Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av og til viser jeg folk som aldri har lest/hørt om Villa Paprika noen bilder fra bloggen. Det er alltid like gøy å se reaksjonene fra folk som er så uskyldige at de ikke vet at interiørbloggere har egne sofaer kun til oppbevaring av puter.  :fnise:

Hehe, jeg brukte bloggen som argument da samboeren mente at jeg dro for mye puter inn i sofaen. Viste han VP, og da var de fem putene jeg hadde plasert i stua, helt okey! :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg brukte bloggen som argument da samboeren mente at jeg dro for mye puter inn i sofaen. Viste han VP, og da var de fem putene jeg hadde plasert i stua, helt okey! :)

Ha ha ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her! :5:

:hoho:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

På snap ser man at det er 2 Hunder som er rundt varene😳

Kanskje Camilla synes det er ekstra hjemmekosemoslig med ferdig nedsiklede puter og møbler med et jevnt dekke av hundehår?

Liten skrivefeil.

Endret av TallulahBGood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dollyådi

Muligens jeg har blitt for opphengt her altså... Men; på noen bilder som viser at de gleder seg sånn til kundekveld, husker ikke om det er på blogg eller Insta... så viser et spisebord med forskjellige stoler rundt. Jeg synes 4 av dem ligner påfallende på IKEA stoler og de to som er helt like de hun har hjemme selv mistenker jeg at er de to hun ikke selv fikk plass til I leiligheten og nå selger "som nye" igjen I butikken. Er det rett å slett lureri? Brukte varer solgt til overprisa nypris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens jeg har blitt for opphengt her altså... Men; på noen bilder som viser at de gleder seg sånn til kundekveld, husker ikke om det er på blogg eller Insta... så viser et spisebord med forskjellige stoler rundt. Jeg synes 4 av dem ligner påfallende på IKEA stoler og de to som er helt like de hun har hjemme selv mistenker jeg at er de to hun ikke selv fikk plass til I leiligheten og nå selger "som nye" igjen I butikken. Er det rett å slett lureri? Brukte varer solgt til overprisa nypris?

Hun selger jo de stolene hun har hjemme i butikken sin, hun har jo kjøpt dem av seg selv. Men det kan godt tenkes det er noe i dette! Urovekkende!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Helt ny bruker, men har lest på denne tråden en stund. Selv "oppdaget" jeg Villa Paprika når jeg lette etter spisestuestoler, tok kontakt - men fikk aldri noen respons. Fant andre stoler til nesten halve prisen ett annet sted, så var like greit. Men har likevel fulgt med på insta. Liker noen av tingene, men finner de som regel rimeligere andre steder, og ønsker å støtte lokale nisjebutikker fremfor å forhåndsbetale på nett (er skeptisk av natur). 

Vel, det var kort om deler av min interesse.

Jeg har blitt mer interessert etter konkursen og måten ting ble håndtert på i forbindelse med det. Jeg fikk jo aldri svar selv ved henvendelse, og kan tenke meg hvordan det må være for de som faktisk betaler ting på forskudd uten at det dukker opp noe, og man aldri får tak i personene. Det er selvsagt trist å gå konkurs, alle forstår jo det. Men jeg blir provosert om det viser seg at det plukkes ting, fra privaten, som selges i næringslokale, uten at næringen (altså AS'et) har kjøpt disse private tingene inn til sitt varelager. Det er irrelevant om tingene ble tatt fra det gamle varelageret (som er konkurs, og som er spekulativt i seg selv, de burde da tilhøre konkursboet og ikke bli med på flyttelass eller legges ut for salg på insta). Dersom det selges private ting i ett AS uten at det er kjøpt inn av AS'et så bryter hun rett og slett loven. 

Jeg har allerede sjekket at de har registrert seg i mva-registeret og at de har fått seg en ekstern regnskapsfører. Håper dog regnskapsføreren har baller nok til å følge med, og avstemme varelager mot salg osv. 

Den dere "nå eier vi varelageret selv" kommentaren hennes på bloggen var bare merkelig, det betyr vel at de må betale kontant for alt de kjøper. Du eier varelageret ditt selv om du handler på faktura, du må bare huske å betale fakturaen... Jiiiiises. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bluebird1992

Utifra hvordan hun ordlegger seg i bloggen har jeg alltid fått inntrykk av at hun 'låner med seg ting' hjem, har de en stund, og så bytter det ut med noe nytt fra butikken. Det var uuttalt, men jeg antok at hun solgte tingene i butikken etterpå. Ellers hadde hun vel aldri kunnet holde på slik hun gjør? Hun bruker bevisst hele huset som reklame i bloggen, og derfor tenker hun kanskje at det er greit.

Jeg mistenker at forretningsførselen der i gården er kreativ og ganske impulsbasert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Utifra hvordan hun ordlegger seg i bloggen har jeg alltid fått inntrykk av at hun 'låner med seg ting' hjem, har de en stund, og så bytter det ut med noe nytt fra butikken. Det var uuttalt, men jeg antok at hun solgte tingene i butikken etterpå. Ellers hadde hun vel aldri kunnet holde på slik hun gjør? Hun bruker bevisst hele huset som reklame i bloggen, og derfor tenker hun kanskje at det er greit.

Jeg mistenker at forretningsførselen der i gården er kreativ og ganske impulsbasert.

Ja, det inntrykket er det flere av oss som har. Ettersom de er ett AS kan hun ikke ta med seg ting hjem uten å betale for dette. Altså; hun må kjøpe tingene før hun tar de med seg hjem. Rabatter osv får de styre med selv, eventuelt om hun kjøper til innkjøpspris. Men mva kommer de ikke utenom, innkjøp + mva er det mange som opererer med. Og det er innafor.

Dersom hun bruker sitt eget hjem som showroom og derfor låner med seg ting hjem skal de vel strengt tatt ikke brukes i det daglige, men kun for fotoshoot. Deretter må de selge tingene som "utstillingsmodell" slik seriøse aktører gjør. Om det er slik, at hun tar med seg ting hjem uten å betale for det, for deretter å selge det privat (gjerne i kontanter) via instagram, så er vel kemneren interessert å vite om det. Det er vil i så fall være svindel i form av unndragelse av mva. Som AS og registrert i mva-registeret får de fradrag på alle kjøp med mva, og betaler innførselsmva (håper jeg) på alt de kjøper fra utlandet. Om hun da selger dette kontant via insta, så er jeg ikke så sikker på at regnskapsfører får dette som bilag for deretter å føre omsetningspliktig mva. 

Fradrag på mva inn, og ingen mva på varer ut = cash i egen lomme. Spekulativt og provoserende. 

Men kun spekulasjoner som sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Det kan ha litt med modenhet å gjøre. Jeg var også kjapp med å gå til angrep om jeg ble kritisert for noe den gang jeg var "ung" :jolie: . Og det er det jeg opplever at hun gjør, på bloggen sin og på insta. Med tanke på at hun selv selekterer meldingene som skal publiseres på bloggen, så velger hun jo også hvem hun vil svare. Selv hadde jeg nok valgt å formulere meg litt mer konstruktivt og saklig enn det hun gjør, selv om jeg fikk direkte spørsmål på ting jeg personlig mente ingen har noe med. Det er lettere å ta folk seriøst når de opptrer seriøst. 

Samtidig er det vanskelig å forstå forskjellen mellom privat og offentlig også, når hun ene øyeblikket proklamerer at hun ikke trenger å skrive "reklame" på insta fordi det er hennes private konto og i neste øyeblikk annonserer happenings og åpningstider OG bærer butikkens navn i tillegg. 

Jeg må innrømme at jeg ler litt til tider, jeg er nok for gammel for å følge med på noe sånt. Men de derre "sesåtynnjegermensjegholderpustenogdraroppskuldreneforåholdemagenekstralangtinne" innleggene kan jeg spare meg for. Pinlige greier.  :fnise:

*elsk* på denne tråden  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ny bruker, men har lest på denne tråden en stund. Selv "oppdaget" jeg Villa Paprika når jeg lette etter spisestuestoler, tok kontakt - men fikk aldri noen respons. Fant andre stoler til nesten halve prisen ett annet sted, så var like greit. Men har likevel fulgt med på insta. Liker noen av tingene, men finner de som regel rimeligere andre steder, og ønsker å støtte lokale nisjebutikker fremfor å forhåndsbetale på nett (er skeptisk av natur). 

Vel, det var kort om deler av min interesse.

Jeg har blitt mer interessert etter konkursen og måten ting ble håndtert på i forbindelse med det. Jeg fikk jo aldri svar selv ved henvendelse, og kan tenke meg hvordan det må være for de som faktisk betaler ting på forskudd uten at det dukker opp noe, og man aldri får tak i personene. Det er selvsagt trist å gå konkurs, alle forstår jo det. Men jeg blir provosert om det viser seg at det plukkes ting, fra privaten, som selges i næringslokale, uten at næringen (altså AS'et) har kjøpt disse private tingene inn til sitt varelager. Det er irrelevant om tingene ble tatt fra det gamle varelageret (som er konkurs, og som er spekulativt i seg selv, de burde da tilhøre konkursboet og ikke bli med på flyttelass eller legges ut for salg på insta). Dersom det selges private ting i ett AS uten at det er kjøpt inn av AS'et så bryter hun rett og slett loven. 

Jeg har allerede sjekket at de har registrert seg i mva-registeret og at de har fått seg en ekstern regnskapsfører. Håper dog regnskapsføreren har baller nok til å følge med, og avstemme varelager mot salg osv. 

Den dere "nå eier vi varelageret selv" kommentaren hennes på bloggen var bare merkelig, det betyr vel at de må betale kontant for alt de kjøper. Du eier varelageret ditt selv om du handler på faktura, du må bare huske å betale fakturaen... Jiiiiises. 

Men kjøpte ikke de opp konkursboet da? Altså stylebynorway? Mener hun skrev det en tid tilbake. Husker også at hun har skrevet at hun betaler veldig lite for tingene hun tar med seg hjem ettersom hun viser tingene frem hjemme. Ikke vet jeg altså, men dama handler jo noe hver dag, så det er jo ikke rart hun får mye private ting å selge. Hun hadde jo et hus fylt til randen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Ja, om de kjøpte konkursboet så gjorde de vel det. Men det betyr ikke at konkursboet hadde endeløse varelagre. Dersom leverandørene ikke har fått betalt for varer de har levert kan de ta pant i dette i boet.

La oss si kommentaren hennes gikk på det; at de var fullastet på lager i Villa Paprika (og kjøpte det på billigsalg), meldte oppbud for å slippe å gjøre opp for seg, og så starte ny identisk virksomhet.... Hvem står så bak? Er alle eierne så kyniske? Konkursridning i arv?

Uansett, hun må betale minimum innkjøpspris + mva for tingene hun tar med hjem. I ett AS kan du ikke blande dine egene ting i firmaets ting. Mva er jeg skeptisk til om de har god kontroll på generelt sett. Spørs om det burde være ett bokettersyn i kjølvannet av konkursen.

Noen skrev tidligere i tråden at alt offentlig slettes når man går konkurs. Det er feil. Og de gikk konkurs i år, så regnskapet for 2014 og 2015 må leveres, og bør være tilgjengelig for spesielt interesserte. Jeg er nysgjerrig på varelageret og offentlige avgifter. De meldte oppbud, men hadde de noen konkursvarsler i forkant av dette? :herremann:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om de kjøpte konkursboet så gjorde de vel det. Men det betyr ikke at konkursboet hadde endeløse varelagre. Dersom leverandørene ikke har fått betalt for varer de har levert kan de ta pant i dette i boet.

La oss si kommentaren hennes gikk på det; at de var fullastet på lager i Villa Paprika (og kjøpte det på billigsalg), meldte oppbud for å slippe å gjøre opp for seg, og så starte ny identisk virksomhet.... Hvem står så bak? Er alle eierne så kyniske? Konkursridning i arv?

Uansett, hun må betale minimum innkjøpspris + mva for tingene hun tar med hjem. I ett AS kan du ikke blande dine egene ting i firmaets ting. Mva er jeg skeptisk til om de har god kontroll på generelt sett. Spørs om det burde være ett bokettersyn i kjølvannet av konkursen.

Noen skrev tidligere i tråden at alt offentlig slettes når man går konkurs. Det er feil. Og de gikk konkurs i år, så regnskapet for 2014 og 2015 må leveres, og bør være tilgjengelig for spesielt interesserte. Jeg er nysgjerrig på varelageret og offentlige avgifter. De meldte oppbud, men hadde de noen konkursvarsler i forkant av dette? :herremann:

Nå leverer jo mange av disse leverandørene omntrent det samme som de hadde, ikke vet jeg altså. Men vet hun skrev de kjøpte opp boet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...