Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bryr meg egentlig ikke så mye om personen foran legger ned setet, så lenge det gjøres forsiktig og de ikke bare deiser ned i full fart. Optimalt sett foretrekker jeg jo om de ikke legger ned, men er ikke noe stort problem om de gjør det. Gjør det aldri selv, sitter mer behagelig med seteryggen helt oppe, får ikke sove på fly uansett, og vil ikke være til bry for den bak meg. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.6.2018 den 0.55, AnonymBruker skrev:

Er det flere som irriterer seg over det? Eller er det bare meg? Her sitter man trangt nok fra før, og så kommer seteryggen bakover. Jeg kjenner at jeg faktisk blir sint. Jeg har flere ganger bedt dem rette opp igjen seteryggen. Det skal nevnes at jeg har store bein. Men nå sørger jeg alltid for å reservere seter enten helt fremst i flyet eller ved en av nødutgangene, så nå har jeg blitt kvitt "problemet." Men huttetu så mange ganger jeg har irritert meg over folk som legger ned seteryggen foran.

Anonymkode: 386b0...e5f

Tenker at vedkommende har smerter i rygg og lar den få hvile en stund. Det er veldig godt skal jeg si deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden får jeg følelsen av at flyselskapene burde ta litt lærdom av jernbanen. Der går sitteputen på setet fremover når du lener ned ryggen, slik at benplassen bak er akkurat den samme. 

Forøvrig går det fint på Norwegians 737-800 å strekke beina ganske godt ut og under setet foran. Da kommer knærne under seteryggen på setet foran og man slipper evt. problemer. Mulig det er derfor jeg aldri har problemer med at personen foran legger ned setet, selv om jeg er 1,88 og har såpass lange bein at jeg sliter med å finne bukser som er lange nok (34 er ofte for kort). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det vi snakker om. Er du uenig eller enig i at begge parter har kjøpt et sete som kan lenes bakover?

Anonymkode: 82829...80a

Les hi igjen

Anonymkode: 21dc4...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, -jk- skrev:

Etter å ha lest denne tråden får jeg følelsen av at flyselskapene burde ta litt lærdom av jernbanen. Der går sitteputen på setet fremover når du lener ned ryggen, slik at benplassen bak er akkurat den samme. 

Forøvrig går det fint på Norwegians 737-800 å strekke beina ganske godt ut og under setet foran. Da kommer knærne under seteryggen på setet foran og man slipper evt. problemer. Mulig det er derfor jeg aldri har problemer med at personen foran legger ned setet, selv om jeg er 1,88 og har såpass lange bein at jeg sliter med å finne bukser som er lange nok (34 er ofte for kort). 

Det er jo flere og flere som dropper helt denne funksjonen på økonomiklasse kortdistanse, men den løsningen til toget er jo enda bedre. Da går det utover deres egen benplass i stedet for andres, og de kan selv velge hva som er viktigst for dem og ikke ta plass på bekostning av andre.

Norwegian har kjempegod benplass :) Tror aldri jeg har opplevd noen som har tatt ned setet foran meg der, normale folk gjør jo tross alt ikke det på en kort innlands tur, men kan tenke meg det fremdeles hadde vært bra beinplass.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kokoloko skrev:

Dette tror jeg ikke noe på.. det er så overdrevent at disse setene går så langt bak at man får hodet til personen foran i fanget. 

Det er ikke stresless -stoler vi snakker om her, det er et FLYSETE som kan lenes litt tilbake! 

Og at folk får hår i maten fordi setet er lent tilbake.. altså Hæ? Hodet kommer da ikke høyere opp av den grunn? 

Det er så mye oppspinn av syke historier her... 

 

Du får tro hva du vil, men det finnes altså mennesker som blir syke også på fly. Og det finnes drittsekker som nekter å rette opp setet sitt uansett hvor pent man ber. Og når man da henger over noens hode for å prøve å karre seg ut og man plutselig ikke greier å holde seg lenger, havner altså ikke spyet på do eller noe som helst annet sted. Det havner på setet eller passasjeren foran.

Hvorfor du drar inn stresslesser og hoder som kommer «høyere» (?!?) vet ikke jeg. Er høye hoder et problem, og i såfall hvorfor? 

Anonymkode: c0616...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig.  .  For folk som reiser mye- vi skjønner det er HELT VANLIG  å ta ned stolryggen. Det er ikke frekt!   

Sorry,  man er virkelig uproff om man

1. Blir forbannet at vedkommende foran gjør det.

2. Ikke tør å gjøre det selv 

Typisk "unnskyld at jeg er til "stilen "....😂

Anonymkode: 1436e...cca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spydde en gang på hodet til mannen foran meg som nektet å reise opp setet sitt så jeg kunne komme meg ut og på do. Tenk på det neste gang dere nekter å ta hensyn. Neste gang kan det være en av dere som sitter bak noen som ble syk. 

Anonymkode: c0616...2f6

Karma 😂 Hvordan reagerte han da? Tok han opp seteryggen?

Anonymkode: 53e01...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger aldri ned seteryggen, hvis det sitter folk bak meg. Hadde det vært et stort behov fra min side, eller jeg reiste med små barn som var avhengig av å sove, ville jeg sagt til personen bak at jeg legger ned seteryggen litt, og at de må si fra hvis det blir plagsomt.

Kanskje en "unnskyld at jeg er til"-holdning, som noen påpeker, men i et samfunn med mange mennesker som lever tett oppå hverandre er vi avhengige av at noen av oss tar hensyn.

Når noen brått legger ned seteryggen i fanget mitt, slik at kaffekoppen nesten ramler i gulvet, blir jeg også småirritert. Noen deiser ryggen sin hardt bakover i setet foran meg, gjentatte ganger, for å få presset setet lengst mulig ned. Jeg leser ofte avis på fly, og da skjer det støtt og stadig at avisen kommer borti hodet som jeg nesten har fått i fanget...

Anonymkode: 1c4a9...ca2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tussi680 skrev:

Tenker at vedkommende har smerter i rygg og lar den få hvile en stund. Det er veldig godt skal jeg si deg.

Og derfor er det svært effektivt å hamre knærene i stolryggen når setet legges ned, så kan de velge om det er mest vondt å sitte oppreist eller mest vondt at jeg på pur faen slår den i ryggen hele flyturen. Setet pleier å gå fort opp skal jeg si deg. 

Anonymkode: 8fc2c...289

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
På 9.6.2018 den 0.55, AnonymBruker skrev:

Er det flere som irriterer seg over det? Eller er det bare meg? Her sitter man trangt nok fra før, og så kommer seteryggen bakover. Jeg kjenner at jeg faktisk blir sint. Jeg har flere ganger bedt dem rette opp igjen seteryggen. Det skal nevnes at jeg har store bein. Men nå sørger jeg alltid for å reservere seter enten helt fremst i flyet eller ved en av nødutgangene, så nå har jeg blitt kvitt "problemet." Men huttetu så mange ganger jeg har irritert meg over folk som legger ned seteryggen foran.

Anonymkode: 386b0...e5f

Da hadde jeg sagt nei. Jeg klarer ikke å sitte så rett i ryggen over lengre tid. Jeg trenger å lene meg bakover og spesielt om jeg skal sove. Om du ikke takler det får du enten kjøpe førsteklasse eller finne andre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor er det svært effektivt å hamre knærene i stolryggen når setet legges ned, så kan de velge om det er mest vondt å sitte oppreist eller mest vondt at jeg på pur faen slår den i ryggen hele flyturen. Setet pleier å gå fort opp skal jeg si deg. 

Anonymkode: 8fc2c...289

Da hadde jeg bedt deg stoppe å sparke i setet som en 2 åring og oppført deg. Setet kan lenkes bakover fordi man skal ha mulighet til å slappe av på flyreisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor er det svært effektivt å hamre knærene i stolryggen når setet legges ned, så kan de velge om det er mest vondt å sitte oppreist eller mest vondt at jeg på pur faen slår den i ryggen hele flyturen. Setet pleier å gå fort opp skal jeg si deg. 

Anonymkode: 8fc2c...289

Da syns jeg du skal tenke over det du skriver, både en og to og gjerne tre og. Men ligger den nede hele ruta nesten, så er det greit å si ifra. Avtale med han/ho som sitter foran er heller ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Karma 😂 Hvordan reagerte han da? Tok han opp seteryggen?

Anonymkode: 53e01...b32

Jeg vet ikke helt, jeg var temmelig dårlig og tenkte bare på å komme meg ut og på toalettet. Men da jeg kom tilbake var setet mitt mer eller mindre vaska og setet hans i rett stilling, men det kom bakover igjen så fort jeg satte meg.

Resten av turen satt han og reisefølget og snakka høylytt dritt om meg mens han stadig snudde seg for å forsikre seg om at jeg hørte etter. Jeg skjønner at det var ekstremt ubehagelig og ekkelt for ham og jeg skjønner godt at han var sur på meg, men det var jo ikke som om jeg gjorde det med vilje og det rangerer ikke akkurat som mine topp 10 morsomste dager og stolteste øyeblikk heller.

Og bittelitt fleksibilitet og normal høflighet fra hans side hadde fint avverget hele situasjonen... 

 

Anonymkode: c0616...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor er det svært effektivt å hamre knærene i stolryggen når setet legges ned, så kan de velge om det er mest vondt å sitte oppreist eller mest vondt at jeg på pur faen slår den i ryggen hele flyturen. Setet pleier å gå fort opp skal jeg si deg. 

Anonymkode: 8fc2c...289

Jeg tar heller imot knær i ryggen enn å måtte sitte i 90 grader. Knær i seteryggen overlever jeg fint ;)

det må være sykt slitsomt å sitte å hamre knærne i setet i timesvis uansett.. men om du vil, så kjør på👍🏼 

Endret av Kokoloko
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket
8 hours ago, AnonymBruker said:

Helt utrolig.  .  For folk som reiser mye- vi skjønner det er HELT VANLIG  å ta ned stolryggen. Det er ikke frekt!   

Sorry,  man er virkelig uproff om man

1. Blir forbannet at vedkommende foran gjør det.

2. Ikke tør å gjøre det selv 

Typisk "unnskyld at jeg er til "stilen "....😂

Anonymkode: 1436e...cca

Patetisk forsøk på å gi deg selv økt tyngde i debatten. Hvem i Norge i dag er det som ikke "reiser mye". Man er ikke i en særklasse lenger om man reiser. Reiselivet er en erfaring alle gjør seg, og nei, det å reise mye gjøre ikke at man endrer syn på vanlig folkeskikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra mange av svarene i denne tråden, så er kanskje ikke så rart at man ofte møter på disse egoistiske drittsekkene på flyreisene? Skikkelig sympatiske folk dette. 

Anonymkode: 6c474...a75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BearMama skrev:

Da hadde jeg sagt nei. Jeg klarer ikke å sitte så rett i ryggen over lengre tid. Jeg trenger å lene meg bakover og spesielt om jeg skal sove. Om du ikke takler det får du enten kjøpe førsteklasse eller finne andre løsninger.

Hadde det ikke da gitt mer mening at de som ikke klarer å sitte oppreist en hel flytur heller kjøper førsteklasse eller finner andre løsninger? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kokoloko skrev:

Jeg tar heller imot knær i ryggen enn å måtte sitte i 90 grader. Knær i seteryggen overlever jeg fint ;)

det må være sykt slitsomt å sitte å hamre knærne i setet i timesvis uansett.. men om du vil, så kjør på👍🏼 

Hvor finner dere alle disse setene med 90 graders vinkel? Kanskje dere burde reise med et normalt flyselskap neste gang? 

Anonymkode: c0616...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...