Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

Jeg klarte ikke helt legge inn de dagene. Men jeg har tatt eggløsningsprøyte så vet vi har hatt sex på riktig tidspunkt. Var hos legen mandag. Sprøyte onsdag og sex fra ons til mandag. Men tenkte kun på at den dropper i temp og stiger igjen. Hva det betyr? Skjønner jeg sikkert ikke har tempoet lenge nok:) akkurat begynt å prøve det. Vi er på andre pp med tabletter og sprøyte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går ikke an å tyde den uansett, når du ikke temper til samme tidspunkt. Helt umulig!

Beklager😫

Du må tempe en hel syklus, til fast til ABSOLUTT hver eneste dag!

Anonymkode: 38c1c...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde tempet til samme tid hver dag er det ikke sikkert du hadde hatt noen variasjon, see? 

Anonymkode: 38c1c...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner. Men må jeg ta det på morgen? Jeg har så variabelt skift jobb. Så prøvd egentlig å teste rundt 21 hver dag siden jeg fant ut at jeg skulle begynne å tempe, som en erstatter for alle de testene jeg har brukt. Bortkastet penger. Men da må jeg egentlig tempe hver dag, hele tiden i syklusen. Unntatt mensen? Til samme tid?  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja😊 veldig glad du velger å ta til deg det jeg sier og vil lære. Kan lære deg alt jeg om du vil!

Du må tempe 365 dager i året, altså frem til man blir gravid da. Man må tempe hver dag mens man har mensen, alle dager, hele uken, hele måneden, hele året! 

Kan legge ved dagens graf for min del, som eksempel. 

E966D070-F548-40E3-BAE5-F99696649761.png

Anonymkode: 38c1c...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare denne? 😅 Jeg sluttet på pilla i slutten av april og hadde bortfallsblødning da. Var i utlandet fra april til starten av juni, og startet prøvingen dagen jeg kom hjem i juni. Ser nesten ut som om kroppen prøver å få eggløsning mtp. utflod og «dips»? Jeg jobber turnus, så har ikke mulighet til å ta temp til samme tid hver dag, men tar før jeg våkner ordentlig hver morgen. Jeg bodde i varmere strøk fram til 8. Juni. Kan det påvirke temp?

Noen tanker? 😊

29023CDC-7571-4C13-AF1D-C5FD25E91DFC.jpeg.925b6f47dc270f25dd01fdc01016747f.jpeg

Endret av Copycats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ut i en tidligere Tråd at hvis en var usikker på om en hadde hatt eggløsning, så var temping en fin løsning å orientere seg på. Så jeg tempa første gangen på selve eggløsningsdagen, og lurte på hva dere «ser» ut i fra denne? Temper hver morgen kl 9

31433EEC-A753-449B-8C84-CF0AA84E4ED7.jpeg

Anonymkode: f0aaa...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant ut i en tidligere Tråd at hvis en var usikker på om en hadde hatt eggløsning, så var temping en fin løsning å orientere seg på. Så jeg tempa første gangen på selve eggløsningsdagen, og lurte på hva dere «ser» ut i fra denne? Temper hver morgen kl 9

31433EEC-A753-449B-8C84-CF0AA84E4ED7.jpeg

Anonymkode: f0aaa...bef

Denne er helt umulig å tolke. For det første begynte du eggløsningsdagen, for det andre temper du ikke til samme tid hver dag, derav blå sirkel i stedet for blå prikk. Temper du rett etter at du har stått opp? Foreslår at du leser deg opp på temping. Skal du bruke grafen til noe, så må det gjøres ordentlig. Beklager at jeg ikke kan hjelpe. 

Anonymkode: b4843...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ut som mensen er på vei?

51E3A5AE-C58B-41E7-BDA6-370A1DC057FE.png

Anonymkode: 14945...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det ut som mensen er på vei?

51E3A5AE-C58B-41E7-BDA6-370A1DC057FE.png

Anonymkode: 14945...bdf

Du hadde eggløsning for åtte dager siden, helt umulig for noen å si om mensen er på vei.. ☺️ Du må nok bare fortsette å tempe, også for at monitoren skal få mer data å tolke ut fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan noen tyde dette? Har ikke målt så veldig lenge, men.. er det mulig å se om jeg har hatt eggløsning?

A3D176D9-FCEF-4C8E-AEC4-8F75A34DF0EE.png

Anonymkode: a31a7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kan noen tyde dette? Har ikke målt så veldig lenge, men.. er det mulig å se om jeg har hatt eggløsning?

A3D176D9-FCEF-4C8E-AEC4-8F75A34DF0EE.png

Anonymkode: a31a7...764

Vil legge til at jeg tok ut spiral dagen før jeg startet å tempe:)

Anonymkode: a31a7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil legge til at jeg tok ut spiral dagen før jeg startet å tempe:)

Anonymkode: a31a7...764

Nei, du har nok ikke hatt eggløsning. 

Tempen skal stige. Her er min, til sammenligning :)

IMG_20190624_111824.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sinsiew skrev:

Nei, du har nok ikke hatt eggløsning. 

Tempen skal stige. Her er min, til sammenligning :)

IMG_20190624_111824.png

Takk for svar! Hvordan kan du egentlig vite at du har hatt eggløsning den 17.? Testet du? :)

jeg har testet hver dag med el test og hver eneste har en svak teststrek.. aldri helt blank

Anonymkode: a31a7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hvordan kan du egentlig vite at du har hatt eggløsning den 17.? Testet du? :)

jeg har testet hver dag med el test og hver eneste har en svak teststrek.. aldri helt blank

Anonymkode: a31a7...764

At den aldri blir helt blank, er fordi man alltid har litt av det hormonet det testes for :)

Nei, men det er ganske sikkert at eggløsningen fant sted da, fordi en kvinnes kroppstemperatur normalt vil stige etter eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sinsiew skrev:

At den aldri blir helt blank, er fordi man alltid har litt av det hormonet det testes for :)

Nei, men det er ganske sikkert at eggløsningen fant sted da, fordi en kvinnes kroppstemperatur normalt vil stige etter eggløsning :)

Takk for svar :) ifølge natural cycles så skal jeg få eggløsning i dag?!

Anonymkode: a31a7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) ifølge natural cycles så skal jeg få eggløsning i dag?!

Anonymkode: a31a7...764

Eggløsning kan variere fra syklus til syklus :)

og hvis du i tillegg nettopp har slutet på hormonprevansjon, må kroppen komme inn på riktig spor først. 

fortsett å tempe, evt ta tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sinsiew skrev:

Eggløsning kan variere fra syklus til syklus :)

og hvis du i tillegg nettopp har slutet på hormonprevansjon, må kroppen komme inn på riktig spor først. 

fortsett å tempe, evt ta tester :)

 

Hm. Alle leger og gynekologer jeg har snakket med har sagt at man umiddelbart kan bli gtavid etter spiralslutt, hvis man sammenligner med p-piller ☺️

Anonymkode: a31a7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Alle leger og gynekologer jeg har snakket med har sagt at man umiddelbart kan bli gtavid etter spiralslutt, hvis man sammenligner med p-piller ☺️

Anonymkode: a31a7...764

Men da må eggløsningen komme i orden først :)

Noen blir gravide med en gang, mens for andre kan det ta litt tid. Du har tross alt tilført hormoner som ikke nødvendigvis samsvarer med din naturlige syklus. 

Hvordan var syklusen din før du begynte på hormonprevansjon? 

Noen kvinner har uregelmessig syklus, dvs at eggløsningen ikke kommer til samme tidspunkt hver mnd. 

Sykluslengden kan også forandres av ting som alder, kosthold, trening, stressnivå(mindre grad gjerne, men ved mye stress kan eggløsning skje senere enn normalt), tidligere svangerskap, amming og medisiner, for eksempel. 

Følg med på tempen, så skjer det nok en forandring snart, og eggløsningen er på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sinsiew skrev:

Men da må eggløsningen komme i orden først :)

Noen blir gravide med en gang, mens for andre kan det ta litt tid. Du har tross alt tilført hormoner som ikke nødvendigvis samsvarer med din naturlige syklus. 

Hvordan var syklusen din før du begynte på hormonprevansjon? 

Noen kvinner har uregelmessig syklus, dvs at eggløsningen ikke kommer til samme tidspunkt hver mnd. 

Sykluslengden kan også forandres av ting som alder, kosthold, trening, stressnivå(mindre grad gjerne, men ved mye stress kan eggløsning skje senere enn normalt), tidligere svangerskap, amming og medisiner, for eksempel. 

Følg med på tempen, så skjer det nok en forandring snart, og eggløsningen er på plass :)

Jeg ble gravid knapt med nummer 1 :) hadde ingen blødninger da jeg hadde spiral i 1 1/2 år. Håper det går seg til asap :) 

 

var bare merkelig at det står på natural cycles at eggløsning forventes i dag.. gjerne pga fallet i temp?

Anonymkode: a31a7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...