Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble gravid knapt med nummer 1 :) hadde ingen blødninger da jeg hadde spiral i 1 1/2 år. Håper det går seg til asap :) 

 

var bare merkelig at det står på natural cycles at eggløsning forventes i dag.. gjerne pga fallet i temp?

Anonymkode: a31a7...764

Kan jo godt hende at eggløsningen skjer i dag, og så ser du tempen stiger i morgen 😊 

Håper det går like fort med nr to for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Sinsiew skrev:

Kan jo godt hende at eggløsningen skjer i dag, og så ser du tempen stiger i morgen 😊 

Håper det går like fort med nr to for dere :)

Så da forstår jeg det slik at tempen vil stige etter eggløsning?:)  takk😘

Anonymkode: a31a7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da forstår jeg det slik at tempen vil stige etter eggløsning?:)  takk😘

Anonymkode: a31a7...764

Korrekt ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Korrekt ^^ 

Tusen takk for svar!❤️

Anonymkode: a31a7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!❤️

Anonymkode: a31a7...764

Bare hyggelig ❤ Så håper jeg eggløsninga kommer fort som fy, og at det sitter så snart som mulig ^^ 

Heng deg gjerne på i IKM trådene. Der er det mange kloke damer som virkelig kan dette med prøving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Er det fortsatt liv i denne tråden, tro? 

Jeg begynte å tempe i høst, ikke som prøver, men for å kartlegge en idiotisk syklus og langvarige blødninger. Har lest hele tråden her, og litt ellers på nett, og kommet fram til en viss forståelse. Men så mener plutselig Fertility Friend at jeg hadde eggløsning mye tidligere enn de forrige månedene? Og jeg får det ikke til å stemme i forhold til grafen heller? 

Skal man ikke ha minimum tre dager med stigende temp. over basislinjen? Som vel på denne kurven er ved dag 21/22?

Jeg har ikke fylt inn noe andre tester eller symptomer som skal påvirke, egentlig. 

Tar også med grafen for oktober, som jeg forstår mye bedre. (Fylte inn positiv El-test etter at eggløsningen var kalkulert.)

Jeg legger også inn tempen i Flo, fordi jeg bruker den til å dokumentere andre ting som FF ikke gjør like bra, og Flo mener jeg hadde eggløsning på dag 23. 🙄 

Vil noen hjelpe meg å forstå? 😅

_20191206_201633.JPG

_20191208_234531.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Teyla, når du får stiplet linje i FF, betyr det at det er usikkerhet rundt resultatet, og at du ved å legge inn andre parametere kunne ha fått en annen dag, f.eks resultat på El-test eller cervixslim. Er du nøye med tidspunkt og hvor under tunga du måler? Hvis du fjerner resultatet på El-testene i oktober, tipper jeg at den kunne blitt stiplet også, siden du har de hoppene på 0,2 svingning akkurat i tiden rundt eggløsning.. Jeg synes temping har vært et veldig greit verktøy for å holde øye med syklusen min, men tenker at det er greit å tenke at det er litt slingringsmonn på nøyaktig hvilken dag EL er. Du sier jo at du ikke gjør dette som prøver, men dem som temper for prøvingens skyld er det jo slik at så lenge man har samleie jevnlig og det ikke er noen mannlige faktorer som tilsier noe om hyppigheten på samleie, så er man stort sett godt dekket uansett om FF/Flo er enige om dag eller ikke. Dersom du derimot bruker det som prevensjon, ville jeg ikke stolt så mye på tempingen før etter noen sykluser. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Temper dere når dere har mensen? Har det noe «for» seg?

Anonymkode: 85f15...ec2

Det har vel egentlig ikke noe for seg, sånn egentlig. Men jeg liker fullstendige charter og det er greit å beholde rutinen med å tempe hver morgen, også når man har mensen :) man mister også evt muligheten til å se om tempen forblir høy hvis man blir gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Noen tanker om denne grafen? Synes den ble så merkelig denne mnd 😅 eggløsning ble først satt slik den står nå før den ble flyttet fram til syklusdag 19, noe jeg synes ser mest riktig ut. Men etter den lave tempen i dag ble den flyttet tilbake til syklusdag 12 🤔 bare 2. mnd jeg prøver meg på temping så er ganske fersk, men samtidig syntes jeg grafen forrige mnd var grei å forstå seg på 😄🙈

Screenshot_20200109-224036_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lange sykluser pleier du å ha?

Anonymkode: 38c1c...631

Litt varierende, men gjennomsnittlig 29 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan det være en festedip!!!

Anonymkode: 38c1c...631

Blir spennende å se målingene i morgen og evt framover. Krysser fingrene for at den ikke synker mer, for da vil jeg tro mensen er på vei 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mensen som er på vei i alle fall 🙈 men EL er satt fram til syklusdag 19 igjen, noe jeg egentlig forventet. Tilbake til dpo 5 og laang ventetid 😩😂

Screenshot_20200110-053409_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.1.2020 den 5.36, duckly skrev:

Ikke mensen som er på vei i alle fall 🙈 men EL er satt fram til syklusdag 19 igjen, noe jeg egentlig forventet. Tilbake til dpo 5 og laang ventetid 😩😂

Screenshot_20200110-053409_FF Mobile.jpg

Hvordan går det med deg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Hvordan går det med deg? 😊

10 dpo i dag, FF har holdt seg til at eggløsning var syklusdag 19. Uvant å ha så jevne temperaturer som jeg har hatt siden 7 dpo, forrige måned svingte de veldig fra dag til dag 😅 begynt å få ømme bryst i dag, noe jeg ikke har hatt på et halvt år. Tidligere har det vært et tegn på at mensen er på vei, så vil tro den dukker opp noen få dager 😊 

Legger ved skjemaet hvis det skulle være av interesse 🙈

Screenshot_20200115-224503_FF Mobile.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne tråden i min Google-jakt.

Har normalt 28-29 dagers syklus, og har de to siste syklusene testet etter eggløsning. Fått positiv test dag 16, så altså EL dag 17 om jeg har forstått dette riktig. 
Denne syklusen har jeg prøvd meg på temping for første gang. Blir ikke bare litt forvirret av det 🙄 har testet oralt. 
 

Noen som har lyst til å se litt på grafen min? KAN det være at jeg har hatt EL på dag 12? Er det mulig at den plutselig kommer 4 dager før «normalen»? stemmer i så fall med smertene og murringer jeg har hatt. Har testet i tillegg, men har noen crappy eBay-tester, så stoler ikke helt på de. Dag 13 var el-testen ganske sterk (men ikke helt positiv), og har ikke vært i nærheten siden. Mye svakere. Jeg googler og funderer meg halvt ihjel. Så... anyone?! Noen tanker? Kan LH-toppen ha vært kortvarig slik at jeg ikke fikk den med på testene? Blir spennende å se tempen i morgen tidlig. 
 

Legger ved bilde av testen + grafen så langt. 

67DD5CEC-12AC-4B9E-AB26-7F8C8E772C7A.jpeg

A5F3099D-BBC2-4048-A142-C26AB8F5200D.jpeg

Anonymkode: 89fd6...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant denne tråden i min Google-jakt.

Har normalt 28-29 dagers syklus, og har de to siste syklusene testet etter eggløsning. Fått positiv test dag 16, så altså EL dag 17 om jeg har forstått dette riktig. 
Denne syklusen har jeg prøvd meg på temping for første gang. Blir ikke bare litt forvirret av det 🙄 har testet oralt. 
 

Noen som har lyst til å se litt på grafen min? KAN det være at jeg har hatt EL på dag 12? Er det mulig at den plutselig kommer 4 dager før «normalen»? stemmer i så fall med smertene og murringer jeg har hatt. Har testet i tillegg, men har noen crappy eBay-tester, så stoler ikke helt på de. Dag 13 var el-testen ganske sterk (men ikke helt positiv), og har ikke vært i nærheten siden. Mye svakere. Jeg googler og funderer meg halvt ihjel. Så... anyone?! Noen tanker? Kan LH-toppen ha vært kortvarig slik at jeg ikke fikk den med på testene? Blir spennende å se tempen i morgen tidlig. 
 

Legger ved bilde av testen + grafen så langt. 

67DD5CEC-12AC-4B9E-AB26-7F8C8E772C7A.jpeg

A5F3099D-BBC2-4048-A142-C26AB8F5200D.jpeg

Anonymkode: 89fd6...a88

Du har en litt merkelig graf mtp at tempen er såpass høy før antatt EL (selv om den har en trend til å være nedadgående, så er den fortsatt ganske høy). Det er ikke slik en «normal» chart ville ha sett ut, selv om det kan variere noe fra syklus til syklus selv hos samme person. Er du nøye med at du minimum har sovet sammenhengende tre timer før temping? Jeg ville ikke tatt det helt for god fisk at EL har vært. LH-toppen kan absolutt være ganske så kort, så det er fint mulig å miste den. Jeg mistet LH-toppen min en syklus er tidligere, til trodd for testing to ganger om dagen i flere dager 🤷‍♀️

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...