Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest canacas

Har vel etterhvert forstått at man ikke skal tro alt man leser, det gjelder nok blogger også. Men kan vel tenkes at de har kjøpt det på billigsalg ja. Konkursryttere gjør gjerne sånt.

Ikke er de så eksklusive disse leverandørene heller. Om folk som handler på nett visste at alminnelige Hansen&Dysvik feks selger mange av de samme tingene, til lavere pris og gratis frakt i form av en pose så hadde de kanskje gått dit i stedet. Jeg har handlet noen av tingene hun selger på små lokale nisjebutikker som er dyre, men likevel billigere enn hennes :fnise:

Skal sies at jeg ikke bor i Oslo, så det handler ikke om å bo så sentralt heller (tilgangsmessig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel etterhvert forstått at man ikke skal tro alt man leser, det gjelder nok blogger også. Men kan vel tenkes at de har kjøpt det på billigsalg ja. Konkursryttere gjør gjerne sånt.

Ikke er de så eksklusive disse leverandørene heller. Om folk som handler på nett visste at alminnelige Hansen&Dysvik feks selger mange av de samme tingene, til lavere pris og gratis frakt i form av en pose så hadde de kanskje gått dit i stedet. Jeg har handlet noen av tingene hun selger på små lokale nisjebutikker som er dyre, men likevel billigere enn hennes :fnise:

Skal sies at jeg ikke bor i Oslo, så det handler ikke om å bo så sentralt heller (tilgangsmessig).

Jeg har da ikke sagt jeg tror på alt som blir lest på nett, jeg gjør DEG oppmerksom på at HUN har skrevet gjentatte ganger at de har kjøpt konkursboet. Og de får jo inn mye av det samme som de hadde, så vil anta at de har funnet leverandører som har mye av det samme. Man finner dessutten mye billige kopier på Nille, Upstairs feks :)

Endret av Bootybuilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Og eksakt det samme på feks Hansen&Dysvik :fnise:

Har du noen konkrete eksempler? Når folk har sagt at hun har så unike produkter og stil har jeg ofte sagt at de har akkurat det samme hos Hansen & Dysvik.

Om du har sett de samme produktene ville jeg virkelig ha satt pris på linker slik at folk kan se at jeg hadde rett hele tiden. Moahaha, etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Madame krukkene, og rotting brettene. Tror de har mange flere ting, jeg var bare kjapt innom når jeg så en utstilling de hadde på krukkene. Bare måtte inn og se om det var samme, og det var de jaggu. Sjekket utseendet og navnet mens jeg hadde nettbutikken oppe på mbilen. Alle størrelsene, og til litt lavere pris. De hadde mange av dem og, mens nettbutikken hennes har vært tom en stund.

Rivera Maison tingene hun har hjemmer finnes i så og si alle interiørbutikker jeg har vært i, mindre nisjebutikker, men der selges det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Linker vet jeg ikke om jeg kan få til, men jeg kan ta bilde neste gang jeg er forbi. Eventuelt bilde av den krukken jeg kjøpte der :D

Edit - link:

http://www.hd.no/interior/diverse/madame-glasskrukke

Edit 2: det var mer interiørting i butikken enn på nettet, jeg surfet kjapt gjennom der nå.

Endret av canacas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bluebird1992

Linker vet jeg ikke om jeg kan få til, men jeg kan ta bilde neste gang jeg er forbi. Eventuelt bilde av den krukken jeg kjøpte der :D

Edit - link:

Edit 2: det var mer interiørting i butikken enn på nettet, jeg surfet kjapt gjennom der nå.

Dette er mer enn bra nok! Super Trouper! Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Her er det runde fatet hun har, som mange spør om. Annen etage er en fysisk butikk. Der har de også en del andre teak boller/fat som selges for noe mindre pris enn stylebynorways nettbutikk. Holder til på Lambertseter senter feks. Var innom der for en tid tilbake, og det føltes nesten litt som om jeg gikk inn i Camillas insta-profil.

http://www.annen-etage.no/produkt/foodsafe-fat-lama-teak/

Edit: jeg kritiserer ingens prissetting altså. Det er opptil enhver bedrift å bestemme utsalgsprisen. Men det er dumt å fremstille varene som eksklusive og så prise seg ut av markedet fordi andre kjører en annen prisprofil.

Endret av canacas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Her er det runde fatet hun har, som mange spør om. Annen etage er en fysisk butikk. Der har de også en del andre teak boller/fat som selges for noe mindre pris enn stylebynorways nettbutikk. Holder til på Lambertseter senter feks. Var innom der for en tid tilbake, og det føltes nesten litt som om jeg gikk inn i Camillas insta-profil.

http://www.annen-etage.no/produkt/foodsafe-fat-lama-teak/

Edit: jeg kritiserer ingens prissetting altså. Det er opptil enhver bedrift å bestemme utsalgsprisen. Men det er dumt å fremstille varene som eksklusive og så prise seg ut av markedet fordi andre kjører en annen prisprofil.

