Calla Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #141 Del Skrevet 16. mars 2005 Heisann Jeg leste litt i dagboka di, og fikk med meg at dere skal bruke Fame til fotograferingen. De er kjempeflinke. Vi har vært der på familiefotografering (men i Stavanger), og fikk kjempeflotte bilder Tror det er smart å velge det største albumet. Bedre med for mange bilder enn for få. Er jo viktig å ta godt var på minnene fra den mest fantastiske dagen i livet Heisann! Ja FAME er utrolig flinke.. har sett mange flotte bilder derfra! Det som jeg liker ekstra godt er at de ikke tar slike "klisje-bilder", men stilige bilder som man ikke trenger å være flau over å henge opp på en vegg... Enig i at det er smart å velge det største albumet. Hadde nok blitt vanskelig hvis man måtte velge ut bare noen få... Gleder meg masse til å ha et flott bryllupsalbum å titte i!minne for livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 16. mars 2005 #142 Del Skrevet 16. mars 2005 Hmm...merker jeg er litt gretten i dag... :-x Fikk purring fra skolebibilioteket..de har nemlig laget seg en regel som sier at ingen i klassen vår kan leie bøker lenger enn to uker(vanligvis er det en mnd)..dette er fordi vi skiver våre "term papers" og alle skal ha mulighet til å få de bøkene de ønsker...men jeg VET at ingen har valgt samme oppgave som meg... Jaja, da får jeg bare sitte her uten kilder da... Måtte bare få ut litt frustrasjon... Har nok ikke tid til så mye bryllupsplanlegging de neste ukene... selv om det sikkert blir en og annen tur innom KG.. God onsdag alle sammen! Kjip regel! Men kan du ikke forlenge lånetiden da!? Levere og låne igjen! Kan jo lure litt, selv om det er idiotisk at slike tiltak må til!!! :o Ha en kjempefin dag da - håper humøret letter litt med denne solskinnshilsenen! :-) :-) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2005 #143 Del Skrevet 16. mars 2005 Heisann! Ja FAME er utrolig flinke.. har sett mange flotte bilder derfra! Det som jeg liker ekstra godt er at de ikke tar slike "klisje-bilder", men stilige bilder som man ikke trenger å være flau over å henge opp på en vegg... Enig i at det er smart å velge det største albumet. Hadde nok blitt vanskelig hvis man måtte velge ut bare noen få... Gleder meg masse til å ha et flott bryllupsalbum å titte i!minne for livet! Vi skal også bruke Fame (Nøtterøy) som fotograf. Er enig i at de har tatt mange fine bilder som skiller seg litt ut fra mange andre. Skal dere ta inne eller utebilder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 16. mars 2005 #144 Del Skrevet 16. mars 2005 Vi skal også bruke Fame (Nøtterøy) som fotograf. Er enig i at de har tatt mange fine bilder som skiller seg litt ut fra mange andre. Skal dere ta inne eller utebilder? Mmmmm... :enig_animasjon: Men selv om bildene skiller seg ut, så er jeg selv veldig nøye på at jeg synes "magien" er det som gjør en fotograf flink eller ikke. Er mange som tar stilige, men STIVE bilder... De kan godt være stilige, men de bør jo også være personlige, litt intime og virkelig fange øyeblikkene, de små øyeblikkene som oser av kjærlighet brudeparet seg imellom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #145 Del Skrevet 16. mars 2005 Vi skal også bruke Fame (Nøtterøy) som fotograf. Er enig i at de har tatt mange fine bilder som skiller seg litt ut fra mange andre. Skal dere ta inne eller utebilder? Vi skal ta inne-bilder... Søskenbarnet til sambo skal først ta bilder av oss ute (han er en flink hobby-fotograf) og så drar vi til FAME sitt studio... De på FAME anbefalte nemlig bilder i studio for da kunne de gjøre mer med farger og slikt.. var visst lettere å gjøre kreative ting ved fremkallingen når man tok bilder i studio..ikke spør meg hvorfor men... :klø: dere da?inne eller utebilder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2005 #146 Del Skrevet 16. mars 2005 Om været tillater det så har vi mest lyst på utebilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #147 Del Skrevet 16. mars 2005 Kjip regel! Men kan du ikke forlenge lånetiden da!? Levere og låne igjen! Kan jo lure litt, selv om det er idiotisk at slike tiltak må til!!! :o Ha en kjempefin dag da - håper humøret letter litt med denne solskinnshilsenen! :-) :-) :-) Takk for solskinnshilsen!! Det hjalp på humøret! Kan ikke forlenge lånetiden..det er det som er problemet.. De tror nemlig at noen skal komme å ville låne de samme bøkene som meg..noe som er veldig lite trolig... Men men..sitter nå og tar notater for harde livet..skal levere bøkene i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 16. mars 2005 #148 Del Skrevet 16. mars 2005 De på FAME anbefalte nemlig bilder i studio for da kunne de gjøre mer med farger og slikt.. var visst lettere å gjøre kreative ting ved fremkallingen når man tok bilder i studio..ikke spør meg hvorfor men... :klø: Grunnen er sannsynligvis fordi når de tar ibilde i studio stiller de lys og kamerainnstillinger slik at de får nullverdi i bakgrunnen (dvs. at bakrunnen er hvit) Da har det store muligheter til å selektere dere ut i Photoshop og stille på f.eks histogram, fargem lus og kontrast, og gjærne legge til noen små effekter på noen bilder. Hvis dere tar bilder ute, er det vanskligere og mye jobb medå selektere dere ut fordi bakgrunnen inneholder så mye informasjon, og det kan tenkes at de justeringene som blir gjort på dere krasjer med bakrunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #149 Del Skrevet 16. mars 2005 Grunnen er sannsynligvis fordi når de tar ibilde i studio stiller de lys og kamerainnstillinger slik at de får nullverdi i bakgrunnen (dvs. at bakrunnen er hvit) Da har det store muligheter til å selektere dere ut i Photoshop og stille på f.eks histogram, fargem lus og kontrast, og gjærne legge til noen små effekter på noen bilder. Hvis dere tar bilder ute, er det vanskligere og mye jobb medå selektere dere ut fordi bakgrunnen inneholder så mye informasjon, og det kan tenkes at de justeringene som blir gjort på dere krasjer med bakrunnen. Tenkte meg det var noe sånt ja... virker som du har litt peiling på sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #150 Del Skrevet 17. mars 2005 JIPPI!!!! Leiligheten til mamma ble solgt i går!!! Det betyr at vi bare har å velge byggfirma og så kan påbygging av huset starte!! Så på de endelige arkitekt-tegningene i går og må si jeg gleder meg til å se resultatet! Mamma får da en leilighet i kjelleren på 66kvm... Kommer til å bli så koselig å ha henne her! Ellers sa svigermor at hun ville kjøpe brudesko til meg når hun får lønning... Jeg prøvde et par da jeg kjøpte kjole, og de var suuuperbehagelig å ha på! Føltes nesten som tøfler, selv om det var en liten hæl på de.. Tror nok jeg vil ha de..er jo viktig at de er behagelige å ha på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leela Skrevet 17. mars 2005 #151 Del Skrevet 17. mars 2005 JIPPI!!!! Leiligheten til mamma ble solgt i går!!! Det betyr at vi bare har å velge byggfirma og så kan påbygging av huset starte!! Så på de endelige arkitekt-tegningene i går og må si jeg gleder meg til å se resultatet! Mamma får da en leilighet i kjelleren på 66kvm... Kommer til å bli så koselig å ha henne her! Ellers sa svigermor at hun ville kjøpe brudesko til meg når hun får lønning... Jeg prøvde et par da jeg kjøpte kjole, og de var suuuperbehagelig å ha på! Føltes nesten som tøfler, selv om det var en liten hæl på de.. Tror nok jeg vil ha de..er jo viktig at de er behagelige å ha på! Så bra!! Og så snill svigermor du får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 17. mars 2005 #152 Del Skrevet 17. mars 2005 Så bra Cons! Skjønner godt at du gleder deg til å ha mamma'en din hos dere. Hun får det sikkert topp med sitt egen leilighet også-viktig med litt privatliv også. Både for henne og for dere.. Så snill svigermor du har! Og de skoene hørtes jo veldig deilige ut da...tøfler . Husk å legg ut bilde av de når du har fått de da... ha en god dag snupp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #153 Del Skrevet 17. mars 2005 Takk for hilsen Leela og Izaria! Ja, svigermor er veldig snill. Setter veldig pris på henne og det gode forholdet vi har fått.. Tror nok Lasse er fornøyd med sin svigermor også (ellers ville han nok ikke hatt henne i huset vårt..var jo hans ide..)..De har jo blitt bestiser... Så nå må vi snart begynne å hjelpe mamma med flyttelasset. Hun må gi fra seg leiligheten 15april. Vi har heldigvis fått tak i en leilighet hun kan leie billig til huset er ferdig påbygd.... Livet er flott for tiden!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 17. mars 2005 #154 Del Skrevet 17. mars 2005 Så kjekt med skofinansiering, OG at mammaen din fikk solgt leiilighet! Slike ting er det greit å kunne glede seg over i en ellers nokså hverdagslig, ja, hverdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. mars 2005 #155 Del Skrevet 17. mars 2005 Ååå, det hørtes superkoselig ut med mamma i samme hus!! :-) Jeg trives i hvertfall kjempegodt sammen med mammaen min (pappa også da!)! Blir kjempegøy å bygge på huset da! Hvordan blir det? Skal moren din få kjellerleilighet og dere bygge på i to etasjer til dere selv i tillegg? Eller?? Nysgjerrig vet du! :-) :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #156 Del Skrevet 17. mars 2005 Ååå, det hørtes superkoselig ut med mamma i samme hus!! :-) Jeg trives i hvertfall kjempegodt sammen med mammaen min (pappa også da!)! Blir kjempegøy å bygge på huset da! Hvordan blir det? Skal moren din få kjellerleilighet og dere bygge på i to etasjer til dere selv i tillegg? Eller?? Nysgjerrig vet du! :-) :oops: Tror nok det blir koselig ja...(bare tenk de dagen jeg ikke orker å lage middag..da kan jeg løpe ned til mamma å spise der.. ) Huset blir bygd ut ca.70kvm på kjellerplan, og 70kvm i første etasje. Påbygget nede blir altså mammas kjellerleilighet, mens påbygget oppe blir barnerom osv..(har bare ett soverom nå..) Vi kommer til å ha inngang nede i kjelleren, seperat fra mammas inngang. Sånn vi bor nå er ikke kjelleren i bruk, men vi kommer til å pusse opp vår del av kjelleren også. Lasse får sin etterlengtede hjemmekino der nede, jeg får vaskerom(hmm..ikke helt rettferdig fordelt.. :-x ) pluss gang med garderobeplass. Til slutt blir dette et ganske stort hus kan man si... kommer til å bli nok husarbeid på meg ihvertfall.... Men vi merker jo nå at 90kvm (som huset er på nå) begynner å bli litt lite.. skal jo ha barn etterhvert, dessuten ønsker vi å ha et eget rom til kontor-bruk.. I tillegg til litt luksus da.. Takk for hilsen fra deg også Toria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 17. mars 2005 #157 Del Skrevet 17. mars 2005 Høres ut som om dere har store, gode og koselige husplaner! Nu vel, natti natt - jeg bysselaller nå...sove godt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cezz Skrevet 17. mars 2005 #158 Del Skrevet 17. mars 2005 Tror nok det blir koselig ja...(bare tenk de dagen jeg ikke orker å lage middag..da kan jeg løpe ned til mamma å spise der.. ) Huset blir bygd ut ca.70kvm på kjellerplan, og 70kvm i første etasje. Påbygget nede blir altså mammas kjellerleilighet, mens påbygget oppe blir barnerom osv..(har bare ett soverom nå..) Vi kommer til å ha inngang nede i kjelleren, seperat fra mammas inngang. Sånn vi bor nå er ikke kjelleren i bruk, men vi kommer til å pusse opp vår del av kjelleren også. Lasse får sin etterlengtede hjemmekino der nede, jeg får vaskerom(hmm..ikke helt rettferdig fordelt.. :-x ) pluss gang med garderobeplass. Til slutt blir dette et ganske stort hus kan man si... kommer til å bli nok husarbeid på meg ihvertfall.... Men vi merker jo nå at 90kvm (som huset er på nå) begynner å bli litt lite.. skal jo ha barn etterhvert, dessuten ønsker vi å ha et eget rom til kontor-bruk.. I tillegg til litt luksus da.. Takk for hilsen fra deg også Toria! Og tenkt hvor greit når man trenger barnevakt:-) Vi kommer til å bo 20 meter fra mamma og pappa og de blir nok både reservebarnevakt og reservekokker, men det tror jeg absolutt de ikke har noe i mot De maser jo som bare det på barnebarn, så om de kommer får de jammen meg ta ansvar også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 17. mars 2005 #159 Del Skrevet 17. mars 2005 *kunne ønske det var meg, jeg som skulle ha mamma boende i kjellern...savner henne* Nattinatt Cons. Søte deg! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 18. mars 2005 Forfatter #160 Del Skrevet 18. mars 2005 Tusen takk for hilsen Toria, Blir nok deilig å ha en "barnevakt" i kjelleren ja.. Mamma har jo allerede kjøpt inn tegnefilmer til dvd-spilleren sin..... Hun snakker om at barnebarna som en gang kommer skal komme ned til henne å få kakao mens de ser barne-tv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå