Bootybuilder Skrevet 3. oktober 2015 #901 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg synes ikke at noen må være kunde et sted for å få lov til å mene noe om en butikk. Dette minner om argumentene fra tråden om Fotballfruen; 'hvorfor bry seg hvis man ikke engang leser bloggen'? La oss holde slike grep unna denne tråden, ellers blir det bare fånyttig interndebattering. Er jo ganske legitimt å spørre om da ikke kan forstå hvorfor de ikke har riviera maison, det bør da ikke spille noen rolle at de ikke selger det der, da hun ikke kommer til å handle der uansett.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 4. oktober 2015 #902 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har vært interessert i å bli kunde, men har blitt veldig skeptisk fordi jeg ikke nødvendigvis tror alle regler og forskrifter blir overholdt. Det er viktig for meg å ikke støtte svart arbeid, og sosial dumping, og annen unndragelse av offentlige avgifter etc. Jeg har også flere ganger vurdert å ta turen til butikken, før de gikk konk. Så det at de ikke fører ett merke jeg liker er definitivt relevant for meg. Etter å ha tenkt meg om kan det være så enkelt som at Riviera Maison selv har nettbutikk og da kanskje ekskluderer de som vil selge samme varer på nett. Nettbutikker har potensiale for ett endeløst marked. Helt greit. Jeg er ikke fremmed for forumer, og vet at det fra tid til annen vil være surmaga kommentarer (gjerne uten relevans og som avsporing), de biter ikke så hardt fast hos meg. No hard feelings altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lipstick1 Skrevet 4. oktober 2015 #903 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg og ei venninne var på åpningen av den nye butikken. Hun skrev at de skulle ha GODE tilbud osv.. De GODE tilbudene var 20%... De eneste som fikk goodiebag var de som kjøpte noe. Stod foran noen i køen som fikk vite prisen på det de skulle kjøpe (var dårlig merket pris) og de gikk. Så flere som dro derfra. Kjøpte ingenting selv, da man får kjøpt det mye billigere andre steder. Ble helt ærlig litt flau av å være der.. Det var mange der, ja, men jeg hørt folk hvisket rundt om prisene.. Var også på konkurssalget på villapaprika og da begynte ho også salget med 20%. Eeh.. Når det snakkes om konkurssalg så forventet jeg rundt 50% så gadd ikke kjøpe noe da heller. Jeg kommer nok ikke til å bli kunde hos Stylebynorway. Det er ganske overpriset der, så forundrer meg ikke om det går konkurs snart heller... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 4. oktober 2015 #904 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg og ei venninne var på åpningen av den nye butikken. Hun skrev at de skulle ha GODE tilbud osv.. De GODE tilbudene var 20%... De eneste som fikk goodiebag var de som kjøpte noe. Stod foran noen i køen som fikk vite prisen på det de skulle kjøpe (var dårlig merket pris) og de gikk. Så flere som dro derfra. Kjøpte ingenting selv, da man får kjøpt det mye billigere andre steder. Ble helt ærlig litt flau av å være der.. Det var mange der, ja, men jeg hørt folk hvisket rundt om prisene.. Var også på konkurssalget på villapaprika og da begynte ho også salget med 20%. Eeh.. Når det snakkes om konkurssalg så forventet jeg rundt 50% så gadd ikke kjøpe noe da heller. Jeg kommer nok ikke til å bli kunde hos Stylebynorway. Det er ganske overpriset der, så forundrer meg ikke om det går konkurs snart heller... Er dette sant? Hun har jo skrytt sånn av hvor bra denne kundekvelden gikk. Merkelig at ikke alle fikk goddiebags! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lipstick1 Skrevet 4. oktober 2015 #905 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ja, dessverre.. Hun sa at vi måtte si i fra når vi dro så vi fikk goodiebags, men det var noen som gikk uten å si i fra, inkludert meg selv. Når jeg har vært på andre eventer så har vi fått goodiebagen idet vi kommer, men det gjorde vi altså ikke her. Jeg var der bare i ca 30 minutter så det kan jo hende at flere har kommet etter jeg dro. Selvfølgelig min egen feil at jeg ikke sa i fra, men syns helt ærlig vi burde fått den da vi ankom. Min venninne kjøpte et par småting der og goodiebagen var ikke så mye å skryte av egentlig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 4. oktober 2015 #906 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ja, dessverre.. Hun sa at vi måtte si i fra når vi dro så vi fikk goodiebags, men det var noen som gikk uten å si i fra, inkludert meg selv. Når jeg har vært på andre eventer så har vi fått goodiebagen idet vi kommer, men det gjorde vi altså ikke her. Jeg var der bare i ca 30 minutter så det kan jo hende at flere har kommet etter jeg dro. Selvfølgelig min egen feil at jeg ikke sa i fra, men syns helt ærlig vi burde fått den da vi ankom. Min venninne kjøpte et par småting der og goodiebagen var ikke så mye å skryte av egentlig... Men hvorfor sier du da at det kun var de som kjøpte som fikk goodiebag? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lipstick1 Skrevet 4. oktober 2015 #907 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg beklager, det var ikke meningen. Var vel egentlig bare slik jeg oppfattet det. Var ikke meningen å spre feil informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basil Skrevet 4. oktober 2015 #908 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hva inneholdt goodiebagen da? Hun burde jo kanskje gått litt i seg selv og prise ned litt når man kan kjøpe samme tingene på NILLE til en billigere pris.. Er vel en grunn til konkurser og div. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 4. oktober 2015 #909 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hadde nok tjent bedre hvis prisene var bedre også. Folk er ikke dumme, selvfølgelig kjøper de der det er billigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 4. oktober 2015 #910 Del Skrevet 4. oktober 2015 Klødde meg litt i hodet over Camillas svar på dette spørsmålet: Link til screenshot. Svaret: Link til screenshot. Det som er nytt med Style by Norway i forhold til Villa Paprika er altså at det har fokus på nett og at det er nytt. Kom forresten over denne artikkelen fra Fredrikstad Blad som ble publisert 21. april i år, ca seks uker før VP konkursen (i følge Proff.no ble konkursen registrert 9. juni i år). Jeg reagerte på dette avsnittet: Link til screenshot. AS'et Style by Norway ble etablert 4/6, altså noen dager før VP gikk konkurs etc.) og her sier hun jo at de skal selge ut varene og stenge butikken en periode for å gi den en make over og at de skal få flere nye og spennende leverandører. Mulig hun ikke skjønte det selv da, siden hun ble så sjokkert over at VP gikk konk. 04.10.15 22:33 - Redigert for å gjøre om bilder til linker. Ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte. Phaedra,adm 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 4. oktober 2015 #911 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har venninner som er ..litt vimsete iblant, slik Camilla kan virke. Om det er noe på gang jeg ikke ønsker å kringkaste så innlemmer jeg dem aldri i det før alt er overstått. Det er ikke fordi de sladrer eller driver med ryktespredning, men de bare klarer ikke å la være å røpe seg, hinte voldsomt eller bare plumpe ut med noe. Det er meget mulig at de ikke har involvert henne i mye av det driftsøkonomiske, og at hun faktisk ikke visste sikkert at dette kom til å skje. Hun er verken noen stor diplomat eller strateg, så kanskje mye av hennes harme rundt dette skyldes at hun ikke ble fortalt eller forsto at det gikk den veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 4. oktober 2015 #912 Del Skrevet 4. oktober 2015 Den 10/4/2015 at 3.12, TallulahBGood skrev: Jeg har venninner som er ..litt vimsete iblant, slik Camilla kan virke. Om det er noe på gang jeg ikke ønsker å kringkaste så innlemmer jeg dem aldri i det før alt er overstått. Det er ikke fordi de sladrer eller driver med ryktespredning, men de bare klarer ikke å la være å røpe seg, hinte voldsomt eller bare plumpe ut med noe. Det er meget mulig at de ikke har involvert henne i mye av det driftsøkonomiske, og at hun faktisk ikke visste sikkert at dette kom til å skje. Hun er verken noen stor diplomat eller strateg, så kanskje mye av hennes harme rundt dette skyldes at hun ikke ble fortalt eller forsto at det gikk den veien. Det kan godt være hun ikke forstår alvoret i slike saker, men det fratar henne likevel ikke ansvaret når hun står oppført som deleier og/eller styremedlem. Dersom hun fordummer svarene sine bevisst, eller de bare er dumme, så har hun likevel ett juridisk om ikke etisk ansvar for sine handlinger. Ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte. Phaedra,adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 4. oktober 2015 #913 Del Skrevet 4. oktober 2015 Den 4.10.2015 at 17.20, Christiane_W skrev: Klødde meg litt i hodet over Camillas svar på dette spørsmålet: Skjermbilde 2015-10-04 kl. 16.49.06.png Svaret: Skjermbilde 2015-10-04 kl. 16.49.18.png Det som er nytt med Style by Norway i forhold til Villa Paprika er altså at det har fokus på nett og at det er nytt. Kom forresten over denne artikkelen fra Fredrikstad Blad som ble publisert 21. april i år, ca seks uker før VP konkursen (i følge Proff.no ble konkursen registrert 9. juni i år). Jeg reagerte på dette avsnittet: Skjermbilde 2015-10-04 kl. 17.07.49.png Det er jo flere som har reagert på at konkursen virket planlagt (de kjøpte konkursboet, hadde lokaler klare til konkurssalg, AS'et Style by Norway ble etablert 4/6, altså noen dager før VP gikk konkurs etc.) og her sier hun jo at de skal selge ut varene og stenge butikken en periode for å gi den en make over og at de skal få flere nye og spennende leverandører. Mulig jeg har overaktiv fantasi, men for meg bekrefter Camilla at konkursen var planlagt i denne artikkelen. Mulig hun ikke skjønte det selv da, siden hun ble så sjokkert over at VP gikk konk. . Dette oppsummerer stort sett det meste! *tommelopp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 4. oktober 2015 #914 Del Skrevet 4. oktober 2015 Den 10/4/2015 at 3.49, canacas skrev: Det kan godt være hun ikke forstår alvoret i slike saker, men det fratar henne likevel ikke ansvaret når hun står oppført som deleier og/eller styremedlem. Dersom hun fordummer svarene sine bevisst, eller de bare er dumme, så har hun likevel ett juridisk om ikke etisk ansvar for sine handlinger. Absolutt 100% enig! Jeg leste en annen artikkel som omhandlet farens konkurser som kom i forkant av hennes. Det var en veldig interessant artikkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 4. oktober 2015 #915 Del Skrevet 4. oktober 2015 Her er artikkelen:http://touch.f-b.no/nyheter/ni-ansatte-mister-jobben-etter-konkurs/s/2-2.952-1.8617896 Fant også dette:http://www.proff.no/rolle/finn-arild-johansen/gressvik/125560/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 4. oktober 2015 #916 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hjelp for noen blodpriser på det hun selger da.Hvem har råd til slike møbler og interiør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 4. oktober 2015 #917 Del Skrevet 4. oktober 2015 Den 10/4/2015 at 0.58, TallulahBGood skrev: Det var tilsynelatende mye som lå til rette i forkant av denne konkursen, som det du skriver i ditt innlegg er et godt eksempel på. Leverandørene klaget på at hun hadde bestilt såpass mye varer, "fylt opp varelageret" kun dager før de slo seg konkurs. Hun selv bortforklarte dette med at de kjempet til siste stund, og at årsaken til at det ble de som kjøpte varelageret var at ingen andre ville by på det. Det er i kommentarfeltet mest info om dette finnes, for hennes versjoner henger ikke alltid på greip. Her er det garantert mye å finne for dem som leter. Jeg lurer på hva leverandørenes versjon av dette er, bl.a.. Ettersom mannen min er bortreist og jeg ikke hadde så mye annet å finne på i kveld bestemte jeg meg for å ta en titt på innlegg og kommentarer på Villa Paprika bloggen i tiden rett før og rett etter konkursen. Noen dager etter konkursen la hun ut dette innlegget som fremstår som et svar til kritikerene. Hun har slettet kritiske kommentarer, de som står igjen er støttende og positive. Noen eksempler: Link til screenshot. Link til screenshot. Link til screenshot. På kommentarene jeg har tatt screenshot av er det tydelig at enkelte leverandører har kommentert og kommet med sitt synspunkt, men de kommentarene er slettet. Den 10/4/2015 at 3.12, TallulahBGood skrev: Jeg har venninner som er ..litt vimsete iblant, slik Camilla kan virke. Om det er noe på gang jeg ikke ønsker å kringkaste så innlemmer jeg dem aldri i det før alt er overstått. Det er ikke fordi de sladrer eller driver med ryktespredning, men de bare klarer ikke å la være å røpe seg, hinte voldsomt eller bare plumpe ut med noe. Det er meget mulig at de ikke har involvert henne i mye av det driftsøkonomiske, og at hun faktisk ikke visste sikkert at dette kom til å skje. Hun er verken noen stor diplomat eller strateg, så kanskje mye av hennes harme rundt dette skyldes at hun ikke ble fortalt eller forsto at det gikk den veien. Ut fra svarene hun ga til folk som kommenterte innlegget om konkursen kan det se ut som du har rett i at hun ikke har vært involvert i det driftsøkonomiske. Eller hun har ikke forstått det hun har blitt fortalt. Tror hun er bedre på "stæsjing" enn forretningsdrift. Link til screenshot. Link til screenshot. Link til screenshot. Link til screenshot. Den 10/4/2015 at 3.49, canacas skrev: Det kan godt være hun ikke forstår alvoret i slike saker, men det fratar henne likevel ikke ansvaret når hun står oppført som deleier og/eller styremedlem. Dersom hun fordummer svarene sine bevisst, eller de bare er dumme, så har hun likevel ett juridisk om ikke etisk ansvar for sine handlinger. Jeg syns hele greia er suspekt, men veldig kalkulert. Så det er vel kanskje en som har peil på konkurser som har skissert det hele. Den 10/4/2015 at 4.38, TallulahBGood skrev: Absolutt 100% enig! Jeg leste en annen artikkel som omhandlet farens konkurser som kom i forkant av hennes. Det var en veldig interessant artikkel. Allerede i intervjuet med Fredrikstad Blad i slutten av april fortalte Camilla at det var endringer på gang. (Se mitt forrige innlegg i denne tråden.) I det siste avsnittet i dette innlegget (som ble publisert kvelden før konkursen var et faktum) synes jeg det er det tydelig at Camilla var klar over hva som er i ferd med å skje og at hun var forberedt på at det ville bli en del kritikk. Link til screenshot. Samme dag som Villa Paprika ble slått konkurs endret Camilla brukernavn på Instagram til stylebynorway. (Flere kommentarer til innlegget om konkursen spør om hun har endret brukernavn på IG og hun bekrefter det. Link til screenshot av et spørsmål og svaret fra Camilla.) De etablerte AS'et Style by Norway få dager før Villa Paprika ble slått konkurs. Dagen etter at VP ble slått konkurs annonserte Camilla at det nye firmaet hadde kjøpt konkursboet og at de skulle ha konkurssalg. Dette var en onsdag og konkurssalget var fredag og lørdag (og søndag ved behov). I det samme innlegget skrev hun at de jobbet med ny nettbutikk, men den var ikke klar enda. Om konkursen kom som en stor overraskelse tviler jeg sterkt på at de hadde klart å skaffe lokaler og få det klart til konkurssalg så raskt. Ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte. Phaedra,adm 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. oktober 2015 #918 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Den 4.10.2015 at 0.44, Christiane_W skrev: Ettersom mannen min er bortreist og jeg ikke hadde så mye annet å finne på i kveld bestemte jeg meg for å ta en titt på innlegg og kommentarer på Villa Paprika bloggen i tiden rett før og rett etter konkursen. Noen dager etter konkursen la hun ut dette innlegget som fremstår som et svar til kritikerene. Hun har slettet kritiske kommentarer, de som står igjen er støttende og positive. Noen eksempler: Link til screenshot. Link til screenshot. Link til screenshot. På kommentarene jeg har tatt screenshot av er det tydelig at enkelte leverandører har kommentert og kommet med sitt synspunkt, men de kommentarene er slettet. Ut fra svarene hun ga til folk som kommenterte innlegget om konkursen kan det se ut som du har rett i at hun ikke har vært involvert i det driftsøkonomiske. Eller hun har ikke forstått det hun har blitt fortalt. Tror hun er bedre på "stæsjing" enn forretningsdrift. Link til screenshot. Link til screenshot. Link til screenshot. Link til screenshot. Allerede i intervjuet med Fredrikstad Blad i slutten av april fortalte Camilla at det var endringer på gang. (Se mitt forrige innlegg i denne tråden.) I det siste avsnittet i dette innlegget (som ble publisert kvelden før konkursen var et faktum) synes jeg det er det tydelig at Camilla var klar over hva som er i ferd med å skje og at hun var forberedt på at det ville bli en del kritikk. Link til screenshot. Samme dag som Villa Paprika ble slått konkurs endret Camilla brukernavn på Instagram til stylebynorway. (Flere kommentarer til innlegget om konkursen spør om hun har endret brukernavn på IG og hun bekrefter det. Link til screenshot av et spørsmål og svaret fra Camilla.) De etablerte AS'et Style by Norway få dager før Villa Paprika ble slått konkurs. Dagen etter at VP ble slått konkurs annonserte Camilla at det nye firmaet hadde kjøpt konkursboet og at de skulle ha konkurssalg. Dette var en onsdag og konkurssalget var fredag og lørdag (og søndag ved behov). I det samme innlegget skrev hun at de jobbet med ny nettbutikk, men den var ikke klar enda. Om konkursen kom som en stor overraskelse tviler jeg sterkt på at de hadde klart å skaffe lokaler og få det klart til konkurssalg så raskt. Nå så jeg plutselig hvor glade hjem-dama har kopiert siste innlegget sitt i fra . Det er fra det innlegget Camilla publiserte kvelden før konkursen. Endret 15. februar 2016 av Bond 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. oktober 2015 #919 Del Skrevet 5. oktober 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 5. oktober 2015 #920 Del Skrevet 5. oktober 2015 Nå så jeg plutselig hvor glade hjem-dama har kopiert siste innlegget sitt i fra . Det er fra det innlegget Camilla publiserte kvelden før konkursen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg