Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bluebird1992

Ser ut som hun har sittet med en liten kniv or risset inn skyer på den selv. :ler:

Jeg la ikke merke til det før isted, og tenkte jeg skulle la være å bemerke det. Men det ser ut som om logoen er ripet inn med en lommekniv. Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scrollet bare kjapt over det bilde, da jeg trodde det var noe leiregreier eller noe ett av barna hadde lagd på skolen eller noe :fnise:

Det var min første tanke også :ler:.

Skal det ikke komme spisebrikker og brett også? Det blir jo spennende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til viser jeg folk som aldri har lest/hørt om Villa Paprika noen bilder fra bloggen. Det er alltid like gøy å se reaksjonene fra folk som er så uskyldige at de ikke vet at interiørbloggere har egne sofaer kun til oppbevaring av puter.  :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker som hun fortsatt har noen av de samme leverandørene, hun selger jo mye av det samme som hun gjorde.

Om de velger å stole på henne igjen så er jo det deres valg :) De kan jo ha endret kredittrutinene sine feks. Kanskje får hun feks bare handle ved å betale direkte ved levering av varer. (Kontantsalg.)

Edit: rettet en autokorrektur-feil ;)

Endret av *Emma*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/29/2015 at 2.24, TallulahBGood skrev:

Det viste seg vel at Camilla selv bare eide en liten prosent av firmaet. Faren var vel hovedeier, og han gikk selv konk med et eller to firmaer rett før Camilla-butikken knelte. Eksmannen er også involvert i eierskapet.

Mye mulig. Poenget var nå bare at ingen fikk konkurskarantene etter den konkursen. Og da står hun eller de andre fritt til å starte opp nytt igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig opptatt av interiør, men jeg fatter ikke hva alle disse interiørbutikkene både fysiske og på nett mener de skal leve av. Jeg finner i hvert fall ytterst sjelden noe som frister. Det de selger er jo til forveksling likt og det er jo grenser for hvor mange putetrekk, lysfat, lysestaker og lykter det norske folk har behov for skulle man tro. Prisene er jo også helt hinsides med tanke på at kvaliteten er så som så.

Med andre ord synes jeg ikke det er det minste merkelig at det blir en del konkurser.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at Martine ikke jobber gratis............, og slik Camilla beskriver dette, så jobber de "døgnet" rundt......., så minstelønn for henne vil ihvertfall være kr. 400 000,- pr. år, og dvs. at det koster bedriften ca. kr. 580 000,- å ha henne i full jobb pr. år. Antagelig mye mere, hvis hun får betalt utifra hva Camilla sier at de jobber. Husleie kostnadene er vel minimale, det står vel faren for, og betaler vi ett annet forma som snart også er konkurs.... Camilla tar vel antagelig ikke ut noe lønn, men lønner seg selv via bloggen. Uansett så kommer det til faste kostnader som strøm, tlf., bil/transport osv. Det er alltid masse kostnader ved å drive en bedrift. Når en da trekker fra de faste kostnadene, så skal ha en ha ganske bra inntjening på salg av duftlys, putetrekk etc. før en kan snakke om å tjene de store pengene. De selger ingen unike ting, så en trenger ikke å kjøpe fra Camilla og Co. Det hun selger, finner en nesten overalt. Tror ikke mange vil kjøpe flaske/glassbrikker med Stylebynorway på:-( Det tar litt lenger tid å bygge opp ett merkevare, og meg bekjennt så er vel ikke akkurat Fredrikstad det rette stedet for det.......

Og om de allerede har så mye å gjøre med nettbutikken at de sliter med å holde showroomet oppe noen timer i uka med dagens bemanning (som Camilla skriver i blogginnlegget 17.09.) må det sannsynligvis en eller flere nyansettelser til for å få det til å fungere om de klare å ivareta både nettbutikk og fysisk butikk?  

Hun selger jo utrolig eller ei en del møbler og slike ting. Det drar vel opp? Stive priser ihvertfall...

http://www.stylebynorwaystore.no/categories/mobler

Absolutt! Det hjelper definitivt på å selge dyrere ting som f.eks. møbler. Det drar opp omsetningen og selv om dekningsbidraget sannsynligvis ikke er like stort prosentvis som ved å selge "småvarer" er det bedre økonomi i å selge en sofa enn et putetrekk eller et kubbelys. Eksempel:  Sofa kr 30.000,- med DB kr. 7.500,-(25%) vs. putetrekk kr. 500,- med DB kr. 250,-(50%).  De må selge 30 putetrekk for å tjene 7.500 kr og krever normalt flere arbeidstimer å selge 30 putetrekk enn å selge en sofa.

Jeg har jobbet i en butikk som jevnt over hadde veldig høyt dekningsbidrag prosentvis, men vi solgte stort sett småvarer som ikke kostet allverden, så omsetningen var lav og vi nådde sjelden kronebeløpet som var budsjettert, selv om prosenten var langt høyere enn budsjettert.  Det er ikke prosenter man lever av, men kroner i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig opptatt av interiør, men jeg fatter ikke hva alle disse interiørbutikkene både fysiske og på nett mener de skal leve av. Jeg finner i hvert fall ytterst sjelden noe som frister. Det de selger er jo til forveksling likt og det er jo grenser for hvor mange putetrekk, lysfat, lysestaker og lykter det norske folk har behov for skulle man tro. Prisene er jo også helt hinsides med tanke på at kvaliteten er så som så.

Med andre ord synes jeg ikke det er det minste merkelig at det blir en del konkurser.

Helt enig! Tror det er mange som har "rosenrøde" drømmer om å drive interiørbutikk og ikke innser hva det kreves å drive lønnsom forretning.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor man kan spore opp regnskapet til Villa Paprika fra ifjor?

Det foreligger ikke noe regnskap fra ifjor, da de gikk konkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min første tanke også :ler:.

Skal det ikke komme spisebrikker og brett også? Det blir jo spennende.

Bare å følge med, hvis prisen er høy nok, vil det nok bli flere kjøpere fra indre enfold........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest SykkelJenny

Helt enig med deg. 

Det kommer nok mange flere konkurser i den bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. 

Det kommer nok mange flere konkurser i den bransjen.

Det tror jeg også.

Leste forresten en artikkel om Camilla og Villa Paprika i nettutgaven til Fredrikstad Blad fra april i år (tror jeg)her om dagen og da kom det frem at det begynte som nettbutikk med tilhørende "showroom" og at de utvidet og utvidet...

Snakker vi om reprise her?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiør - og kafebransjen er full av husmødre med romantiske drømmer om å gjøre hobbyen sin til et levebrød. Mitt personlige inntrykk er at de fleste ikke vet så mye om butikkdrift og økonomi. Om man følger litt med, ser man at det er mange konkurser i denne bransjen - kanskje med unntak av de som allerede har en del kapital i bånn, som kan satse stort og mer eksklusivt. Camilla hadde et svært godt utgangspunkt siden hun allerede hadde opparbeidet seg en stor, potensiell kundekrets. Men når hun selv skriver om dagene før konkursen, og forteller at hun var klar til å belåne/ selge huset for å klare å berge VP, forteller det meg mye om dårlig oversikt over inn og ut i bedriften. Det er selvfølgelig lett å si i ettertid, å melde oppbud sitter langt inne for de fleste - men hadde de vært litt tøffere, hadde de lagt ned butikken på et tidligere tidspunkt og kanskje berget nettbutikken. Da hadde hun i alle fall sluppet å legge seg ut med alle de andre kjerringene som var leverandørene hennes... ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...