Gå til innhold

''Jeg har nok til å klare meg''-uttalelsen = provoserende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Trolletråd eller ei, gøy å diskutere.

Det er jo du som provoserer når du konfronterer dem med hvor mye de tjener og hvordan de bruker sine egne penger. Det er bare en fin måte å si "det er ikke din sak" på. Kanskje derfor det irriterer deg så mye, du prøver å passe inn med overklassen men kan ikke kodene og blir tatt i det hele tiden. 

Merkelig. Du vet at hele dette opplegget med at TS tilhører overklassen og er steinrik, bare er løgn, men allikevel diskuterer du som om det han skriver er reelt?

Anonymkode: d6ad5...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.5.2018 den 21.51, Isambard skrev:

Det korrekte er alltid å svare ærlig.

Selv om en meget stygg person spør deg hva du syns om utseendet sitt?

Anonymkode: a9724...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2018 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Nja, det hadde jo vært mulig, men jeg trives jo i huset jeg har nå. Synes det virker litt kjipt å bo i et billigere hus, og dra på ferie til Spania om sommeren. Men for all del, penger kan på ingen måte kjøpe lykke. Men jeg vil heller være ulykkelig i et fint hus, eller i Malaysia, i stedet for i et hus til 4 mill, eller på et 3 stjernes hotell i Spania. 

Anonymkode: 099bb...f7a

Hva er galt med å bo i hus eller leilighet i Alicante eller Malaga? Det er fantastisk! 

Anonymkode: b42f5...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 11.51, bopera skrev:

Tenkte det samme. Er noe kjent med måten det skrives på. Det er også litt for mange triggersetninger i teksten til å være tilfeldig.

Men interessant tema, da, at noen i 2018 anser seg selv som en overklasse.

Sa ikke sønnen til Nerdrum i Skavlan at de er overklasse (og at ferie er fornikderklassen)?

Anonymkode: b42f5...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man skal ha en årslønn på hvertfall 2Mill. for å i det hele tatt skal være i nærheten av å kalle seg overklasse.

Anonymkode: 41325...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man skal ha en årslønn på hvertfall 2Mill. for å i det hele tatt skal være i nærheten av å kalle seg overklasse.

Anonymkode: 41325...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig. Du vet at hele dette opplegget med at TS tilhører overklassen og er steinrik, bare er løgn, men allikevel diskuterer du som om det han skriver er reelt?

Anonymkode: d6ad5...d44

Er du blottet for meninger dersom en problemstilling er hypotetisk eller konstruert? 

Halve KG er trolletråder, det gjør det ikke nødvendigvis mindre gøy å diskutere. Noen ganger er det mer gøy. Jeg vet noen tar seg forferdelig nær av de som lyver på KG fordi de tar historien veldig til seg, og noen som helst ønsker å ødelegge tråden ved å rope troll fordi det ikke skal være lov å finne på ting, men for min del endrer det ikke meningene mine eller underholdningsverdien om det ikke er en reell historie bak enhver tråd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes man skal ha en årslønn på hvertfall 2Mill. for å i det hele tatt skal være i nærheten av å kalle seg overklasse.

Anonymkode: 41325...af7

Det er ikke lønninntekten som definerer klasse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Er du blottet for meninger dersom en problemstilling er hypotetisk eller konstruert? 

Halve KG er trolletråder, det gjør det ikke nødvendigvis mindre gøy å diskutere. Noen ganger er det mer gøy. Jeg vet noen tar seg forferdelig nær av de som lyver på KG fordi de tar historien veldig til seg, og noen som helst ønsker å ødelegge tråden ved å rope troll fordi det ikke skal være lov å finne på ting, men for min del endrer det ikke meningene mine eller underholdningsverdien om det ikke er en reell historie bak enhver tråd.

Hvis det er riktig at halve KG består av trolletråder så blir jeg skuffet. Jeg har hatt noen få tråder her inne, men det hadde aldri falt meg inn å skrive noe som bare var tatt utav fantasien, så det jeg har skrevet har vært fullstendig reelt. Å svare i tråder som jeg vet er bare tull, altså fantasi, er helt uinteressant for meg, og særdeles snålt blir det å hisse seg opp over hva TS svarer i denne tråden, når man vet at alt han skriver er løgn?? Altså hisse seg opp over at han for eksempel skriver at han er fra overklassen,når man vet det er løgn, det høres helt ko ko ut i mine ører.

Anonymkode: d6ad5...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er riktig at halve KG består av trolletråder så blir jeg skuffet. Jeg har hatt noen få tråder her inne, men det hadde aldri falt meg inn å skrive noe som bare var tatt utav fantasien, så det jeg har skrevet har vært fullstendig reelt. Å svare i tråder som jeg vet er bare tull, altså fantasi, er helt uinteressant for meg, og særdeles snålt blir det å hisse seg opp over hva TS svarer i denne tråden, når man vet at alt han skriver er løgn?? Altså hisse seg opp over at han for eksempel skriver at han er fra overklassen,når man vet det er løgn, det høres helt ko ko ut i mine ører.

Anonymkode: d6ad5...d44

Du svarer jo her selv og holder tråden i live :) Nå avsporer vi da, men andre som har spilt inn sine meninger gjør det til en underholdende diskusjon selv om utgangspunktet er fiktivt.

Det er en helt vanlig øvelse å diskutere hypotetiske situasjoner, i alt fra fag som filosofi, psykologi og retorikk, helt ned til å kjøre dilemmaer av "gå baklengs hele livet eller å ha penis i panna"-typen på et vorspiel. Det er ikke så viktig om alt er reelt, kan engasjere meg (eller "hisse meg opp" som du kaller det) i en diskusjon om hvem som hadde vunnet av superman vs batman jeg, eller hvem som burde ende opp med å sitte på jerntronen i westeros.

Men dette er som sagt avsporing av tråden, du bør starte en ny tråd om du vil ha mer innsikt i hvorfor folk diskuterer ting som er fantasi og ikke fakta. En årsak er nok at grensen mellom de to ikke er så sort/hvitt som du tror, de aller beste trolletrådene her gjenspeiler jo en del av virkeligheten og har situasjoner og typer folk kjenner igjen.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Cuntzilla said:

Trolletråd eller ei, gøy å diskutere.

Det er jo du som provoserer når du konfronterer dem med hvor mye de tjener og hvordan de bruker sine egne penger. Det er bare en fin måte å si "det er ikke din sak" på. Kanskje derfor det irriterer deg så mye, du prøver å passe inn med overklassen men kan ikke kodene og blir tatt i det hele tiden. 

Igjen:

Jeg brukte digresjoner. Du vet hva det er?

Det var bl.a. en nyhetssak om en advokat som tjente mye, og uttalelsen ''Jeg har nok til å klare meg'' var velkjent i spørsmålet om hvorfor Lønn kom først opp på Google-søk.

Igjen: i min omgangskrets er samtaletemaene økonomi.

Ingen har irritert seg på at jeg spør de; for de spør meg; fordi det er en samtale.

Kan jeg be deg vennligst om en ting? Les tilbake i tråden: der har jeg prøvd å forklare at det er eksempler i hovedinnlegget, og ikke faktiske hendelser relatert til MITT liv.

Jeg prøver igjen: i min omgangskrets er økonomi samtaleemner. Ønsker deg en fin uke.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Merkelig. Du vet at hele dette opplegget med at TS tilhører overklassen og er steinrik, bare er løgn, men allikevel diskuterer du som om det han skriver er reelt?

Anonymkode: d6ad5...d44

Les svaret nederst til deg. Men greit det: jeg gir deg rett her, så kan vi gå videre i våre liv.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er galt med å bo i hus eller leilighet i Alicante eller Malaga? Det er fantastisk! 

Anonymkode: b42f5...412

Jepp. Fantastiske steder!

I utlandet føler jeg det er så mange steder som er ''bra'' å bo.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Synes man skal ha en årslønn på hvertfall 2Mill. for å i det hele tatt skal være i nærheten av å kalle seg overklasse.

