi da ligge unna alle norske menn og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah
Nei, kunne ikke blitt sammen med noen som var muslim.

Men heller ikke noen som var kristen.

Ukjente mennesker får være så uopplyste de bare vil, men jeg orker ikke være sammen med noen sånne selv.

Helt enig med deg!

Kunne aldri vært sammen med et troende menneske, uavhengig om det er Jesus eller Allah de tror på. (Og alle andre der i mellom for den del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...