Takk igjen! Lagres til senere bruk. ;-)

Etter konkursen var det mange som sa at litt av årsaken kanskje var at Camilla solgte varer til en langt høyere pris enn konkurrentene. Disse eksemplene du legger frem tyder jo på at det er hold i de påstandene, og det er nok ikke gunstig med tanke på fremtiden til StyleByNorway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame krukkene, og rotting brettene. Tror de har mange flere ting, jeg var bare kjapt innom når jeg så en utstilling de hadde på krukkene. Bare måtte inn og se om det var samme, og det var de jaggu. Sjekket utseendet og navnet mens jeg hadde nettbutikken oppe på mbilen. Alle størrelsene, og til litt lavere pris. De hadde mange av dem og, mens nettbutikken hennes har vært tom en stund.

Rivera Maison tingene hun har hjemmer finnes i så og si alle interiørbutikker jeg har vært i, mindre nisjebutikker, men der selges det.

Men Hun har aldri solgt Riviera Maison i butikken sin, så dette er ting hun har kjøpt selv over nett. Men det er jo som jeg sier billiger eå gå på home&cottage og kjøpe durance produkter der enn i nettbutikken hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit - link:

Hvor mye koster disse tre brettene hos camilla? Nei de som handler i disse interiøsrbutikkene hver måned er husmødre som gjerne er i permisjon. Tråla sånne butikker da jeg var i permisjon selv :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Hvorfor selger hun ikke Riviera Maison egentlig? Det virker jo veldig kommers ettersom det finnes i så mange butikker. Fikk ikke kreditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Hvor mye koster disse tre brettene hos camilla? Nei de som handler i disse interiøsrbutikkene hver måned er husmødre som gjerne er i permisjon. Tråla sånne butikker da jeg var i permisjon selv :P

Jeg vet ikke om dette kanskje er noe hun heller ikke har solgt, men kjøpt til seg selv annet sted. Samme produsent som den teak-skålen hun har i nettbutikken og hjemme hos seg selv. Så den med egne øyne hos Annen Etage, og det var ikke plass til mye i den. Skålen går ikke ned til bunnen, så plass til ett par druer kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas

Takk igjen! Lagres til senere bruk. ;-)

Etter konkursen var det mange som sa at litt av årsaken kanskje var at Camilla solgte varer til en langt høyere pris enn konkurrentene. Disse eksemplene du legger frem tyder jo på at det er hold i de påstandene, og det er nok ikke gunstig med tanke på fremtiden til StyleByNorway.

Farlig å prise seg ut av ett marked som virker umettelig. Ikke rart de går konk da. Men margin  må man jo ha, det er bare viktig å å være realistisk og ikke bli grådig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor selger hun ikke Riviera Maison egentlig? Det virker jo veldig kommers ettersom det finnes i så mange butikker. Fikk ikke kreditt?

De har aldri solgt det, er noe med at alt skal ikke selges i flere butikker i samme område. Om to butikker i feks Fredrikstad innenfor en viss radius ønsker å ta inn lexington, så er det bare det ene som får det, med mindre den andre butikken ligger så så langt unna den andre. Det er nok en annen butikk i området som har riviera maison, kanskje to, muligens Mille Moi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

De har aldri solgt det, er noe med at alt skal ikke selges i flere butikker i samme område. Om to butikker i feks Fredrikstad innenfor en viss radius ønsker å ta inn lexington, så er det bare det ene som får det, med mindre den andre butikken ligger så så langt unna den andre. Det er nok en annen butikk i området som har riviera maison, kanskje to, muligens Mille Moi?

Noen som vet hva slags radius det er snakk om? Regner med at det er leverandøren selv som bestemmer slikt. Jeg vet om butikker som ikke ligger langt fra hverandre (i luftlinje) som selger det. Men det er kanskje kommunegrenser osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest L´issi

Noen som vet hva slags radius det er snakk om? Regner med at det er leverandøren selv som bestemmer slikt. Jeg vet om butikker som ikke ligger langt fra hverandre (i luftlinje) som selger det. Men det er kanskje kommunegrenser osv?

Leverandører som i stor grad bestemmer ja mtp hvor eksklusivt de vil merke skal framstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Farlig å prise seg ut av ett marked som virker umettelig. Ikke rart de går konk da. Men margin må man jo ha, det er bare viktig å å være realistisk og ikke bli grådig.

Nettopp. Kanskje hun har fått blogger-narsissisme, og derfor synes folk burde kunne betale litt ekstra siden det er henne?

Velkommen til tråden, forresten! Jeg er glad du bidrar med interessante, nye vinklinger og info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du høre mer merket. Noen bryr seg ikke om at varene deres blir solgt i flere butikker i samme område, andre har strengere regler for dette. Som Riviera Maison feks. Skjønner heller ikke hvorfor du bryr deg om hun selger det eller ikke, du handler jo ikke der uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Jeg synes ikke at noen må være kunde et sted for å få lov til å mene noe om en butikk. Dette minner om argumentene fra tråden om Fotballfruen; 'hvorfor bry seg hvis man ikke engang leser bloggen'? La oss holde slike grep unna denne tråden, ellers blir det bare fånyttig interndebattering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...