Bootybuilder Skrevet 27. september 2015 #821 Del Skrevet 27. september 2015 Neida, ligger der ennå HER Bare jeg som ikke fant det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 27. september 2015 #822 Del Skrevet 27. september 2015 Neida, ligger der ennå HER Ting endrer seg fort i Style by Norway. Blogginnlegget hvor Camilla skriver at de ikke lenger har kapasitet til å holde showroomet åpent til faste tider ble lagt ut for 10 dager siden (17.09). Instagram innleggene der Camilla og Martine forteller at de skal starte med fysisk butikk ble lagt ut for henholdsvis tre og to dager siden. Som jeg skrev i det forrige innlegget mitt synes jeg det er rart at de satser på fysisk butikk igjen så kjapt siden det var den som var årsaken til konkursen i det forrige firmaet. Nå er det vel showroomet i Pancoveien som også skal fungere som fysisk butikk så de drar ikke på seg utgifter til å leie et butikklokale, men siden salget i nettbutikken i følge blogginnlegget fra 17.09 er så stort at de ikke har kapasitet til ha showroomet åpent til faste tider må de vel ansette flere for å klare å håndtere både nettbutikk og fysisk butikk? Som PluttiPlutti påpeker i innlegg #761 koster det å ha ansatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 28. september 2015 #823 Del Skrevet 28. september 2015 Får inntrykk av businesen til Camilla går veldig bra når hun hele tiden skriver at hun har mye å gjøre. Masse mailer som skal besvares og masse som skal ordnes i showrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 28. september 2015 #824 Del Skrevet 28. september 2015 Får inntrykk av businesen til Camilla går veldig bra når hun hele tiden skriver at hun har mye å gjøre. Masse mailer som skal besvares og masse som skal ordnes i showrommet. Dette skrev hun jo rett før konkursen sist også.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 28. september 2015 #825 Del Skrevet 28. september 2015 Det hun skriver i bloggen og på media er kun hennes versjon av virkeligheten. Det gikk visstnok kjempebra med Håkon og henne rett før han flyttet ut, salget gikk strålende samme uka som firmaet gikk ble slått konkurs, etc., etc.. Det er nok derfor mye ikke henger på greip for leserne. De blir bare fortalt glansbildeversjonen, og så blir man bedt om å respektere hennes følelser når ting har røket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 28. september 2015 #826 Del Skrevet 28. september 2015 Det hun skriver i bloggen og på media er kun hennes versjon av virkeligheten. Det gikk visstnok kjempebra med Håkon og henne rett før han flyttet ut, salget gikk strålende samme uka som firmaet gikk ble slått konkurs, etc., etc.. Det er nok derfor mye ikke henger på greip for leserne. De blir bare fortalt glansbildeversjonen, og så blir man bedt om å respektere hennes følelser når ting har røket. Tja nettbutikken hennes gikk jo kjempe bra, men butikken hadde jo slitt i måendsvis, og da ble jo inntjeningen på nettbutikken spist opp i butikken = konkurs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 28. september 2015 #827 Del Skrevet 28. september 2015 Tja nettbutikken hennes gikk jo kjempe bra, men butikken hadde jo slitt i måendsvis, og da ble jo inntjeningen på nettbutikken spist opp i butikken = konkurs. Vel.. Det er ihvertfall den versjonen de selv har valgt å gå ut med. Som jeg skrev over så vet vi jo erfaringsmessig at hun pynter endel på sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 28. september 2015 #828 Del Skrevet 28. september 2015 Vel.. Det er ihvertfall den versjonen de selv har valgt å gå ut med. Som jeg skrev over så vet vi jo erfaringsmessig at hun pynter endel på sannheten. Disse fysiske butikkene pleier jo sjeldent å holde så mange år, alt dreier seg jo om nettsalg nå for tiden. Tviler ikke på at den butikken gikk skikkelig dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 28. september 2015 #829 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Disse fysiske butikkene pleier jo sjeldent å holde så mange år, alt dreier seg jo om nettsalg nå for tiden. Tviler ikke på at den butikken gikk skikkelig dårlig. Det tviler heller ikke jeg på. En interiørbutikk med stive priser i gågata i Fredrikstad er vel neppe årets forretningsidé. Så jeg tviler ikke på at den biten stemmer. Men hun skrev heller aldri om at driften gikk dårlig, og det er det jeg mener med sannhetsgehalten i det hun presenterer i bloggen sin. Skrev "Moss", mente Frækstad. Endret 28. september 2015 av TallulahBGood Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 28. september 2015 #830 Del Skrevet 28. september 2015 Det tviler