Gå til innhold

Hvordan si til barna at pappaen deres ikke vil være pappaen deres lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier ikke til en 5 åring og en 8 åring, at pappa ikke vil se dem (les: at pappa ikke bryr seg om dem). Det får være grenser på hvor ærlig man skal være i en slik situasjon mot barna, gjør det du må for å skåne dem. Når de blir eldre kan du være ærlig om far sine tåpelige holdninger i livet. Vær klar over at alt du sier kan skade barnet resten av livet!

Har en veldig "fin" egenerfaring. Moren min har sliti ganske mye hele livet sitt, når jeg var 10 år møtte hun aldri opp på samvær eller tok kontakt. En i familien min sa "Forstår du ikke at moren din ikke bryr seg om deg?"... Det er det mest hjerteskjærende jeg noen gang har hørt, og jeg blir lei meg bare jeg skriver det nå. Det ødela meg HELT. SKÅN BARNA!!!!

Anonymkode: 78d18...0ee

Huff, så fælt😰😰 Klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan vi være enige om. 

Poenget mitt er at man sjelden vet hvordan livet vil bli. Ingen ønsker dette for barna sine. 

Anonymkode: d65d8...9d9

Neida ser den. Ingen kan spå fremtiden. Og jeg dømmer ikke ditt valg av mann. Men var det ingen indikatorer? Sløve foreldre, rus, psykisk sykdom, arbeidsledig, mye festing etc? Spør siden jeg lurer på om det er mulig å finne mønstre hos slike menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎06‎.‎2018 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Når han melder seg ut forsvinner jo for så vidt konflikten. 

Ts

Anonymkode: 59946...736

Da skåner du ungene!  Og biter i deg alt sinne og bitterhet. 

Vanskelig, men til det beste for barna. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk far/sønn pakke som ganske ung, og en trøblete eks på kjøpet som var mer medgjørlig når hun fikk ha bidraget og vi samværet. Da han skulle begynne på ungdomsskole så hadde vi lenge fundert på om vi skulle flytte på landet, jeg var på vei med felles første og han hadde lyst å bo der. (Familiegård) Mor var underlig medgjørlig, gikk med på alt, og vi pustet lettet ut. Da dagen kom og vi skulle dra med siste lasset kjørte vi opp for å hente. På trappa satt en 12 år gammel gutt med livet sitt i en pappeske ved siden av. Mor hadde kysset ham på begge kinn, sagt at pappa kom snart, hun var trøtt og skulle sove, og at det ikke var noe vits med besøk, fordi hun skulle leie ut rommet hans. Og det gjorde - og gjør hun faktisk enda. Penger kommer fremfor ALT Jeg er så heldig å få være bestemoren til det nydelige barnet han har fått, det er her på landet han har et hjem, og den gamle heksa ANER ikke hva hun har gått glipp av. De har kontakt, men alt av forpliktelser, om det så bare er et kaffibesøk, vrir hun seg unna. Det feiler nok henne noe. Men greia er at det er noe i veien med foreldre som ikke vil være foreldre. Og vi andre må rett og slett bare behandle dem slik...

Endret av Mousj
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Vi har dessverre kranglet om barna hele tiden, og har samarbeidet dårlig. Han har ele veien vært veldig av og på som far. Han har kjempet frem "rett til å se de",  men så meldt avbud gang på gang. Nå føler han at han ikke "gidder mer" og at det "bare blir stress" å ha kontakt nå som han skal flytte. 

Forholdet mitt til barnas farmor er bra, og jeg tror hun vil være en del av barnas liv uansett. Hun er ganske oppgitt over sønnen sin. 

TS

Anonymkode: 59946...736

Hm, her ligger vel deler av svaret tenker jeg. Sorry at jeg sier det, men måtte virkelig faren kjempe for å få se egne barn?! Hvorfor i all verden vil du barna dine så utrolig vondt at du ikke la til rette for samvær, men satte kjepper i hjulet? Ikke rart samarbeidet har vært dårlig. Og nå har han fått nok og funnet ut at konfliktnivået er så stort at det ikke er verdt det! 

Hadde jeg vært deg hadde heg sittet med en veldig bitter smak i munnen akkurat nå. For ved å sabotere for far har du faktisk ødelagt for egne barn! Her deler du like mye skyld som far!

Kommer ALDRI til å forstå meg på de egoistiske foreldrene som setter egne behov framfor sine barn.

kvinne 37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Torfa skrev:

Hm, her ligger vel deler av svaret tenker jeg. Sorry at jeg sier det, men måtte virkelig faren kjempe for å få se egne barn?! Hvorfor i all verden vil du barna dine så utrolig vondt at du ikke la til rette for samvær, men satte kjepper i hjulet? Ikke rart samarbeidet har vært dårlig. Og nå har han fått nok og funnet ut at konfliktnivået er så stort at det ikke er verdt det! 

Hadde jeg vært deg hadde heg sittet med en veldig bitter smak i munnen akkurat nå. For ved å sabotere for far har du faktisk ødelagt for egne barn! Her deler du like mye skyld som far!

Kommer ALDRI til å forstå meg på de egoistiske foreldrene som setter egne behov framfor sine barn.

kvinne 37

Mmmm vel når far feks krever å se de på torsdag når de har fotball trening . Hva skal de avlyse.  Og når man vet at far kommer nok til å avlyse det før det har han gjort 9 av 10 ganger.  Og han klarer ikke å sette seg inn i hva unger liker. Han kan synes samvær er å sette på en film . Når det er 25 grader å sol og ungene hadde egenlig  blitt bett med på stranda med venner. Du setter livet på vent  når du har den type mann . For besøk skal alltid passe inn i hans skjema. Så nei egoistisk er det ikke. Men man må skjønne at unger har krav på sin tid å.

 

Anonymkode: c6538...417

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mmmm vel når far feks krever å se de på torsdag når de har fotball trening . Hva skal de avlyse.  Og når man vet at far kommer nok til å avlyse det før det har han gjort 9 av 10 ganger.  Og han klarer ikke å sette seg inn i hva unger liker. Han kan synes samvær er å sette på en film . Når det er 25 grader å sol og ungene hadde egenlig  blitt bett med på stranda med venner. Du setter livet på vent  når du har den type mann . For besøk skal alltid passe inn i hans skjema. Så nei egoistisk er det ikke. Men man må skjønne at unger har krav på sin tid å.

 

Anonymkode: c6538...417

Er du TS eller snakker du om en annen situasjon?

Anonymkode: e391b...7fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Torfa skrev:

Hm, her ligger vel deler av svaret tenker jeg. Sorry at jeg sier det, men måtte virkelig faren kjempe for å få se egne barn?! Hvorfor i all verden vil du barna dine så utrolig vondt at du ikke la til rette for samvær, men satte kjepper i hjulet? Ikke rart samarbeidet har vært dårlig. Og nå har han fått nok og funnet ut at konfliktnivået er så stort at det ikke er verdt det! 

Hadde jeg vært deg hadde heg sittet med en veldig bitter smak i munnen akkurat nå. For ved å sabotere for far har du faktisk ødelagt for egne barn! Her deler du like mye skyld som far!

Kommer ALDRI til å forstå meg på de egoistiske foreldrene som setter egne behov framfor sine barn.

kvinne 37

For noe tull. Sett skylda der den hører hjemme,  hos faren. Du burde skamme deg.

Anonymkode: 45139...dda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Sett skylda der den hører hjemme,  hos faren. Du burde skamme deg.

Anonymkode: 45139...dda

Hæ, skamme meg? Hvor i alle verden passer en slik setning inn i noen som helst kontekst? Ikke noe av det TS har informert om tyder på at» skylden» skal plasseres hos faren. Her tenker jeg de begge har vært selvsentrert og tenkt mer på at « de skal vinne» istedenfor å holde fokus på det viktigste av alt, nemlig barna!

Resultat, barna lider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mmmm vel når far feks krever å se de på torsdag når de har fotball trening . Hva skal de avlyse.  Og når man vet at far kommer nok til å avlyse det før det har han gjort 9 av 10 ganger.  Og han klarer ikke å sette seg inn i hva unger liker. Han kan synes samvær er å sette på en film . Når det er 25 grader å sol og ungene hadde egenlig  blitt bett med på stranda med venner. Du setter livet på vent  når du har den type mann . For besøk skal alltid passe inn i hans skjema. Så nei egoistisk er det ikke. Men man må skjønne at unger har krav på sin tid å.

 

Anonymkode: c6538...417

Foretrekker at TS svarer! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Mousj said:

Jeg fikk far/sønn pakke som ganske ung, og en trøblete eks på kjøpet som var mer medgjørlig når hun fikk ha bidraget og vi samværet. Da han skulle begynne på ungdomsskole så hadde vi lenge fundert på om vi skulle flytte på landet, jeg var på vei med felles første og han hadde lyst å bo der. (Familiegård) Mor var underlig medgjørlig, gikk med på alt, og vi pustet lettet ut. Da dagen kom og vi skulle dra med siste lasset kjørte vi opp for å hente. På trappa satt en 12 år gammel gutt med livet sitt i en pappeske ved siden av. Mor hadde kysset ham på begge kinn, sagt at pappa kom snart, hun var trøtt og skulle sove, og at det ikke var noe vits med besøk, fordi hun skulle leie ut rommet hans. Og det gjorde - og gjør hun faktisk enda. Penger kommer fremfor ALT Jeg er så heldig å få være bestemoren til det nydelige barnet han har fått, det er her på landet han har et hjem, og den gamle heksa ANER ikke hva hun har gått glipp av. De har kontakt, men alt av forpliktelser, om det så bare er et kaffibesøk, vrir hun seg unna. Det feiler nok henne noe. Men greia er at det er noe i veien med foreldre som ikke vil være foreldre. Og vi andre må rett og slett bare behandle dem slik...

Fy faen. Jeg får helt vondt av å lese det du skriver.

Så bra at resten av familien stiller opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, A_nanas skrev:

Neida ser den. Ingen kan spå fremtiden. Og jeg dømmer ikke ditt valg av mann. Men var det ingen indikatorer? Sløve foreldre, rus, psykisk sykdom, arbeidsledig, mye festing etc? Spør siden jeg lurer på om det er mulig å finne mønstre hos slike menn. 

Ikke noe av det der. 

Anonymkode: d65d8...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe av det der. 

Anonymkode: d65d8...9d9

Du er heller ikke TS? Svarer du på TS sine vegne eller har du en egen historie inni denne tråden?

Anonymkode: e391b...7fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Torfa skrev:

Hæ, skamme meg? Hvor i alle verden passer en slik setning inn i noen som helst kontekst? Ikke noe av det TS har informert om tyder på at» skylden» skal plasseres hos faren. Her tenker jeg de begge har vært selvsentrert og tenkt mer på at « de skal vinne» istedenfor å holde fokus på det viktigste av alt, nemlig barna!

Resultat, barna lider.

Når faren gir faen i ungene sine og ikke vil ha noe mer med ungene sine å gjøre og kutter de ut av livet sitt så er det KUN, ENE OGALENE, faren sitt skyld. Han er ett søppelmenneske av de sjeldne å rett og slett ond mot de stakkars ungene.

Det at du i det hele tatt forsøker å unnskylde han og gi ts skyld viser bare at du er av samme ulla, og du burde derfor skamme deg.

Anonymkode: 45139...dda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når faren gir faen i ungene sine og ikke vil ha noe mer med ungene sine å gjøre og kutter de ut av livet sitt så er det KUN, ENE OGALENE, faren sitt skyld. Han er ett søppelmenneske av de sjeldne å rett og slett ond mot de stakkars ungene.

Det at du i det hele tatt forsøker å unnskylde han og gi ts skyld viser bare at du er av samme ulla, og du burde derfor skamme deg.

Anonymkode: 45139...dda

Tror nesten du bør lese hele tråden. I ett innlegg har TS oppgitt  at de har et ekstremt dårlig samarbeid og at faren gikk fra å prøve å tvinge igjennom samvær til å gi opp. Noe som da forteller meg at barna ikke har kommet i første rekke hos noe av foreldrene. Noe skurrer når den ene må prøve å tvinge igjennom samvær med sine egne barn...

Det er iallefall tydelig at barnas interesse ikke har kommet i første rekke, at jeg burde skamme meg for å påpeke dette får stå for din regning. Kommentaren din om at jeg nok er av samme ulla tror jeg nesten skal få stå der uimotsagt- en smule usaklig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er heller ikke TS? Svarer du på TS sine vegne eller har du en egen historie inni denne tråden?

Anonymkode: e391b...7fd

Svarte en som siterte meg lenger opp. 

Anonymkode: d65d8...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 8.28, Torfa skrev:

Hm, her ligger vel deler av svaret tenker jeg. Sorry at jeg sier det, men måtte virkelig faren kjempe for å få se egne barn?! Hvorfor i all verden vil du barna dine så utrolig vondt at du ikke la til rette for samvær, men satte kjepper i hjulet? Ikke rart samarbeidet har vært dårlig. Og nå har han fått nok og funnet ut at konfliktnivået er så stort at det ikke er verdt det! 

Hadde jeg vært deg hadde heg sittet med en veldig bitter smak i munnen akkurat nå. For ved å sabotere for far har du faktisk ødelagt for egne barn! Her deler du like mye skyld som far!

Kommer ALDRI til å forstå meg på de egoistiske foreldrene som setter egne behov framfor sine barn.

kvinne 37

Ja, vi måtte BEGGE kjempe for å se barna våre. Vi ble ikke enige om en samværsavtale, da må jo begge kjempe. Det var aldri snakk om at jeg ikke ønsket at han skulle se de i det hele tatt. Jeg tror det beste for barna mine er å ha kontakt med faren sin. Dog skjønner jeg ikke at han var så beinhard på at han skulle ha 50/50, men når det kom til stykke avlyste han gang på gang. Det handlet nok mest om penger for hans del.

Konfliktnivået har vært høyt, men ingenting i verden kunne fått meg til å gi opp barna mine. Det er jo det normale foreldre tenker. Ja det er tøft, men man står i det fordi man elsker barna sine. Å gi opp er ikke noe alternativ. 

Ts

Anonymkode: 59946...736

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Torfa skrev:

Tror nesten du bør lese hele tråden. I ett innlegg har TS oppgitt  at de har et ekstremt dårlig samarbeid og at faren gikk fra å prøve å tvinge igjennom samvær til å gi opp. Noe som da forteller meg at barna ikke har kommet i første rekke hos noe av foreldrene. Noe skurrer når den ene må prøve å tvinge igjennom samvær med sine egne barn...

Det er iallefall tydelig at barnas interesse ikke har kommet i første rekke, at jeg burde skamme meg for å påpeke dette får stå for din regning. Kommentaren din om at jeg nok er av samme ulla tror jeg nesten skal få stå der uimotsagt- en smule usaklig...

Tvinge igjennom samværsavtale, ikke samvær, det har han alltid vært rimelig uinteressert i.

ts

Anonymkode: 59946...736

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...