AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 22 hours ago, hocane said: Er det sant? Er kvinnelige programmerere late? Hun sier jo at kvinnlige programmere har dårlig kunnskaper, må hele tiden ha hjelp, rett og slett at de ikke er spesielt gode til å programmere. Det er bare å sjekke ut store open-source prosjeketer på nettet, hvor mange kvinner finner du som bidrar til disse? Så og si ingen. Nå kan man si det som det er, at programmering er komplisert rent teknisk, og ikke minst krever abstrakt tenkning, som rett og slett ikke kvinnehjernen er spesiellt god til. Så det skal jeg ikke si. Grunnen kan være at dette er en ekstremt krevende jobb, mye å lære, nye ting å sette seg inn i hele tiden, ingen 9 til 4 jobb. Det krever langt mer enn kvinner er interessert i å investere i en jobb. De er nok mer interessert i barn og familie. Det er nok på samme måten som virkelig gode elite-kokker. Det er svært svært få kvinner blandt disse. Kvinner har nok ikke det som skal til for virkelig å satse 100% på noe for å bli skikkelig gode på bekostning av f.eks. mann og familie. Anonymkode: 34c49...440 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 22 timer siden, hocane skrev: Er det sant? Er kvinnelige programmerere late? Jeg kjenner to kvinnelige programmere som definitivt ikke er late og som gjør det bra. Håper du at det hun sier er sant? Anonymkode: f92c3...6cb 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hun sier jo at kvinnlige programmere har dårlig kunnskaper, må hele tiden ha hjelp, rett og slett at de ikke er spesielt gode til å programmere. Det er bare å sjekke ut store open-source prosjeketer på nettet, hvor mange kvinner finner du som bidrar til disse? Så og si ingen. Nå kan man si det som det er, at programmering er komplisert rent teknisk, og ikke minst krever abstrakt tenkning, som rett og slett ikke kvinnehjernen er spesiellt god til. Så det skal jeg ikke si. Grunnen kan være at dette er en ekstremt krevende jobb, mye å lære, nye ting å sette seg inn i hele tiden, ingen 9 til 4 jobb. Det krever langt mer enn kvinner er interessert i å investere i en jobb. De er nok mer interessert i barn og familie. Det er nok på samme måten som virkelig gode elite-kokker. Det er svært svært få kvinner blandt disse. Kvinner har nok ikke det som skal til for virkelig å satse 100% på noe for å bli skikkelig gode på bekostning av f.eks. mann og familie. Anonymkode: 34c49...440 Det er ganske stor forskjell på kvinnelige og mannlige tech geeks da. Mens mennene gjerne lever livene sine foran pcen, har kvinnene stort sett et liv utenom. Det er derfor jeg ikke gidder å bruke tiden min på å bidra til diverse open source prosjekter. Jeg har et liv. Jeg programmerer på jobb, og når jeg er ferdig drar jeg derifra og gjør andre ting. Finner heller ikke jobben min spesielt krevende. Anonymkode: 1c35a...f53 15
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun sier jo at kvinnlige programmere har dårlig kunnskaper, må hele tiden ha hjelp, rett og slett at de ikke er spesielt gode til å programmere. Det er bare å sjekke ut store open-source prosjeketer på nettet, hvor mange kvinner finner du som bidrar til disse? Så og si ingen. Nå kan man si det som det er, at programmering er komplisert rent teknisk, og ikke minst krever abstrakt tenkning, som rett og slett ikke kvinnehjernen er spesiellt god til. Så det skal jeg ikke si. Grunnen kan være at dette er en ekstremt krevende jobb, mye å lære, nye ting å sette seg inn i hele tiden, ingen 9 til 4 jobb. Det krever langt mer enn kvinner er interessert i å investere i en jobb. De er nok mer interessert i barn og familie. Det er nok på samme måten som virkelig gode elite-kokker. Det er svært svært få kvinner blandt disse. Kvinner har nok ikke det som skal til for virkelig å satse 100% på noe for å bli skikkelig gode på bekostning av f.eks. mann og familie. Anonymkode: 34c49...440 