accountdeleted Skrevet 23. juli 2016 #4761 Del Skrevet 23. juli 2016 1 time siden, Joppe skrev: Kjøkkenet er helt ok, men det krasjer helt med vasken og dekor-listene hun har smelt på halvøyen. For min del er ikke stilen gjennomført for fem flate øre. Frontene tilhører en minimalistisk/nordisk stil....resten er landstil/cottage....absolutt ikke i samsvar. Enig. Hadde huset vært såpass gammelt at listene hørte hjemme i den opprinnelige stilen, og at man deretter kjørte en bevisst stilmiks med moderne innslag i hele huset, så hadde det funket. Det kan faktisk bli veldig lekkert om man vet hva man holder på med. Men ikke i et rekkehus med kun et par tiår på baken. Men hun skal ha for å være tro mot sin stil ellers i huset. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakeitup Skrevet 23. juli 2016 #4762 Del Skrevet 23. juli 2016 2 timer siden, gjärd skrev: Skulle ikke Martine overta bloggen? For typ lenge siden Martine har fått seg jobb et annet sted :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 23. juli 2016 #4763 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) 12 timer siden, shakeitup skrev: Martine har fått seg jobb et annet sted :-) Så bra! Hun virker som en solid og arbeidsom ung kvinne, og jeg håper hun trives godt i den nye jobben sin. Endret 24. juli 2016 av TallulahBGood Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakeitup Skrevet 23. juli 2016 #4764 Del Skrevet 23. juli 2016 1 minutt siden, TallulahBGood skrev: Så bra! Hun virker som en solid og arbeidssom ung kvinne, og jeg håper hun trives godt i den nye jobben sin. Hun trives veldig godt hos Transcom :-) 1 minutt siden, TallulahBGood skrev: Så bra! Hun virker som en solid og arbeidssom ung kvinne, og jeg håper hun trives godt i den nye jobben sin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 24. juli 2016 #4765 Del Skrevet 24. juli 2016 10 timer siden, Joppe skrev: Kjøkkenet er helt ok, men det krasjer helt med vasken og dekor-listene hun har smelt på halvøyen. For min del er ikke stilen gjennomført for fem flate øre. Frontene tilhører en minimalistisk/nordisk stil....resten er landstil/cottage....absolutt ikke i samsvar. Jeg er helt enig med deg. De frontene matcher ikke resten av elementene i kjøkkenet. Det er mulig det kunne funket uten dekorlistene og med en annen benkeplate, vask og blandebatteri, men sånn som det fremstår nå er det bare en gigantisk stilkræsj i mine øyne. I innlegget "Kjøkkenet mitt har blitt en drøm" skriver Camilla at selv hun endte med innredning fra IKEA har hun ikke spart på noe. Jeg får det ikke helt til å stemme. Noen observasjoner: Benkeplatene er i laminat fra IKEA. Det er blant de billigste benkeplatene man kan kjøpe. Det er ikke noe i veien for å kjøpe benkeplater fra en annen kjøkkenforhandler. Jeg har selv solgt både granitt, Corian og komposittplater til kunder med kjøkken fra IKEA og Kvik mange ganger. Vask og blandebatteri er fra IKEA. Nok en gang er det billig - tilsvarende stil på vask og blandebatteri et annet sted ville nok være både to og tre ganger så dyrt. Ovn, micro (?), topp og ventilator er fra IKEA. Camilla påstår at hun elsker å lage mat og da skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke har lagt litt mer penger hvitevarer av litt høyere kvalitet enn IKEAs. Jeg synes heller ikke planløsningen er god. Personlig ville jeg plassert vasken foran vinduet og flyttet koketoppen til midten av veggen der vasken er i dag. Da hadde det vært mer plass mellom vask og koketopp, som står veldig tett nå, og halvøy hadde vært ren arbeids-/avsetnings-/spiseplass. Dette ville vært mer omfattende og er en dyrere løsning