Gå til innhold

Ga mat til uteligger, han ble sur.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk med noe gratis med noe jeg kjøpte. Jeg liker ikke å kaste mat, ting folk kan ha bruk for så jeg tenkte at det var bedre å gi det til noen enn kaste det i søpla. Så en uteligger og prøvde å skjule at jeg gav han det, for jeg vil ikke fremstå som en godhetstyrann som viser at jeg gjør en god handling. Det var lite folk rundt og jeg la den diskret bort til han. Han likte det altså ikke.... 

men hadde han grunn til å bli sur? Han kunne spart penger på å ta denne. Mulig han ble sur fordi han ikke fikk penger til dop. 

Eller trodde han jeg var en godhetstyrann som bare ville føle meg bedre ved å gi han det?

Anonymkode: 8f43d...c97

Hva var det du ga han da? Var dette noe han hadde bruk for? Kanskje han var allergisk mot det du ga han?!

Anonymkode: a166b...b63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mening: De fortjener ikke empati i det hele tatt.

Å være uteligger er noe de har valgt selv... med systemet vi har her i Norge ville alle fått hjelp om de ville det, og var villig til å gjøre en innsats. 

 

 

Anonymkode: 844d9...237

Helt enig, spesielt narkomane som trekker inn til byene på somrene. Bare kriminalitet og dritt.  Null sympati, og unner dem det verste.

Anonymkode: 50d1f...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, spesielt narkomane som trekker inn til byene på somrene. Bare kriminalitet og dritt.  Null sympati, og unner dem det verste.

Anonymkode: 50d1f...63c

Håper dere tenker det samme om "flyktninger".

Anonymkode: cc725...017

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det du ga han da? Var dette noe han hadde bruk for? Kanskje han var allergisk mot det du ga han?!

Anonymkode: a166b...b63

Lurer på det samme, siden det var noe du fikk gratis på butikken.

Jeg har gitt uteliggere i Oslo mat noen ganger, men jeg går bort til de, prater med de, og spør om de vil ha mat. Ene stedet så ligger max rett ved, da spør jeg om de vil ha burger, brus, juice, vann, kaffe? Så får de velge det de ønsker, innenfor rimelighetens grenser. Og de har blitt svært så glade.

Anonymkode: b68aa...40f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uteligger. Har en spesiell stil, men har aldri opplevd noe lignende før. 

Tror du bør tenke litt på fremgangsmåte. Ta heller en prat med mennesket neste gang, i stedet for å "kaste fra deg maten" uten blikkontakt.

Hilsen tiggeren.

Anonymkode: 3a64a...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bla bla

Anonymkode: 8f43d...c97

Troll troll 

Anonymkode: cdd1d...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper dere tenker det samme om "flyktninger".

Anonymkode: cc725...017

Skjønner ikke helt hva du mener. Uansett, ut i fra min erfaring, er det mye mer dritt i forbindelse med etnisk norske uteliggere/narkomane. De er en pest og en plage for folk som bor sentrumsnært og koster samfunnet vanvittig mye penger.

Anonymkode: 50d1f...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 22.7.2018 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hadde vært greit å spørre han først?? 

Anonymkode: e7202...c4e

Turte ikke. Han hadde noe i hånden og man vet jo ikke hvordan de reagerer. 

Anonymkode: 8f43d...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Så du gikk bare å kasta noe mat på han som du ikke ville ha selv? 

Før mat og penger er en å snakke med noe uteliggere ofte ønsker aller mest. 

Det kan godt være at denne uteliggeren ikke ønsket mat, trengte mat, eller kanskje ikke tålte det du ga. 

Anonymkode: 0b29d...2b5

Kan du i det heletatt å lese? Hvor står det at jeg kasta mat på han?

Anonymkode: 8f43d...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Min mening: De fortjener ikke empati i det hele tatt.

Å være uteligger er noe de har valgt selv... med systemet vi har her i Norge ville alle fått hjelp om de ville det, og var villig til å gjøre en innsats. 

 

 

Anonymkode: 844d9...237

Du er tydeligvis uvitende og fordømmende og lever mest sannsynlig på den grønne gren. Manglende empatiske evner utviser du også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Så du gikk bare å kasta noe mat på han som du ikke ville ha selv? 

Før mat og penger er en å snakke med noe uteliggere ofte ønsker aller mest. 

Det kan godt være at denne uteliggeren ikke ønsket mat, trengte mat, eller kanskje ikke tålte det du ga. 

Anonymkode: 0b29d...2b5

Men narkotika tåler han?🙄

Anonymkode: e3f15...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turte ikke. Han hadde noe i hånden og man vet jo ikke hvordan de reagerer. 

Anonymkode: 8f43d...c97

Hvorfor drar du opp din(?) gamle tråd ved å svare på et spørsmål du allerede har svart på?🤔

Anonymkode: 78e4c...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang hadde jeg 20 baguetter med ost og skinke igjen etter et arrangement på jobb. Pakket hver og en i plast og dro til byen for å prøve å gi dem bort til tiggere. Alle jeg spurte ble glad og tok i mot, bortsett fra en som ble sur siden han heller ville ha med reker. Jeg tror du bare var uheldig.

Anonymkode: 7fdf3...14a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2019 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Men narkotika tåler han?🙄

Anonymkode: e3f15...a8c

Så det du sier er at narkomane ikke kan hverken ha cøliaki eller laktoseintoleranse?🤔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi mat til tiggere oppfattes som moralisme. Det er ikke mat som gjør at han tigger. Alle vet dette. Å gi mat er derfor et tegn på at du fordømmer måten han lever på.

Du kan mene hva du vil om narkomane og hvordan de lever, men hold det for deg selv. Ved å gi mat ytrer du en mening om deres liv.

Anonymkode: a0455...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noe på TV for en stund siden om narkomane. Der var det en som hadde vært narkoman og han sa at det beste var å ikke gi narkomane og alkoholikere noe som helst. Hverken mat eller penger.

På den måten nådde de Ground Zero og ville etter hver kanskje skjønne selv at de måtte få hjelp til avrusning. Så lenge de fikk litt penger og mat, så klarte de å overleve på en kaffekopp og ett tørt rundstykke.

Jeg er faktisk helt enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må først spørre vedkommende om han vil ja. Jeg har spurt flere som har vært ute om de vil ha mat, og samtlige har takket ja. Gir ikke penger av prinsipp da mat er langt viktigere enn dop.

Anonymkode: e630f...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Fikk med noe gratis med noe jeg kjøpte. Jeg liker ikke å kaste mat, ting folk kan ha bruk for så jeg tenkte at det var bedre å gi det til noen enn kaste det i søpla. Så en uteligger og prøvde å skjule at jeg gav han det, for jeg vil ikke fremstå som en godhetstyrann som viser at jeg gjør en god handling. Det var lite folk rundt og jeg la den diskret bort til han. Han likte det altså ikke.... 

men hadde han grunn til å bli sur? Han kunne spart penger på å ta denne. Mulig han ble sur fordi han ikke fikk penger til dop. 

Eller trodde han jeg var en godhetstyrann som bare ville føle meg bedre ved å gi han det?

Anonymkode: 8f43d...c97

en standard er at når du har gitt penger til tiggere er at dem vil ha mer. Som ny i byen og aldri i mitt liv hadde sett tiggere, så jeg ga jeg av godvilje mynter, men det tydeligvis ikke nok, responsen var en gretten stemme der hun krevde mer. Her etter går jeg bare forbi... 

Anonymkode: b022d...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 9.01, AnonymBruker skrev:

En gang hadde jeg 20 baguetter med ost og skinke igjen etter et arrangement på jobb. Pakket hver og en i plast og dro til byen for å prøve å gi dem bort til tiggere. Alle jeg spurte ble glad og tok i mot, bortsett fra en som ble sur siden han heller ville ha med reker. Jeg tror du bare var uheldig.

Anonymkode: 7fdf3...14a

Tror neppe du vet hvem du ga maten til.... kriminelle... 

Anonymkode: b022d...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Min mening: De fortjener ikke empati i det hele tatt.

Å være uteligger er noe de har valgt selv... med systemet vi har her i Norge ville alle fått hjelp om de ville det, og var villig til å gjøre en innsats. 

 

 

Anonymkode: 844d9...237

Asshole kalles sånne usympatiske personer som deg.

Du har mye å lære i livet, men det kan jo hende du opplever noe skikkelig jævlig en gang selv og tar noen øl for å roe ned en periode. Er den perioden lang og du får slappe av med noen øl, så kan avhengigheten fort komme. Da valgte du ikke selv å bli alkoholiker, du utviklet avhengighet i en sårbar periode.

Jeg synes du skal lese deg opp litt på hvordan dette kan skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...