Gå til innhold

Ga mat til uteligger, han ble sur.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, waco skrev:

Aha. Denne geniale ideen som aldri slår feil som handler om å ikke hjelpe noen før de hjelper seg selv, - kan den overføres til andre arenaer? For eksempel vil en overvektig få den samme motivasjonen til å endre en usunn livsstil med og bli nektet hjelp slik en narkoman vil finne motivasjon med å bli nektet hjelp?

Hva med en som lider av bulimi? Mitt forslag er å nekte mennesker med bulimi hjelp før de selv innser at de behøver hjelp?

Jeg elsker gode forslag skjønner du, og dersom det er en aldeles ufeilbarlig taktikk å nekte en narkoman hjelp før han underkaster seg, - vil jeg anta at denne gode metoden også kan kurere andre mennesker, - eller er det bare narkomane og alkoholikere som blir bedre av å bli nektet hjelp før de når bunnen?

Hva tenker du? Kan denne taktikken også overføres til andre områder eller er de bare de foraktede, de utstøtte, de narkomane og alkoholikere som blir bedre av denne behandlingen?

Det handler ikke om å nekte personene hjelp, herregud. Det handler om å ikke tilrettelegge sånn at de fortsetter. Det er to forskjellige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forventet å få noe tilbake etter å ha gitt han mat. Du forventet et takk, eller i værste fall ingenting. Men så fikk du noe du ikke likte tilbake. 

 

Jeg vil anbefale å gi uten å forvente noe. Å leve i en fantasiverden hvor du tror at alle blir glad når DU gir dem av DIN tid, er helt meningsløst. Gi hvis du mener det godt. Hold deg unna om du har en agenda.

Anonymkode: 01d2a...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forventet å få noe tilbake etter å ha gitt han mat. Du forventet et takk, eller i værste fall ingenting. Men så fikk du noe du ikke likte tilbake. 

 

Jeg vil anbefale å gi uten å forvente noe. Å leve i en fantasiverden hvor du tror at alle blir glad når DU gir dem av DIN tid, er helt meningsløst. Gi hvis du mener det godt. Hold deg unna om du har en agenda.

Anonymkode: 01d2a...44f

Kan du ikke lese? Jeg ville ikke kaste så kanskje han var sulten. Jeg ville ikke vise folk at jeg gav han mat. Hans valg om han vil ha det eller ikke. Jeg irriterer meg iver mennesker som kaster ting de ikke har bruk for, vil ikke være en av dem selv. 

Anonymkode: 8f43d...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi til tiggere. De blir fordelt rundt om kring av bakmenn som krever en andel. En tigger kan få inn flere hundre kroner på en time

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 13.39, FunnyBoy123 skrev:

Ikke gi uteliggere penger eller mat. Deres feil at de endte opp på gaten.. Du vet selv at alle pengene enten går til dop eller kriminalitet. 
I stedet for å gi penger til romfolk og narkomane, gi heller penger til de som spiller et instrument på gaten osv.

Skjønner du har lite livserfaring. Jeg kjenner en som endte opp på gaten. Voldtatt av faren sin da han var liten. Hadde sikkert en fantastisk barndom og lite bagasje, hadde sikkert masse selvtillit og selvverdi klar for å erobre verden... Når man forstår at noen omtrent er dømt til å gå ned sluket fordi de ikke hadde noen andre støttepersoner rundt, da er da man ser at verden ikke er sort hvitt. 

Anonymkode: f59da...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Nå har det seg slik at de får tilbud om å bli kvitt denne avhengigheten da.....  man må bare ha LYST..  

Anonymkode: 02419...567

Det har ikke kun med lyst å gjøre. Noen har hatt en så helt forjævlig barndom at du ikke ville trodd det om du hadde lest det i en bok. Da er lyst til uti horisonten. Rusen er en måte å takle verden på, i tillegg til å ruse vekk helt forfucking jævlige minner. 

Anonymkode: f59da...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uteligger, du må ikke ta det personlig. Vi får sykt mye dritt, og folk ler av oss etterpå. Derfor er jeg hissig. Har opplevd å få smågodtpose med musefelle oppi og brus med avføringsmiddel. 

Anonymkode: 5d7b7...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Så slemt! Hvorfor må folk sparke de som ligger nede?!?! Hvordan vet du det forresten?

nei jeg missliker ikke alle uteliggere etter dette, men orket ikke å formulere det så nøye. Men en slik kommentar ventet jeg på ;) 

Anonymkode: 8f43d...c97

Du la opp til det?

Anonymkode: a108e...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 1.42, Sykkelkopp skrev:

Ikke gi til tiggere. De blir fordelt rundt om kring av bakmenn som krever en andel. En tigger kan få inn flere hundre kroner på en time

jeg ble lurt trill rundt, de er profesjonelle i sin måte dem går frem og skal lure penger vekk fra nordmenn. 

Jeg innså til slutt selv om jeg er grei av natur, så skulle jeg aldri gitt noe siden jeg ikke hadde noen nordmenn i ryggen som støttet meg i det. 

Rene penger så har jeg tapt tusen lapper. Dessuten så hadde jeg ikke behov å se falske og kynismen i mennesker. Det var der grensen nådde meg iallfall.

Anonymkode: b022d...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Å formulere deg riktig burde du lære først som sist.

"Jeg hater alle kvinner. Å nei, forresten, det er bare 1 kvinne jeg hater"

Hvordan skal noen ta deg seriøst om du ikke klarer formulere deg riktig?

Ja, vi burde fortelle de hjemløse på 30 at de ikke burde blitt voldtatt av foreldrene sine som barn og proppet full av alkohol og narkotika til den grad de ble avhengige og ute av stand til å skape et normalt liv og vende bort fra avhengigheten foreldrene gav dem som 14-åringer. Denne type holdning er flott, vi kan hjelpe så mange hjemløse ved å fortelle dem hvor lite de slåss tilbake mot voksne som voldtok og banket dem 👍

Anonymkode: ce0ed...3e6

Jeg har selv hatt en vanskelig barndom. Uansett så kan jeg stå på egne ben som voksen. Påstår du at de fleste uteliggere ble stappet full av narko og alkohol av foreldrene som 14-åringer? Tror det hører til sjeldenhetene. 

I Norge er vi privilegerte, også uteliggere. Det er hjelp å få, for de som vil. Et sted å sove, varm mat. Og avrusning. For de som vil!

Endret av Tatja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...