enn å beholde ting der de var plassert på det gamle kjøkkenet, så jeg antar at det er en blanding av sparing av penger og tid som er grunnen til at de har valgt å løse det som de har gjort. Alt i alt et helt ok kjøkken, men det kunne vært så mye finere med andre fronter og mer funksjonelt om det hadde blitt lagt ned litt mer både tid og penger i det. Det er ikke noe galt med å velge kjøkken fra IKEA, men jeg blir oppgitt over at Camilla skal ha det til at hun ikke har spart på noe og prøver å få det til å høres ut som hun har valgt fra øverste hylle. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 24. juli 2016 #4766 Del Skrevet 24. juli 2016 C skriver at hun endte på Ikea kjøkken rett og slett pga av leveringstiden. En leser lurer på om Ikea kjøkkenet faktisk ikke er bra nok når C skriver det sånn. Da svarer C at hun ble sponset av en annen kjøkkenleverandør, men at det ble for lenge å vente 11 uker på å få levert det. Når hun svarer slik, tolker jeg det til at Ikea kjøkkenet absolutt ikke er drømmekjøkkenet. Selv ville jeg heller ha ventet 11 uker på drømmekjøkkenet. Men der i gården skal alt helst ha skjedd i går. (Får ta med at jeg ikke sluker rått alt det C skriver, så det kan være andre grunner for at hun valgte bort det sponsede kjøkkenet og endte opp med Ikea.) Om Ikea kjøkkenet er sponset, kan det kanskje også være forklaringen på at alle deler av kjøkkenet er derfra. Enig med deg. når det gjelder planløsning. Det burde vært mer plass mellom koketopp og oppvaskbenk. Ser tungvint ut å jobbe i den kroken. Jeg er glad jeg har god plass på begge sider av koketopp. Frontene passer overhodet ikke til resten av stilen i leiligheten, (og det samme gjelder for øvrig baderomsinnredningen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 24. juli 2016 #4767 Del Skrevet 24. juli 2016 9 timer siden, shakeitup skrev: Martine har fått seg jobb et annet sted :-) Så godt å høre. De er heldige for hun virker som en arbeidsom og flott jente. Håper hun trives der og at den nye arbeidsgiveren vet å sette pris på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 24. juli 2016 #4768 Del Skrevet 24. juli 2016 Så man kan ikke lage god mat på hvitevarer fra IKEA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 24. juli 2016 #4769 Del Skrevet 24. juli 2016 14 timer siden, shakeitup skrev: Hun trives veldig godt hos Transcom :-) Så hu jobber med telefonsalg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 24. juli 2016 #4770 Del Skrevet 24. juli 2016 51 minutter siden, Monky skrev: Så hu jobber med telefonsalg? Driver ikke de med inkasso? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 24. juli 2016 #4771 Del Skrevet 24. juli 2016 Transcom er et sted omtrent 70% av folk i Sarpsborg og Fredrikstad har vært innom. Er vel der Helene Drage jobber også? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 24. juli 2016 #4772 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Den 24.07.2016 at 14.48, Jørild skrev: Så man kan ikke lage god mat på hvitevarer fra IKEA? Hvor i all verden får du det fra? Det er ingen her som har hevdet at man ikke kan lage god mat på et IKEA kjøkken. Jeg leser i @Christiane_W sitt innlegg at Camilla påstår at hun elsker å lage mat. Ser ikke noe sted at hun hevder at det ikke blir god mat på et IKEA kjøkken. Av den grunn syns jeg også at det vil være mer naturlig å velge hvitevarer av høyere kvalitet, spesielt når det gjelder stekeovn, koketopp og ventilator. Men enten har man skjønt det, eller så har man ikke skjønt det. Endret 25. juli 2016 av PetronellaPetrine Tilføyd nick på den Jørild har svart, og mitt svar er til Jørild. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 24. juli 2016 #4773 Del Skrevet 24. juli 2016 8 timer siden, Christiane_W skrev: Jeg er helt enig med deg. De frontene matcher ikke resten av elementene i kjøkkenet. Det er mulig det kunne funket uten dekorlistene og med en annen benkeplate, vask og blandebatteri, men sånn som det fremstår nå er det bare en gigantisk stilkræsj i mine øyne. I innlegget "Kjøkkenet mitt har blitt en drøm" skriver Camilla at selv hun endte med innredning fra IKEA har hun ikke spart på noe. Jeg får det ikke helt til å stemme. Noen observasjoner: Benkeplatene er i laminat fra IKEA. Det er blant de billigste benkeplatene man kan kjøpe. Det er ikke noe i veien for å kjøpe benkeplater fra en annen kjøkkenforhandler. Jeg har selv solgt både granitt, Corian og komposittplater til kunder med kjøkken fra IKEA og Kvik mange ganger. Vask og blandebatteri er fra IKEA. Nok en gang er det billig - tilsvarende stil på vask og blandebatteri et annet sted ville nok være både to og tre ganger så dyrt. Ovn, micro (?), topp og ventilator er fra IKEA. Camilla påstår at hun elsker å lage mat og da skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke har lagt litt mer penger hvitevarer av litt høyere kvalitet enn IKEAs. Jeg synes heller ikke planløsningen er god. Personlig ville jeg plassert vasken foran vinduet og flyttet koketoppen til midten av veggen der vasken er i dag. Da hadde det vært mer plass mellom vask og koketopp, som står veldig tett nå, og halvøy hadde vært ren arbeids-/avsetnings-/spiseplass. Dette ville vært mer omfattende og er en dyrere løsning enn å beholde ting der de var plassert på det gamle kjøkkenet, så jeg antar at det er en blanding av sparing av penger og tid som er grunnen til at de har valgt å løse det som de har gjort. Alt i alt et helt ok kjøkken, men det kunne vært så mye finere med andre fronter og mer funksjonelt om det hadde blitt lagt ned litt mer både tid og penger i det. Det er ikke noe galt med å velge kjøkken fra IKEA, men jeg blir oppgitt over at Camilla skal ha det til at hun ikke har spart på noe og prøver å få det til å høres ut som hun har valgt fra øverste hylle. Vi gjorde det, kjøpte ikea kjøkken og benkeplate fra en annen leverandør. Normal dybde på "dyre kjøkken" er 2 cm kortere en ikea. Dermed ble den benkeplaten vi kjøpte for grunn. Altså den gikk plant med innredningen. Ikea sine skap har 2 cm mer dybde. Det var rimelig kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 24. juli 2016 #4774 Del Skrevet 24. juli 2016 9 minutter siden, Karolineschj skrev: Vi gjorde det, kjøpte ikea kjøkken og benkeplate fra en annen leverandør. Normal dybde på "dyre kjøkken" er 2 cm kortere en ikea. Dermed ble den benkeplaten vi kjøpte for grunn. Altså den gikk plant med innredningen. Ikea sine skap har 2 cm mer dybde. Det var rimelig kjedelig Man kan da vel bestemme dybde selv på benkeplata selv, uansett om det er ikea eller annet? Får jo i hver episode av Tid for hjem tips om å kjøpe dypere benkeplate, for å få plass til røropplegg bak skap for å frigjøre plass inni skapene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 24. juli 2016 #4775 Del Skrevet 24. juli 2016 40 minutter siden, PetronellaPetrine skrev: Hvor i all verden får du det fra? Det er ingen her som har hevdet at man ikke kan lage god mat på et IKEA kjøkken. Jeg leser at Camilla påstår at hun elsker å lage mat. Av den grunn syns jeg også at det vil være mer naturlig å velge hvitevarer av høyere kvalitet, spesielt når det gjelder stekeovn, koketopp og ventilator. Men enten har man skjønt det, eller så har man ikke skjønt det. Det er valg av råvarer, og hva man gjør med dem som avgjør om maten blir god eller ikke vel. Og interesse kan man vel ikke måle utifra valg av ventilator?! Mannen min elsker å lage mat, og tryller frem de lekreste retter på IKEA-kjøkkenet vårt :-) Selv om vi er interessert i matlaging er vi ikke villig til å bruke flere hundretusen på kjøkken.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 24. juli 2016 #4776 Del Skrevet 24. juli 2016 48 minutter siden, PetronellaPetrine skrev: Hvor i all verden får du det fra? Det er ingen her som har hevdet at man ikke kan lage god mat på et IKEA kjøkken. Jeg leser at Camilla påstår at hun elsker å lage mat. Av den grunn syns jeg også at det vil være mer naturlig å velge hvitevarer av høyere kvalitet, spesielt når det gjelder stekeovn, koketopp og ventilator. Men enten har man skjønt det, eller så har man ikke skjønt det. Og du har tydeligvis ikke skjønt det. Snobberi kalles det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 24. juli 2016 #4777 Del Skrevet 24. juli 2016 Når jeg kjøpte kjøkken fra IKEA droppet jeg hvitevarer, kum og blandebatteri. De to sistnevnte fordi jeg ikke fant noe jeg likte, og hvitevarer fordi de var ubrukelige. Kjøpte det altså andre steder. En smakssak eventuelt preferanse basert på erfaring. Eks; IKEA selger oppvaskmaskiner som ikke passet godt med glass og tallerkner de selger. Spesielt. Tviler på at en gigant som IKEA velger en amatørblogg fra Fredrikstad for spons. Ikke sikker på om de sponser noen overhodet, tviler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pistasjnøtt88 Skrevet 24. juli 2016 #4778 Del Skrevet 24. juli 2016 5 minutter siden, canacas skrev: Når jeg kjøpte kjøkken fra IKEA droppet jeg hvitevarer, kum og blandebatteri. De to sistnevnte fordi jeg ikke fant noe jeg likte, og hvitevarer fordi de var ubrukelige. Kjøpte det altså andre steder. En smakssak eventuelt preferanse basert på erfaring. Eks; IKEA selger oppvaskmaskiner som ikke passet godt med glass og tallerkner de selger. Spesielt. Tviler på at en gigant som IKEA velger en amatørblogg fra Fredrikstad for spons. Ikke sikker på om de sponser noen overhodet, tviler. Hun skriver at hun ble sponset av en annen kjøkkenleveradør, men fordi de hadde 11 ukers leveringstid, valgte hun heller å kjøpe kjøkkenet selv, fra IKEA, da de ikke hadde leveringstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 24. juli 2016 #4779 Del Skrevet 24. juli 2016 11 minutter siden, Vipser skrev: Man kan da vel bestemme dybde selv på benkeplata selv, uansett om det er ikea eller annet? Får jo i hver episode av Tid for hjem tips om å kjøpe dypere benkeplate, for å få plass til røropplegg bak skap for å frigjøre plass inni skapene. Ja vi måtte jo kjøpe ekstra dyp, men da har hun fått samme problem med leveringstid. Alt som ikke er standard og må tilpasses, er leveringstid på. Pluss sinnsykt mye dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 24. juli 2016 #4780 Del Skrevet 24. juli 2016 16 minutter siden, canacas skrev: Når jeg kjøpte kjøkken fra IKEA droppet jeg hvitevarer, kum og blandebatteri. De to sistnevnte fordi jeg ikke fant noe jeg likte, og hvitevarer fordi de var ubrukelige. Kjøpte det altså andre steder. En smakssak eventuelt preferanse basert på erfaring. Eks; IKEA selger oppvaskmaskiner som ikke passet godt med glass og tallerkner de selger. Spesielt. Tviler på at en gigant som IKEA velger en amatørblogg fra Fredrikstad for spons. Ikke sikker på om de sponser noen overhodet, tviler. He he. Det siste tviler jeg også på. Selv skjønner jeg ikke at noen firmaer sponser den bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg