Gå til innhold

Hvordan si til barna at pappaen deres ikke vil være pappaen deres lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et rævhøl av en eks som nå har bestemt seg for at han ikke vil ha barna noe mer. Samværet har dabbet mer og mer av, og nå sa han at han skal flytte ganske langt unna, og da kommer han ikke til å ha barna mer. Barna er 5 og 8, og de er jo glad i faren sin. Hvordan skal jeg si dette til dem uten å ødelegge de helt? 

Anonymkode: 59946...736

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et rævhøl av en eks som nå har bestemt seg for at han ikke vil ha barna noe mer. Samværet har dabbet mer og mer av, og nå sa han at han skal flytte ganske langt unna, og da kommer han ikke til å ha barna mer. Barna er 5 og 8, og de er jo glad i faren sin. Hvordan skal jeg si dette til dem uten å ødelegge de helt? 

Anonymkode: 59946...736

Du skal ikke si det men ta det opp med NAV. Barna har samværsrett.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at han er på jobb 

Anonymkode: 471ab...996

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si at han er på jobb 

Anonymkode: 471ab...996

Lyve mener du? Så fint, da. Det kommer de garantert ikke til å bli såret av, seinere i livet når de finner ut at pappa ikke jobbet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Du skal ikke si det men ta det opp med NAV. Barna har samværsrett.

Kan jo ikke tvinge far til det. Far vil ikke møte NAV  eller barna. Det er jeg som må si det til dem, han er for feig. 

ts

Anonymkode: 59946...736

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det spiller da ingen rolle at barna har samværsrett. 

De skal selvfølgelig få slippe å være hos noen som ikke vil ha de der. 

 

Anonymkode: 28303...df7

Det spiller en rolle at de har retten til å tilbringe tid med sin far, jo. Han kan ikke bare flytte og gi faen, men må ta seg sammen fordi han er far. Det kan man ikke melde seg av. Det er man resten av livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan jo ikke tvinge far til det. Far vil ikke møte NAV  eller barna. Det er jeg som må si det til dem, han er for feig. 

ts

Anonymkode: 59946...736

Jo, det kan man. Kontakt advokat og fortell at han saboterer samværet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Det spiller en rolle at de har retten til å tilbringe tid med sin far, jo. Han kan ikke bare flytte og gi faen, men må ta seg sammen fordi han er far. Det kan man ikke melde seg av. Det er man resten av livet.

Hvem skal tvinge han til det tenker du?

TS

Anonymkode: 59946...736

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i grunn bare en ting å si og det er møkkamann.

Anonymkode: 90a3b...331

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke si noe til de. Det får han si selv, men du kan si til han at han er et forbanna rævhull hvis han nekter sånn plutselig å ha noe med barna å gjøre. Selvfølgelig kan han flytte hvis han vil og hvor han vil, men barna må få komme på besøk og ha kontakt med faren sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem skal tvinge han til det tenker du?

TS

Anonymkode: 59946...736

Ta dem med dit og be han forklare til dem personlig, mens du står sammen med dem og venter på at han skal slippe dere inn. Ta gjerne med deg noen, når du kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Axl skrev:

Du skal ikke si noe til de. Det får han si selv, men du kan si til han at han er et forbanna rævhull hvis han nekter sånn plutselig å ha noe med barna å gjøre. Selvfølgelig kan han flytte hvis han vil og hvor han vil, men barna må få komme på besøk og ha kontakt med faren sin. 

Han er for feig, jeg må si det. Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal si. 

Han sier han ikke vil ha de på besøk, det blir for mye "stress for han," jeg er så forbanna at jeg kunne kvelt han, men hva skal man gjøre liksom? 

TS

Anonymkode: 59946...736

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det spiller en rolle at de har retten til å tilbringe tid med sin far, jo. Han kan ikke bare flytte og gi faen, men må ta seg sammen fordi han er far. Det kan man ikke melde seg av. Det er man resten av livet.

Barna tar selvfølgelig myye mer skade av å være hos em far som ikke vil ha de, enn at han flytter og forteller de sannheten. 

Anonymkode: 28303...df7

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Ta dem med dit og be han forklare til dem personlig, mens du står sammen med dem og venter på at han skal slippe dere inn. Ta gjerne med deg noen, når du kommer.

Han sier at jeg må gjøre det, han vil ikke snakke med de. 

Det du beskriver vil jo kunne utvikle seg til en situasjon som er veldig uheldig for barna og la de stå midt i vår konflikt. 

TS

Anonymkode: 59946...736

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en dust, da. Jeg ville ikke sagt mer enn at han skal flytte langt unna (det er jo ikke å lyve). De er så små, at jeg er redd de vil tenke at det er de det er noe galt med. Jeg regner med at det er å ha barn generelt som er problemet hans, ikke noe med personligheten til disse to.

Jeg ville nok ventet til de er litt eldre og forstår at det er han som er drittsekk, og ikke de som er uønsket.

Håper forresten at det går bra med deg også. Dette kan umulig være spesielt hyggelig :hug: Du vil få igjen for dette senere, det lover jeg. Faren vil angre på dette en dag!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er for feig, jeg må si det.

TS

Anonymkode: 59946...736

Da får han manne seg opp. Ta dem med dit og be han forklare til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barna tar selvfølgelig myye mer skade av å være hos em far som ikke vil ha de, enn at han flytter og forteller de sannheten. 

Anonymkode: 28303...df7

Dette handler ikke om hva faren vil men hva han skal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at jeg må gjøre det, han vil ikke snakke med de. 

Det du beskriver vil jo kunne utvikle seg til en situasjon som er veldig uheldig for barna og la de stå midt i vår konflikt. 

TS

Anonymkode: 59946...736

Det hjelper ikke. Møt fram med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...