Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #21 Del Skrevet 9. mars 2005 Niks. Aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #22 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har gode muslimske venner men å gifte meg med en muslimsk mann, aldri i verden. Muslimske menn kontrolleres i stor grad av sin familie, så selv om du får et godt forhold til mannen kan alt bli et mareritt om ikke familien og dets overhoder også godtar deg. Sjansen for at alt skulle gå bra anser jeg som altfor liten til at jeg ville våget å gifte meg med en muslim. Forskjellene er for store, det trenger ikke sies mer komplisert enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 9. mars 2005 #23 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har vært sammen med en muslim. Nå var det ikke pga at han var muslim som gjorde at det ble slutt, men i lengden ville det ikke gått uansett , fordi han var muslim. (eller fordi jeg ikke er muslim om man vil) Kulturforskjellen hadde satt en stopper for det før eller siden. Og dette er også en som er født og har bodd i Norge i hele sitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2005 #24 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg tror for mitt vedkommende hadde det blitt vanskelig å forene mine verdier og prinsipper med det å være sammen en muslim. Nå er det ( som flere har nevnt før i tråden) store forskjeller på muslimer, det er ingen homogen gruppe! Men allikevel, det hadde ikke blitt aktuelt for meg. Ei heller en jøde eller en kristen mann, for den saks skyld...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #25 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei, ville aldri blitt sammen med en muslim. Heller ikke noen andre med annen kulturell bakgrunn enn meg. Jeg synes verdier bør være ganske likt mellom partnerne ellers blir det fort tull. Ofte behandles kjærester annerledes enn konen, enten fordi kjærestene er bare noe de har det gøy med til de skal gifte seg, eller så er de "snille" som kjærester for å få damen til å gifte seg med dem, og DA bestemmer DE. Blir nesten kvalm når jeg ser disse muslimske guttene som drar rundt på disse blonde fjortiss jentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smidja Skrevet 9. mars 2005 #26 Del Skrevet 9. mars 2005 Min første reaksjon ville være å si nei. MEN jeg har lært at man aldri skal si aldri, ting kan endre seg i gitte situasjoner og settinger. Jeg vil derfor være veldig forsiktig med å være for bastant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 9. mars 2005 #27 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei, kunne ikke blitt sammen med noen som var muslim. Men heller ikke noen som var kristen. Ukjente mennesker får være så uopplyste de bare vil, men jeg orker ikke være sammen med noen sånne selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #28 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har siden jeg var 16år vært sammen med en gutt i fra Pakistan. Han er født her, og rimelig "norsk" av seg selv. Men han er jo muslim, uten at jeg merker noe særlig til det. Vi har hatt et opphold på rundt 2 år, og ble sammen igjen. Har det kjempe kos med han, skikkelig god gutt. Men av bekjente og når jeg leser på andre forum så ser jeg jenter skrive slikt som: nei æsj, en muslim, kvinneundertrykker osv... Hva tenker dere om dette? Kunne dere vært sammen med en muslim, som da i mitt tilfelle er født her... ? Pakistanske gutter er vel som Norske gutter,men det endrer seg da de blir menn og får giftet seg. han kan være "Norsk2,men det er ikke sikkert du er god nok til at han kan gifte seg med deg. lojalitet til kultur og foreldre er stor. Det er Noe mere akseptert at de er kjærester med N jenter,men foreldre synes de ikke er bra nok . Pakistanske jenter ser du sjelden med norsk gutt. oppfatningen av norske jenter av foreldregenerasjonen der er at de er løsaktige,horer osv. Er du hjemme hos den gutten? Overnatter du der+ for meg så hadde jeg vel kunnet bli kjæreste i veldig ung alder,men ike som voksen. I dag vet jeg hva kulturforskjeller kan gøre. ulik bakgrunn/opdragelse osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 9. mars 2005 #29 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei, det tror jeg ikke. Men på den annen side; Jeg er ganske skeptisk til religion uansett, muslim eller kristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2005 #30 Del Skrevet 9. mars 2005 Først så tenker jeg ; nei,.. På den annen side,..hadde jeg blitt sammen med en muslim som var ikke-praktiserende og som hadde en familie uten sterke meninger om alt, så ser jeg ikke på det som totalt usansynnlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #31 Del Skrevet 9. mars 2005 Kunne ikke blitt sammen med en strengt troende fra noen religion, men en laidback muslim med oppegående familie kunne jeg nok vært sammen med. Kjenner ei norsk dame som er gift med en muslim på i hvert fall 6. året, og de har det fint, de. De har måttet ta en del debatter og problemstillinger tidlig i forholdet, men begge er oppegående og ikke spesielt religiøse av seg, så det har gått fint. Noen kompromisser er det i de fleste forhold, men det er i hvert fall sikkert at han ikke undertrykker henne. Og det er sikkert ingen ulempe at familien hans bor i hjemlandet, selv om de også er liberaler og velutdannede folk. (sånn er det vel med de fleste svigerfamilier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. mars 2005 #32 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg er veldig enig med det Aline skriver, jeg... Det er veldig forskjell på muslimer og deres familier, noen er liberale og "vestlige", og andre er... Så hvis jeg ble forelsket i en muslim, ville jeg ta det stille og rolig og se det ann. På samme måte som med en hvilken som helt annen, egentlig... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #33 Del Skrevet 9. mars 2005 Har vært i sammen med noen syd-europeiske damer, og bare det i seg selv gav oss en del overraskende krangler, pga. misforståelser og kulturforskjeller. Ikke slik at jeg tok skrekken akkurat, men hvor mye skal man egentlig krangle? Med tanke på muslimer.... Som mann hadde jeg jo ikke trengt å bekymre meg for at den muslimske dama skulle utvikle seg til en tyrann. Men så var det svigers da. Tror rett og slett ikke jeg hadde orket det maset. Angående det religiøse, så er jeg ateist og hadde heller ikke hatt så mye til felles med en kristen kvinne, og hadde derfor heller ikke orket å gifte meg med henne. Som ektepar må man jo ha noe til felles, og religiøse og moralsk konservative mennesker har jeg null og niks til felles med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetskrell Skrevet 9. mars 2005 #34 Del Skrevet 9. mars 2005 Svaret er helt klart nei. Jeg foretrekker menn som ikke har sterk tilknytning til noen religion, og muslimer er uansett ikke hva jeg ville valgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #35 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei, jeg kunne ikke det. Men fordømmer ikke jenter/damer som gjør heller, alle får leve livet sitt som de vil og jeg er ikke en av de som syns jeg har rett til å peke på folk og fortelle de at de er dumme eller noe annet. Jeg blir kvalm av sånne som sier de blir kvalme av å se fjortis blondiner som henger sammen med muslimske gutter/menn. La de leve livet sitt, og gjøre de feil de trenger å gjøre, og går det bra så går det bra, og det er vel bra? Dessuten kan ingen være sikker på alderen til noen de ikke kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dazed Skrevet 9. mars 2005 #36 Del Skrevet 9. mars 2005 Det kommer helt an på. Om han er født og oppvokst er i norge, så kanskje Men muligheten er jo der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forundelig Skrevet 9. mars 2005 #37 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei det kunne jeg aldri. var sammen med en en gang i tiden...og han var oppvokst i Norge - men jeg så tendensen som mange snakker om kommer etter en stund. Den litt kontrollerende og religiøse siden som jeg ikke liker ..hverken av muslimer eller kristne... Så nei,jeg har prøvd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 9. mars 2005 #38 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei' date= det tror jeg ikke. Men på den annen side; Jeg er ganske skeptisk til religion uansett, muslim eller kristen. Skriver under her jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laake Skrevet 9. mars 2005 #39 Del Skrevet 9. mars 2005 NEI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #40 Del Skrevet 9. mars 2005 Tror dere grøthoder at alle muslimer er fanatiske eller ? Selvsagt er det forskjell i "gradene" . En ekstrem muslim kunne jeg nok ikke innledet noe forhold til, men det kunne jeg absolutt ikke med en ekstrem kristen eller. Ekstremister er skremmende, uansett hva slags religion de tilhører. Hadde ikke hatt noe imot å data verken muslimer eller kristne jeg, så lenge de ikke var fanatiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå