Gå til innhold

Jeg vil ta med meg datteren min og starte på nytt jeg trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den redbullen frister. Har ikke hastverk, selvom det virker slik. Har bare fått nok og er utrolig lei meg. Har ikke vært i en slik situasjon før, og har gått lenge og tenkt på det (flere måneder), men veit ikke hva slags rettigheter jeg har, hva vi må gjøre osv. Vil selvfølgelig ikke starte noe drama, vil at alt skal gå så glatt som mulig, at barnet merker så lite som mulig... Har heldigvis kommet noen informerende og praktiske svar her :)

Anonymkode: 222f9...82e

Flere måneder er ikke lang tid ts. Å være nybakte foreldre kan være steintøft og vanskelig for forholdet. Du er sliten og frustrert. Prøv å prate rolig med mannen om hvordan du har det. Ikke forlat han med en gang!

Anonymkode: 930d9...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig ikke jeg skjønner hva det vil si å være hjemme? Den som er hjemme har ansvaret for alt. Oppdragelse, husarbeid, matlaging, innkjøp, stryking av bokserne til mannen, OG være klar til natta, for da er det hans tur. Det klager jeg ikke på. Går helt fint. Men når mannen snakker om å få seg ei til fordi jeg ikke er alltid er klar (dårlig lyst, har tilbudt å kjøpe glidemiddel), så kjenner jeg at jeg får det faktisk ikke til bedre. Jeg orker ikke tanken på at han er ute og puler med en annen dame, og jeg er hjemme og såvidt får dusjet, og jeg må planlegge i ukesvis for å gå på en times besøk. Han kan komme og gå akkurat som det passer ham. Jeg er hjemme med barnet, så derfor er hun mitt ansvar. Det er helt greit. Men problemet er at jeg ikke orker alt ekstra arbeidet som følger med en mann. Har også fått soppinfeksjon, så sex er smertehelvete uten like. Og dét må jeg få lov å klage på. 

Anonymkode: 222f9...82e

Du er sint på han fordi du føler han overlater alt til deg, forlanger fri fra husarbeid og barnepass når han er ferdig på jobben og krever sitt når kvelden kommer. DU har ikke lyst fordi du er sliten og lei og trøtt, og så begynner han å snakke om å få seg ei på si.

Beklager å si det, men han høres ut som en drittsekk. Og undertøyet? Det kan han stryke selv. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Du starter med å gjøre det slutt og finne deg et eget sted og bo. Så avtaler dere møte med fvk for samvær og du kan dra til nav for hjelp. Så lenge du bor sammen med han så får du ikke noe hjelp av nav.

At du ikke tåler trynet hans lenger skal ikke gå utover barnet. Om han har behandlet deg dårlig uten vold inni bildet, så er han ikke noe kjærestemateriale, men det betyr ikke at barnet skal lide for det resten av livet ved å ikke ha pappa i bildet. Med ryddig samværsavtale så trenger ikke du å forholde deg mye til barnefar annet enn praktiske ting som omhandler barnet. 

Jeg fikk ikke med meg alderen på barnet, men om det er under 1 år så har du rett på litt økonomisk støtte fra Nav og har du hovedomsorgen så har du rett på barnebidrag av far. Du bør også sette igang barnehagesøknad og se etter fulltidsjobb asap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med felles foreldreansvar kan du ikke flytte til utlandet uten fars tillatelse. Så lenge dere også har samme adresse må du ha fars underskrift på å bytte adresse på barnet, dette kan far nekte på. Dersom barnet blir å ha fast bosted hos deg kan du ta med barnet og flytte hvor du vil innenlands, men du må informere far 3 måneder før du flytter.

Bestill time på familievernkontoret slik at dere kan snakke med en nøytal 3. part. 

Det beste er om du finner et bosted i nærheten av far.

Anonymkode: c7c5b...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden du er så dum som spør: Norge er selvsagt beste landet for barn!!!

Anonymkode: 67de4...367

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...