Gå til innhold

Liker du uanmeldt besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her i denne storfamilien gjør vi alle det, men herregud så jeg misliker det:fnise: Går aldri på besøk til noen her(har egentlig flyttet ut) og er jeg alene hjemme så låser jeg døra!

Anonymkode: 15b61...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... for en trist tråd.

Jeg må innrømme at jeg av og til får litt angst når det ringer på døra. Rett og slett fordi jeg har vært litt slapp i det siste og huset flyter av rot. Da er det flaut å slippe inn gjester. Og hver gang blir jeg litt sint på meg selv, for ikke å ha huset godt nok i stand for å ta imot besøk. For egentlig elsker jeg det. De små uanmeldte besøkene. En kaffe, et glass vann, en rask prat. Helt perfekt.

Jeg/vi lever også et travelt liv. Barn, jobb, aktiviteter, hobbyer, hytte... Skal vi planlegge hvert besøk, blir de liksom litt mer "alvorlige". Man må diske opp mer.

Synes vi nordmenn blir kaldere og kaldere. Verner om hjemmet vårt. Holder oss mer og mer for oss selv. Alt skal gå etter boka.

Jeg må innrømme at jeg sjelden går på uanmeldte besøk til andre. Rett og slett på de grunnlagene som remses opp i tråden her. Skal jeg hente datter hos venner av henne, er det så vidt jeg tør ringe på, av redsel for å forstyrre. 

Vi har en kamerat som både jeg og mann elsker. Han bor noen mil vekke, men han kunne tidligere finne på å ringe på døra tidlig om morgenen, kom inn for å spise frokost, prate litt skit og dro videre på tur etterpå. I tillegg har han ei nese for mat, for flere ganger har han svingt innom hytta akkurat i det vaflene settes på bordet, eller krabbene, eller grillen fyres opp. Herlig. Elsker ham.

En annen kamerat av mann, er også flink til å bare komme på besøk. Problemet med ham, er at han har ei nese for rot, så huset flyter alltid de gangene han kommer. 😉 Elsk/hater ham. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt ok så lenge de godtar at jeg kanskje ikke har tid til å sitte å skravle og at det kanskje ikke er helt ryddig. Har flere som plutselig dukker opp, det mest irriterende er når de kommenterer hvordan det ser ut.

Stefar til samboer pleier å dra fingeren over rammen til speilet for å sjekke etter støv hver gang. Sånn er det når de sender melding kun for å si de er 2 min unna og kommer til oss. Verken spørsmål om det passer eller om vi er hjemme. Om sommeren går det greit for da kan vi sitte ute. 

Jeg er veldig dårlig på å tenke på å invitere så jeg tenker ikke noe negativt over de som bare dukker opp. Det er svigermor og hennes mann eller min søster som regel.

Anonymkode: 1fe53...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker det! :ninuskapus:

Ettermiddager er alltid travle, men da får jeg en unnskyldning til å stoppe opp og ta en hyggelig prat. :laugh: Besøk i helgene er enda bedre. Er vi hjemme, så er det alltid mulighet til å ta en hyggelig pause. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater uanmeldt besøk. Vi vil slappe av sammen eller bruke tid på våre hobbyer når vi er ferdig på jobb. Så når vi kommer hjem så låser vi døren, og om noen dukker overraskende døren, så later vi som oftest at vi ikke hører ringeklokken. Vi er heldigvis like sær, og de fleste familie og vennene våre er klar over dette og sender en melding eller ringer på forhånd. Det er koselig å få besøk, og det krever ikke mye planlegging, men det må passe for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LiMaSK

Sjelden det skjer, men som regel når det skjer ligger jeg på sofaen uten bh i en stor oversized genser som henger ned på den ene skulderen. All oppvasken står på kjøkkenbenken med oppvaskemaskinen åpen og klar for å tømmes.. Muligens klærne ligger på gulvet, altså, truser, bh, sokker, bukser, ja alt, fra kvelden før.

Så, nei, ser gjerne at folk ringer først, så får vi tid til å panikkrydde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er folk velkomne uansett, de må bare ta meg og leiligheten som vi er hvis de kommer på døra uanmeldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker det ikke. Ikke fordi jeg er redd for at folk skal se rotet mitt, men fordi det altfor ofte har kommet uanmeldt besøk her når vi har omgangssyken, er nakne 🙄, står på farta for å rekke noe, endelig har roet et sykt og gråtende barn (som da selvsagt våkner av at det kommer folk).. osv. Det er faktisk mange som ikke forstår "vi er syke/det passer ikke  nå" og blir lettere fornærma når de ikke får komme inn.. 

Den verste gangen var kanskje da jeg var hemmelig gravid, ekstremt morgenkvalm og naken på badet og det ringte på tidlig en morgen.. Jeg var alene hjemme og åpnet ikke..... De som ringte på ga seg ikke og gikk til slutt inn verandadøra mens de ropte på meg 🙄 

En melding med "passer det at jeg svipper innnom" derimot bare ELSKER JEG. 

Sist helt uanmeldt besøk var første gang jeg kan huske det bare var koselig. Det var ei jeg ikke kjenner altfor godt som kom med en blomst, jeg ble skikkelig rørt. 

Anonymkode: d4f2e...521

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvem som kommer og når det er. Som regel synes jeg det er helt greit, men vi har én bekjent som ALDRI melder fra når han kommer, og som alltid blir veldig lenge når han først er her. Akkurat det passer ikke bestandig like bra, og det er litt kjipt å bli satt i den situasjonen at man må be folk om å gå. De fleste andre som kommer uanmeldt har forståelse for at et uanmeldt besøk ikke alltid er beleilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stusser over at alle hater uanmeldte besøk, er det ingen som liker at gode venner stikker innom, må alt avtales og tidfestes i forkant? Eller er det en annen skål?

Anonymkode: 4feb1...507

Enig. Jeg liker at gode venner stikker innom. Syns det er leit at det har gått så langt at barna våre nå må sende SMS/ringe i forkant av besøk for å avtale. Da jeg var ung ringte vi bare på til hverandre. Tipper ungene speiler foreldrene på dette området, dessverre. 

Anonymkode: adbe7...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker uanmeldte besøk. Er et hekkans slit når det er meldt på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er alt i fra hvilken person det er. Er det en god venn eller et familiemedlem er det bare koslig men er det noen jeg ikke kjenner alt for godt så misliker jeg det. 

Men som sagt foretrekker jeg at alle egentlig gir meg et lite pip før de kommer så jeg kan eventuelt stelle noe i stand:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 10.05, SS skrev:

Jeg elsker uanmeldt besøk. Har også en travel hverdag, med 3 barn, krevende jobb og mann som er borte store deler av året. Passer det ikke, må de jo bare komme igjen  en annen dag.

Heldigvis kjenner jeg mest folk som er som meg på dette området. Ting behøver ikke å være så perfekt hele tiden, godt å ha folk rundt seg både i gode og dårlige tider.

Enig i dette.

Skal man avtale alt på forhånd vil det jo sjeldent klaffe, og så svinner jo relasjonene bare hen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er koselig, jeg. Men opplever jo ikke at det skjer så ofte akkurat, i disse mobiltider. De fleste sender jo uansett ei melding først. Men synes uansett det er fint om noen kommer, og tror ikke de da har en forventning om voldsom oppvartning. Senest i går satt vi ute på terrassen i sola. Ungene lekte, og plutselig kom en venn av familien og et av barna gående. Vi skulle avgårde ei lita stund etterpå, men de slo seg ned, fikk en kaffe og ungene lekte litt før vi måtte bryte opp. Veldig koselig! 

Anonymkode: b8533...ccd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste besøkene er de uanmeldte! Man slipper alt stresset i forkant - ingen rydding eller oppdekking. Uanmeldte besøk er også ofte korte, kun en kaffekopp og litt skravling. Syns det er helt topp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...