Gå til innhold

Kylie Jenner


Frøkenkantarell

Anbefalte innlegg

20 timer siden, mjauritz skrev:

Jeg syntes ikke det har vært noe voldsom eksponering av ungen jeg :vetikke:

Jeg reagerer veldig på eksponering av barn, og går som regel ganske hardt mot mammabloggere, men jeg syntes KJ har vært ganske varsom med hva hun legger ut. Tror det er viktig å ha i bakhodet at ikke KJ heller har "valgt" å være kjent, men levd hele livet i det. Jeg syntes ikke det er rettferdig å kreve at hun skal ta alle riktige valg hele veien når hun aldri har kjent et annet liv. 

Jeg syntes barnet så langt har privatliv, jeg. Jeg vet ingenting om ungen utenom navn og hvem som er foreldrene, og har sett noen få bilder. Det er ikke overdreven eksponering. Føler man tråkker over en grense når man begynner å dele hele livet til barnet, men det syntes jeg faktisk Kardashian/Jenner klanen skal ha for at de ikke gjør. Joda, barna legges det noen ganger ut bilde av, men jeg har ikke sett at de deler informasjon som ikke burde deles eller upassende bilder. 

Men hun selv (Kylie) har jo de seneste årene klaget over at hun ikke har hatt et "vanlig liv". Når hun vet hvordan det føles så kunne hun jo ha gjort mer i forhold til å skjerme datteren sin fra offentligheten.

Hun har også ytret et ønske om å "forsvinne" fra kjendis verden når hun selv ble mor, og ønsket å leve øde eller på en gård og slutte med sosiale medier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Kylie Jenner som oppnådde sin popularitet gjennom realityserien Keeping Up With The Kardashians og mye på grunn av sine leppeinjeksjoner skriver på sin Instagram at hun har valgt å fjerne alle sine fillers. Om det gjelder alle ansiktsfillers eller kun de i leppene vites ikke men man kan i det minste se på bildene at leppene hennes har normal størrelse nå. 

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24389561/kylie-jenner-fjernet-fillers-i-leppene

For bare noen dager siden kunne vi også lese om andre kjendiser som så sine operasjoner og injeksjoner som en stor tabbe https://www.msn.com/nb-no/livsstil/mote-og-skjonnhet/disse-stjernene-sier-at-plastisk-kirurgi-var-en-stor-tabbe/ss-AAzekdK

Jeg tenker at dette er gode nyheter med tanke på hvor stort press og hvor stor kroppsdysmorfori (misnøye med eget utseende og hjernevasket trang til å endre utseendet sitt) det er for unge jenter og kvinner i dag. Det er ikke til å legge under en sten at Kardashian/Jenner familien er de som globalt sett har påvirket mest til dette. 

Har vi troa på at denne trenden snur, og at Kylie holder seg unna kroppsfikserier for alltid? Får vi se norske influencere som Sofie Elise også velge å bli mer bevisst på alle de psykiske lidelsene hun avler i folk og slutte å fronte et unaturlig, usunt og for mange et økonomisk uoppnåelig utseende så jenter kan bli mer glad i seg selv? 

Jeg syntes ihvertfall denne filler-trenden har gått helt av støvleskaftet og håper at det blir større fokus på at kjendisene angrer slik at det kan påvirke jenter til å ikke ødelegge utseendet med unaturlig fillers og plastikk, og rette fokus mot sunnere verdier og prioriteringer å bruke pengene sine på!

Det er en ond sirkel når man starter, og mange ser seg blind på hva ekte skjønnhet egentlig er og jeg tror at om 20-30 år vil denne bransjen være død når man får se den saggete og pløsete huden filler-objektene står igjen med. Da vil de nok angre bittert, de også. La oss bare håpe man kan stoppe menneskeheten fra å ødelegge seg selv og ha så forvrengt syn som mange har i dag - før den tid! Her spiller media og influencere den største rollen og det er på tide de tar ansvar og faktisk blir gode forbilder for andre og de kommende generasjonene. Om det er sånn at Kylie Jenner sier stopp for godt nå, så er det forhåpentligvis en start! 

Endret av letanglia
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun var veldig mye penere uten SÅ oppblåste lepper som hun hadde før. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er fortsatt mye større en de hun var tildelt naturlig.. Tror hun har fikset på alt som fikses kan..

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler ikke det er ufattelig stort press jeg. Ser mer mobbing og drittpart om de som gjør slikt enn annet. Hva andre gjør bryr meg midt bak, men dette presset føler jeg er litt overdramatisert :P

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun har tatt ut noe.. Jeg kan forstå at hun fylte dem til å begynne med, men det ble litt i overkant mye. Og synd at hun er såpass kjent at det ble en trend.. Har en venninne som naturlig har like små lepper som det kylie hadde, og hun ble veldig fornøyd. Men hun fylte så de ble ca 2 mm større, ikke 1,5 cm..  Skal man først ta noen inngrep, så er vel "mest mulig lik naturlig" det man skal se etter. 

Også må man jo ikke glemme "presset" hun har fått etter familien sin.. De 3 halvsøskenene er kjent pga utseende, mor har operert seg 20 år yngre, far har operert seg... Og den ene søsteren som var naturlig ble supermodell. Når man har pengene og muligheten er det lett og fort gjort. 

Endret av Bustefisk
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele jenta er fake fra topp til tå. Hun har fjernet litt lipfilleren og hvor masse oppmerksomhet for det? Wow. Ser ikje helt poenget når hun fortsatt har i leppene 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er heller synd på jenta. Hun har vokst opp i en familie der utseende og medieoppmerksomhet står foran både kjærlighet og oppdragelse. Det er ikke normalt, så hun kan umulig være særlig «normal» heller. Det ser ut som en jævlig trist tilværelse som kun drives av rusen man får av å være i fokus, samtidig som folk utnytter deg på det groveste for egen vinning.

Problemet er selvfølgelig hvordan dette påvirker spesielt unge jenter som ønsker å se ut som og leve som Kylie. Det er en trist sirkel.

Et enda større problem er «influensere» som Sophie Elise som har sjangsen til å bruke plattformen sin til noe bra, men istedet bruker den til å være en trashy wannabe versjon av Kylie Jenner. Hun oppsøkte rampelyset, operasjonene, PR-skandalene og det desperate behovet for oppmerksomhet helt selv.

Jeg rister på hodet av dem begge, men av forskjellige grunner. Jeg tror ikke Kylie egentlig hadde noe valg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ReinaSiete skrev:

Det er heller synd på jenta. Hun har vokst opp i en familie der utseende og medieoppmerksomhet står foran både kjærlighet og oppdragelse. Det er ikke normalt, så hun kan umulig være særlig «normal» heller. Det ser ut som en jævlig trist tilværelse som kun drives av rusen man får av å være i fokus, samtidig som folk utnytter deg på det groveste for egen vinning.

Problemet er selvfølgelig hvordan dette påvirker spesielt unge jenter som ønsker å se ut som og leve som Kylie. Det er en trist sirkel.

Et enda større problem er «influensere» som Sophie Elise som har sjangsen til å bruke plattformen sin til noe bra, men istedet bruker den til å være en trashy wannabe versjon av Kylie Jenner. Hun oppsøkte rampelyset, operasjonene, PR-skandalene og det desperate behovet for oppmerksomhet helt selv.

Jeg rister på hodet av dem begge, men av forskjellige grunner. Jeg tror ikke Kylie egentlig hadde noe valg.

Joda.

Hun kunne trukket seg vekk fra rampelyset som sine 4 andre halvsøsken å levd ett privat liv i sus å dus.

Hva gjør hun?

Utnytter famen Kim dro på seg å ble "instafamous".

Nå er hun også på topp 10 listen hos Forbes som nr 1 av verdens yngste "selfmade billionare" hvorpå hun er god for ikke mindre enn 900 millioner dollar.

Så helt på bærtur er hun ikke.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, J.. skrev:

Joda.

Hun kunne trukket seg vekk fra rampelyset som sine 4 andre halvsøsken å levd ett privat liv i sus å dus.

Hva gjør hun?

Utnytter famen Kim dro på seg å ble "instafamous".

Nå er hun også på topp 10 listen hos Forbes som nr 1 av verdens yngste "selfmade billionare" hvorpå hun er god for ikke mindre enn 900 millioner dollar.

Så helt på bærtur er hun ikke.

900 millioner dollar på å være overfladisk?! Verden er syk

Endret av Snuppah00
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snuppah00 skrev:

900 millioner dollar på å være overfladisk?! Verden er syk

900 mill $$ på sminkekolleksjonen sin på 3 år.

Galskap? Absolutt.

Imponerende? Definitivt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig kan det godt hende Kylie har fjernet all filleren i leppene. Middelet man sprøyter inn løser opp jevnt over, så det er svært vanskelig å fjerne bare litt. Grunnen til at hun fortsatt har større lepper enn før, er mest sannsynlig pga økt arrvev som følger av årevis med injeksjoner. Det vil nok aldri forsvinne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...