Gå til innhold

20 dater på 12 måneder, når dukker den rette opp? Fortell gjerne dine opplevelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 dater på 12 mnd.. 

60  dater på 3 år.. 

Dere kommer aldri til å finne noen.. Det er dere det er noe feil med, ikke de 20 eller  60..

Anonymkode: 679b0...dd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, Butternut said:

Aner ikke:p jeg er enkel og ha med å gjøre og liker gaming haha. Har aldri hatt tinder, tror ikke jeg har vært på en ordntlig date engang. Kanskje jeg kan bli kjærlighetsrådgiver 😄

Jeg hadde også datet deg. Ingen liker drama og high maintenance damer, sånn er det bare. :)

Anonymkode: 5d4d7...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

20 dater på 12 mnd.. 

60  dater på 3 år.. 

Dere kommer aldri til å finne noen.. Det er dere det er noe feil med, ikke de 20 eller  60..

Anonymkode: 679b0...dd9

Det er ikke noe feil med de mennene jeg har møtt, og det er heller ikke noe galt med meg. Mye skal klaffe for at begge skal forelske seg og det har det ikke gjort ennå.

Anonymkode: 36b0a...3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Butternut skrev:

Det er rart hvor forskjellige folk er..jeg har ikke vært singel siden 1998. Hver gang det blir slutt, så faller det en ny omtrent rett i fanget på meg. Jeg gjør absolutt ingenting for å lete etter noen. Og jeg har kun langvarige forhold bak meg (sånn 6 år, 12 år osv) 

Jeg også. Bestemmer meg vel egentlig for 0 mann. Men alikevel så dumper det en opp.

Anonymkode: 7378c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rundt 21, og brukte tinder for å tilfredsstille min intime behov. På et tidspunkt ble jeg lei og kjørte I gang en filosofi om å lære meg å ta vare på meg selv før jeg kunne dele livet med noen andre, med sunnere kosthold og trening og måloppnåelse.

Så matchet jeg med en fra min hjemby og fikk god kontakt. Det tok ikke lang tid før jeg inviterte han på kaffedate. Hehe, husker jeg sa ifra på forhånd at jeg ikke ville ha sex på første date og det var greit for han. Dog ble det litt kosing men ikke hele veien til sex. Det var min aller første date med min aller første kjæreste. Nå 4 år senere er vi lykkelig gift og eier hus sammen.

Ønsker dere andre lykke til med å finne lykken :)

Anonymkode: 7e932...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

20 dater på 12 mnd.. 

60  dater på 3 år.. 

Dere kommer aldri til å finne noen.. Det er dere det er noe feil med, ikke de 20 eller  60..

Anonymkode: 679b0...dd9

 

Ja, det er her jeg tror "feilen" ligger hos alle som aldri finner noen. De dater for mange og er hele tiden på leting. Det tar jo ofte mer enn ett møte for å kjenne se om man kan få følelser for en annen. Den berømte "kjemien" som alle leter etter og vil finne etter 10 minutter med et ukjent menneske, handler om en grunnleggende tiltrekning. Men en dating-situasjon er en kunstig bli-kjent-på-kort-tid-greie, og gir ikke rettferdighet til personens egentlig personlighet. Det trengs mer ro og litt mer tid.

Så til alle dere som leter og leter (-for jeg er også en av dem som alltid finner noen når jeg ønsker og egentlig ikke leter):

Ikke gå så fort fram!  Ikke date så mange!

Aksepter å bruk litt tid på hver enkelt person. Prøv å vise at du er et menneske som trives i livet ditt, har gode venner og sunne vaner, bra jobb, hyggelig bolig, kontakt med familie osv. Da vil du være en mye mer attraktiv person å bli kjent med en en desperat person som bare søker og leter etter "den eneste rette" (som forøvrig ikke finnes, men det vet dere vel allerede).  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Miklo Velka skrev:

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt bitter når jeg hører sånt. At noen kan dumpe eller bli dumpet, for deretter å bare snu seg rundt og falle inn i et nytt forhold, romanse, eller hva som helst, samtidig som det finnes de som går singel i 22 år, uten å være i nærheten av noe som kan kalles kjærlighet, romantikk, eller bare sex, for den saks skyld. 

Vet du, det skjønner jeg veldig godt. Jeg, mann 30, er en person med et skrikende behov for nærhet. Jeg lever for kosen. Jeg kan ligge tett omslynget kjæresten i timesvis, stryke og kysse, lukte og nyte. Når jeg er singel blir jeg lei meg og deppa, desperat og ensom. Hjertet skriker etter en klem og intimitet. Det er blir overtydelig at noe mangler i livet når jeg ikke har noen. Samtidig har jeg vært singel kanskje 2-3 år siden jeg var 13 år. Jeg har flere lange og fantastiske forhold bak meg. Den nærheten er blitt vane, det er trygghet for meg. Jeg har vært sånn siden jeg var barn. Jeg søker kroppskontakt blant de jeg er veldig glade i, også venner. Jeg sitter gjerne med en arm rundt en kompis på fest, men på en ikke klein måte og ikke for lenge. Like fullt, jeg tar på de nærmeste. Den kroppskontakten skaper og forer nærheten. 

Jeg har alltid lurt på hvordan det må være evig alene og ikke ha noen, sånn som jeg forstår at det kanskje er og har vært for deg Miklo. Jeg kan veldig godt forestille meg den frustrasjonen og ensomheten du føler på. Jeg har kjent på den selv, men med et luksuspreget kort tidsrom. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å gå årevis uten intim kontakt i begrepet vide forståelse. Det må gjøre veldig vondt og jeg har stor empati med deg. Jeg tror på at du ikke har det godt. Jeg sender deg en klem - en sånn litt hard manneklem. Jeg håper dette løser seg for deg. 

Du har snakket tidligere om utseende. Verden er litt sånn at satt sammen at utseende er nøkkelen i døra. Sitter ikke trynefaktoren helt godt får du ikke engang åpnet døra for å kikke inn. Om jeg forstår deg rett Miklo sliter du litt der? Hva er det som er galt, om jeg kan spørre? Er du overvektig? Er det uheldige skjevheter? Hva er problemet? 

Jeg kan jo komme med et par tanker der, fra andre siden av skalaen kanskje. Jeg har reflektert mye over eget utseende. Jeg er en som ser ganske godt ut. Det er jo ikke alltid jeg føler meg like flott, men generelt kan jeg etterhvert si at erfaringen taler for det. Jeg merker det på de kvinnene jeg treffer at dersom jeg er deres type behøver jeg ikke være annet enn snill og grei før de åpner armene. Jeg, som i utgangspunktet er en litt forsiktig og sårbar person, ser at jeg kan bruke utseendet rått. Jeg ser samtidig også at det forfølger meg. Jeg må aldri jobbe for noe. Med få unntak har jeg alltid blitt sjekket opp. Jeg gjør lite selv. Jeg har egentlig bare sittet på gjerdet og lekt dum. Jeg har ikke noe game. Jeg klarer ikke sjekke opp noen på byen. Jeg danser, jeg ser at damene som liker meg gir uttrykk for det, men jeg gjør ingenting. Litt fordi jeg er en kjærestemann også. Rommet jeg mestrer er én til én, når alt er strippet ned til det helt intime mellom to mennesker. Kotyme og uskrevne regler på fest er ikke et rom jeg mestrer. Jeg finnes ikke rå. Jeg er forsiktig og øm, motsetningen til "sjekkeren". Jeg tror dette er et delvis resultat av at jeg jo faktisk har vokst opp tett på jenter. Kanskje mer enn de fleste menn. Jeg skjønner en jente, jeg snakker deres språk. Derfor er jeg også på KG. Det er en tendens der jeg føler meg ofte mer enig med kvinner enn med menn i mange temaer. Jeg har mange gode venninner og jeg elsker den gode samtalen med dem. Det er noe annet enn å snakke med mannfolk. Jeg kan være ærlig på en annen måte med en jente. Hun forstår meg også oftere bedre enn en mann. Derfor er det også så lett for meg å møte en ny og skape felles forståelse. Jeg er antakeligvis en ganske femininisert mann.

Når jeg er singel ser jeg hvordan andre menn sliter og hvor annerledes de er fra meg. De prater helst gjerne om sex med damene på Tinder. De stirrer, de er klåfingra på byen. De har følelskalde meldingsutvekslinger på chat, uten smileys og med korte setninger. De kaster seg over kysset så fort de får sjansen, bardust og plutselig. De jager. Det er min oppfatning. Jeg er isåfall den rake motsetning. Jeg snakker aldri om sex før det skjer. Jeg berører henne, men med respekt og på en veldig forsiktig måte, da helst hendene hennes eller en arm. Jeg legger ikke hånden på låret eller grabber en tit. Jeg ser henne i øynene, jeg ser ikke på kroppen hennes. Jeg er var for hvordan hun responderer, om jeg får dårlige vibber så er det over før det har begynt. Da må hun være på for å endre det, ellers går det ikke. Jeg har ikke one night stands og jeg kysser ikke på første date. Etter min erfaring kan jeg fint skape den seksuelle og romantiske spenningen uten å være slibrig. Jeg har god erfaring med det. Når klærne er av er jo hemninge borte. Da kan man jo bare kose seg. Når jeg i små perioder har vært singel oppigjennom åra har jeg aldri jaktet. Selv når ensomheten og lengselen har vært størst. 

Jeg vet ikke om det var særlig trøst i dette, antakeligvis motsatt. Men jeg håper det er litt innsikt i hvordan det er på den andre siden. Kanskje det er noe her å lære? Når du først skulle treffe noen? Kanskje det er noen væremåter og teknikker du kan få med deg. Om ikke annet så er det kanskje trøst i at opplevelsen av tomrom og savn kan være enorm rett etter at noen går ut av livet ditt. Jeg har hatt mye kjærlighet og vært utrolig heldig som har elsket og blitt elsket hardere enn jeg kunne forestille meg mulig. Men, jeg har også lidd og hulket som et barn over tap av noen jeg har elsket over alt. Jeg har hatt så mye vondt, gjort så mye for å forsøke å døyve smerten, forsøkt å plastre sårene med korte forhold som aldri har fylt rommet. Det er jo en sørgelighet over det også. Det er gjerne kvinnen som havner i den fella, men i mitt tilfelle også meg. Kanskje er det vondere å miste noen enn å aldri ha hatt noen? Kanskje ikke. Jeg tror uansett at alle mennesker trenger kjærlighet og jeg håper inderlig at du finner noen. Når du først gjør det må du bare elske av hele ditt hjerte. Være tro og genuin. Jeg tror det skinner gjennom. 

Anonymkode: 2b52c...914

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

20 dater på 12 mnd.. 

60  dater på 3 år.. 

Dere kommer aldri til å finne noen.. Det er dere det er noe feil med, ikke de 20 eller  60..

Anonymkode: 679b0...dd9

På en måte enig med deg, selv om det sikkert ikke er noe galt med TS, sånn sett. Jeg tror at når man dater så mange, blir man overkritisk, litt kynisk og kanskje mindre sensitiv. Det er også lett å gå i den fella at man hele tiden leter etter noe bedre, selv om man har noen hyggelige møter med en av det annet kjønn, all den tid man vet man bare kan sveipe videre på telefonen for å muligens møte noen andre. 

Mange har høye forventninger og tror de skal oppleve lynnedslag, regnbuer og enhjørninger på første møte. Hvis det ikke skjer, da gidder man ikke treffe vedkommende flere ganger. Det kan være en tabbe, for noen ganger kan det være smart å gi ting litt tid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Era Vulgaris skrev:

På en måte enig med deg, selv om det sikkert ikke er noe galt med TS, sånn sett. Jeg tror at når man dater så mange, blir man overkritisk, litt kynisk og kanskje mindre sensitiv. Det er også lett å gå i den fella at man hele tiden leter etter noe bedre, selv om man har noen hyggelige møter med en av det annet kjønn, all den tid man vet man bare kan sveipe videre på telefonen for å muligens møte noen andre. 

Mange har høye forventninger og tror de skal oppleve lynnedslag, regnbuer og enhjørninger på første møte. Hvis det ikke skjer, da gidder man ikke treffe vedkommende flere ganger. Det kan være en tabbe, for noen ganger kan det være smart å gi ting litt tid. 

Enig. Jeg har hatt litt ulike kjærester selv. Høyere, lavere, småtjukke, tynne, små. Det er jo ikke "en type" der ute. Det er for meg heller ikke en personlighet jeg liker, og that's it. Det er mange som kan passe meg veldig godt! Når du forventer et schmell på første date tror jeg en hopper bukk over mange med mye å by på. Hva er vel et forhold kjærlighet om det ikke er å satse litt på noen? 

Jeg tror, helt ærlig, at det er mange forvirra sjeler der ute som kunne gjort så mye fint om de bare hadde forsøkt noe nytt. Kanskje satset på en hest de ikke regna med. Hvem vet, plutselig kommer smellen 4 måneder ut i forholdet. Det skjer hele tiden for folk. Jeg har selv opplevd å merkverdig nok virkelig få "øyene opp" for kjæresten langt ut i et forhold. Det øyeblikket du faktisk ser henne, noe dypere enn det du har sett før. Da skjer det ting. Dette tror jeg ikke disse speed-Tinder-daterne med solid kravspec egentlig er klar for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Mager trøst kanskje, men vi er flere som deg. Jeg er kvinne og har vært singel i 15 år. 12 år siden sist jeg hadde sex. 

Anonymkode: 9930c...b54

Hvorfor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dates i løpet av et 26 år langt liv. Var ikke forelska i noen av dem. 
Jeg blir betatt/forelsket men da tør jeg ikke gjøre noe. tenker bare negativt om dem. i tillegg er de ofte ikke-norske da jeg har reisejobb, hører på hva andre sier foran meg selv. Veldig sint på meg selv for det nå.

Anonymkode: b2ea4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Skorstein skrev:

Hvorfor ?

Menn liker meg ikke. Regner med jeg bare ikke er pen nok. 

Anonymkode: 9930c...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn liker meg ikke. Regner med jeg bare ikke er pen nok. 

Anonymkode: 9930c...b54

La meg utdype det litt: 

Jeg er tydeligvis en dame som menn vil være useriøs men, men ingen vil liksom være i et forhold med meg. Jeg er ikke en dame som går på rundgang uansett og har ingen interesse av uforpliktende. Så da blir det jo ingenting. Utseendet er nok en del av det ettersom menn måler kvinner ut fra hvordan de ser ut. Jeg er ellers grei, udramatisk og ganske skikkelig, så forstår ikke hva annet det kan være. Leit men slik er livet. It is what it is. 

Anonymkode: 9930c...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.6.2018 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Begynte å telle datene og ble litt overrasket. I går var jeg på nok en date, full av håp, men atter en gang ble det bare feil. Fyren hadde jeg møtt utenfor Tinder, så tenkte at dette kunne love godt siden vi "kjente hverandre litt", men nei. Fyren ville ned i buksene på meg og stemningen ble bare dårlig. Han hadde null interesse for å bli kjent.

Så var det han som aldri dukket opp da. Det var en uke siden, til tross for flere samtaler førut.

Fyren som var på 2 dater og som jeg likte, som aldri mer svarte meg på meldinger.

Fyren som ville gifte seg ig få barn med meg uten å virkelig kjenne meg, han bare visste at jeg var et catch, men så ikke hvor drsperat stemning det ble.

Mannen som datet meg 9 ganger og ghostet. Da fikk jeg kjærlighetssorg en kort periode.

Fyren som det bare ikke var kjemi med. Han var så lite hyggelig at det var skummelt.

5 menn jeg bare ikke følte meg noe tiltrukket av

Fyren som sa " si fra om du vil treffes igjen, dette var hyggelig" og da jeg sendte melding, svarte han ikke

Mannen som ville bli kjæresten min på 3.date

Fyren jeg hadde sex med en gang som aldri uttrykket noe, på noe tidspunkt til tross for 4 dater

Mannen som sendte sms for å spørre om vi bare skulle være friends with benefits etter en date

And the list goes on

Det har vært mange greie menn, og en del med manglende manerer. Uansett lei! Det virker helt meningsløst. Skal jeg gidde mer nå?

 

 

Anonymkode: d342f...807

Datet siden Februar 2017. X antall personer. Date 1, datet jeg en stund. Men han var så opphengt i ekskona si, at det drepte min interesse. Men fin fyr, snill, omtenksom og vi hadde bra sex. Datet flere mnd. Nr 2 møtte jeg på byen, varte vel i 2 mnd det også. Han var så intens og krevde mi oppmerksomhet hele tiden og ble sint om jeg ikke svarte pronto på en sms. Han flyttet like etterpå. Traff deretter en mnd tid etterpå en fyr, møtte han 4-5 ganger. Har enda kontakt, men han er så "opptatt" og hadde sjelden tid til å møtes. Kun om han er i nærheten og det "passet" han. Nei takk. Deretter to fra tinder, en date på hver. Funka ikke. Og han jeg har nå, møttes lenge, 4 mnd ca men tok oss en pause på to mnd da jeg var usikker på han.. Dater han nå igjen, vi tar det sakte, så får vi se. 

Sikkert datet 3-4 til fra tinder sånn en gang som jeg ikke husker heller

Anonymkode: b0eb0...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Tinder og Sukker et par år. 

Rundt 30 dater på denne tiden. Ingen ville gå på 2. date. For noen måneder siden kuttet jeg ut dette, sletta Tinder.

Har hatt det fantastisk flott de siste månedene. Godt å være kvitt de overfladiske menneskene som finnes på disse sidene.

-mann

Anonymkode: 793b7...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på Tinder og Sukker et par år. 

Rundt 30 dater på denne tiden. Ingen ville gå på 2. date. For noen måneder siden kuttet jeg ut dette, sletta Tinder.

Har hatt det fantastisk flott de siste månedene. Godt å være kvitt de overfladiske menneskene som finnes på disse sidene.

-mann

Anonymkode: 793b7...fed

Kvinne her,

Jeg har også hatt tinder og sukker i noen år nå og det er så overfladisk og uekte at jeg blir nesten litt dårlig. Helt bortkastet tid for meg også. Håper du har det bedre og at det ordner seg for deg. 

Anonymkode: 9930c...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.6.2018 den 13.20, Butternut skrev:

Det er rart hvor forskjellige folk er..jeg har ikke vært singel siden 1998. Hver gang det blir slutt, så faller det en ny omtrent rett i fanget på meg. Jeg gjør absolutt ingenting for å lete etter noen. Og jeg har kun langvarige forhold bak meg (sånn 6 år, 12 år osv) 

Har alltid forundret meg over folk som knapt rekker å bli single før de er inne i nytt forhold. Tar de den første og beste som byr seg? Hva med å utforske singellivet og være litt kritisk ved valg av ny partner?

Anonymkode: bd67a...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid forundret meg over folk som knapt rekker å bli single før de er inne i nytt forhold. Tar de den første og beste som byr seg? Hva med å utforske singellivet og være litt kritisk ved valg av ny partner?

Anonymkode: bd67a...19f

Åpenbart tjener de jo på det. Jeg har en snikende følelse av at de vi antar er kritisk holdning ofte blir en metode for å velge feil. Eller forbli singel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har alltid forundret meg over folk som knapt rekker å bli single før de er inne i nytt forhold. Tar de den første og beste som byr seg? Hva med å utforske singellivet og være litt kritisk ved valg av ny partner?

Anonymkode: bd67a...19f

Det er ikke alle som har behov for å ligge rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også evig singel. har to korte forhold bak meg (under 1 år, begge to, jeg stakk i begge to). er 28 år og mann. Har i alle år gitt faen i å lete etter kjæreste. Inntil det siste året.

Har vært på 8 dates på ett år tror jeg. Synes at det er mye. Kun én av de hadde jeg noen form for ekte relasjon, med møting og sex osv. Men hun ga seg da det ble for nært. Viste seg at hun ikke kom over eksen. Etter noen måneder var hun intens på snap og prøvde å lokke meg tilbake. Men nope, jeg var allerede på jakt etter noen bedre.

Tre av jentene var jeg bare ikke interessert i. Et par av dem var jeg kun interessert i for sex. 

To stykker var jeg interessert i, men her ble jeg avvist. Veldig vondt. Med hun ene kan jeg akseptere det, hun var rett og slett litt for vakker for meg. Hun andre er jeg skuffet over at det ikke ble videre, jeg pushet henne og var litt for ivrig. Dermed ble hun stein kald og droppet meg, selv om vi hadde det veldig kjekt sammen. Det er mitt største problem. Jeg klarer ikke å holde hodet kaldt når jeg blir interessert. Jeg blir for pushy og jentene flyr. Faen.

Helt seriøst, så virker det som jeg har draget når jeg er uinteressert. Når jeg er interessert, gjør jeg noe feil. Desperasjonen lyser sikkert...

 

Anonymkode: 240f4...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...