Gå til innhold

Posting av bilder - regler

An0nymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan vel like greit si hvordan jeg gjør det i tilfelle andre mobilbrukere der ute ikke vet slik som jeg ikke visste før nylig :P

Jeg trykker på bildet og trykker kopier, jeg limer det inn i søkebaren, da kommer jeg til en side med bare bildet, hvis du kopierer linken igjen da og limer det inn her så kommer bildet opp :) Jeg visste ikke at dette gikk an før, men veldig kjekt for da kan jeg få vise alle bilder jeg vil uten å laste de opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forumansvarlig skrev (På 13.12.2021 den 13.36):

Når du linker til et bilde som befinner seg på en annen nettside (ikke at du har lastet det opp på imgur selv) kan du linke det inn i en tråd, ja - da kommer man til originalsiden når man klikker på det. Det er ok. Dersom du har redigert et bilde, må du ha tillatelse fra fotografen eller bruke et bilde som ikke har rettigheter knyttet til seg.

Forumansvarlig

Hvordan funker dette med YouTube? Hvis jeg linker til en video som inneholder noe som ikke eies av opplaster (som med de mange klipp fra filmer og TV-serier) eller bilder noen har i en video enten photoshoppet eller orginal bildet som de åpenbart ikke har rettigheter til. Går det greit? Jeg har ikke sett YouTube linker blitt fjernet før her på grunn av noe sånt

Er nysgjerrig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumassistent
Cid skrev (11 timer siden):

Hvordan funker dette med YouTube? Hvis jeg linker til en video som inneholder noe som ikke eies av opplaster (som med de mange klipp fra filmer og TV-serier) eller bilder noen har i en video enten photoshoppet eller orginal bildet som de åpenbart ikke har rettigheter til. Går det greit? Jeg har ikke sett YouTube linker blitt fjernet før her på grunn av noe sånt

Er nysgjerrig :) 

Vi har ikke mulighet til å sjekke opp dette og vite hvem som eier hva, så i en sak der eier av video/bilder ønsker erstatning, vil det være den som har lastet opp videoen på YouTube som har ansvaret, ikke de som kun har videreformidlet en YY-link inn til forumet.

Forumansvrlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (1 time siden):

Vi har ikke mulighet til å sjekke opp dette og vite hvem som eier hva, så i en sak der eier av video/bilder ønsker erstatning, vil det være den som har lastet opp videoen på YouTube som har ansvaret, ikke de som kun har videreformidlet en YY-link inn til forumet.

Forumansvrlig

Så da kunne jeg laget en video med noe Photoshoppet pg linke her og det hadde vært opp til YouTube i så fall om det skulle vært fjernet?

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumassistent
Cid skrev (37 minutter siden):

Så da kunne jeg laget en video med noe Photoshoppet pg linke her og det hadde vært opp til YouTube i så fall om det skulle vært fjernet?

Hvis det er din egen video ville vi nok tatt det som regelbrudd fordi vi da ville visst at det var ditt innhold og at du hadde brutt opphavsretten . Det er forøvrig ikke YouTube som ville gjort noe, men eier av opptak/bilder ville krevd YouTube-brukeren (i dette tenkte eksempelet deg) for penger. Og det kan bli dyrt, så det er ikke å anbefale. 

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

Hvis det er din egen video ville vi nok tatt det som regelbrudd fordi vi da ville visst at det var ditt innhold og at du hadde brutt opphavsretten . Det er forøvrig ikke YouTube som ville gjort noe, men eier av opptak/bilder ville krevd YouTube-brukeren (i dette tenkte eksempelet deg) for penger. Og det kan bli dyrt, så det er ikke å anbefale. 

Forumansvarlig

Er ikke det lov så lenge man ikke tjener noe penger på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumassistent
Cid skrev (10 minutter siden):

Er ikke det lov så lenge man ikke tjener noe penger på det?

Nei, du "tukler" fremdeles med noen andres eiendom dersom du endrer noe noen andre har laget.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (Akkurat nå):

Nei, du "tukler" fremdeles med noen andres eiendom dersom du endrer noe noen andre har laget.

Forumansvarlig

Så best å la være om det er bare for å kunne linke til på kg med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumassistent
Cid skrev (2 minutter siden):

Så best å la være om det er bare for å kunne linke til på kg med andre ord?

Definitivt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...