Gå til innhold

Liker du uanmeldt besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, nei, nei, nei. Nei.

Uanmeldt besøk er 100% stress og 0% koselig. Heldigvis skjer det så og si aldri (regner ikke med barn under ungdomsskolealder, de kan fly inn og ut så mye de vil og jeg vet av erfaring at de ikke bryr seg om det er litt rot eller mangler servering...)

Anonymkode: 758ae...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det stresser meg! 

Anonymkode: a3d6f...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er nødt til å være bonde for å synes at uanmeldt besøk er koselig. 

Anonymkode: 2e40d...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man er nødt til å være bonde for å synes at uanmeldt besøk er koselig. 

Anonymkode: 2e40d...e29

Tull. Jeg er ikke bonde 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uanmeldt voksenbesøk, nei, men unger som stikker innom syntes jeg er fantastisk, det minner meg sånn om min egen barndom, og jeg syntes barn gjør for lite av det nå til dags. Alt skal planlegges og organiseres. Puh!

Anonymkode: d8185...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om uanmeldt besøk er koselig eller ikke handler i stor grad om gjesten og lite om meg. Koselige mennesker kan komme når som helst. Ukoselige mennesker kan holde seg hjemme. Vi har vel uanmeldt besøk nesten hver dag, uten at jeg tenker over det fordi det er mannens søte familie som kan komme når de vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
On 6/25/2018 at 10:15 AM, dillyduzit said:

Jeg står plutselig i dusjen dersom det ringer på. Mao, hørte aldri at det ringte på.

 

Som regel sitter jeg bare i soffaen, stille som en mus til de går vekk. (For å svare på spørsmålet; nei, så absolutt ikke)

Jeg pleide å forsiktig legge meg ned på gulvet sånn i tilfelle de kikket inn i vinduet. Problemet var at de tydeligvis så meg liggende der likevel. Fikk tekstmelding fra de: koser deg på gulvet ser jeg? 😄👍

 

 

 

🙈huff. De har ikke kommet på besøk etter dette. 

Anonymkode: b20bd...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Før i tiden" trengte man ikka h alt på stell for å få besøk. Det var greit at det avr litt rotete, klærne litt på skeive og ansiktet usminket. Idag føler folk at de må nærmest desinfisere hele boligen før de får besøk. De må ha rikelig med snacks til servering og de må være i godt humør slik at de kan vise seg fra sin beste side

Tror slike ting gjør at folk har mindre ork og tid til hverandre. De har ikke tid og ork til å storrengjøre hele boligen hver dag, derfor kan de ikke få besøk heller, ifølge dem selv

Anonymkode: 8994b...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pleide å forsiktig legge meg ned på gulvet sånn i tilfelle de kikket inn i vinduet. Problemet var at de tydeligvis så meg liggende der likevel. Fikk tekstmelding fra de: koser deg på gulvet ser jeg? 😄👍

 

 

 

🙈huff. De har ikke kommet på besøk etter dette. 

Anonymkode: b20bd...4ec

Hahaha du er fin! 
 

blir nok noe ala det nå hos oss også, (u)heldigvis har vi flyttet til et sted hvor man ser rett inn i stuen før man kommer til døra 😶. Bare åle meg ned fra sofaen og legge meg forsiktig ned dersom jeg ser besøket først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Før i tiden" trengte man ikka h alt på stell for å få besøk. Det var greit at det avr litt rotete, klærne litt på skeive og ansiktet usminket. Idag føler folk at de må nærmest desinfisere hele boligen før de får besøk. De må ha rikelig med snacks til servering og de må være i godt humør slik at de kan vise seg fra sin beste side

Tror slike ting gjør at folk har mindre ork og tid til hverandre. De har ikke tid og ork til å storrengjøre hele boligen hver dag, derfor kan de ikke få besøk heller, ifølge dem selv

Anonymkode: 8994b...4ad

Det er faktisk veldig sant. I min barndom, jeg er litt over 50, kom folk uten å melde sin ankomst. Mange hadde ikke tlf heller og brev gikk for tregt. Men da tok man med ei kake eller ei pakke kaffe og fikk alltid en god prat. Her jeg bor finns det noen slike damer enda, som har med kake og stikker innom. Og jeg setter pris på det, uansett hvordan det ser ut hjemme. Jeg skyver unna det verste, vasker bordet og legger på ren duk, koker kaffe og er klar for besøket. 

Anonymkode: 440d7...a43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker uanmeldt besøk. Gode venner som stikker innom for en kaffekopp, bare fordi de vil treffe meg. Det er jo fantastisk. Og som oftest klarer jeg å sette av tid til dem, som de gjør med meg. En gave å ha slike venner, tenker jeg.

Anonymkode: 49840...77d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler det ikke. Jeg har det som regel veldig ryddig selv med barn og kjæledyr, men hver ENESTE gang (jeg tuller ikke) noen ringer på uten avtale ser det bombet ut her og jeg ser ut som et dass. Skjønner ikke hvordan det er fysisk mulig, men. 🤷

Anonymkode: 61b8f...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei liker ikke uanmeldt besøk. Sliter psykisk og er ufør, så er ikke alltid jeg har leiligheten ryddig osv. Liker å få vite når besøk skal komme så jeg er klar.

Anonymkode: 6ef0d...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere hvem som kommer på besøk framfor om de ringer først eller ikke. Uanmeldt er greit for meg, bare koselig det. Folk må slutte å være så såre for spontane besøk og heller se det positive med at folk vil hilse på .

Anonymkode: facba...9a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg liker det ikkje, men taklar det av og til. Det skjer ikkje så ofta at det er eit problem og blir koselig sjølv om eg ikkje ville væra sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortsett er det hyggelig. Med full jobb og 4 barn så er huset ofte kaotisk, men har akseptert at slik er det og at litt venninne tid bare er bra! 

Om det er noen som ikke er på besøk ofte, så liker jeg å vite det på forhånd så vi får ryddet og forberedt litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det, med 4 barn, hund og stort hus er det alltid mulighet for litt kaos når noen plutselig dukker opp. Og jeg trenger å forberede meg mentalt før folk kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hører ikke hjemme i 2021..

var kanskje mer vanlig før - da - som oftest en i husholdningen var hjemmeværende 

Anonymkode: 4a86b...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...