Gjest PetronellaPetrine Skrevet 1. august 2016 #5041 Del Skrevet 1. august 2016 Tenker dramatiserende/hysterisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 1. august 2016 #5042 Del Skrevet 1. august 2016 Aah, hvis man fjerner Kul fargede detalj, så gir det mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaraAvis78 Skrevet 1. august 2016 #5043 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) 1 time siden, Vipser skrev: I det siste innlegget skriver hun: "Fra hallen kommer vi videre inn til en åpen stue,trappegang og kjøkken løsning. Jeg har valgte å holde fargen på veggene i en grå tone som har litt blåskjær i seg og som passer sammen med de hvite listene, Kul fargede detalj veggene og gulvet. Fargen heter Pastell grå og er kald og ren" Kan noen forklare meg hva som menes? Hallen??? Fra Wikipedia: "In architecture, a hall is a relatively large space enclosed by a roof and walls " Endret 1. august 2016 av RaraAvis78 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruMacchiato Skrevet 1. august 2016 #5044 Del Skrevet 1. august 2016 23 minutter siden, RaraAvis78 skrev: Hallen??? Fra Wikipedia: "In architecture, a hall is a relatively large space enclosed by a roof and walls " Ei venninne av meg vokste opp i en diger villa, og de hadde hall. Den lå innenfor entreen, og hadde en takhøyde på ca seks meter (to store etasjer). Fra hallen kunne man gå opp en av de to store trappene, eller videre inn i hovedstuen. På sidene av hallen lå dører til gjestebad, kjøkken, spisestue osv. Selve hallen var vel 50 kvm eller så. Så i slike tilfeller finnes hall. Det C har kalles "gang". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaraAvis78 Skrevet 1. august 2016 #5045 Del Skrevet 1. august 2016 Hadde så sansen for Camilla i Ungde Mødre, en litt vimsete og "kort", men søt tenåringsmor. Interiøret hennes da imponerte meg, og jeg synes hun hadde det så gjennomført og "ordentlig". Et sted på veien forsvant dette, og nå framstår alt som rot og kaos, både dama og interiøret. Og det er i grunn trist å se... Tror aldri jeg har opplevd en så selvsentrert person som er helt avhengig av å bli snakket om. Det er jo hun selv som har skapt dette sirkuset, og hun elsker det! Hun legger jo ut små agn hele tiden, som hun ligger i buskene og venter på at skal bli snappet opp....Istedet for å ligge lavt (siden det er SoMe som er årsaken til alle hennes problemer), så lager hun seg en tredje IG konto?!? Igjen..trist å se... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaraAvis78 Skrevet 1. august 2016 #5046 Del Skrevet 1. august 2016 1 minutt siden, FruMacchiato skrev: Ei venninne av meg vokste opp i en diger villa, og de hadde hall. Den lå innenfor entreen, og hadde en takhøyde på ca seks meter (to store etasjer). Fra hallen kunne man gå opp en av de to store trappene, eller videre inn i hovedstuen. På sidene av hallen lå dører til gjestebad, kjøkken, spisestue osv. Selve hallen var vel 50 kvm eller så. Så i slike tilfeller finnes hall. Det C har kalles "gang". Camilla lever jo i et luftslott, så selvfølgelig er hennes gang/vindfang en hall 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 1. august 2016 #5047 Del Skrevet 1. august 2016 Hvor i det rekkehuset til Camilla finner vi en hall? En hall ser jeg for meg finnes i store villaer. Type det bilde jeg legger ved. At hun har en mellomgang med en trapp til 2 etg. skal jeg ikke protestere på, men å kalle det en hall, blir litt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 1. august 2016 #5048 Del Skrevet 1. august 2016 Tror det er andre, mer relevante emner som bør diskuteres relatert til den selverklært største interiørbloggeren i Norge enn hvorvidt rekkehuset inneholder en gang eller en hall. For eksempel korrekt merking og hvorfor hun ikke konkret kan beskrive detaljer, sponsorer/annonsører og fargekoder osv. Har hun i det hele tatt noen som helst form for relevant utdannelse for å kunne tilby interiørveiledning? Og siden veiledningen momses, hva er firmanavnet/organisasjonsnummeret? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaraAvis78 Skrevet 1. august 2016 #5049 Del Skrevet 1. august 2016 Et siste velmenende (helt sant!) råd til deg Camilla (jeg vet du er her inne å leser): Du skriver i siste blogginnlegg: "Til alle som "maser" om taket. Dette er ikke ferdig , det skal sparkles og gjevenes ut, men pga fellesferien blir dette gjort ferdig i slutten av august. Da skal lister sprakes og males med taket" Vær så snill å vent med dette. Du ligger da sannsynligvis på føden (eller har født?), og slik oppussing er ikke forenling med små spedbarn og sarte lunger! Det vil bli støv over ALT! Du skriver at sengen hennes er redd opp, klærne er vasket,bleier ligger framme på badet. Etter en slik operasjon må hele huset vaskes ned...vegger, tak og gulv + alt av tekstiler. Selv om du "telter" inn stuen i plast, vil det finkornete støvet finne veien over alt! Jeg har pusset opp 2 hus i mitt liv, og er så glad for at jeg gjorde det FØR jeg fikk barn!!(jeg er også i bransjen). Kos deg heller nå disse siste ukene som gravid og gled deg over det lille mirakelet som snart kommer, - Rome ble ikke bygget over natten :-) 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 1. august 2016 #5050 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) 2 timer siden, RaraAvis78 skrev: Hallen??? Fra Wikipedia: "In architecture, a hall is a relatively large space enclosed by a roof and walls " 1 time siden, FruMacchiato skrev: Ei venninne av meg vokste opp i en diger villa, og de hadde hall. Den lå innenfor entreen, og hadde en takhøyde på ca seks meter (to store etasjer). Fra hallen kunne man gå opp en av de to store trappene, eller videre inn i hovedstuen. På sidene av hallen lå dører til gjestebad, kjøkken, spisestue osv. Selve hallen var vel 50 kvm eller så. Så i slike tilfeller finnes hall. Det C har kalles "gang". Jeg er ikke akkurat fan av VP og dramaet hennes, men her synes jeg dere hakker unødvendig, altså. Vi har bygd hus, og jeg mente bestemt å huske at entréen/gangen var merket med "hall" på plantegningen. Sjekket nå, og det stemte. Den var vel på 20 m2, tenker jeg. Jeg har vært inne på nettsider til flere husleverandører, og jeg ser det samme der. Alt fra 6 m2 og opp til 20-25 m2 - de er alle oppført som "hall". Eksempel: https://alvsbyhus.no/husmodeller/bruse/ Endret 1. august 2016 av Bodillen 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WalkerTexas Skrevet 1. august 2016 #5051 Del Skrevet 1. august 2016 Enig med @Bodillen Mannen min sier "hall" om vår høyst ordinære gang i et hus fra 70 - tallet, og han er en meget jordnær sjel fra bondegård uten spor av stormannsgalskap Jeg tror noen bare bruker disse uttrykkene om hverandre uten å tenke over at de egentlig representerer to forskjellige ting. Er ellers veldig enig med de som kritiserer bildekvaliteten, bildene er gjentakende, uskarpe, har dårlig utsnitt og er overeksponert. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 1. august 2016 #5052 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) . Endret 1. august 2016 av Cornucopia Feilsitering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 1. august 2016 #5053 Del Skrevet 1. august 2016 16 timer siden, MadameDeRosa skrev: Helt ærlig syns jeg mange av innleggene her er over streken. Om hun har IKEA-bagger under senga, hva så? Og jeg tror at det siste en person i den situasjonen trenger, er å bli mobbet. Det er ikke annet enn destruktivt. Jeg har ikea bagger med klær selv jeg, ha ha, så slapp av. Har ikke gidder å lagd hyller i skapet, jeg lever og har det bra fordet. Gud av meg å ta på vei for noe sånt 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 1. august 2016 #5054 Del Skrevet 1. august 2016 28 minutter siden, Keikolina skrev: Jeg har ikea bagger med klær selv jeg, ha ha, så slapp av. Har ikke gidder å lagd hyller i skapet, jeg lever og har det bra fordet. Gud av meg å ta på vei for noe sånt 😁 Det car bare ett av mange eksempler på kommentarer her inne som er unødvendige. That's all. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 1. august 2016 #5055 Del Skrevet 1. august 2016 Hun har nå 4 IG kontoer: villapaprika_selger, villapaprikablogg, camilla_villapaprika, camillaheltprivat_ ... Selv ville jeg lagt til kun familie og venner på en privat konto. Uansett blir vel de private kontoene åpnet hver gang det kommer et klage/dramainnlegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 1. august 2016 #5056 Del Skrevet 1. august 2016 2 timer siden, RaraAvis78 skrev: Hadde så sansen for Camilla i Ungde Mødre, en litt vimsete og "kort", men søt tenåringsmor. Interiøret hennes da imponerte meg, og jeg synes hun hadde det så gjennomført og "ordentlig". Et Igjen..trist å se... Veldig enig. Husker jeg fulgte med på unge mødre den gangen, hadde baby selv. Hun virket så voksen og ordentelig for alderen. Hadde det så fint og gjennomført hjemme og var i det hele tatt en fin figur. Tenker at hun egentlig er det også, men bloggen og offentligheten har "ødlagt" henne. Nesten identisk hva som har skjedd med Anna Rasmussen også. De har ikke tålt all oppmerksomhet som populariteten har gitt dem. Alt av feiltrinn, smeller, vanskeligheter og personlige problemer kommer delvis frem samtidig som det skal holdes en paralell perfekt fasade. Det blir for mye å holde styr på, ting stokker seg, løgner dekker over løgner og de tuller seg inn i så mye unødvendig rot. Kjære Camilla. Det er jo du selv som har valgt å publisere alt det private!! Det er ingen som har tvunget deg til det! Du må bli enig med deg selv om hvordan du ønsker VillaPaprika skal være. Hvis du skal få slutt på all negativ oppmerksomhet så slutt å del personlige ting!! Bloggen er ingen dagbok, bruk venner, familie og evt hjelpeapparat til å takle motgang og vanskeligheter. Jeg velger å ikke følge deg på den private instagram. Kunne fint hatt presentert meg og kommet med en god grunn til hvorfor jeg vil følge deg, men det hindrer meg ikke i å diskutere deg her. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 1. august 2016 #5057 Del Skrevet 1. august 2016 Og enda et råd til deg Camilla... Bruk litt tid på å lese igjennom innleggene før du poster!! Det er utrolig mange slurvefeil som LETT kan plukkes vekk. Det er mye dårlig språk også, men det er klart det er værre å være sin egen korrekturleser når det gjelder dette. Les setningene høyt for deg selv og spør deg selv om det gir mening. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 1. august 2016 #5058 Del Skrevet 1. august 2016 Og bildene er uklare og irriterende å se på. Burde fått et fotokurs sponset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 1. august 2016 #5059 Del Skrevet 1. august 2016 Bladde meg litt bakover i bloggen, og i august 2014 kunne den vise til langt bedre billedkvalitet, bedre språk, færre utagerende innlegg, mindre privatliv, mye mer interiør, og en friskere utseende bloggeier med guts og livsglede. Jeg kjente nesten ikke bloggeieren igjen. Kontrasten til idag er veldig stor, og vitner om at bloggeieren burde ha tatt seg fri fra blogg under svangerskapet for å få litt ro og ordne opp i andre og mer private ting. Det er jo helt åpenbart at ting ikke er bra. Derfor håper jeg også at det i denne tråden kan debatteres mer saklig og konstruktivt enn det gjøres til tider her, for ofte er det mye flisespikking og repetisjon på emner som egentlig ikke er spesielt relevant i forhold til bloggen. Tråden handler tross alt om bloggen Villa Paprika, så selv om bloggeieren selv, i noe hun ser på som en vanskelige situasjon, ikke holder privatlivet sitt unna offentligheten og stadig gjør den til tema på bloggen, så er det ikke nødvendig at vi brukere legger flere sten til byrden når hun åpenbart sliter. Jeg forsvarer ikke tullballet til bloggeieren her, hun publiserer veldig dumme ting ut fra eget valg. Men om hun gjør veldig dårlige valg ved å utlevere sitt og andres privatliv, så kan vel vi brukere her være større når hun langer ut, og holde oss til de temaene som dreier seg om bloggen, firmaet og driften. Virkeligheten biter henne tidsnok i rumpa, og det vil sannsynligvis andre private anliggender også gjøre uten vår innblanding eller dissekering. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 1. august 2016 #5060 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg har også merket meg at hun tok mye bedre bilder før! Jeg har gjort meg noen tanker om dette. Kan det hende hun duser bildene for at detaljene skal bli uklare? Etter massiv kritikk her inne pga slurvete hastverksarbeid... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg