Gå til innhold

Ga mat til uteligger, han ble sur.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke gi uteliggere penger eller mat. Deres feil at de endte opp på gaten.. Du vet selv at alle pengene enten går til dop eller kriminalitet. 
I stedet for å gi penger til romfolk og narkomane, gi heller penger til de som spiller et instrument på gaten osv.

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange tiggere vil ha penger. Og de fleste norske tiggere vil ha penger til dop. Slik er det bare. 

Men det finnes unntak. For noen år siden ble jeg stoppet av en ung jente på Grünerløkka i Oslo. Hun så ruset ut, og var dårlig kledd. Hun sier "Har du noen kroner til overs? Jeg er så jævlig sulten". Jeg tenkte at trolig går pengene til dop, men ga henne likevel 2-3 tikroner som jeg hadde i lomma. 

Så henne etterpå fra kontorvinduet der jeg jobbet. Hun hadde kjøpt seg et helt brød, og tubeost. Rev brødet fra hverandre med nevene, og la på tykke lag med tubeost. Og spiste som om hun aldri hadde sett mat før. 

Anonymkode: 2f49e...25f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg så noe på TV for en stund siden om narkomane. Der var det en som hadde vært narkoman og han sa at det beste var å ikke gi narkomane og alkoholikere noe som helst. Hverken mat eller penger.

På den måten nådde de Ground Zero og ville etter hver kanskje skjønne selv at de måtte få hjelp til avrusning. Så lenge de fikk litt penger og mat, så klarte de å overleve på en kaffekopp og ett tørt rundstykke.

Jeg er faktisk helt enig.

Er det bare alkoholikere og narkomane man ikke skal gi hverken mat eller penger? Hva med en overvektig da? Bør han få penger eller mat så lenge han er overvektig eller burde vi motivere overvektige slik vi motiverer alkoholikere og narkomane med å ikke gi dem noe som helst?

Du skjønner kjære EvaLena, selv om en narkoman foreslår den ultimate forakt mot narkomane som er å nekte narkomane hjelp, - så behøver du ikke å være enig i straffelysten. Det går an å tenke selv, - og si til seg selv, jeg behøver da ikke å la meg forlede av den fullstendige forakt mot narkomane og alkoholikere som er å nekte dem hjelp så lenge de ikke underkaster seg.

Ville du nekte en med spisevegring mat akkurat som du ville nektet en narkoman mat? Fortell?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waco said:

Er det bare alkoholikere og narkomane man ikke skal gi hverken mat eller penger? Hva med en overvektig da? Bør han få penger eller mat så lenge han er overvektig eller burde vi motivere overvektige slik vi motiverer alkoholikere og narkomane med å ikke gi dem noe som helst?

Du skjønner kjære EvaLena, selv om en narkoman foreslår den ultimate forakt mot narkomane som er å nekte narkomane hjelp, - så behøver du ikke å være enig i straffelysten. Det går an å tenke selv, - og si til seg selv, jeg behøver da ikke å la meg forlede av den fullstendige forakt mot narkomane og alkoholikere som er å nekte dem hjelp så lenge de ikke underkaster seg.

Ville du nekte en med spisevegring mat akkurat som du ville nektet en narkoman mat? Fortell?

 

Hvorfor skulle man gi en overvektig mat? Det er jo deres valg...
En uteligger har selv valgt å blitt uteligger. Du kan ikke sammenligne en overvektig person med en uteligger...  din bonde

Endret av FunnyBoy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Ikke gi uteliggere penger eller mat. Deres feil at de endte opp på gaten.. Du vet selv at alle pengene enten går til dop eller kriminalitet. 
I stedet for å gi penger til romfolk og narkomane, gi heller penger til de som spiller et instrument på gaten osv.

Ville du nektet en med spisevegring mat akkurat som du ville nektet en bostedsløs mat? Kan du ikke fortelle litt rundt det da? Ale vet at det er den med spisevegring sin feil at den har spisevegring, akkurat som det er den bostedsløse sin feil at den er bostedsløs? Jeg bare lurer på om du er konsekvent eller om at det er noe spesielt med uteliggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, waco said:

Ville du nektet en med spisevegring mat akkurat som du ville nektet en bostedsløs mat? Kan du ikke fortelle litt rundt det da? Ale vet at det er den med spisevegring sin feil at den har spisevegring, akkurat som det er den bostedsløse sin feil at den er bostedsløs? Jeg bare lurer på om du er konsekvent eller om at det er noe spesielt med uteliggere?

Har bare ikke respekt for uteliggere. Hvorfor skulle man gi penger som man har jobbet hardt for til mislykkede folk som rett og slett bare har dritt i hele skolen, jobb og innsats.. Ikke vår feil at disse folkene ikke har ville jobbet hardt på skolen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, FunnyBoy123 skrev:

Har bare ikke respekt for uteliggere. Hvorfor skulle man gi penger som man har jobbet hardt for til mislykkede folk som rett og slett bare har dritt i hele skolen, jobb og innsats.. Ikke vår feil at disse folkene ikke har ville jobbet hardt på skolen osv.

Det finnes selvsagt uteliggere som har jobbet hardt på skolen. Du blir ikke uteligger av deg selv, de aller fleste uteliggere hadde tidligere, jobb, bolig, skole og gjorde en innsats her selv.

Men at du ikke har respekt for uteliggere er ditt valg. Det uteliggere behøver er sikkert mer forakt og mer mobbing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, waco skrev:

Er det bare alkoholikere og narkomane man ikke skal gi hverken mat eller penger? Hva med en overvektig da? Bør han få penger eller mat så lenge han er overvektig eller burde vi motivere overvektige slik vi motiverer alkoholikere og narkomane med å ikke gi dem noe som helst?

Du skjønner kjære EvaLena, selv om en narkoman foreslår den ultimate forakt mot narkomane som er å nekte narkomane hjelp, - så behøver du ikke å være enig i straffelysten. Det går an å tenke selv, - og si til seg selv, jeg behøver da ikke å la meg forlede av den fullstendige forakt mot narkomane og alkoholikere som er å nekte dem hjelp så lenge de ikke underkaster seg.

Ville du nekte en med spisevegring mat akkurat som du ville nektet en narkoman mat? Fortell?

 

Var det fryktelig vanskelig å forstå hva jeg skrev. Sammenligningen din er jo helt på jorde.

Jeg har overhode ingen forakt for rusmisbrukere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga en uteligger mat og hun takket meg. Dvs, jeg spurte først om hun ville ha det, noe hun hadde veldig lyst til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir alltid uteliggere penger om jeg har. Hvis de har råd til å kjøpe det de trenger så er det mindre sjanse for at de tyr til voldelig kriminalitet for å få tak i det. 

Anonymkode: ceb45...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, EvaLena skrev:

Var det fryktelig vanskelig å forstå hva jeg skrev. Sammenligningen din er jo helt på jorde.

Jeg har overhode ingen forakt for rusmisbrukere. 

 

Du skrev jo selv at du ikke ville hjelpe en narkoman eller alkoholiker før han når bunnen. Ground Zero var det du kalte tilstanden de skulle havne i.

Er ikke det forakt? 

Hvorfor kan du ikke hjelpe mennesker før de når bunnen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, waco skrev:

Du skrev jo selv at du ikke ville hjelpe en narkoman eller alkoholiker før han når bunnen. Ground Zero var det du kalte tilstanden de skulle havne i.

Er ikke det forakt? 

Hvorfor kan du ikke hjelpe mennesker før de når bunnen da?

Skjønte du egentlig budskapet bak hva den tidligere narkomanen mente? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EvaLena skrev:

Skjønte du egentlig budskapet bak hva den tidligere narkomanen mente? 

Jeg har hørt flere fortelle det samme, - at man ikke skal hjelpe før man når bunnen.

Den tankegangen du og han narkomane forfekter er til skade for mennesker, og jeg spør igjen, - hvorfor kan du ikke hjelpe mennesker før de når bunnen?

Fortell? 

Er det sånn at de du skal hjelpe må møte bunnen først? Hvorfor det egentlig? Kan du forklare hvorfor dette her skal være bra på noen som helst måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, waco skrev:

Jeg har hørt flere fortelle det samme, - at man ikke skal hjelpe før man når bunnen.

Den tankegangen du og han narkomane forfekter er til skade for mennesker, og jeg spør igjen, - hvorfor kan du ikke hjelpe mennesker før de når bunnen?

Fortell? 

Er det sånn at de du skal hjelpe må møte bunnen først? Hvorfor det egentlig? Kan du forklare hvorfor dette her skal være bra på noen som helst måte?

Jeg tror brukeren mener at hvis man gir dem mat og penger før de har nådd bunnen vil de bare fortsette "livsstilen" sin, men hvis de når bunnen får de kanskje motivasjonen til å ordne opp i livet sitt og bli nykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brimi skrev:

Jeg tror brukeren mener at hvis man gir dem mat og penger før de har nådd bunnen vil de bare fortsette "livsstilen" sin, men hvis de når bunnen får de kanskje motivasjonen til å ordne opp i livet sitt og bli nykter.

Aha. Denne geniale ideen som aldri slår feil som handler om å ikke hjelpe noen før de hjelper seg selv, - kan den overføres til andre arenaer? For eksempel vil en overvektig få den samme motivasjonen til å endre en usunn livsstil med og bli nektet hjelp slik en narkoman vil finne motivasjon med å bli nektet hjelp?

Hva med en som lider av bulimi? Mitt forslag er å nekte mennesker med bulimi hjelp før de selv innser at de behøver hjelp?

Jeg elsker gode forslag skjønner du, og dersom det er en aldeles ufeilbarlig taktikk å nekte en narkoman hjelp før han underkaster seg, - vil jeg anta at denne gode metoden også kan kurere andre mennesker, - eller er det bare narkomane og alkoholikere som blir bedre av å bli nektet hjelp før de når bunnen?

Hva tenker du? Kan denne taktikken også overføres til andre områder eller er de bare de foraktede, de utstøtte, de narkomane og alkoholikere som blir bedre av denne behandlingen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Brimi skrev:

Jeg tror brukeren mener at hvis man gir dem mat og penger før de har nådd bunnen vil de bare fortsette "livsstilen" sin, men hvis de når bunnen får de kanskje motivasjonen til å ordne opp i livet sitt og bli nykter.

Helt korrekt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, EvaLena skrev:

Helt korrekt 😊

Og da lurer jeg på, kan den taktikken og metoden om å ikke hjelpe en narkoman før han når bunnen også kunne overføres til andre arenaer eller fungerer den kun på narkomane og alkoholikere?

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, waco skrev:

Og da lurer jeg på, kan den taktikken og metoden om å ikke hjelpe en narkoman før han når bunnen også kunne overføres til andre arenaer eller fungerer den kun på narkomane og alkoholikere?

Hva mener du?

Jeg har aldri hørt om at folk med bulimi og andre spiseforstyrrelsen sitter og bor på gata, samtidig tigger penger.

Jeg er feks totalt imot å gi til utenlandske tiggere. Kommer aldri til å skje, de er mafia.

Hvordan i all verden skal jeg vite om det hjelper på andre arenaer. Jeg har aldri gått i de skoene, så jeg vet ikke.

Jeg ser iallefall fordelen med å gjøre det med narkomanen og alkoholikere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg har aldri hørt om at folk med bulimi og andre spiseforstyrrelsen sitter og bor på gata, samtidig tigger penger.

Jeg er feks totalt imot å gi til utenlandske tiggere. Kommer aldri til å skje, de er mafia.

Hvordan i all verden skal jeg vite om det hjelper på andre arenaer. Jeg har aldri gått i de skoene, så jeg vet ikke.

Jeg ser iallefall fordelen med å gjøre det med narkomanen og alkoholikere. 

Tja. Mitt forslag er å legalisere narkotika slik at vi ikke forverrer narkomanes liv, men i stedet hjelper dem. Dersom narkotika hadde vært lovlig og de narkomane fikk det på blå resept ville vi også fjerne mye av kriminaliteten og fattigdommen som er forbundet med narkomani.

Selvfølgelig må de få penger og mat før de når bunnen. 

Er også litt enig angående de utenlandske tiggerne, men de bør få hjelp i hjemlandet sitt synes jeg. Men problemet er at hjemlandet ikke vil ha dem fordi de er som du forteller mafia og skaper bare trøbbel og vanskeligheter overalt hvor de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Å formulere deg riktig burde du lære først som sist.

"Jeg hater alle kvinner. Å nei, forresten, det er bare 1 kvinne jeg hater"

Hvordan skal noen ta deg seriøst om du ikke klarer formulere deg riktig?

Ja, vi burde fortelle de hjemløse på 30 at de ikke burde blitt voldtatt av foreldrene sine som barn og proppet full av alkohol og narkotika til den grad de ble avhengige og ute av stand til å skape et normalt liv og vende bort fra avhengigheten foreldrene gav dem som 14-åringer. Denne type holdning er flott, vi kan hjelpe så mange hjemløse ved å fortelle dem hvor lite de slåss tilbake mot voksne som voldtok og banket dem 👍

Anonymkode: ce0ed...3e6

Nå har det seg slik at de får tilbud om å bli kvitt denne avhengigheten da.....  man må bare ha LYST..  

Anonymkode: 02419...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...