Gå til innhold

Farmen 2018

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han kommer nok aldri til å klare å bevise om det evt. er blitt jukset med.  Er det bare jeg som stusser på at man får en hytte for 900 000.  Trodde en ny hytte i den stilen koster det tredobbelte hvertfall!!!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk på Kjetil nå, etter å ha sett dette! Jeg nekter å tro at Tonje kunne alt ette!!

Stakkars stakkars Kjetil, han var den mest verdige vinneren uten tvil!

Anonymkode: 19045...049

Er det så utrolig at hun kan navnet på et par norske grønnsaker, husket en dato mange kan etter ungdomskolen og hadde flaks med finsk gjetting? Det var vel bare sistnevnte hvor hun bortforklarte, og jeg hadde også valgt C eller D på den oppgaven fordi de to var like, med én bokstav i forskjell, som skapt for å få folk til å snuble.

Hun gjettet riktig vedrørende verktøyet til å måle krutt, men snakket om kuler. Og jeg også tenkte at den delen så ut som en del fra en geværkule. 

Hun feilet jo på endel oppgaver og Kjetil og hun hadde likt svar på mange av oppgavene. 

Jeg har ikke valgt side her, men jeg synes ikke denne finalen beviste noenting. Annet enn beviste at Kjetil nektet å stille opp på mer bilder etter tapet. 

Anonymkode: 073cd...6fb

• Liker 18
Skrevet

Tonje spilte jo overrasket på slutten der. Hun latet som hun gjettet på 11.11? Det er åpenbart at hun jukset her

Anonymkode: 2e81c...9c8

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Han kommer nok aldri til å klare å bevise om det evt. er blitt jukset med.  Er det bare jeg som stusser på at man får en hytte for 900 000.  Trodde en ny hytte i den stilen koster det tredobbelte hvertfall!!!

Vinneren får byggesett til hytte, men må selv skaffe tomt og eventuelt betale for å få satt opp hytta. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Hvor kom det fram at noen trodde det var juks? Var det bare her i tråden eller en offisiell kilde? 

Endret av Rowan
Skrevet
1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Det er jo bare hytta. Ikke tomt, ikke utgraving av tomt, ikke tegninger, landsmål, rør/avløp, festeavgifter osv osv. Tror kanskje grunnmur mangler også i den pakken. 

• Liker 3
Skrevet

I VGs artikkel:

"Også utslagsspørsmålet, hvilken dato 1. verdenskrig ble avsluttet, reagerer Kjetil på. Dette skal nemlig ha blitt diskutert inne på «Farmen», og ingen, inkludert Tonje, skal ha gitt uttrykk for at de visste svaret.

Han får støtte av kamerat og «Farmen»-deltaker Nikolai Aspen. Aspen viser til at spørsmålet ble diskutert på gården i forkant av finalen, men at ingen av deltagerne da ga uttrykk for å vite svaret.
– Etter finalen spurte Irene (Halle, deltager) Tonje om hvordan hun visste svaret på det. Hun svarte at hun hadde lest det en plass. Det skurrer med tanke på at det ikke sto omtalt i gårdsboka, sier Aspen til VG.
I finalen svarte altså Tonje riktig på spørsmålet, og vant med det «Farmen»."

Så hun gikk fra å IKKE vite det da de pratet om det, til å plutselig vite det. Greit nok at det kanskje er allmennkunnskap, men dette er jo noe helt annet.

• Liker 18
Skrevet

Gratulerer til Tonje!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tonje spilte jo overrasket på slutten der. Hun latet som hun gjettet på 11.11? Det er åpenbart at hun jukset her

Jeg tenkte ikke juks i finalen før hun så ut som hun grublet masse for å skrive akkurat 11.11! Da tenkte jeg at dette har hun kanskje visst fra før... Ellers hadde hun vel sett mer selvsikker ut.

Anonymkode: 1aab4...bc2

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hun så selvsikker ut, og hun sa ikke at hun gjettet. Men, jeg trodde det var allmennkunnskap på lik linje med navnet til han som løsnet skuddene i Sarajevo, hovedstaden i Algerie og hvilken språk de snakker i Brasil. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tonje kjente noen i produksjonen som skaffet henne ting underveis. I tillegg fikk Kjetil info om noen av finaleoppgavene selv mens Tonje snakket med produksjonen. Synes dette lukter svidd...

Endret av Solknapp
  • Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Solknapp skrev:

Tonje kjente noen i produksjonen som skaffet henne ting underveis. I tillegg fikk Kjetil info om noen av finaleoppgavene selv mens Tonje snakket med produksjonen. Synes dette lukter svidd...

Kjente noen fra før?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så utrolig at hun kan navnet på et par norske grønnsaker, husket en dato mange kan etter ungdomskolen og hadde flaks med finsk gjetting? Det var vel bare sistnevnte hvor hun bortforklarte, og jeg hadde også valgt C eller D på den oppgaven fordi de to var like, med én bokstav i forskjell, som skapt for å få folk til å snuble.

Hun gjettet riktig vedrørende verktøyet til å måle krutt, men snakket om kuler. Og jeg også tenkte at den delen så ut som en del fra en geværkule. 

Hun feilet jo på endel oppgaver og Kjetil og hun hadde likt svar på mange av oppgavene. 

Jeg har ikke valgt side her, men jeg synes ikke denne finalen beviste noenting. Annet enn beviste at Kjetil nektet å stille opp på mer bilder etter tapet. 

Så enig. Skjønner ikke på noen måte hvordan det kunne være juks. 

Anonymkode: c7a37...ee9

• Liker 1
Skrevet

Så på reklamen om kjendisfarmen som kommer snart.  Hvilke kjendiser??   Jeg gjenkjente 3 stykker?

• Liker 2
Skrevet

Hadde hun skullet jukse så hadde hun svart litt feil. Ikke nøyaktig riktig dato.

Hak svarte jo nesten rett på alt han også. Hadde han ikke svart feil på det utrolig enkle matspørsmålet hadde han vunnet. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvorfor føler du for å klage på at jeg kommenterer med spoilertagg? Spiller vel liten rolle om jeg sa at Kjetil vant eller ikke når jeg har spoilertagg? 😉😂

Jeg lurer på hvorfor du føler for å gjøre det og det har jeg ikke fått et ordentlig svar på.

Jeg klagde ikke - jeg spurte pent om du kunne ha med en generell beskrivelse av spoileren. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så oppsiktsvekkende at hun visste svaret på når 1. verdenskrig sluttet? Dette er jo barnelærdom, og svært lett å huske; 11.11 kl. 11.....

Skrevet

Jeg hadde rett på alle spørsmålene Tonje hadde rett på, og jeg har hverken deltatt på Farmen eller bodd på gård. Jeg har en del allmennkunnskap da, samt god hukommelse. Navnene på delene på geita var jo f.eks ganske logiske. Jeg syns ikke det fremstod som juks.

Anonymkode: 1772d...972

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Opie skrev:

Hvorfor er det så oppsiktsvekkende at hun visste svaret på når 1. verdenskrig sluttet? Dette er jo barnelærdom, og svært lett å huske; 11.11 kl. 11.....

Det er oppsiktsvekkende fordi hun ifølge andre deltakere ikke visste svaret på dette da det ble diskutert inne på gården. I tillegg ser hun ut til å late som hun gjetter på datoen mens hun står i finalen.

Anonymkode: 17e86...6bb

• Liker 7
Skrevet

Jeg er skeptisk. Hun svarte altså korrekt på 8/8 teorispm. Eneste gangene hun misset var når det var noe litt mer praktisk involvert. 

Og de ansiktsuttrykkene... når du vet at det er 11.11, så er det vel ingen grunn til de grimasene og ansiktsuttrykkene der.

Den produksjonsassistenten det er snakk om ønsker heller ikke å kommentere saken. Og har smuglet inn mat til Tonje tidligere.

Jeg syns det stinker...

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...