Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. oktober 2018 #361 Skrevet 20. oktober 2018 12 minutter siden, Nevian said: Rett og slett uenig. Muligens riktig basert på i kveld, men synes ikke folk ser helheten over alle programmene. Synes ikke Ella burde ha gått videre forrige helg engang. Skuffet! Møkkafolk! Jeg tror mange folk stemmer på personligheten til artisten, og på identiteten som artistene har. Ikke på helheten av deres prestasjoner i Stjernekamp. Slik blir det når folket bestemmer, og ikke faglige dommere.
Hedy Lamarr Skrevet 20. oktober 2018 #362 Skrevet 20. oktober 2018 (endret) 3 minutter siden, Snabeltann skrev: Jeg tenker Ole minner om Adam Douglas, flink men litt kjedelig. Mer fart i jentene. Da Adam Douglas hadde sin "pauseopptreden" i dag, måtte jeg surfe på tlf... Kjedelig. Silya derimot er rå! Silya ❤️ Endret 20. oktober 2018 av Hedy Lamarr 2
Snabeltann Skrevet 20. oktober 2018 #363 Skrevet 20. oktober 2018 2 minutter siden, Albbas skrev: Joda, men konseptet i Stjernekamp er å beherske flere sjangere enn sin egen. Det gjør ikke Ella. Hun er kanskje den beste artisten av de tre pga særegenhet, men hun har jo ikke imponert i de ulike sjangrene utenfor sin egen. Sant nok, men jeg synes hun har vært god i mange av sjangrene. Vise og edm og joik synes jeg hun var klart best. Men det som er fint er jo at alle har forskjellig smak, men flertallet liker altså Ulrikke og Ella, det viser jo stemmegivningen tydelig det er udiskutabelt, og at "alle" kristne stemmer på Ole, og alle samer stemmer på Ella...?!? Det er vel fritt opp til alle å stemme på de som de synes har vært best? 2
Gjest Albbas Skrevet 20. oktober 2018 #364 Skrevet 20. oktober 2018 8 minutter siden, Snabeltann said: Hva pleier de å synge i finalen? Hvilke sjangre? Om det er noe valgfritt håper jeg Ella slår til med en av bandet sitt låter. Jeg har troa!!!! 👏 👏 👏 👏 👏 En egen låt, en valgfri "reprise" pluss en låt som blir valgt for dem, tror jeg? Tror sånn sett Ella kan gjøre det bra i finalen, hvis hun velger joik og synger en egen låt, for hun er best som seg selv, rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #365 Skrevet 20. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så sykt irriterende at man skal shame kvinner fordi de kler seg som de vil og har selvtillit nok til å være som man vil! Og så er det feil for muslimske kvinner å bære hijab også... skam dere! Anonymkode: 1da95...ebc 👏👏👏 Anonymkode: 7103f...47f 2
Oida Skrevet 20. oktober 2018 #366 Skrevet 20. oktober 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om Ulrikke definitivt spiller på kropp også, bør ikke dette skygge over det faktum at hun er en utrolig sterk sanger! Begge sjangrene i dag vant hun soleklart etter min mening, og selv om hun ikke har vært best hver uke har hun heller ikke vært svak en eneste uke. Hun har behersket alle sjangre godt! Jeg er imponert over hva hun får til, og hun er jo så ung enda. Anonymkode: 14343...dc9 Joda, Ulrikke er ung men Ella Marie enda yngre. Ulrikke har en erfaring i bunnen som Ella Marie nå har begynt å opparbeide seg i Stjernekamp. Ulrikke har vært med i musikaler, hun har vært med i Grand Prix. Hun har heller ikke, etter min mening, vært god i alle sjangere. For meg har Ella Marie egenart. Hun har ikke truffet i alle sjangere, men hun har gjort sangene til "sine" og ikke bare kopiert originalen. Hun har også utfordret seg selv i alle sjangere og ikke tatt trygge valg som enkelte andre. Hun har også en egenart i stemmen som treffer meg. 8
bullehurk Skrevet 20. oktober 2018 #367 Skrevet 20. oktober 2018 5 minutter siden, Oida skrev: Joda, Ulrikke er ung men Ella Marie enda yngre. Ulrikke har en erfaring i bunnen som Ella Marie nå har begynt å opparbeide seg i Stjernekamp. Ulrikke har vært med i musikaler, hun har vært med i Grand Prix. Hun har heller ikke, etter min mening, vært god i alle sjangere. For meg har Ella Marie egenart. Hun har ikke truffet i alle sjangere, men hun har gjort sangene til "sine" og ikke bare kopiert originalen. Hun har også utfordret seg selv i alle sjangere og ikke tatt trygge valg som enkelte andre. Hun har også en egenart i stemmen som treffer meg. Men at disse 3 er gått forbi folk som Heine, Alex og Marie er meg en stor gåte. Men det er vel som det blir hevdet her, det stemmes etter geografisk tilhørighet og sexappeal.
Oida Skrevet 20. oktober 2018 #368 Skrevet 20. oktober 2018 26 minutter siden, SPOCA skrev: Jeg er helt uenig. Jeg synes hun generelt er kjedelig, og ser ikke helt særpreget hennes. Jeg synes Ole derimot, som den ulitmate entertainer, takler alle sjangre på en mye bedre måte. Ella Marie blir ofte nervøs og "rar". Eneste gang hun har vært skikkelig, skikkelig flink var under joiken, ellers imponerer hun ikke meg stort. Nei, dette var leit. Det har ikke falt deg inn at Ole Børud er en mann på førti år som har stått på scenen siden han var et barn. Ella Marie er en ung kvinne på knapt tjue år som er i starten på en karriere og ikke har halvparten av erfaringen som Børud har. Kanskje ikke så rart hun blir litt nervøs og "rar" enkelte gangar da, eller? 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #369 Skrevet 20. oktober 2018 Ole hadde både sjarm og sexappeal. Trist at han forsvant.. Anonymkode: a0019...39f 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #370 Skrevet 20. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ole hadde både sjarm og sexappeal. Trist at han forsvant.. Anonymkode: a0019...39f SExappeal ???? Lille tassen der ?? Jaja, deg om det. Anonymkode: 7e236...b50 4
Oida Skrevet 20. oktober 2018 #371 Skrevet 20. oktober 2018 (endret) På 20.10.2018 den 22.11, bullehurk skrev: Men at disse 3 er gått forbi folk som Heine, Alex og Marie er meg en stor gåte. Men det er vel som det blir hevdet her, det stemmes etter geografisk tilhørighet og sexappeal. Det faller vel på egen urimelighet at Ella Maries geografiske tilhørighet er årsaken til at hun gikk videre med tanke på folketallet i Finnmark. Det bor da langt flere mennesker på Østlandet som er Børuds geografiske tilhørighet, om vi skal følge ditt resonnement. Endret 22. oktober 2018 av Oida 4
bullehurk Skrevet 20. oktober 2018 #372 Skrevet 20. oktober 2018 Akkurat nå, Oida skrev: Det faller vel på egen mulighet at Ella Maries geografiske tilhørighet er årsaken til at hun gikk videre med tanke på folketallet i Finnmark. Det bor da langt flere mennesker på Østlandet som er Børuds geografiske tilhørighet, om vi skal følge ditt resonnement. Bor flere samer i Oslo enn i Finnmark.
Mkigjen Skrevet 20. oktober 2018 #373 Skrevet 20. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: SExappeal ???? Lille tassen der ?? Jaja, deg om det. Så heller ikke den! 1
Oida Skrevet 20. oktober 2018 #374 Skrevet 20. oktober 2018 Akkurat nå, bullehurk skrev: Bor flere samer i Oslo enn i Finnmark. Det hjelper ikke om du legger "alle samene" i Oslo til befolkningen i Finnmark. Østlandet vil fremdeles sitte igjen med mange flere mennesker;) 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #375 Skrevet 20. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: SExappeal ???? Lille tassen der ?? Jaja, deg om det. Anonymkode: 7e236...b50 Jo jo! Han spiller på kropp! 😂 Anonymkode: 7103f...47f 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #376 Skrevet 20. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er et eller annet ved Ella jeg liker veldig godt, men jeg er enig i at hun bør ryke i dag. Anonymkode: 7103f...47f Det er noe med Ella, uten tvil ja. Synes hun likner på en kvinnelig utgave av Cillian Murphy. Blir like facinert av henne hver eneste lørdag. At hun skulle komme til finalen, det hadde jeg ikke trodd, men det blir utrolig spennende da! Det som Ole hadde kommet dit, da hadde han vært storfavoritt. Men med Ulrikke og Ella, da kan det gå alle veier!! Anonymkode: e770c...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #377 Skrevet 20. oktober 2018 1 minutt siden, Oida skrev: Det hjelper ikke om du legger "alle samene" i Oslo til befolkningen i Finnmark. Østlandet vil fremdeles sitte igjen med mange flere mennesker;) Men om man kommer fra et lite sted eller har tilhørighet på en annen måte, eks her same. Så vil man sanke de stemmene. Kommer du fra Østlandet så gjør også mange andre det, man vil ikke nødvendigvis stemme av sympati fordi deltakeren er fra Østlandet. Anonymkode: 0df96...a70 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #378 Skrevet 20. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: SExappeal ???? Lille tassen der ?? Jaja, deg om det. Anonymkode: 7e236...b50 Ja.. Jeg liker ikke de høye og mørke 😉 Anonymkode: a0019...39f
bullehurk Skrevet 20. oktober 2018 #379 Skrevet 20. oktober 2018 2 minutter siden, Oida skrev: Det hjelper ikke om du legger "alle samene" i Oslo til befolkningen i Finnmark. Østlandet vil fremdeles sitte igjen med mange flere mennesker;) Ole er vel fra Hamarkanten vel ? Blir tullete å dra inn hele Østlandet. Da skulle jo "Østlandet" ha stemt på Ulrikke også da ? Hun er vel like mye østlending. Fra Østfold.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #380 Skrevet 20. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: SExappeal ???? Lille tassen der ?? Jaja, deg om det. Anonymkode: 7e236...b50 Jo, jeg skjønner litt hva du mener Han er snill og søt familiemann liksom som kommer tassende med gitaren og svart hettegenser. —————————————- Jeg kjenner kun til Ole Børud fra før fra sin tid i Extol, og så har jeg sett ham kore for noe dansegreier. Etter sistnevnte for mange år siden ble jeg ikke veldig overrasket over at fyren har talent som vokalist utover progrockvokal med litt 80tallspreg, men jeg ble helt satt ut av hvor ekstremt talent han har for formidling - og herregud for en STEMME. Hjelpes. Jeg stemte faktisk idag for første gang ever på noe som helst på tv Jeg elsker alt fyren gjør på scenen, og det handler ikke bare om at han har stått på scenen siden barnsben - han har jo et talent av de sjeldne. I motsetning til jentene som gikk videre idag - som absolutt har en haug av talent de også. Men de har ikke den samme musikalske forståelsen og evnen til å tenke tekst på samme måte. Det har dessverre ikke noe med alder å gjøre (bare). Så jeg ble SKUFFA når han ikke gikk videre, men samtidig så er jo musikkbransjen a mans world - og det er på en måte helt OK at det ikke blir en 40-ish år gammal mann som vinner en musikkonkurranse selv om han sånn rent teknisk, musikalsk og alt annet er av et sjeldent kaliber. Og akkurat han ikke representerer noe gutteklubben grei innen musikk - men ja. Hun med samisk bakgrunn hadde jo en helt VILL joik forøvrig. Men Ole Børud ❤️ Likte absolutt ingenting av det som ligger på Spotify, han burde jo heller gi ut en plate med den svenske viselåta og diverse andre greier i rocksjanger og jegvetikkehva. Anonymkode: a6e68...2ca 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå