Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, tussi84 skrev:

Det er ikke noe større problem enn at foreldrene går ut av kirken med barnet om barnet begynner å skrike, eller nekter å sitte rolig. Det er ikke et så stort problem som folj skal ha det til. 

 

Det er din erfaring. Min er annerledes. I tillegg så mener jeg man bør respektere brudeparets ønsker på deres dag, selv om man kanskje ikke er enig i det. Jeg ville for øvrig aldri gjort det samme, men har full forståelse for at enkelte ønsker å bestemme dette. 

Anonymkode: 3c00d...02d

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis hun ikke ønsker dem der så synes jeg at dere må respektere det. Hvilket annet alternativ finnes? Troppe opp med barn dere vet er uønsket, og skape en scene ved kirka?

Anonymkode: 3c00d...02d

Vi har ingen planer om å skape scene. Men vi vet også at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp i kirken. Dessverre har vi ikke fått ordnet med barnevakt enda og vi har ringt rundt. 

Det tok 2,5år før vi ble tilgitt, da vi måtte melde avbud til bursdagen hennes grunnet syk barn. Vi var ikke velkomne i hennes hjem. Er det familieselskap, kom hun ikke hvis vi dukket opp osv. 

 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brura har nok drømt om kirkebryllupet sitt siden hun var liten, og skal ikke ha forstyrrelser 😂

Anonymkode: d2dac...da5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ingen planer om å skape scene. Men vi vet også at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp i kirken. Dessverre har vi ikke fått ordnet med barnevakt enda og vi har ringt rundt. 

Det tok 2,5år før vi ble tilgitt, da vi måtte melde avbud til bursdagen hennes grunnet syk barn. Vi var ikke velkomne i hennes hjem. Er det familieselskap, kom hun ikke hvis vi dukket opp osv. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Dersom hun faktisk har vakter (noe som høres rimelig snålt ut), så vil det jo bli en scene uansett hva dere gjør, for disse vil vel gi beskjed om at barna ikke er velkomne?

Anonymkode: 3c00d...02d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tussi84 said:

Det er ikke noe større problem enn at foreldrene går ut av kirken med barnet om barnet begynner å skrike, eller nekter å sitte rolig. Det er ikke et så stort problem som folj skal ha det til. 

 

Bruden har nok lest alle trådene på kg med folk som spør "de sier barnefritt bryllup, men de mener vel ikke MIN lille gullunge, ikke sant?" Når det gjelder foreldre som går ut med barna når de begynne å skrike så har jeg til gode å se det, faktisk. Og når skrikingen starter er det jo forstyrrende uansett. I bryllup bør kun de som er invitert komme, uansett hva slags grunner det måtte være. 

Anonymkode: c7853...d8a

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

Jeg trodde at det var en misforståelse, men det vil visst bli satt opp folk til å passe på at barn ikke slipper inn i kirken. 

Er ikke det litt sært?

Anonymkode: ea315...a14

Jeg skjønner ikke helt poenget med vakter da det hadde vært utrolig rart om noen av gjestene dukker opp i kirken med barn etter en så klar beskjed. Skjønner at folk har forskjellige ønsker når det kommet til å ha eller ikke ha barn i bryllupet sitt men tenker at alle må få lov til å ha det bryllupet de vil uten at man skal bli fornærmet for at barna ikke ett invitert. Å skaffe barnevakt til ett bryllup to mnd frem i tid bør også gå helt fint, om ikke familie kan så kan man høre i nabolaget/barnehage/skole.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har ingen planer om å skape scene. Men vi vet også at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp i kirken. Dessverre har vi ikke fått ordnet med barnevakt enda og vi har ringt rundt. 

Det tok 2,5år før vi ble tilgitt, da vi måtte melde avbud til bursdagen hennes grunnet syk barn. Vi var ikke velkomne i hennes hjem. Er det familieselskap, kom hun ikke hvis vi dukket opp osv. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Hvorfor denne higen etter å være venn med en narsissist?

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har nok lukket vielse, i og med at det er vakthold.

Anonymkode: d2dac...da5

:skratte:

 

Tror ikke et sekund på dette her, men må innrømme at det var morsomt å se det hele for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, puppi skrev:

Hvorfor denne higen etter å være venn med en narsissist?

Det er dessverre ikke frivillig. Vi gjør det kun for å bevare familiefreden og av hensyn til svigermor og svigerfar. 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruden har nok lest alle trådene på kg med folk som spør "de sier barnefritt bryllup, men de mener vel ikke MIN lille gullunge, ikke sant?" Når det gjelder foreldre som går ut med barna når de begynne å skrike så har jeg til gode å se det, faktisk. Og når skrikingen starter er det jo forstyrrende uansett. I bryllup bør kun de som er invitert komme, uansett hva slags grunner det måtte være. 

Anonymkode: c7853...d8a

Jeg har opplevd unger som har skreket og løpt mellom benkeradene i både bryllup, konfirmasjon, dåp og begravelse. Har til gode å se foreldre gjøre noe mer ut over å smile litt sånn "jaja hva skal man gjøre liksom?" og trekke på skuldrene.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke selve vielsen i et kirkebryllup en offentlig handling i et offentlig lokale? Har de i det hele tatt lov til å nekte noen inngang så lenge det ikke blir så fullt at brannforskriftene trer inn? :klo:

Anonymkode: 128c1...eea

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig spesielt å ha vakter ved inngangen av kirka, men dere må jo bare respektere deres ønske (krav). At de ikke ønsker barn på festen er derimot fullt forståelig.

Anonymkode: 13a97...8b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ingen planer om å skape scene. Men vi vet også at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp i kirken. Dessverre har vi ikke fått ordnet med barnevakt enda og vi har ringt rundt. 

Det tok 2,5år før vi ble tilgitt, da vi måtte melde avbud til bursdagen hennes grunnet syk barn. Vi var ikke velkomne i hennes hjem. Er det familieselskap, kom hun ikke hvis vi dukket opp osv. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Oj. Stakkars fyren hun skal gifte seg med! Det der er jo helt sprøtt.

Anonymkode: 13a97...8b1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre ikke frivillig. Vi gjør det kun for å bevare familiefreden og av hensyn til svigermor og svigerfar. 

Anonymkode: ea315...a14

Er det din mann sin søster ? La han dra da, så blir du og de uønskede barna deres hjemme. Om noen spør hvor der er så får han bare si at barna er uønsket og noen må faktisk passe dem. 

Hun høres ut som en bitch btw, slutt å gjør sånn innsats. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje sært å presisere det og ha vakter, men jeg kan også forstå henne etter å ha sett hvor inni helvete tafatte småbarnsforeldre er når ungene deres forstyrrer i dag.

På julaften var det unger som løp opp og ned kirkegulvet og gaulet med definitiv utestemme uten inngripen fra foreldre, en unge begynte, flere hengte seg på til de var en 5-6 stykker i alderen 3-8. De lekte sisten der det var om å gjøre å slå i døren ut til våpenhuset, foreldrene bare smilte. Ene ungen løpe frem og begynte å kravle på julekrybben ved alteret, den er ganske stor og hadde garantert skadet henne om den veltet, først da presten underveis i prekenen hadde løftet ungen ned for andre gang seeeeg mor fremover for å plukke opp gullet. Det var skriking av bæjs og promp under alle sangene, ingen foreldre grep inn. Hylingen var så høy at flere eldre slet med å høre hva som ble sagt. Hvis ungen din bråker så snakk til vedkommende, og ta dem med ut om det forsetter. All forståelse for at barn ikke syns det er kjekt i kirken, men ikke ødelegg dagen for alle andre. 

Har ellers opplevd barns som piller i stykker blomsterkranser ved begravelse, plukker blomster på kirkegården, går frem til alteret under viselse, prøver å fange slepet til bruden  når hun går og mye skriking fra unger underveis. Foreldrene smiller over arvingens påfunn, er hun ikke søt? Så ja jeg forstår bruden godt all den tid foreldre ikke klarer å oppdra ungene sine og ta ansvar for dem mer.

Anonymkode: fe324...3c4

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, hallstein skrev:

Hvem gifter seg i kirken i våre dager?

Det er det mange som gjør, ikke fordi de er kristne de fleste av dem, men fordi kirken er et mer høytidelig og stemningsfullt sted enn et kontor på tinghuset. Jeg tror også at mange bruder velger kirke for å vise seg frem i kreasjonene sine. Man har som regel ikke så prangende bekledning på et sorenskriverkontor eller en ambassade.

Endret av Arabella
Tilføyelse.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

Jeg trodde at det var en misforståelse, men det vil visst bli satt opp folk til å passe på at barn ikke slipper inn i kirken. 

Er ikke det litt sært?

Anonymkode: ea315...a14

Forstår hun godt, kan være mange forstyrrelser under vielsen med barn/små barn. Respekter bruden og brudgommen! 
Hvis de velger å ha "vektere" der så må de få lov til det uten at alle andre skal blande seg, hva som er sært får være formeningen til enkeltpersoner. Nå er det ikke alle som vil ha det samme bryllupet som alle andre heller ;) la folk være folk!

Hvorfor skal du egentlig stikke nesa di i det, og bry deg så mye? Vær heller glad på deres vegne istedenfor å finne feil. 

Anonymkode: c8ac5...d7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på en måte skjønne bruden! Kusinen min fikk seremonien i kirken ødelagt da et vennepar hadde med babyen som skrek i ett, de ble sittende selv om man knapt hørte presten pga skrikingen... Men å utelate de eldre barna og ungdommen er helt uforståelig!

Anonymkode: c9314...d9c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje sært å presisere det og ha vakter, men jeg kan også forstå henne etter å ha sett hvor inni helvete tafatte småbarnsforeldre er når ungene deres forstyrrer i dag.

På julaften var det unger som løp opp og ned kirkegulvet og gaulet med definitiv utestemme uten inngripen fra foreldre, en unge begynte, flere hengte seg på til de var en 5-6 stykker i alderen 3-8. De lekte sisten der det var om å gjøre å slå i døren ut til våpenhuset, foreldrene bare smilte. Ene ungen løpe frem og begynte å kravle på julekrybben ved alteret, den er ganske stor og hadde garantert skadet henne om den veltet, først da presten underveis i prekenen hadde løftet ungen ned for andre gang seeeeg mor fremover for å plukke opp gullet. Det var skriking av bæjs og promp under alle sangene, ingen foreldre grep inn. Hylingen var så høy at flere eldre slet med å høre hva som ble sagt. Hvis ungen din bråker så snakk til vedkommende, og ta dem med ut om det forsetter. All forståelse for at barn ikke syns det er kjekt i kirken, men ikke ødelegg dagen for alle andre. 

Har ellers opplevd barns som piller i stykker blomsterkranser ved begravelse, plukker blomster på kirkegården, går frem til alteret under viselse, prøver å fange slepet til bruden  når hun går og mye skriking fra unger underveis. Foreldrene smiller over arvingens påfunn, er hun ikke søt? Så ja jeg forstår bruden godt all den tid foreldre ikke klarer å oppdra ungene sine og ta ansvar for dem mer.

Anonymkode: fe324...3c4

Slenger meg på denne, blir utrolig irritert bare av å lese! Helt enig med deg. 
Oppdragelse er noe dritt, eller? Og da gjelder det både oppdragelse på ungene, og på foreldrene. De skulle gått på et kurs hele gjengen. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...