Anonymkode: 41325...af7

Enig!

1 hour ago, Perle said:

Det er ikke lønninntekten som definerer klasse. 

Jo.

Du har noe som heter kulturell kapital, da. Men det er det jo bare sosiologer og professorer som ser ''verdi'' av; da de ikke har økonomisk kapital å ty til, ja.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis det er riktig at halve KG består av trolletråder så blir jeg skuffet. Jeg har hatt noen få tråder her inne, men det hadde aldri falt meg inn å skrive noe som bare var tatt utav fantasien, så det jeg har skrevet har vært fullstendig reelt. Å svare i tråder som jeg vet er bare tull, altså fantasi, er helt uinteressant for meg, og særdeles snålt blir det å hisse seg opp over hva TS svarer i denne tråden, når man vet at alt han skriver er løgn?? Altså hisse seg opp over at han for eksempel skriver at han er fra overklassen,når man vet det er løgn, det høres helt ko ko ut i mine ører.

Anonymkode: d6ad5...d44

Hei,

Du? Sannheten er faktisk at jeg tilhører overklassen.

Jeg har akseptert lenge nå at du i hvert svar driver å prater på om at det er løgn, og jeg har prøvd å være voksen nok til å '''gi deg seieren'', slik at vi kan få tråden på rett spor og du kan bruke andre argumenter.

Du greier jo faktisk kunststykket å gå deg vill i egne avsporinger, og helt ærlig: det er faktisk godt gjort!

Du forsto vel at jeg ga deg seieren, kun for å unngå diskusjonen videre, da det er avsporing?

Jeg tilhører økonomisk sett, pr. norsk målestokk: overklassen. Om du vil tro på det eller ikke, er helt opp til deg.

Om du velger å da bli i tråden eller ikke: er like opp til deg. Ønsker deg en fin uke videre.

Anonymkode: 7e072...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen:

Jeg brukte digresjoner. Du vet hva det er?

Det var bl.a. en nyhetssak om en advokat som tjente mye, og uttalelsen ''Jeg har nok til å klare meg'' var velkjent i spørsmålet om hvorfor Lønn kom først opp på Google-søk.

Igjen: i min omgangskrets er samtaletemaene økonomi.

Ingen har irritert seg på at jeg spør de; for de spør meg; fordi det er en samtale.

Kan jeg be deg vennligst om en ting? Les tilbake i tråden: der har jeg prøvd å forklare at det er eksempler i hovedinnlegget, og ikke faktiske hendelser relatert til MITT liv.

Jeg prøver igjen: i min omgangskrets er økonomi samtaleemner. Ønsker deg en fin uke.

Anonymkode: 7e072...b7a

Hehe. Det er du som ikke vet hva en digresjon er, ikke prøv å bruke overklasse-ord når du ikke kan dem 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Cuntzilla said:

Hehe. Det er du som ikke vet hva en digresjon er, ikke prøv å bruke overklasse-ord når du ikke kan dem 😄

Nei, du? Vet du hva? Du har helt rett! Jeg vet ikke hva en digresjon er, nei? Det visste jeg ikke at jeg ikke visste selv. Bra DU vet bedre om hva JEG vet da! Good! :)

Anonymkode: 7e072...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du? Vet du hva? Du har helt rett! Jeg vet ikke hva en digresjon er, nei? Det visste jeg ikke at jeg ikke visste selv. Bra DU vet bedre om hva JEG vet da! Good! :)

Anonymkode: 7e072...b7a

Hahah, herregud det er så sykt😂

Anonymkode: 8d650...1ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Igjen:

Jeg brukte digresjoner. Du vet hva det er?

Det var bl.a. en nyhetssak om en advokat som tjente mye, og uttalelsen ''Jeg har nok til å klare meg'' var velkjent i spørsmålet om hvorfor Lønn kom først opp på Google-søk.

Igjen: i min omgangskrets er samtaletemaene økonomi.

Ingen har irritert seg på at jeg spør de; for de spør meg; fordi det er en samtale.

Kan jeg be deg vennligst om en ting? Les tilbake i tråden: der har jeg prøvd å forklare at det er eksempler i hovedinnlegget, og ikke faktiske hendelser relatert til MITT liv.

Jeg prøver igjen: i min omgangskrets er økonomi samtaleemner. Ønsker deg en fin uke.

Les svaret nederst til deg. Men greit det: jeg gir deg rett her, så kan vi gå videre i våre liv.

Jepp. Fantastiske steder!

I utlandet føler jeg det er så mange steder som er ''bra'' å bo.

Enig!

Jo.

Du har noe som heter kulturell kapital, da. Men det er det jo bare sosiologer og professorer som ser ''verdi'' av; da de ikke har økonomisk kapital å ty til, ja.

Hei,

Du? Sannheten er faktisk at jeg tilhører overklassen.

Jeg har akseptert lenge nå at du i hvert svar driver å prater på om at det er løgn, og jeg har prøvd å være voksen nok til å '''gi deg seieren'', slik at vi kan få tråden på rett spor og du kan bruke andre argumenter.

Du greier jo faktisk kunststykket å gå deg vill i egne avsporinger, og helt ærlig: det er faktisk godt gjort!

Du forsto vel at jeg ga deg seieren, kun for å unngå diskusjonen videre, da det er avsporing?

Jeg tilhører økonomisk sett, pr. norsk målestokk: overklassen. Om du vil tro på det eller ikke, er helt opp til deg.

Om du velger å da bli i tråden eller ikke: er like opp til deg. Ønsker deg en fin uke videre.

Anonymkode: 7e072...b7a

Håper du kommer deg ut i solen, du må være likblek  siden din favorittsyssel er å sitte foran pc,en å opprette tulletråder på KG.  

Anonymkode: d6ad5...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes man skal ha en årslønn på hvertfall 2Mill. for å i det hele tatt skal være i nærheten av å kalle seg overklasse.

Anonymkode: 41325...af7

Tenker du en voksen alene, eller to sammen?

Anonymkode: b42f5...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.5.2018 den 11.05, AnonymBruker skrev:

Nei. Hvem har sagt noe annet?

Jeg har også egen leilighet på Oslo vest og råd til f.eks. cruise når jeg vil.

Jeg har ikke behov (BEHOV) for kaffekort.

Anonymkode: 7e072...b7a

Hvorfor ønsker du ikke å bruke kaffekort? Jeg har heller ikke behov for det - men bruker de hver gang likevel. 

Anonymkode: b42f5...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har så jeg klarer meg" er hva jeg ville svart dersom jeg ikke ønsket å utbrodere min økonomi. På samme måte som jeg svarer "bra, hva med deg?" når jeg ikke ønsker å si noe om at jeg ikke har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hahah, herregud det er så sykt😂

Anonymkode: 8d650...1ab

Ja. Syns du ikke? Helt enig! Det er så utrolig: så mange misforståelser hahaha! :)

9 hours ago, AnonymBruker said:

Håper du kommer deg ut i solen, du må være likblek  siden din favorittsyssel er å sitte foran pc,en å opprette tulletråder på KG.  

Anonymkode: d6ad5...d44

Jeg er mer ute enn inne.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker du en voksen alene, eller to sammen?

Anonymkode: b42f5...412

Jeg antok antagelsen var basert pr. individ.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ønsker du ikke å bruke kaffekort? Jeg har heller ikke behov for det - men bruker de hver gang likevel. 

Anonymkode: b42f5...412

Har ikke behov.

Jeg er også der f.eks. at å handle kommodifiserte dagligvarer på billige vs. dyre butikker heller ikke er å merke på lommeboka.

Anonymkode: 7e072...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ønsker du ikke å bruke kaffekort? Jeg har heller ikke behov for det - men bruker de hver gang likevel. 

Anonymkode: b42f5...412

Jeg er ikke TS, men jeg bruker ikke lommebok. Orker ikke haugesvis med sånne kort. Jeg har ett kort med meg, og thats it. Har selvfølgelig flere bankkort hjemme da.

Anonymkode: c4b96...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...