heller ikke jeg på. En interiørbutikk med stive priser i gågata i Fredrikstad er vel neppe årets forretningsidé. Så jeg tviler ikke på at den biten stemmer. Men hun skrev heller aldri om at driften gikk dårlig, og det er det jeg mener med sannhetsgehalten i det hun presenterer i bloggen sin. Skrev "Moss", mente Frækstad. Nei hun gjorde ikke det, Hun trodde vel det bre var en down periode, men med så stive priser i en gågate i en by, så går det til slutt rett vest. Og det at nettbutikken gikk bra gjør jo at butikk utgiftene spiser opp inntjeningen der. Men men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 28. september 2015 #831 Del Skrevet 28. september 2015 Men det er en ting jeg ikke skjønner… Er det i det hele tatt lov å starte ny butikk så kjapt etter en konkurs? Leverandørene tapte jo MYE penger på denne konkursen, så tar de samme folkene bak villa paprika et nytt firmanavn, kjøper konkursboet til en billig penge - og så starte opp igjen?? Ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte. Phaedra,adm 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 28. september 2015 #832 Del Skrevet 28. september 2015 Den 9/28/2015 at 4.10, Cessa74 skrev: Men det er en ting jeg ikke skjønner… Er det i det hele tatt lov å starte ny butikk så kjapt etter en konkurs? Leverandørene tapte jo MYE penger på denne konkursen, så tar de samme folkene bak villa paprika et nytt firmanavn, kjøper konkursboet til en billig penge - og så starte opp igjen?? Ikke godt å si. Men vet folk gjør dette hele tiden, så ulovlig kan det nok ikke være, men lukter svidd, ja det gjør det😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 29. september 2015 #833 Del Skrevet 29. september 2015 Den 9/28/2015 at 4.10, Cessa74 skrev: Men det er en ting jeg ikke skjønner… Er det i det hele tatt lov å starte ny butikk så kjapt etter en konkurs? Leverandørene tapte jo MYE penger på denne konkursen, så tar de samme folkene bak villa paprika et nytt firmanavn, kjøper konkursboet til en billig penge - og så starte opp igjen?? Så lenge man ikke blir ilagt konkurskarantene så er det ikke noen regel som sier at det ikke er greit. Selv om hun sikkert må finne andre leverandører denne gangen For å få konkurskarantene må man som regel ha gjort noe ulovlig, altså bevisst ha for eksempel har fusket i regnskapene, eller latt være å følge regnskapslover - eller man kan få det om man har gått konkurs flere ganger. Dette var hennes første konkurs, og det var ikke gjort noe ulovlig, driften gikk bare ikke rundt - ergo ingen karantene. Går hun konkurs igjen på samme måte med det hun nå driver med kan det hende de vil vurdere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 29. september 2015 #834 Del Skrevet 29. september 2015 Så lenge man ikke blir ilagt konkurskarantene så er det ikke noen regel som sier at det ikke er greit. Selv om hun sikkert må finne andre leverandører denne gangen For å få konkurskarantene må man som regel ha gjort noe ulovlig, altså bevisst ha for eksempel har fusket i regnskapene, eller latt være å følge regnskapslover - eller man kan få det om man har gått konkurs flere ganger. Dette var hennes første konkurs, og det var ikke gjort noe ulovlig, driften gikk bare ikke rundt - ergo ingen karantene. Går hun konkurs igjen på samme måte med det hun nå driver med kan det hende de vil vurdere det. Men det virker som hun fortsatt har noen av de samme leverandørene, hun selger jo mye av det samme som hun gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PluttiPlutti Skrevet 29. september 2015 #835 Del Skrevet 29. september 2015 Antar at Martine ikke jobber gratis............, og slik Camilla beskriver dette, så jobber de "døgnet" rundt......., så minstelønn for henne vil ihvertfall være kr. 400 000,- pr. år, og dvs. at det koster bedriften ca. kr. 580 000,- å ha henne i full jobb pr. år. Antagelig mye mere, hvis hun får betalt utifra hva Camilla sier at de jobber. Husleie kostnadene er vel minimale, det står vel faren for, og betaler vi ett annet forma som snart også er konkurs.... Camilla tar vel antagelig ikke ut noe lønn, men lønner seg selv via bloggen. Uansett så kommer det til faste kostnader som strøm, tlf., bil/transport osv. Det er alltid masse kostnader ved å drive en bedrift. Når en da trekker fra de faste kostnadene, så skal ha en ha ganske bra inntjening på salg av duftlys, putetrekk etc. før en kan snakke om å tjene de store pengene. De selger ingen unike ting, så en trenger ikke å kjøpe fra Camilla og Co. Det hun selger, finner en nesten overalt. Tror ikke mange vil kjøpe flaske/glassbrikker med Stylebynorway på:-( Det tar litt lenger tid å bygge opp ett merkevare, og meg bekjennt så er vel ikke akkurat Fredrikstad det rette stedet for det....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. september 2015 #836 Del Skrevet 29. september 2015 Antar at Martine ikke jobber gratis............, og slik Camilla beskriver dette, så jobber de "døgnet" rundt......., så minstelønn for henne vil ihvertfall være kr. 400 000,- pr. år, og dvs. at det koster bedriften ca. kr. 580 000,- å ha henne i full jobb pr. år. Antagelig mye mere, hvis hun får betalt utifra hva Camilla sier at de jobber. Husleie kostnadene er vel minimale, det står vel faren for, og betaler vi ett annet forma som snart også er konkurs.... Camilla tar vel antagelig ikke ut noe lønn, men lønner seg selv via bloggen. Uansett så kommer det til faste kostnader som strøm, tlf., bil/transport osv. Det er alltid masse kostnader ved å drive en bedrift. Når en da trekker fra de faste kostnadene, så skal ha en ha ganske bra inntjening på salg av duftlys, putetrekk etc. før en kan snakke om å tjene de store pengene. De selger ingen unike ting, så en trenger ikke å kjøpe fra Camilla og Co. Det hun selger, finner en nesten overalt. Tror ikke mange vil kjøpe flaske/glassbrikker med Stylebynorway på:-( Det tar litt lenger tid å bygge opp ett merkevare, og meg bekjennt så er vel ikke akkurat Fredrikstad det rette stedet for det....... Og de glassbrikkene så jo rimelig amatørmessige ut. Tviler sterkt på at de blir en stor hit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 29. september 2015 #837 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Antar at Martine ikke jobber gratis............, og slik Camilla beskriver dette, så jobber de "døgnet" rundt......., så minstelønn for henne vil ihvertfall være kr. 400 000,- pr. år, og dvs. at det koster bedriften ca. kr. 580 000,- å ha henne i full jobb pr. år. Antagelig mye mere, hvis hun får betalt utifra hva Camilla sier at de jobber. Husleie kostnadene er vel minimale, det står vel faren for, og betaler vi ett annet forma som snart også er konkurs.... Camilla tar vel antagelig ikke ut noe lønn, men lønner seg selv via bloggen. Uansett så kommer det til faste kostnader som strøm, tlf., bil/transport osv. Det er alltid masse kostnader ved å drive en bedrift. Når en da trekker fra de faste kostnadene, så skal ha en ha ganske bra inntjening på salg av duftlys, putetrekk etc. før en kan snakke om å tjene de store pengene. De selger ingen unike ting, så en trenger ikke å kjøpe fra Camilla og Co. Det hun selger, finner en nesten overalt. Tror ikke mange vil kjøpe flaske/glassbrikker med Stylebynorway på:-( Det tar litt lenger tid å bygge opp ett merkevare, og meg bekjennt så er vel ikke akkurat Fredrikstad det rette stedet for det....... Hun selger jo utrolig eller ei en del møbler og slike ting. Det drar vel opp? Stive priser ihvertfall... http://www.stylebynorwaystore.no/categories/mobler Endret 29. september 2015 av Bootybuilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 29. september 2015 #838 Del Skrevet 29. september 2015 Wow, de glassbrikkene hadde jeg aldri kjøpt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 29. september 2015 #839 Del Skrevet 29. september 2015 Den 9/29/2015 at 20.04, *Emma* skrev: Så lenge man ikke blir ilagt konkurskarantene så er det ikke noen regel som sier at det ikke er greit. Selv om hun sikkert må finne andre leverandører denne gangen For å få konkurskarantene må man som regel ha gjort noe ulovlig, altså bevisst ha for eksempel har fusket i regnskapene, eller latt være å følge regnskapslover - eller man kan få det om man har gått konkurs flere ganger. Dette var hennes første konkurs, og det var ikke gjort noe ulovlig, driften gikk bare ikke rundt - ergo ingen karantene. Går hun konkurs igjen på samme måte med det hun nå driver med kan det hende de vil vurdere det. Det viste seg vel at Camilla selv bare eide en liten prosent av firmaet. Faren var vel hovedeier, og han gikk selv konk med et eller to firmaer rett før Camilla-butikken knelte. Eksmannen er også involvert i eierskapet. Ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte. Phaedra,adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 29. september 2015 #840 Del Skrevet 29. september 2015 Wow, de glassbrikkene hadde jeg aldri kjøpt... De glassbrikkene.. Jeg stirret og stirret på dem, for dette så ut som noe et lite barn hadde laget. Hvem andre enn GladeHjem vil kjøpe noe slikt?! Dette lo jeg godt av. Noen som vet hvordan salget av strikkekjolene går, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg