Gå til innhold

Vil ha Tattovering, og foreldrene mine er uenige


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Du skader huden. Tatovering er ikke pynt. Jeg tror TS er svært usikker på denne tatoveringen, og egentlig ikke vil ha den. Ellers hadde ikke denne tråden blitt opprettet. Så håper TS tar til fornuftnog lar være å tatovere seg. 

Håper det blir forbudt, eller 30års grense så det dør ut av seg selv om noen år. 

Anonymkode: 195bb...7cd

Jeg synes at det burde være forbudt å være belærende ovenfor andre voksene mennesker. Du har ingenting med hva andre mennesker velger å gjøre med kroppen sin. 

Du velger igjen å ikke svare på spørsmålene mine om dine upassende valg av begrep i denne settingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.7.2018 den 14.25, AnonymBruker skrev:

Stygt, stygt, stygt

Anonymkode: 9a0c6...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bleket hår vokser ut igjen. Tattoveringer blir bare styggere med tiden.

Anonymkode: 9a0c6...4cc

Prinsippet er det samme da det handler om et ønske om å forby noe som en ikke liker. En må være passe navlebeskuende når en kan komme med en slik uttalese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Prinsippet er det samme da det handler om et ønske om å forby noe som en ikke liker. En må være passe navlebeskuende når en kan komme med en slik uttalese. 

Hvor har jeg sagt at jeg er for et forbud? Jeg sier at tattoveringer blir blekere med tiden. Jeg har aldri sagt at jeg ønsker et forbud

Anonymkode: 9a0c6...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er myndig og bestemmer over din egen kropp. Det at du må spørre om lov til å ta tatovering på et anonymt forum får meg til å tvile så mye på modenheten din at jeg vil råde deg til å ikke ta tatoveringen. Vent et år og se om du har like lyst på den da

Anonymkode: 60a22...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2018 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Herlighet, så glad jeg er for at du ikke er mora mi.. 

En stor sorg? Er du seriøs? Det er mye som kan være en stor sorg; alkoholmisbruk, skillsmisse, å ikke få barnebarn osv. 

Tatovering er ikke en av disse. Skjerp deg. 

Anonymkode: 05c62...cb7

Alvorlig talt. Hvilken rett har du til å be en person om å skjerpe seg bare fordi at personen har en helt annen mening enn deg 😮 

Ang. tatoveringer så synes jeg det kan være fint med små tatoveringer. Noe av det styggeste jeg ser er damer som er dekorert på store deler av kroppen, og når de står brud, har en fin kjole, er fine på håret osv, så ødelegges inntrykket for min del av store svarte tatoveringer oppover armene, på brystet og ryggen. 

Er veldig glad for ar min datter på 20 også synes det er stygt med masse og store tatoveringer. 

Anonymkode: 494ad...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 16.7.2018 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Alvorlig talt. Hvilken rett har du til å be en person om å skjerpe seg bare fordi at personen har en helt annen mening enn deg 😮 

Ang. tatoveringer så synes jeg det kan være fint med små tatoveringer. Noe av det styggeste jeg ser er damer som er dekorert på store deler av kroppen, og når de står brud, har en fin kjole, er fine på håret osv, så ødelegges inntrykket for min del av store svarte tatoveringer oppover armene, på brystet og ryggen. 

Er veldig glad for ar min datter på 20 også synes det er stygt med masse og store tatoveringer. 

Anonymkode: 494ad...deb

Jeg hadde tenkt at tatoveringen skulle være liten. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Snaskesnusken said:

Jeg synes at det burde være forbudt å være belærende ovenfor andre voksene mennesker. Du har ingenting med hva andre mennesker velger å gjøre med kroppen sin. 

Du velger igjen å ikke svare på spørsmålene mine om dine upassende valg av begrep i denne settingen. 

Du blander ab-koder. 

Og jo, tatoveringer skader huden permanent. Enig med hun som kaller det selvskading - hvorfor skal det være greit? Laserbehandling for å erstatte tatovering man angrer på, med store arr i stedet, håper jeg den enkelte idiot som angrer betaler ut av egen lomme. Man har heller ingen garanti for at den som tatoverer ikke bruker farlige blekkblandinger som potensielt er kreftfremkallende eller som etser bort alt du har av hud osv - hvem skal betale for det da, når du blir syk?? 

Anonymkode: 195bb...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene dine kan ikke bestemme om du vil ta en tatovering eller ikke siden du er myndig. Men tatoveringer koster penger og det kan være at de synes at du burde bruke pengene dine på mer nyttige ting (Tatoveringer havner på linje med unødvenig dyre sko eller klær når det kommer til økonomi...) eller at du er i en sårbar fase i livet hvor det kan tenkes at de mener at du lite kloke valg. Bestemme kan de dog ikke. 

Når det er sagt så tegnet jeg tatoveringer jeg hadde planer om å ta i 20-årene. Nå, et par - tre tiår senere, er jeg svært glad for at det aldri ble noe av. Kroppen og "imaget" forandrer seg gjerne etter hvert som man blir eldre og plutselig er ikke tatoveringen, som virket utrolig fin og spesiell da man tok den som 20 åring ikke like fin lenger. Og vil du på død og liv ha tatoveringer, så velg i hvert fall steder hvor de kan skjules med klær. Så for eksempel bilder av en godt voksen brud her om dagen iført en nydelig kjole, med vakker brudebukett og med en enorm tatovering på den ene armen. Det siste ødela inntrykket helt synes jeg. Eller damen jeg gikk bak i fjor sommer i lekker drakt med ditto sko, flott frisyre og hele den ene leggen dekket av en dårlig utført, utflytende tatovering. 

Men, som sagt, du bestemmer selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du blander ab-koder. 

Og jo, tatoveringer skader huden permanent. Enig med hun som kaller det selvskading - hvorfor skal det være greit? Laserbehandling for å erstatte tatovering man angrer på, med store arr i stedet, håper jeg den enkelte idiot som angrer betaler ut av egen lomme. Man har heller ingen garanti for at den som tatoverer ikke bruker farlige blekkblandinger som potensielt er kreftfremkallende eller som etser bort alt du har av hud osv - hvem skal betale for det da, når du blir syk?? 

Anonymkode: 195bb...7cd

NEI. Er du helt fjern? Google bilder av tattoo removal så ser du at de som har fjernet tatoveringer har INGEN arr eller noe. Huden er IKKE permanent skadet *slår seg selv i huet*

Anonymkode: 58fea...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI. Er du helt fjern? Google bilder av tattoo removal så ser du at de som har fjernet tatoveringer har INGEN arr eller noe. Huden er IKKE permanent skadet *slår seg selv i huet*

Anonymkode: 58fea...8ce

Har du i det hele tatt sett fjernede tatoveringer? Det har jeg - og jo, det vises.

Anonymkode: 6d9bc...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, Jegskulleønskeat said:

Hei. Nei, jeg er ikke usikker på tatoveringen og kommer til å ta den før eller siden. 

Hvis du var så sikker så hadde du vel bare gjort det, i stedet for å lage denne tråden? 

Du kommer til og angre.

Anonymkode: 195bb...7cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kropp, ditt valg. Mormor holdt på å få hjertestans da jeg tok min første tattovering. Jeg ville aldri hatt sånn at den ikke kunne skjules ved behov. Som feks på fingre, hender, ansikt og hals. Men armen ser jeg virkelig ikke problemer med. I dag er tattoveringer såpass vanlig og, at jeg tror virkelig ingen vil reagere på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at endel foreldre steiler, de vet tross alt hvordan verden egentlig funker. 

Hvis du vil stemple deg selv og behandles som sosioøkonomisk underklasse og du føler deg hjemme i harry-miljøet, go for it. 

 

Anonymkode: 434ee...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at endel foreldre steiler, de vet tross alt hvordan verden egentlig funker. 

Hvis du vil stemple deg selv og behandles som sosioøkonomisk underklasse og du føler deg hjemme i harry-miljøet, go for it. 

 

Anonymkode: 434ee...238

Haha, er så morro å lese alt det rare folk skriver i denne tråden 😂

Anonymkode: 05c62...cb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Du kjenner ikke meg, selvsagt. Jeg tok min første tatovering da jeg var 14, angrer ikke. Jeg tok min andre, da jeg var 15 angrer ikke på den heller, jeg tok min 3 da jeg var 15 1/2, den dekker halve ryggen, angrer ikke på den heller. Nå er jeg snart 43, og har brukt nærmere 300.000,- på tatoveringer, det angrer jeg ikke på. Get the point? 

Anonymkode: 9ba90...4dd

Hvem betalte alle disse tatoveringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, er så morro å lese alt det rare folk skriver i denne tråden 😂

Anonymkode: 05c62...cb7

Og noen har bare ikke forstått de sosiale kodene som ligger i ens utseendemessige uttrykk. 

Anonymkode: 434ee...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...