Gud bedre så konservativ du er. Mange gode programmere i Norge som er kvinner. Anonymkode: f92c3...6cb 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 23 hours ago, hocane said: Er det sant? Er kvinnelige programmerere late? Om én dame på internett har sagt det så må det jo være sant....... Anonymkode: 03c63...e8c 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 40 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ganske stor forskjell på kvinnelige og mannlige tech geeks da. Mens mennene gjerne lever livene sine foran pcen, har kvinnene stort sett et liv utenom. Det er derfor jeg ikke gidder å bruke tiden min på å bidra til diverse open source prosjekter. Jeg har et liv. Nettopp. Det er derfor de dyktigste programmerne er menn. Skal du bli virkelig god må du satse. De virkelig gode er selvlærte som startet i 8-9 år alderen. 40 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg programmerer på jobb, og når jeg er ferdig drar jeg derifra og gjør andre ting. Finner heller ikke jobben min spesielt krevende. Det er forskjell på programmering av makroer i Excel og utvikling av drivere i C. Eller assembler. For eksempel. Anonymkode: 34c49...440 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #9 Skrevet 26. juli 2018 51 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner to kvinnelige programmere som definitivt ikke er late og som gjør det bra. Håper du at det hun sier er sant? Anonymkode: f92c3...6cb Personlige anekdoter gjelder ikke. Her snakker vi på gruppenivå. Anonymkode: 34c49...440 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #10 Skrevet 26. juli 2018 39 minutter siden, AnonymBruker said: Gud bedre så konservativ du er. Mange gode programmere i Norge som er kvinner. Anonymkode: f92c3...6cb Hvem da? Anonymkode: 34c49...440
T-Rex Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 Hvis programmering blir et fag på barne-/ungdomsskolen, skal du se at jentene gjør det best der også. Jeg mener det oppriktig. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 8 minutter siden, T-Rex said: Hvis programmering blir et fag på barne-/ungdomsskolen, skal du se at jentene gjør det best der også. Jeg mener det oppriktig. Du blir ikke en dyktig programmerer av to skoletimer i uka. Hvorfor klarer ikke kvinner å lære seg dette selv? Alle programmeringsguruer er selvlærte og har drevet med programmering "døgnet rundt" siden de var guttunger. Hvor er de kvinnlige programmererne? Hvor er de kvinnlige elite-kokkene? Hvor er de kvinnlige sjakkspillerne av internasjonal klasse? Har ikke kvinner det drivet som skal til for å bli virkelig drivende dyktig god? Anonymkode: 34c49...440 3
Isambard Skrevet 26. juli 2018 #13 Skrevet 26. juli 2018 2 minutter siden, T-Rex skrev: Hvis programmering blir et fag på barne-/ungdomsskolen, skal du se at jentene gjør det best der også. Jeg mener det oppriktig. Ja, jeg tror kanskje jenter får bedre karakterer i gjennomsnitt siden de er mer pliktoppfyllende og gjør leksene sine. Jeg tror også at de beste og mest dedikerte i klassen, de som drar det langt utover pensum, vil være gutter. 1
Ginavn Skrevet 26. juli 2018 #14 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du blir ikke en dyktig programmerer av to skoletimer i uka. Hvorfor klarer ikke kvinner å lære seg dette selv? Alle programmeringsguruer er selvlærte og har drevet med programmering "døgnet rundt" siden de var guttunger. Hvor er de kvinnlige programmererne? Hvor er de kvinnlige elite-kokkene? Hvor er de kvinnlige sjakkspillerne av internasjonal klasse? Har ikke kvinner det drivet som skal til for å bli virkelig drivende dyktig god? Anonymkode: 34c49...440 Kvinner lærer at vi ikke skal albue oss fram, og at vi skal være forsiktige og ikke så frampå. Det er vel kanskje en grunn. Konkurranseinstinkt hos jenter er ikke søtt, og hos kvinner for maskulint. Og hvis jeg ikke begynte med programmering som 8-9-åring, er jeg for sent ute? 4
T-Rex Skrevet 26. juli 2018 #15 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du blir ikke en dyktig programmerer av to skoletimer i uka. Hvorfor klarer ikke kvinner å lære seg dette selv? Alle programmeringsguruer er selvlærte og har drevet med programmering "døgnet rundt" siden de var guttunger. Hvor er de kvinnlige programmererne? Hvor er de kvinnlige elite-kokkene? Hvor er de kvinnlige sjakkspillerne av internasjonal klasse? Har ikke kvinner det drivet som skal til for å bli virkelig drivende dyktig god? Anonymkode: 34c49...440 Nei, noen timer i uka i et par år holder ikke. Men det kan være en start. Kanskje kvinner er mindre ekstreme enn menn, sånn i snitt, det er godt mulig. På godt og vondt. Det er for eksempel sjelden at kvinner begår selvdrap ved å knerte ørten personer i tillegg til seg selv, mens det er mindre sjelden at gutter og menn gjør det. 3
T-Rex Skrevet 26. juli 2018 #16 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, Ginavn said: Kvinner lærer at vi ikke skal albue oss fram, og at vi skal være forsiktige og ikke så frampå. Det er vel kanskje en grunn. Konkurranseinstinkt hos jenter er ikke søtt, og hos kvinner for maskulint. Og hvis jeg ikke begynte med programmering som 8-9-åring, er jeg for sent ute? Absolutt ikke. Programmering er ingen heksekunst. Eller kanskje det er akkurat det det er?
Ginavn Skrevet 26. juli 2018 #17 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Absolutt ikke. Programmering er ingen heksekunst. Eller kanskje det er akkurat det det er? Tja, jeg har ikke planer om å begynne, altså Men litt tragisk at alle dører til... hva det nå måtte være, stenges med mindre man begynte som barn
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #18 Skrevet 26. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du blir ikke en dyktig programmerer av to skoletimer i uka. Hvorfor klarer ikke kvinner å lære seg dette selv? Alle programmeringsguruer er selvlærte og har drevet med programmering "døgnet rundt" siden de var guttunger. Hvor er de kvinnlige programmererne? Hvor er de kvinnlige elite-kokkene? Hvor er de kvinnlige sjakkspillerne av internasjonal klasse? Har ikke kvinner det drivet som skal til for å bli virkelig drivende dyktig god? Anonymkode: 34c49...440 Det har vært kvinner med i IT-bransjen helt fra dens spede begynnelse. Kanskje på tide å lese litt historie rundt det? Du, og andre her, kan jo begynne med disse artiklene: https://forskning.no/2018/06/hvem-hadde-trodd-programmering-skulle-bli-noe-menn https://www.digi.no/artikler/en-liten-hyllest-til-it-kvinnene/289618 Anonymkode: 6749b...29c 5
T-Rex Skrevet 26. juli 2018 #19 Skrevet 26. juli 2018 Just now, Ginavn said: Tja, jeg har ikke planer om å begynne, altså Men litt tragisk at alle dører til... hva det nå måtte være, stenges med mindre man begynte som barn Programmeringsspråk er språk. Har du et visst språktalent, har du også programmeringstalent. Et snev av anlegg for matematikk er heller ikke av veien. Moren min fikk sin første PC i en alder av 75. Hun ble brukbart flink til å takle hverdagsbruken, inntil hun ble dement. Nå er jo ikke det programmering, men det viser at man kan lære seg nye ting som godt voksen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #20 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske stor forskjell på kvinnelige og mannlige tech geeks da. Mens mennene gjerne lever livene sine foran pcen, har kvinnene stort sett et liv utenom. Det er derfor jeg ikke gidder å bruke tiden min på å bidra til diverse open source prosjekter. Jeg har et liv. Jeg programmerer på jobb, og når jeg er ferdig drar jeg derifra og gjør andre ting. Finner heller ikke jobben min spesielt krevende. Anonymkode: 1c35a...f53 Her forklarer du hvorfor du ikke er like flink som du kunne vært. Anonymkode: 7db23...974 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå